Spring naar inhoud

- - - - -

Geopereerd - Naar de chirurg P5

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 26 januari 2013 - 11:48

Bekijk berichtSabine2, op 26 januari 2013 - 01:45, zei:

Een tip die ik van de verpleging kreeg voor als het volledig genezen is en voor het litteken wat te verzachten, is niveacrème (van die blauwe potten) eraan smeren, maar eerst moet het volledig dicht zijn.

Hirudoid gel zal volgens mij veel beter gaan dan nivea creme. Ikzelf loop rond met grote littekens, en die gel werkt het beste !

Sabine2
Sabine2
  • 8.897 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 26 januari 2013 - 12:58

Ja, dat is niet simpel.
Ik had geluk want kon van thuis uit werken. Maar na bijna een maand had ik het wel gehad, want je hebt geen collega's rond je om eens vijf minuutjes mee te kletsen en 'k was donderdag wel content dat ik terug "naar het werk" kon.
En mijn buurvrouw werkt bij het wit-gele kruis en neemt er mij bij (hoewel ik niet op haar ronde lig) zodat ik maandag ook terug kan gaan werken op het werk zelf.

Bekijk berichtLouis&Ella, op 26 januari 2013 - 11:48, zei:

Hirudoid gel zal volgens mij veel beter gaan dan nivea creme. Ikzelf loop rond met grote littekens, en die gel werkt het beste !

Bedankt voor de tip! Haal je dat bij de apotheker?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 26 januari 2013 - 13:06

Inderdaad. Zorgt er ook voor dat je litteken minder zichtbaar word, wel na lang en veel insmeren :).
En ik vind de gel ook beter dan de creme.

Bewerkt door Louis&Ella, 26 januari 2013 - 13:07.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 26 januari 2013 - 17:46

De wonde is nog veel te groot om er iets aan te smeren hoor :onzeker:

Eigenlijk maakt het me niet echt uit ook.. Behalve ikzelf in de spiegel na het douchen kan enkel mijn vriend dat zien als we samen douchen..
Zelf met een bikini is het niet zichtbaar dus eigenlijk kan niemand het al dan niet litteken zien die er op zal komen..

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 27 januari 2013 - 14:13

Ik dacht dat hirudoid voor blauwe plekken was en dat je dit niet op open wonden mag smeren? Ik kan verkeerd zijn hoor, hebben ze mij zo wijsgemaakt..

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 27 januari 2013 - 14:32

Bekijk berichtLise, op 27 januari 2013 - 14:13, zei:

Ik dacht dat hirudoid voor blauwe plekken was en dat je dit niet op open wonden mag smeren? Ik kan verkeerd zijn hoor, hebben ze mij zo wijsgemaakt..

Werkt ook schitterend op littekens, niet smeren op open wonden inderdaad. Maar Sabine2 zei dat niveau helpt om het litteken zachter te maken, waarop ik zei dat hirudoid naar mijn mening beter werkt. Het word soepeler, en na veel smeren ook minder zichtbaar :).
Maar soepeler is natuurlijk belangrijker in de eerste plaats.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 27 januari 2013 - 14:37

En als je het niet hebt voor al die zalfkes en cremekes van bij den apotheek, dan kan ik je ook lavandel essence of olie aanbevelen.
Is ook heel goed tegen littekens alsook tegen hoofdpijn (als je het zachtjes inmasseerd op je slapen)

Bekijk berichtYossa, op 26 januari 2013 - 17:46, zei:

De wonde is nog veel te groot om er iets aan te smeren hoor :onzeker:

Eigenlijk maakt het me niet echt uit ook.. Behalve ikzelf in de spiegel na het douchen kan enkel mijn vriend dat zien als we samen douchen..
Zelf met een bikini is het niet zichtbaar dus eigenlijk kan niemand het al dan niet litteken zien die er op zal komen..

En anders denken ze maar dat je gevochten hebt met een haai ;)

Time spent with cats is never wasted

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#83 Geplaatst 27 januari 2013 - 22:00

als je zalf moet hebben om littekenvorming te verbeteren ben je beter af met vitamine E zalf (coldcreme met vit E te vragen aan uw apotheker) na mijn operatie zei de chirurg dat mijn littkekens beter en rapper waren hersteld dan normaal en vroeg wat ik eraan gedaan had... daar hadden ze me ook nivea aangeraden maar blijkbaar as de coldcreme met vit E veel beter ...het verminderd de littekens niet maar maken wel veel soepelder

Bewerkt door miranda, 27 januari 2013 - 22:01.