Spring naar inhoud

- - - - -

Geopereerd - Naar de chirurg P5

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#61 Geplaatst 13 januari 2013 - 18:37

Fijn dat het blijkbaar goed aan't genezen is. :) De foto bekijk ik niet, niets voor mij zoiets. :oops:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#62 Geplaatst 13 januari 2013 - 18:45

Wow dat is een hele wonde. :o  Hopelijk geneest het snel want ziet er idd pijnlijk uit.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 13 januari 2013 - 18:47

Bekijk berichtPixel, op 13 januari 2013 - 18:37, zei:

Fijn dat het blijkbaar goed aan't genezen is. :) De foto bekijk ik niet, niets voor mij zoiets. :oops:

Daarom dat ik een link zet en niet de foto zelf, ik weet dat niet iedereen zo een dingen graag ziet..

Zelf wilde ik het ook eerst niet zien maar kon het toch niet laten..

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#64 Geplaatst 13 januari 2013 - 19:02

Moest ik het zelf voorhebben, zou ik uiteindelijk het ook wel willen zien.

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 14 januari 2013 - 02:10

Ff offtopic als je t niet erg vindt:
Ik heb eens iemand verzorgd met doorligwonden, en dat was echt heel groot (je kon je vuist erin doen zonder wondrand te raken). Daar hadden we ook foto's van gemaakt,
maar die man wilde t niet zien, want dan hoefde hij ook voor zichzelf niet te erkennen dat het zo ernstig was... Dat vond ik heel erg.

terug ontopic:
Vind het heel knap Yossa dat jij het wel onder ogen durft te komen! 't Is niet niets natuurlijk, en zal een beste invloed op je doen en laten hebben op t moment.

Nogmaals veel beterschap, ondanks dat het goed gaat voor zover!

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 14 januari 2013 - 12:01

Jeetje een beste wond hoor!!
Nogmaals heel veel beterschap!

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 14 januari 2013 - 13:19

Bekijk berichtShivan, op 14 januari 2013 - 02:10, zei:

Ik heb eens iemand verzorgd met doorligwonden, en dat was echt heel groot (je kon je vuist erin doen zonder wondrand te raken). Daar hadden we ook foto's van gemaakt,
maar die man wilde t niet zien, want dan hoefde hij ook voor zichzelf niet te erkennen dat het zo ernstig was... Dat vond ik heel erg.

terug ontopic:
Vind het heel knap Yossa dat jij het wel onder ogen durft te komen! 't Is niet niets natuurlijk, en zal een beste invloed op je doen en laten hebben op t moment.

Nogmaals veel beterschap, ondanks dat het goed gaat voor zover!

Van mij is het niet dat ik het niet wilde herkennen hoe ernstig het nu eigenlijk was..
Ik ben geen held in al van die operatie dingen en zo een wonden, en ik had gewoon schrik voor de wonde te zien..

Uiteindelijk kon ik het niet laten en wilde ik het toch zien, omdat ik zelf wilde zien hoe groot het nu werkelijk was..
Ik hou het zelf wel bij de foto, ik ben niet van plan om echt naar een spiegel te lopen om het te zien (kan eigenlijk ook niet want het is afgedekt)

Invloed op doen en laten.. Nja, ik heb hulp nodig voor aan te kleden en kan heel moeilijk naar buiten enzo als er niemand bij is..
Maar om daarom te gaan liggen klagen in de zetel en er niet meer uit te komen, dat is niet aan mij besteed..
Zitten aan de pc lukt me goed, (best zo heb ik wat afleiding..)
En in de mate van het mogelijke ruim ik hier ook op en probeer ik wel wat te helpen in het huishouden, maar vanaf ik voel dat het niet gaat rust ik wel..

De pijnstillers hou ik ook beperkt tot een minimuum :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#68 Geplaatst 14 januari 2013 - 13:26

Bekijk berichtShivan, op 14 januari 2013 - 02:10, zei:

Maar waarom is het erg dat iemand zijn eigen decubitus wond niet wil zien?
Heel vaak kunnen mensen hier niks aan doen. Heel vaak was het al zo dat wanneer we vanuit het verpleeghuis mensen moesten insturen naar het ziekenhuis vanwege een collumfactuur, dat we deze mensen terugkregen met decubitus aan of de stuit, of de hielen. Deze mensen kunnen hier niks aandoen. Ze zijn afhankelijk van de bedden, materiaal en ook of mensen 's nachts gedraaid worden. Toendertijd was de werkdruk al heel hoog, dus van draaien van mensen kwam niet veel terecht. De materialen waren dusdanig niet voldoende correct waardoor grote wonden ontstaan.
En dan mag je stiekem hopen dat deze wonden ook nog necrotisch ( zwart) zijn voor de mensen, omdat ze dan geen pijn bij verzorging hebben. Wanneer ze goed doorbloed zijn en je was met wondverzorging bezig, dan mocht je alleen maar hopen dat je aan de juiste kant stond.

Dus deze reactie "maar die man wilde t niet zien, want dan hoefde hij ook voor zichzelf niet te erkennen dat het zo ernstig was... Dat vond ik heel erg."
Vind ik eerlijk gezegd niet correct.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 14 januari 2013 - 14:53

@ Jubikeklcats: Niet om t een of ander, maar hij was letterlijk aan het ontkennen dat hij ziek was...  Ik vind het normaal niet erg als iemand een wond (ook van zichzelf) niet wil zien, als hij of zij het inderdaad gewoon eng vind of er misschien onpasselijk van wordt. Maar deze meneer had het al lang, maar wilde totaal niet weten dat hij dit had en dat we t moesten verzorgen, en probeerde ook zo de verzorging eraf te houden. Eigenlijk wilde hij ook voorkomen dat zijn vrouw het zag, maar die had haar eigen idee, en kwam apart naar ons om foto's te zien. Het was een zeer moeilijke situatie kan ik je vertellen.
Schrik voor een wond kan ik me prima voorstellen, maar vind het gewoon knap als iemand zich daaroverheen kan en wil zetten om welke reden dan ook.

@ Yossa: ik heb respect om hoe je met je situatie omgaat, er zijn er zat die wel in de zetel gaan klagen ;)

Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 14 januari 2013 - 17:16

Bekijk berichtShivan, op 14 januari 2013 - 14:53, zei:

@ Jubikeklcats: Niet om t een of ander, maar hij was letterlijk aan het ontkennen dat hij ziek was...  Ik vind het normaal niet erg als iemand een wond (ook van zichzelf) niet wil zien, als hij of zij het inderdaad gewoon eng vind of er misschien onpasselijk van wordt. Maar deze meneer had het al lang, maar wilde totaal niet weten dat hij dit had en dat we t moesten verzorgen, en probeerde ook zo de verzorging eraf te houden. Eigenlijk wilde hij ook voorkomen dat zijn vrouw het zag, maar die had haar eigen idee, en kwam apart naar ons om foto's te zien. Het was een zeer moeilijke situatie kan ik je vertellen.
Schrik voor een wond kan ik me prima voorstellen, maar vind het gewoon knap als iemand zich daaroverheen kan en wil zetten om welke reden dan ook.

@ Yossa: ik heb respect om hoe je met je situatie omgaat, er zijn er zat die wel in de zetel gaan klagen ;)

Ik weet dat er velen wel zouden klagen maar ik vind dat verkeerd..
Er zijn ergere dingen dan wat ik nu voor heb, mijn vriend zijn operaties aan de knie.. hij kon maandenlang zelf niet staan.. ik kan tenminste nog rondlopen enzo..

Vind het natuurlijk helemaal niet leuk dat ik het nu voorheb maar het is nu zo en daar is niets aan te veranderen.. Ben al blij dat het ontdekt is en dat het er nu uit is.. De pijn voor de operatie was zwaarder dan nadien, het is een heel andere pijn nu..
Toen was het een drukkende pijn, nu is het ja.. anders..

Maar om echt te gaan klagen van aw ik heb pijn want ik ben geopereerd aan.. Neen sorry, ik zou het niet kunnen..

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 15 januari 2013 - 10:48

Denk dat het vandaag moeilijker zal zijn voor de verzorging..
Het compress houdt niet voldoende tegen waardoor er wondvocht continue vrij komt via de plakker die nu al los begint te zitten..
Hopelijk is het straks geen plakboel en kan ze me gerust stellen..

Vind het toch wel vreemd dat er nu nog zo veel vochtverlies is 8 dagen na de operatie...

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#72 Geplaatst 25 januari 2013 - 20:11

Vandaag bij de chirurg geweest op controle..

Wonde zelf zit goed..
Te veel wondvocht waardoor de thuisverpleging nu 2x per dag moet komen + nog één week extra thuis..

Voor onze reis eind februari opnieuw op controle..

Het was alvast geen haarnestcyste zoals hij eerst dacht want dat kon het labo onderzoek bevestigen, het was dus een goedaardig gezwel..
Gelukkig is het alvast niet erfelijk..

Bewerkt door Yossa, 25 januari 2013 - 20:13.

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 25 januari 2013 - 20:42

gelukkig maar, hopelijk gaat het nu snel beter met het wondvocht, en kun je snel het normale dagelijks leven weer oppakken :)

Beterschap!

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 26 januari 2013 - 01:45

Het gaat toch de goeie richting uit en nu de verpleging 2x dagelijks moet komen, zal de genezing hopelijk wat sneller gaan eens dat wondvocht onder controle is.

Mijn wonde is nu eigenlijk zo goed als dicht, nog een klein streepje en er kan zelfs geen wiek meer in. Maar donderdag moest ik voor het werk naar Amsterdam en had 1 dag verpleging overgeslagen en er was ook terug wat vuil in, dus je ziet hoe belangrijk het is om werkelijk "tot het allerlaatste streepje" verzorging te krijgen.
Een tip die ik van de verpleging kreeg voor als het volledig genezen is en voor het litteken wat te verzachten, is niveacrème (van die blauwe potten) eraan smeren, maar eerst moet het volledig dicht zijn.

Veel succes met de genezing!!

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 26 januari 2013 - 02:03

Bekijk berichtSabine2, op 26 januari 2013 - 01:45, zei:

Het gaat toch de goeie richting uit en nu de verpleging 2x dagelijks moet komen, zal de genezing hopelijk wat sneller gaan eens dat wondvocht onder controle is.

Mijn wonde is nu eigenlijk zo goed als dicht, nog een klein streepje en er kan zelfs geen wiek meer in. Maar donderdag moest ik voor het werk naar Amsterdam en had 1 dag verpleging overgeslagen en er was ook terug wat vuil in, dus je ziet hoe belangrijk het is om werkelijk "tot het allerlaatste streepje" verzorging te krijgen.
Een tip die ik van de verpleging kreeg voor als het volledig genezen is en voor het litteken wat te verzachten, is niveacrème (van die blauwe potten) eraan smeren, maar eerst moet het volledig dicht zijn.

Veel succes met de genezing!!

Wel..
ik heb nu nog één week dat ik thuis zit van het werk maar daarna start ik terug..
2x verzorging per dag is onhaalbaar met mijn uren...
Dus zal mijn vriend deze week proberen om het volledig aan te leren zodat de thuisverpleging het 1x per dag kan doen en mijn vriend dan een 2de keer..

Zal nu al moeilijk genoeg zijn een regeling te treffen met het werk.. :(
Ze zijn nogal moeilijk om daar rekening mee te houden...