Spring naar inhoud

- - - - -

Geopereerd - Naar de chirurg P5

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 07 januari 2013 - 12:33

spoedig herstel :duim: :duim: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 07 januari 2013 - 13:24

spoedig herstel !!!!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 07 januari 2013 - 13:46

Bekijk berichtYossa, op 07 januari 2013 - 11:28, zei:

Bedoel gewoon dat er veel tijd nodig zal zijn voor genezing en ik,bij veel dingen hulp zal nodig hebben..
En dat die verzorging wel een druk kan veroorzaken ( vooral bij mezelf) ik ben niet iemand die kan stilzitten en heel de tijd in de zetel rondhangen.. En ik weet dat dat hetgeen is die me de komende tijd te wachten staat..

Dan zal je ventje moeten bijspringen in het huishouden hé. Zou jij voor hem toch ook doen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 07 januari 2013 - 13:48

Heel veel beterschap en hopelijk genees je snel :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 07 januari 2013 - 14:53

Mijn vriend heeft dit ook gehad, en was inderdaad vrij pijnlijk
bij hem heeft het ongeveer 2,5 maand geduurd voordat het genezen was, maar na 2 weken kon hij wel weer gaan werken (hopenlijk is dat een geruststelling voor je)
Komt er iemand bij je langs voor de verzorging?
Elke dag 2 keer uitspoelen met een douchekop gaat vrij makkelijk, maar je moet ook de gaasjes vaak verwisselen en dat kan pijnlijk zijn..

Ik duim voor je, heb gezien wat het was bij mijn vriend en ht is zeker niet prettig :hug:

Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 07 januari 2013 - 15:36

1 x per dag komt er iemand van thuiszorg :)
Ti's vrij diep dus een wiekverband die er in zit.. ( ze hebben er 2 nodig van 44 cm)
Wil de wonde zelf liever niet zien.. Gedacht alleen al vind ik akelig.. xs
Mag ten vroegste 27 januari werken maar ben blij, onze reis ( 22 - 28 februari mag doorgaan)
De wonde zal niet volledig genezen zijn maar tegen dan kan de thuisverpleging het hem aanleren :)

Bekijk berichtcatherine, op 07 januari 2013 - 13:46, zei:

Dan zal je ventje moeten bijspringen in het huishouden hé. Zou jij voor hem toch ook doen.

Doet hij nu al hoor.. :)

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 07 januari 2013 - 17:14

Heel veel beterschap en een spoedig herstel gewenst! Hopelijk heb je er niet teveel pijn van, of anders de beschikking over voldoende pijnstilling!
Geplaatste afbeelding

Mar-tine
Mar-tine
  • 642 berichten

#23 Geplaatst 07 januari 2013 - 17:19

Veel beterschap gewenst hoor!! :geluk:
Een kat denkt,deze mensen geven me eten,ontvlooien me,geven me een mand en aaien me.Ik moet wel een god zijn!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 07 januari 2013 - 17:27

Zo een wond moet inderdaad lastig zijn. Je kan niet zitten of liggen hoe je wil. Ik wens je een spoedig herstel toe en een hele lieve thuisverpleging die je wonde met zachtheid verzorgt. Veel sterkte voor jou en je vriend! :hug:

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 07 januari 2013 - 18:26

Hey Yossa, toevallig heb ik net iets vergelijkbaars voor: op 16 december een ingreep in mijn borst: een cyste die een abces geworden was en veeeeeeeeels te lang mee gewacht, dus dat was gegroeid en gegroeid en op 15 september spontaan aan 't opengaan :misselijk: Pijnlijk en verschietachtig! Plezant is anders...
De verzorging valt mee, in het begin was het wat pijnlijk wegens heel vers, maar toen heb ik met de verpleging afgesproken dat ze mij altijd een belleke zou geven zo'n half uur tot een uur voor ze langskwam. Op die manier kon ik een paracetamol innemen die al werkte tegen dat ze toekwam. Na een dikke week kon ik het zonder paracetamol (mijn wonde was "maar" 2 cm breed op 2 à 3 cm diep).
In het begin spoelden ze met 50% isobetadine en 50% fysiologisch water maar dat prikte en een borst is al heel gevoelig (bij jouw zit het ook op een gevoelige plaats) en toen heeft de gyn mij voorgeschreven om met "chloorhexidine 0.05% in h2o" te spoelen (da's dat rood produkt maar goed verdund - maken ze klaar bij de apotheek) en dat was veel beter.
Bij mij maken ze ook de wiek vochtig met die oplossing.
Ik weet niet of je een hospitalisatieverzekering hebt, maar indien ja, geef dan bij alles wat je in de apotheek koopt - zelfs al zijn het pleisters - je SIS-kaart af, dan kunnen ze het op je naam zetten en kan je op het eind één document met alle producten & kost laten afprinten en zo naar je verzekering sturen. Nog een tip: alles wat door de arts voorgeschreven is (wiek, ontsmetting, pleisters, ....) kost minder bij de apotheek dan zonder voorschrift. Misschien kan je best al eens met de verpleegster telefoneren om te zien welke producten ze aanraadt, voor het geval je onvoldoende gedetailleerde info over de verzorgingsproducten gekregen hebt (was bij mij het geval, ik ben ook op een zondag onder het mes gegaan).
En neem vooral je AB!!!!!!!! Echt niet vergeten want het is heel belangrijk. Welke krijg je? Neem je er maagbeschermers bij?
Ik moest augmentin nemen, 4000 mg per dag en 'k heb er zo 52 moeten nemen (14 dagen) bovenop de 4 AB-baxterkes uit de kliniek. Dus als je ook iets vergelijkbaar moet nemen, kan ik je nu al zeggen dat je vanaf de middag tamelijk futloos zal zijn, maar het is echt voor je eigen goed, en 14 dagen zijn snel voorbij... Je ventje moet maar bijspringen in het huishouden en misschien heb je hier en daar nog wel een hulplijn voor boodschapjes en zo.

Veel sterkte en spoedig herstel :hug:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 07 januari 2013 - 20:49

Bekijk berichtSabine2, op 07 januari 2013 - 18:26, zei:

Hey Yossa, toevallig heb ik net iets vergelijkbaars voor: op 16 december een ingreep in mijn borst: een cyste die een abces geworden was en veeeeeeeeels te lang mee gewacht, dus dat was gegroeid en gegroeid en op 15 september spontaan aan 't opengaan :misselijk: Pijnlijk en verschietachtig! Plezant is anders...
De verzorging valt mee, in het begin was het wat pijnlijk wegens heel vers, maar toen heb ik met de verpleging afgesproken dat ze mij altijd een belleke zou geven zo'n half uur tot een uur voor ze langskwam. Op die manier kon ik een paracetamol innemen die al werkte tegen dat ze toekwam. Na een dikke week kon ik het zonder paracetamol (mijn wonde was "maar" 2 cm breed op 2 à 3 cm diep).
In het begin spoelden ze met 50% isobetadine en 50% fysiologisch water maar dat prikte en een borst is al heel gevoelig (bij jouw zit het ook op een gevoelige plaats) en toen heeft de gyn mij voorgeschreven om met "chloorhexidine 0.05% in h2o" te spoelen (da's dat rood produkt maar goed verdund - maken ze klaar bij de apotheek) en dat was veel beter.
Bij mij maken ze ook de wiek vochtig met die oplossing.
Ik weet niet of je een hospitalisatieverzekering hebt, maar indien ja, geef dan bij alles wat je in de apotheek koopt - zelfs al zijn het pleisters - je SIS-kaart af, dan kunnen ze het op je naam zetten en kan je op het eind één document met alle producten & kost laten afprinten en zo naar je verzekering sturen. Nog een tip: alles wat door de arts voorgeschreven is (wiek, ontsmetting, pleisters, ....) kost minder bij de apotheek dan zonder voorschrift. Misschien kan je best al eens met de verpleegster telefoneren om te zien welke producten ze aanraadt, voor het geval je onvoldoende gedetailleerde info over de verzorgingsproducten gekregen hebt (was bij mij het geval, ik ben ook op een zondag onder het mes gegaan).
En neem vooral je AB!!!!!!!! Echt niet vergeten want het is heel belangrijk. Welke krijg je? Neem je er maagbeschermers bij?
Ik moest augmentin nemen, 4000 mg per dag en 'k heb er zo 52 moeten nemen (14 dagen) bovenop de 4 AB-baxterkes uit de kliniek. Dus als je ook iets vergelijkbaar moet nemen, kan ik je nu al zeggen dat je vanaf de middag tamelijk futloos zal zijn, maar het is echt voor je eigen goed, en 14 dagen zijn snel voorbij... Je ventje moet maar bijspringen in het huishouden en misschien heb je hier en daar nog wel een hulplijn voor boodschapjes en zo.

Veel sterkte en spoedig herstel :hug:

Het enige wat ik moet nemen is dafalgan 1 mg 4x per dag.
De wonde van mij is iets van 7 lang op 5 breed minstens en redelijk diep ( maar wil het zelf niet zien)
Helaas geen hospitalisatieverzekerung.. We gingen deze week kijken voor de documenten voor wettelijk samen te wonen..
Tzal Wss al te laat zijn natuurlijk..
Nu ik zie wel zeker..
Chirurg sprak toch over 3 maand eer het volledig dichtgegroeid zal zijn.. :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#27 Geplaatst 07 januari 2013 - 21:06

Raar dat je geen ab moet nemen Yossa.

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 07 januari 2013 - 21:15

normaal tegen ontstekingen en infecties tegen te gaan, is AB wel aangewezen,
wel raar dat je het niet moet nemen...
Zou je toch eens moeten vragen aan die verpleegster als ik jou was.

In ieder geval heel veel beterschap toegewenst! :flower:

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 08 januari 2013 - 09:58

Er is geen ontsteking meer hè, ti's gewoon volledig weggesneden hè..

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 08 januari 2013 - 10:06

Ja, bij mij was het ook weggesneden en gedraind en weet ik veel.
'k Zou toch nog maar eens bellen naar de huisarts of zo, in geval van twijfel kan hij dan contact opnemen met de chirurg en komt alles toch in orde indien het een vergetelheid was.
Zodra er ontsteking / etter mee gemoeid is / was, zou ik toch denken dat er AB aan te pas moet komen. Nu ik ben dan ook geen arts hé, dus 't is maar met mijn boerenverstand en eigen recente ervaring dat ik zit te denken...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org