Spring naar inhoud

- - - - -

De toekomstplannen

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 januari 2013 - 12:55

Zoals ik me dus al eens heb voorgesteld in het 'voorstel' topic ga ik binnenkort samenwonen met mijn vriend.
Omdat ik enorm graag in het gezelschap ben van een huisdier, hebben wij ook reeds overlegt welke mogelijkheden er zijn om een huisdier bij ons in het 'gezin' te laten.

Na lang opzoeken en lezen ben ik op de Ragdoll  gekomen..Deze sprak me qua uitzicht als karakter enorm aan! Die prachtige fluffy bolletjes met helblauwe ogen. Wees eerlijk? Wie zou nu niet op hen verliefd worden.
Ook dankzij KS heb ik zeer veel informatie kunnen bemachtigen en ben ik in contact kunnen komen met een cattery/persoon die we heel dankbaar zijn voor de vele en duidelijke informatie.
Zelfs mijn vriend, die altijd zeer 'sec' is en de kat uit de boom kijkt(wel grappig om op KS te zeggen :goofy:) Was hier zeer aangenaam verrast over en had een goed gevoel hierbij.

Gisteren hebben we dan eindelijk eens dolletjes in real life kunnen bekijken op de kattenshow in Berchem. En daar werd mijn verliefdheid nog maar eens helemaal bevestigd.

Nu zou er pas een kitten bij ons kunnen komen wonen als we zelf helemaal "genesteld" zijn in ons appartement, wegens verbouwingen zullen we er pas rond mei/juni (liefst vroeger) in kunnen trekken. Dus pakt dat we binnen een jaartje ongeveer in het bezit zouden 'kunnen' zijn van een kleine spruit.

Nu zouden jullie mij misschien voor gek kunnen houden maar ik wou een topic opstarten over de nodige benodigdheden die we zouden moeten aankopen en misschien kunnen jullie ook tips meegeven waaraan we zeker moeten denken.
Het is misschien al wel 'vroeg' hoor ik jullie denken, maar wij zijn van mening dat we ons goed voorbereiden en wie weet kunnen we in de loop van de tijd her en der al eens iets kopen qua 'kat uitzet' ;)
Dit topic kan dan misschien weer handig zijn in de toekomst als iemand met de zelfde vragen zit

Wat al op mijn verlanglijstje staat:

- Kattenkrabpaal (banana leaf) hoogte 158 cm

- Kattentoilet XXL (70l*56b*46h cm) -> aangezien Dolletjes vrij grote katten worden vermoed ik dat dit wel handig zou zijn?

- Bijhorend kattenbakvulling, klontvormend.

- Hangmantje voor aan de verwarming

- Eet- en drinkkommetjes (keramiek) met een diameter van 16cm?

- Softborstel -> aangezien ze geregeld moeten geborsteld worden.

- Uiteraard speelgoedjes  

Zo zie je maar dat de ragdoll-microbe ook bij mij is aangeslagen!

Alvast bedankt
groetjes
Jordy
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 januari 2013 - 12:58

Bekijk berichtJo, op 07 januari 2013 - 12:55, zei:

Zoals ik me dus al eens heb voorgesteld in het 'voorstel' topic ga ik binnenkort samenwonen met mijn vriend.
Omdat ik enorm graag in het gezelschap ben van een huisdier, hebben wij ook reeds overlegt welke mogelijkheden er zijn om een huisdier bij ons in het 'gezin' te laten.

Na lang opzoeken en lezen ben ik op de Ragdoll  gekomen..Deze sprak me qua uitzicht als karakter enorm aan! Die prachtige fluffy bolletjes met helblauwe ogen. Wees eerlijk? Wie zou nu niet op hen verliefd worden.
Ook dankzij KS heb ik zeer veel informatie kunnen bemachtigen en ben ik in contact kunnen komen met een cattery/persoon die we heel dankbaar zijn voor de vele en duidelijke informatie.
Zelfs mijn vriend, die altijd zeer 'sec' is en de kat uit de boom kijkt(wel grappig om op KS te zeggen :goofy:) Was hier zeer aangenaam verrast over en had een goed gevoel hierbij.

Gisteren hebben we dan eindelijk eens dolletjes in real life kunnen bekijken op de kattenshow in Berchem. En daar werd mijn verliefdheid nog maar eens helemaal bevestigd.

Nu zou er pas een kitten bij ons kunnen komen wonen als we zelf helemaal "genesteld" zijn in ons appartement, wegens verbouwingen zullen we er pas rond mei/juni (liefst vroeger) in kunnen trekken. Dus pakt dat we binnen een jaartje ongeveer in het bezit zouden 'kunnen' zijn van een kleine spruit.

Nu zouden jullie mij misschien voor gek kunnen houden maar ik wou een topic opstarten over de nodige benodigdheden die we zouden moeten aankopen en misschien kunnen jullie ook tips meegeven waaraan we zeker moeten denken.
Het is misschien al wel 'vroeg' hoor ik jullie denken, maar wij zijn van mening dat we ons goed voorbereiden en wie weet kunnen we in de loop van de tijd her en der al eens iets kopen qua 'kat uitzet' ;)
Dit topic kan dan misschien weer handig zijn in de toekomst als iemand met de zelfde vragen zit

Wat al op mijn verlanglijstje staat:

- Kattenkrabpaal (banana leaf) hoogte 158 cm

- Kattentoilet XXL (70l*56b*46h cm) -> aangezien Dolletjes vrij grote katten worden vermoed ik dat dit wel handig zou zijn?

- Bijhorend kattenbakvulling, klontvormend.

- Hangmantje voor aan de verwarming

- Eet- en drinkkommetjes (keramiek) met een diameter van 16cm?

- Softborstel -> aangezien ze geregeld moeten geborsteld worden.

- Uiteraard speelgoedjes  

Zo zie je maar dat de ragdoll-microbe ook bij mij is aangeslagen!

Alvast bedankt
groetjes
Jordy

Heel goed dat je goed voorbereid bent!!
Ikzelf heb ook twee dolletjes en een maine coon.
Nu merk ik voor hun wel dat de banana leaf niet echt stabiel genoeg is. (voor de htk's geen probleem)
Daarnaast heb ik een petfun die tegen plafond gespannen wordt, deze is vele malen stabieler!!

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 07 januari 2013 - 13:33

ik ben ook meteen voor een Petfun krabpaal gegaan. Deze is niet alleen superstevig, maar ook heel mooi vind ik. Dit laatste is natuurlijk smaak hé. De mandjes zijn ook uitwasbaar en dat is een groot pluspunt. Minpunt in eerste instantie is de prijs, maar uiteindelijk zal deze goedkoper uitvallen omdat deze veel langer zal meegaan dan goedkopere krabpalen. Ik ben zelf een voorstander van de Catit kattenbakken omwille van het gebruiksgemak bij het uitscheppen van de kakjes en plasjes. Ik vind de litterlocker II ook een heel handig ding. Ik heb ook een Diogenes krabton XXL, daar liggen ze ook elke dag op. Als ze heel wild zijn, gebeurt het wel eens dat hij tegen de grond gaat, maar prijs is dan weer heel goed. Je zou dit kunnen oplossen door een plaat onder de ton te maken, maar voorlopig vind ik dit nog niet echt nodig omdat dit nog maar een paar keer is gebeurd.

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 januari 2013 - 14:31

Mijn vriend en ik zijn eind november gaan samenwonen en 2de kerstdag zijn we ons dolletje (June) mogen gaan halen. (En halverwege februari mogen we ons Coontje (Cash) verwelkomen. :) ) Ik kan je nu al verzekeren dat je er geen spijt van zal krijgen dat je voor een Ragdoll kiest, het is echt een geweldig ras. :love4:

- Wij hebben ervoor gekozen om eerst een goedkopere maar toch stevige krabpaal te kopen nu ze nog klein zijn. Maar als deze versleten is dan gaan we ook een Petfun in huis halen, ik heb nog niks dan goeds hierover gehoord.

- Een transportbak zie ik niet op je lijstje staan maar die heb je misschien al

- Verder kan je misschien al eens nadenken welk voer je wilt geven. (Als je ander voer wil geven dan bij de Cattery moet je wel geleidelijk aan overschakelen.)

- Ik ken jullie situatie natuurlijk niet maar mijn vriend en ik werken allebei full-time en daarom hebben wij ervoor gekozen om 2 katjes te nemen. Dat is misschien voor jullie ook iets om te overwegen...

In alle geval nog veel plezier met de voorbereidingen! :)

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 januari 2013 - 14:42

In overleg met de cattery ga ik dan waarschijnlijk de huidige voeding houden.

Transportbakje ben ik inderdaad erop vergeten zetten... Daar is ook veel keuze in, Zelf heb ik al gezien dat er nu ook zo'n draagtassen zijn? Zijn deze goed en ook goed voor een Ragdoll qua grootte?

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 09 januari 2013 - 19:16

Hihi, zoooo herkenbaar verhaal :) Ik en mijn vriend gingen ook samenwonen in de loop van 2012, maar ik ben al sinds 2011 bezig met informeren voor een Ragdolletje. Het was voor ons ook een perfect match en liefde op het eerste gezicht. Vooral de laatste maanden aftellen waren zooooo lastig! Ik kon over bijna niets anders spreken :d Maar sinds augustus wonen we samen en sinds november woont ons eigenste dolletje bij ons. We hebben er nog geen seconde spijt van gehad! Beau is zo een heerlijk gestoord knuffelbeest :lachen: Beau is enig kind voorlopig ^^ We hebben bewust gekozen om met één Ragdoll te starten, maar je moet er rekening mee houden dat sommige dolletjes eenzaam kunnen worden. De optie om een tweede kat te nemen, moet je inrekenen. Beau is gelukkig happy als enige kat in huis, dus het kan op zich wel lukken.

Goed dat jij er ook al over bent aan het nadenken en een materiaallijst bent aan het opstellen. Wat heb ik hier staan:

- 2 Catit kattenbakken, grootste formaat (handig bij het dagelijks uitscheppen). Ik hang er zo van die zakken in, zodat je alles er in één keer uit kan halen bij het verversen van de kattenbak.
- Een XXL Diogenes krabton (heel stevig, ragdoll proof, stinkt alleen als de pest in het begin, maar die geur gaat er wel uit)
- Een kleine krabpaal naast ons bureau (dient voor hem als opstapje en hij kan er z'n zottigheid op uitleven). Wij moeten zeker voldoende krabgelegenheid voorzien, want onze zet graag overal zijn klauwen in :x
- Platte en diepe borden voor zijn voer (ik heb die bij Ikea gekocht)
- Een transportbak (hebben wij bij de Tom en Co gekocht, merk Ferplast)
- Mandjes (sommigen houden ervan, andere niet)
- Borstels en kammetjes voor de vachtverzorging (er is momenteel een topic over vachtverzorging, daar kan je wel eens een kijkje nemen voor wat je allemaal nodig hebt)
- Als voer geven wij Almo Nature (nat) en Acana (droog), daar doet hij het tot nu toe super goed mee
- Véél speelgoed :) De catit speelrail doet het hier zeer goed. Muisjes, hengels, laserpointer, ...

Die draagtassen in stof (zoals je op zooplus vaak ziet), zijn meestal niet geschikt voor ragdolls. Een ragdoll is een grote en zware kat. Vaak zijn die tasjes maar geschikt voor katten tot 6 kg. Je moet de beschrijving goed doorlezen. Ik had ook graag een stoffen opvouwbare tas gehad, maar we hebben uiteindelijk toch voor een plastic carrier gekozen.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 januari 2013 - 22:07

Bekijk berichtLunake, op 09 januari 2013 - 19:16, zei:

Hey Lunake
Bedankt voor je reactie! En ik ben blij dat jij jezelf in mij ook hard herkent :)

Ons lijstje komt ook zo goed als overeen. Qua voeding heb ik identiek het zelfde in gedachten... Rara :catangel

Omdat wij 'maar' op een appartementje gaan wonen zoude wij willen starten met één grote kattenbak. Ik heb eens opgezocht bij Zooplus en dit is de grootste die zij aanbieden. Bij de commentaren van kopers zijn er enkele die zeer tevreden zijn voor hun grote katten (Maine coons en Ragdolls ) hierbij de link zodat ik jullie mening eens kan horen.

http://www.zooplus.n...tmetklep/315160

Voor de draagtas heb ik me ook laten informeren dat ik inderdaad dan voor de XL maat ga. Ook hierbij de link ;)

http://www.zooplus.n...n/sturdi/155948

En dat van de Ikea borden had ik ook al gehoord.... En ben eens gaan vergelijken met Zooplus en dan komt dat inderdaad voordeliger uit. I Love Ikea :eat
Wat mandjes betreft, die kan je steeds bij aankopen hé. Ik heb al massa's fleece dekentjes (heerlijk om zelf helemaal in te liggen) Dus zullen er ook een paar voor de poezel worden. Voor in de slaapkamer zou ik het liefst een hangmandje voor aan de verwarming. Het bed zou mijn vriend het liefst poezelvrij houden.... Of hem dat gaat lukken zullen we nog wel zien :catangel

Bewerkt door Jo'ke, 09 januari 2013 - 22:08.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 09 januari 2013 - 22:14

Ik zelf heb een catit kattenbak en daar ben ik enorm tevreden over. Beste die ik ooit gehad heb! Deze bedoel ik: http://www.zooplus.n...metklep/174178. Die heb je ook nog een maat groter maar deze vind ik ook wel al best ruim.

Succes met de keuze van je katje :)

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 09 januari 2013 - 22:50

:lachen: Ik denk dat wij ons advies op dezelfde plaats gehaald hebben ;)

Goh en over die kattenbak... Je zou de afmetingen eens moeten uittekenen, maar 70 x 50 is wel héél groot. Bij nader inzien heb ik de gewone Catit en niet eens de XL. Die is nog ruim zat voor onze Beau, met ruimte voor groeien :)

Bewerkt door Lunake, 09 januari 2013 - 22:59.

jeeminee
jeeminee
  • 76 berichten

#10 Geplaatst 11 januari 2013 - 08:00

Ik heb ook de Xl versie. Die is groot genoeg hoor! (50 cm breed,paste ook beter in mijn keukentje...lol) Ook deze heeft een grotere ingang en is groot genoeg voor de grotere rassen.
De maat van jouw raggie zal ook afhangen of het een kater of poes zal worden natuurlijk. De katers worden een stuk zwaarder.Maar niet alle worden 8 kilo hoor! de mijne is een ruim jaar en weegt 5,4 kilo. de dame zal gok ik rond de 4,  4,5 kilo gaan eindigen..zij is nu een maandje of 8 en blijft al bijna 3 mnd op de 3 kilo hangen.
daar zal dus nog wel een groeispurt volgen vh voorjaar,lol.

Ik heb een europet krabpaal...stevig en met grote ligplekken. :)

Ik heb 2 mandjes (en ze mogen op stoelen ,de bank etc ook liggen natuurlijk), waarvan hetschapvacht mandje het meest populair is.
Die is eigenlijk te klein voor de grote jongens,maar dat deert ze niet. Ze proppen zich er in,hangen er half overheen...blijkbaar ligt dat gewoon fijn,haha!

tipje voor leuke voerbakjes: bij de Action!

Bewerkt door jeeminee, 11 januari 2013 - 08:02.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 12 januari 2013 - 00:51

Wij hebben ook een petfun en een banana leaf ding ding van zoo plus http://www.zooplus.n...ana_leaf/190149 (dees dus :p), ben wel meteen een grotere kattenbak gaan aanschaffen voor ons Luna, want ons Vasilla is en blijft een kleine duts en echt zwaar en groot zal die nooit worden (toch niet in verhouding met een ragdoll). En ja wij hebben toch een aantal transport tassen omdat mijn schatjes 's ochtends een wandelingetje doen :d. Wij hebben ook een aantal nieuwe mandjes aangeschaft waar ze voorlopig met hun twee in kruipen (binnenkort komt nr 3) ik hou mij al vast als ze zich me 3 overal willen inwormen :p. Wij hebben in ons huisje genoeg 'krab mogelijkheden' geplaatst  naast of dichtbij plaatsen waar we niet graag hebben dat ze krabben, omdat anders de zetel snel vervangen moet worden :d. Wij hebben ook die borden van Ikea :).  Bij onze bollekes hebben we kattenzand en katten eten allebei overgenomen van de catteries :p gelukkig was dat voor beide hetzelfde :d. Ben in ieder geval blij om te horen dat er bij jullie ook echt over nagedacht is en niet zomaar in gesprongen wordt.