Spring naar inhoud

- - - - -

Bloedonderzoek: Alles in orde :) update #28(Rare vlek? Uitslag?)

vlek uitslag wondje

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 januari 2013 - 12:50

Hoii iedereen!

Luca is afgelopen week bij mijn mama geweest en doordat hij zo heftig en agressief reageert op kammen is hij dus een week niet gekamd geweest(maandag - zaterdag)...
Toen we hem vandaag grondig kamden, voelden we zo'n tien klitten :(
Het was een heel gedoe, maar we hebben de meeste eruitgekregen, de rest is voor morgen... (Luca was te kwaad en zijn gestopt)
Nu zagen we dit vlekje onder waar we één van zijn klitten weghaalden:

DSC02549.JPG

Is dit een wondje door de klit? Of is een uitslag?
Ik ben -hopelijk- weer iets te bezorgd...

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt iedereen

Bewerkt door Ilona_13, 29 januari 2013 - 00:59.

All you need is love...and a cat! :love3:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 06 januari 2013 - 12:55

het lijken wel een soort korstjes ofzo. Ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn. Zit het echt vast? of zit het in de huid? Misschien morgen even de da bellen, voor overleg
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 januari 2013 - 13:01

Geen idee of het het zelfde kan zijn. Ik heb wel eens zoiets gezien bij iemand in de nek die haar haar altijd te strak zette. Kan misschien het gevolg zien van een klit die strak zat en daardoor de huid wat geïrriteerd heeft.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 06 januari 2013 - 13:08

zou kunnen, ik heb echt geen idee. Heb zoiets nooit gezien. Wel kale en geirriteerde plekjes gezien, maar niet zo.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 januari 2013 - 13:54

Wanneer we ons hondje te lang niet geborsteld en gewassen hebben (die heeft daar ook een hekel aan dus dat komt er ook niet altijd van), is soms ook haar huid wat geïrriteerd (ze heeft ook wel erg gevoelige huid) en dan lijkt dat hier ook wel wat op. Wel niet helemaal, deze vlekjes lijken wel wat meer en donkerder. Maar het heeft er wel iets van weg.
Maar ik weet het dus ook niet zeker of het dat wel is...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 06 januari 2013 - 14:28

Heb je al geprobeerd het weg te vegen met een nat watje? Kan ook opgehoopt stof zijn dat zat onder de klit.
Maar het kan idd ook wat geirriteerde huid zijn doordat er aan de klit is getrokken tijdens het kammen.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 januari 2013 - 17:41

Het zijn geen bultjes ofzo en als je erover wrijft komt het niet los, het doet wel pijn als we het aanraken...

Syntara, op 06 januari 2013 - 13:54, zei:

Wanneer we ons hondje te lang niet geborsteld en gewassen hebben (die heeft daar ook een hekel aan dus dat komt er ook niet altijd van), is soms ook haar huid wat geïrriteerd (ze heeft ook wel erg gevoelige huid) en dan lijkt dat hier ook wel wat op. Wel niet helemaal, deze vlekjes lijken wel wat meer en donkerder. Maar het heeft er wel iets van weg.
Maar ik weet het dus ook niet zeker of het dat wel is...

Hij had een klit echt heeeel dicht op zijn huid, dus miss is het dat dan toch wel :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 06 januari 2013 - 23:32

Kleine bloeduitstortigen door het getrek van de klit. Binnen een paar dagen zal het wel beter zijn.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 januari 2013 - 16:18

Bedankt iedereen voor de reacties! :)

kattenfluisteraar
kattenfluisteraar
  • 433 berichten
  • 31 katten

#10 Geplaatst 08 januari 2013 - 17:19

Het is inderdaad wat irritatie door het uittrekken van de klit, ik heb dat hier ook al voorgehad, dit is omdat het geklitte haar trekt aan de huid zolang ze nog vast zit. Gaat vanzelf over, soms doe ik er wat calendulazalf op, om het wat te verzachten :paw

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 10 januari 2013 - 15:42

kattenfluisteraar, op 08 januari 2013 - 17:19, zei:

Het is inderdaad wat irritatie door het uittrekken van de klit, ik heb dat hier ook al voorgehad, dit is omdat het geklitte haar trekt aan de huid zolang ze nog vast zit. Gaat vanzelf over, soms doe ik er wat calendulazalf op, om het wat te verzachten :paw
Bedankt voor de tip! Vanavond weer een uitgebreide kamsessie voor de boeg(naast de dagelijkse korte sessies ;)) Dus zal eens kijken of het er al beter uitziet, anders zal ik er ook wat calendula opsmeren! Had er nog niet aan gedacht ;)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 18 januari 2013 - 11:27

Hoii iedereen!
Nu was ik daarstraks aan het spelen(achter hem aan rennen), zie ik dat hij eenzelfde vlek heeft op zijn achterpoot!
Een plaats waarvan ik zeker ben dat hij geen klit had!
Meteen de DA gebeld en die zei dat we best langskomen, afspraak volgende week zaterdag...
Ben bezorgd :(

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#13 Geplaatst 18 januari 2013 - 11:42

Volgende week zaterdag?  Amai, uwe dierenarts heeft precies ne zware agenda...
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 januari 2013 - 12:24

Ik mocht morgen ook komen, maar zit in de examens... En dan ben ik in Gent en we zijn hier zooo ontevrede over de DA's...
Dat ik volgende week zaterdag mocht komen

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 18 januari 2013 - 13:31

dat wil dus zeggen dat je nog een week gaat wachten alvorens met je katje naar de dA te gaan?  want blijkbaar is er toch iets aan de gang.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie