Spring naar inhoud

- - - - -

bloeddruppels uit anus

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 januari 2013 - 23:12

gisteren heb ik een bloeddruppel gevonden op de grond toen ik opstond .
heb zowel nora als myllo toen grondig bekeken en vond er niets verontrustend aan beide katten.
vanavond toen ik uit bad kwam zat nora enkel in de keuken en vond ik weer een druppel helderrood bloed niet ver van de kattenbak .
het kon nu maar enkel van nora zijn.
toen heb ik een wattestaafje nat gemaakt en zachtjes langs de anus mee geweest en er waren sporen van bloed te zien.
nu maak ik me wel grote zorgen omdat het al 2e maal is 2 dagen na elkaar.
nora jankt af en toe meer dan vroeger ook maar ik dacht dat dit aan  het feit dat we verhuisd zijn lag.
drinken doet ze ook meer dan vroeger denk ik aangezien ik haar nu dwing om uit een porseleinen potje te drinken (vroeger wou ze enkel van de kraan maar) ,maar ieder uur a 2 uur moet ik haar potje opnieuw vullen met vers water want anders wil ze het niet meer.
sinds we verhuisd zijn eet ze wel ook meer.
ze krijgt nu eten van hills sensetive stomach (vroeger hyproallergeen) en daar braakt ze dus ook niet van.
iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
ik kan maar ten vroegste morgen voormiddag a woensdagvoormiddag bij de DA

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 07 januari 2013 - 23:36

Heeft ze dan net ervoor stoelgang gemaakt? Want soms verliezen ze wat bloed als ze hard drukken of als ze diarree hebben, meestal is dit door een gesprongen aderke.
Beste is mss ook stoelgang morgen mee te nemen als dat gaat. Dat ze meer drinkt kan door het droofvoer zijn maar het beste is dit allemaal te laten controleren bij de da.

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 08 januari 2013 - 01:08

ik vermoed dat het is nadat ze in de kattenbak geweest is.
soms jankt ze wel voor ze naar haar bak ga ook.
stoelgang meenemen zal moeilijker worden omdat het een gesloten kattenbak is en ik niet altijd zie wanneer ze haar stoelgang maakt.
vroeger toen nora en myllo nog in mijn ouderlijke thuis woonden was nora haar poep soms wel een beetje rood maar nooit verloor ze bloed.
ga dinsdagochtend eens horen wat de DA zegt aan de telefoon.
maak me gewoon erg zorgen omdat ik het nog nooit voordien meegemaakt hebt dat ze dit geeft.
het nadeel is dat ze van vele voedingen moet braken omdat ze een voedselallergie geeft en er dus geen veel opties zijn voor haar voeding. natvoer geeft ze zowiezo over en vers voer (rauw voeren ) wil ze gewoon niet .

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 08 januari 2013 - 08:57

Als ik het zo hoor, denk ik dat jouw poezelke wat geconstipeerd is en misschien heel hard moet drukken.
Eigenlijk zou ik in jouw geval denken dat een fonteintje geen slechte aankoop zou zijn. Ze is op zoek naar "vers" water en moet veel drinken, bij een fonteintje hebben ze constant water "in beweging" en de meeste poezels (eigenlijk alle poezels die ik ken) zijn zot van hun fonteintjes-water zodra die er staat. Misschien eens horen bij de DA wat zij aanraadt? In ieder geval moeten ze veel drinken als ze droogvoer nemen en het zou ook veel gemakkelijker zijn voor jou.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 januari 2013 - 09:05

Een staaltje naar de DA brengen.

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 januari 2013 - 10:43

ik heb een fonteintje maar daar wil ons nora helemaal niet van drinken.
ze is bang van die fontein heb ik de indruk .
hij maakt ook wel veel lawaai vindt ik .
zelf myllo is bang van die fontein.
daarom dat ik haar toch om de 2 uur vers water geef zodat het iedere keer terug fris is.
zijn er nog andere manieren om haar voldoende vocht te laten binnen krijgen ?

of om te zorgen dat haar stoelgang zachter kan worden?
zou ontwormen eventueel aangeraden zijn?
het is 3 maand geleden dat ze nog een ontworming gehad geeft.

Bewerkt door nancytje, 08 januari 2013 - 10:44.

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 08 januari 2013 - 10:51

Een geluidsarme fontein? De mijne maakt nauwelijks lawaai (behalve als er te weinig water inzit, 5 sjlebberkousen en één aantrekkelijke fontein was net iets te weinig).
Welke heb je? Ik heb een petmate maar er zijn er hier verschillende van KS met verschillende fonteinen met allemaal hun positieve en negatieve ervaringen.

Een tweede zaak is een kom die groot genoeg is. Naast mijn fontein heb ik nog een grote ronde goudviskom met brede opening bovenaan waarin er een waterplantje staat (dat heb ik afgekeken van bij Felinova, toen ik een weekend-cursus kattengedrag ging volgen). Daar zit geen pomp in (hoewel ik er misschien ooit wel eens één ga insteken, gewoon om te zien hoe ze reageren) dus nul geluid en elke dag moet ik daar bijna een liter water bijdoen.
En boven in de badkamer staat er een grote glazen slakom gevuld met water, daar staan ze ook constant aan te drinken. Hetzelfde scenario, elke dag is die bijna half leeggedronken. Ik merk dat hun kleine potjes veel minder succes hebben dan de grote kommen, ook al omdat die brede randen niet zitten te ambeteren aan hun snorharen. Dus breed-breder-breedst ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 08 januari 2013 - 10:54

Ik denk inderdaad niet dat het water het probleem is, ik zou eens bellen met je DA en horen wat die erover zegt...
Dan ben je tenminste zeker ;)

All you need is love...and a cat! :love3:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 08 januari 2013 - 10:56

En wat heeft de da gezegd?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 08 januari 2013 - 18:31

Je kan een druppeltje olie onder haar voeding doen, daar wordt de ontlasting zachter van. Helder bloed duid meestal niet op een ernstig probleem, zeker niet als het maar een druppeltje is, meestal gaat het inderdaad om een adertje dat gesprongen is door het persen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 09 januari 2013 - 10:47

Kan ook door kloofjes zijn in haar anus, Lou heeft dit gehad, dan doet het ook heel erg pijn als ze moeten persen.

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 januari 2013 - 20:05

de DA geeft gezegd dat ze inderdaad lichtjes verstopt zit . ik heb haar fontijntje terug gezet en er staan in iedere ruimte glazen kommen met water voor haar.
vandaag en gisteren geeft ze het niet meer gehad .
ik heb haar een koffieroom cupje gegeven gisteren en ze dronk het uit in ze gaf het niet over . ik hou haar zo goed mogelijk in de gaten wat betreft haar stoelgang maar ik kan haar niet iedere minuut in de gaten houden ook he .
de DA geeft gezegd als ze het nog vaak geeft dat ze een inwendig onderzoek gaan doen of zo met een cameraatje of zo