Spring naar inhoud

- - - - -

Geopereerd - Naar de chirurg P5

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 08 januari 2013 - 10:13

Heb allesinds ab gehad ih ziekenhuis per baxter.
Ti's de chirurg zelf die zei enkel paracetamol ( ik kan geen ontstekingstemmers verdragen)
Ga wel nog eens raad vragen ad thuisverpleging want het komt zeer zeer duur uit

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 08 januari 2013 - 10:37

alles laten voorschrijven (inclusief de paracetamol) door de huisarts indien mogelijk (tenzij hij er ook een visite voor gaat aanrekenen hé maar dan nog hangt het af hoeveel je terugkrijgt van die visite...), dan komt het echt veel goedkoper uit bij de apotheek.
Die wieken en pleisters kunnen behoorlijk hoog oplopen.
De pleisters ben ik wel "op rol" beginnen kopen en ik neem altijd volledig geplastificeerde want 'k heb toch heel graag alle dagen mijn douche. Er zijn ook andere (geen waterdichte) die toch wel een stuk goedkoper zijn, en in het begin wisselde ik af.
De eerste 10 dagen had ik van die individuele pleisters waar al een gaasverband aan bevestigd is.
Maar op aanraden van de verpleegster (die kijken ook naar de portemonnee ;) ) heb ik daarna pleisters op rol genomen en aparte gaasverbandjes.
Die op rol waren eerst een doosje Opsite Flexifix (waterdicht) maar daar zat maar 1 meter op en ik had er na verloop van tijd wat jeuk van, omdat die heel hard plakken. Sinds gisteren heb ik Fixomull transparent, daar zit 2 meter op (op 10 cm) en ik heb totaal geen jeuk. Er staat op "huidvriendelijk, laat de huid ademen". Nu ja, de één zijn velleke is de andere niet hé. De grootte van de pleisters hangt natuurlijk af van het gaasje dat eronder moet, bij mij volstond 5cm op 5cm maar als jouw wonde groter is, zullen de pleisters ook groter moeten zijn. In ieder geval, op rol komt het een pak goedkoper uit dan individueel: ik betaal nu hetzelfde voor 2 meter rol als voor 5 individuele pleisters (en uit die rol kan ik een kleine 20 pleisters halen).

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 08 januari 2013 - 11:18

Voor de wiekverbanden kost het 37 euro per 6 en ze hebben er 2 per dag nodig..
Helaas hadden ze niet alles id apotheek..

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 08 januari 2013 - 13:21

Thuisverpleging geweest..

Ze zal het iets anders doen dan dat er voorgeschreven staat:
namelijk 1 wiekverband van 44 cm en bijvullend compressen voor in de wonde. (komt toch al iets goedkoper uit voor mij)

We hebben een rol van 10cm x 10m gekocht (het plakband eigenlijk waarmee ze het dus het verband afplakt)

Ze vind het zeer vreemd dat ik geen AB gekregen heb en zal vanmiddag nog bellen met mijn huisarts en het overleggen zodat ik wel AB krijg..
Ook zal ze overleggen voor een iets zwaardere pijnstiller waar ik meer geholpen zal mee zijn.

Ze verschoot blijkbaar zelf van hoe diep het effectief is, maar ja.. tmoet verzorgd worden he..
Twas zeer zeer pijnlijk maar tzal hoop ik wel verbeteren (na een goede week zei ze).

Nu dus afwachten he..

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 08 januari 2013 - 13:33

Dat betert echt zè, en de eerste verzorging is de pijnlijkste.
Terwijl je onder verdoving bent in het OK, gaan ze echt heel veel wiek daarin proppen omdat je er dan op dat moment toch niets van voelt.
Maar die wiek moet er achteraf ook uit hé :o
Bij mij hadden ze 2 meter (!!!) wiek in mijn borst gepropt. 'k Wist niet dat ik zo veel borst had dat ze er dat konden inproppen ;)
De volgende zijn minder pijnlijk en na een week was het echt beter.
Heb je een vast tijdstip dat de verpleegster komt? Want dan kan je een half uur tot een uur daarvoor een pijnstiller nemen die dan goed werkt tegen dat ze toekomt.
Mijn verpleegster was hier net en 'k vertelde het van jouw geval en dat je geen AB kreeg en ze vond dat toch ook echt wel verwonderlijk, tenzij je in het ziekenhuis iets mega straf gekregen zou hebben...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 08 januari 2013 - 13:37

De verpleegster hier gaat telkens een half u ongeveer oip voorhand bellen zodat ik de pijnstiller kan nemen :)
Ze gaat sowieso overleggen met mijn huisarts want ze zei zelf, die AB is om ontsteking in de wonde te voorkomen..

Mijn wonde is ongeveer 4/5 cm diep
Ongeveer 8 cm lang en 4 - 5 breed.

Mijn vriend nam er een foto van omdat ik met de tijd wel zelf de wonde wil zien, maar kvind het nu nog te vroeg..

Gisteren ook verzorging gehad maar was minder pijnlijk (misschien door de pijnstillers die nu niet meer via dat infuus zijn?)
Ze voelde zich echt ongemakkelijk dat ze me zo veel pijn deed lijden maar ja.. tmoet gebeuren he..

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 08 januari 2013 - 17:24

Wat naar en heftig zeg! :( Heel veel sterkte ermee!! Hopelijk gaan de pijnstillers goed hun werk doen, het moet anders ook helemaal niet te doen zijn, jeetje!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 08 januari 2013 - 17:46

T klinkt alsof je vast een lieve (hopelijk ook kundige) verpleegster hebt! Fijn dat ze je wil bellen zodat je vast aan de pijnstilling kan.
Lijkt me zeer onhandig voor jou dat je het niet zelf kan verzorgen met de tijd.

Beterschap!

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#39 Geplaatst 08 januari 2013 - 18:27

Bekijk berichtSabine2, op 08 januari 2013 - 13:33, zei:

Bij mij hadden ze 2 meter (!!!) wiek in mijn borst gepropt. 'k Wist niet dat ik zo veel borst had dat ze er dat konden inproppen ;)

amai, dat vind ik echt choquerend toch :o
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#40 Geplaatst 08 januari 2013 - 19:08

Bekijk berichtYossa, op 07 januari 2013 - 20:49, zei:

Het enige wat ik moet nemen is dafalgan 1 mg 4x per dag.
De wonde van mij is iets van 7 lang op 5 breed minstens en redelijk diep ( maar wil het zelf niet zien)
Helaas geen hospitalisatieverzekerung.. We gingen deze week kijken voor de documenten voor wettelijk samen te wonen..
Tzal Wss al te laat zijn natuurlijk..
Nu ik zie wel zeker..
Chirurg sprak toch over 3 maand eer het volledig dichtgegroeid zal zijn.. :)

Bedoel je niet 1 GRAM 1 mg is wel erg weinig van paracetamol ;)

Beterschap, zijn langdurige wonden heb ze zelf verzorgd in de thuiszorg. Heel langzaam wordt hij kleiner en ondieper. De wond zelf mag aan de buitenkant niet te snel kleiner worden, anders moet hij weer opengemaakt worden. Schoonmaken werd voorheen vaak gedaan met waterstofperoxide. Tegenwoordig ook vaak gedaan door de douche eropte zetten als hij van binnen gaat bloeden is dat goed, dit zorgt voor genezing. Wanneer er beslag op komt is niet goed, dit zorgt voor bacterievorming en dus ontsteking. Is er ook bescherming gegeven voor de wondrand, zinkolie of zinkzalf?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#41 Geplaatst 08 januari 2013 - 19:37

Ja denk ook dat het 1 gram dafalgan is die ze bedoeld. :)

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 08 januari 2013 - 19:48

Bekijk berichtjubikelcats, op 08 januari 2013 - 19:08, zei:

Bedoel je niet 1 GRAM 1 mg is wel erg weinig van paracetamol ;)

Beterschap, zijn langdurige wonden heb ze zelf verzorgd in de thuiszorg. Heel langzaam wordt hij kleiner en ondieper. De wond zelf mag aan de buitenkant niet te snel kleiner worden, anders moet hij weer opengemaakt worden. Schoonmaken werd voorheen vaak gedaan met waterstofperoxide. Tegenwoordig ook vaak gedaan door de douche eropte zetten als hij van binnen gaat bloeden is dat goed, dit zorgt voor genezing. Wanneer er beslag op komt is niet goed, dit zorgt voor bacterievorming en dus ontsteking. Is er ook bescherming gegeven voor de wondrand, zinkolie of zinkzalf?

Ik bedoel inderdaad 1 gram :)

Er is geen zalf voorgeschreven, enkel spoelen met fisiologisch water.
De wiekverbanden zijn speciale gemaakt van zeewier voor het absorberen.

Heb nu iets extra gekregen als pijnstiller (druppeltjes om in water op te lossen)
De dokter zei dat het goed mogelijk is dat ze het tijdens de operatie voldoende gereinigd en ontsmet hebben dat AB niet nodig is, maar ze raad aan dat vanaf de verpleegster iets vreemd zou opmerken, ze contact met haar op neemt.
Ik moet binnen 10 dagen sowieso bij haar op controle, en binnen 3 weken bij de chirurg zelf.

Heb nu wel veel meer last dan in het ZH, waarschijnlijk doordat die pijnstillers nu anders zijn he (niet meer in infuus ook)

Hoop dat het snel wat betert want nu heb ik bij het minste schrik dat dat verband die het 'afplakt' zou loskomen..

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#43 Geplaatst 08 januari 2013 - 20:10

Bekijk berichtYossa, op 08 januari 2013 - 19:48, zei:

Ik bedoel inderdaad 1 gram :)

Er is geen zalf voorgeschreven, enkel spoelen met fisiologisch water.
De wiekverbanden zijn speciale gemaakt van zeewier voor het absorberen.

Heb nu iets extra gekregen als pijnstiller (druppeltjes om in water op te lossen)
De dokter zei dat het goed mogelijk is dat ze het tijdens de operatie voldoende gereinigd en ontsmet hebben dat AB niet nodig is, maar ze raad aan dat vanaf de verpleegster iets vreemd zou opmerken, ze contact met haar op neemt.
Ik moet binnen 10 dagen sowieso bij haar op controle, en binnen 3 weken bij de chirurg zelf.

Heb nu wel veel meer last dan in het ZH, waarschijnlijk doordat die pijnstillers nu anders zijn he (niet meer in infuus ook)

Hoop dat het snel wat betert want nu heb ik bij het minste schrik dat dat verband die het 'afplakt' zou loskomen..
Wiekverbanden ken ik niet.
Wel zou ik iets vragen voor de wondranden. Het is heel belangrijk dat deze ook goed verzorgd worden. Zink heeft de eigenschap dat het verstevigd. Zinkolie is makkelijker schoon temaken dan zinkzalf. Wanneer de wondranden week worden heeft dit een negatieve invloed op de genezing. Hoe dunner het wordt opgebracht des te beter.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 08 januari 2013 - 21:06

Een wiekverband is een heel dun gaasje dat ze in de wonde steken om te voorkomen dat de wonde dus eerst bovenaan gaat sluiten, want dan blijf je met een fistel zitten. De wiek wordt langzaam ingekort zodat de wonde eerst binnenin kan sluiten. Zinkzalf kan je heel gemakkelijk verwijderen met een olie-achtige substantie zoals baby-olie. Wel zorgen dat je goed aan de randen van de wonde blijft dan, de olie mag niet in de wonde komen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 08 januari 2013 - 21:13

Veel beterschap Yossa. :hug: Hopelijk gaan deze moeilijke weken vlug voorbij.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk