Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery naam.. zucht.

cattery

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Elien Smeesters_*
Guest_Elien Smeesters_*

#1 Geplaatst 08 januari 2013 - 01:00

Hallo allemaal!

Ik ben Elien en ik woon in Sint-truiden.
Ik heb 2 britten.. Een kitten, Aber, een blauw poesje en een gecastreerde creme kater van 2,5 jaar, Fitch Geplaatste afbeelding .
Nu heb ik onlangs besloten om Cattery te beginnen in Britse kortharen. Geplaatste afbeelding
Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn met hopelijk meer inspiratie dan ik want ik vindt het super moeilijk om een leuke naam te bedenken..
Een vriendin van me heeft Cattery Celebrity. Dit vindt ik echt goed gevonden! klinkt leuk, staat mooi op de stamboom en is niet moeilijk om te onthouden/uit te spreken.

Ikzelf was aan het denken aan Britylicious maar helaas trekt dit teveel op Brittilicious wat al bezet is Geplaatste afbeelding
Mijn nieuwe kitten komt van Cattery Delissimo en ook dit vindt ik zeer leuk klinken..
Hopelijk kunnen jullie me helpen..

Groetjes, Fitch, Aber en Elien

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#2 Geplaatst 08 januari 2013 - 02:21

Een naam is toch iets persoonlijk vind ik.
Het is iets dat je uiteindelijk toch zelf zal moeten kiezen, want jij moet er 100% achter staan hé.
Zelf heb ik geen held in het namen verzinnen, integendeel, ik zoek ook al een tijdje.
Onze cattery zal er pas binnen een paar jaar komen maar toch zit ik al met het naam probleem.

Ik hoop natuurlijk dat je zeer goed heb nagedacht over het beginnen van een cattery.
Maar dat zal wel zeker.
Probeer het ras te verbeteren ipv te vermeerderen.
Want zo mensen zijn er jammergenoeg al genoeg.

Succes!!

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 08 januari 2013 - 08:11

Ik vind het toch ook echt wel een persoonlijke keuze hoor. En niks zo plezant als een toffe naam die je helemaal zelf bedacht hebt. Begin al eens met een aantal zaken op te schrijven zoals woorden die je leuk vindt of die van toepassing zijn op het ras. En vaak door een aantal zaken aan mekaar te breien, kom je er wel uit. Het zoeken naar een geschikte naam, moet je niet overhaasten. Je moet echt blijven zoeken tot je voor jezelf 100% zeker weet: Dat is het! Succes in ieder geval...
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 08 januari 2013 - 09:02

Ik vind dit ook zeer moeilijk om voor iemand anders een catterynaam te bedenken.

Bij mij heeft het toch ook wel een tijdje geduurd voor ik de uiteindelijke beslissing heb genomen.

Ik had een lijstje gemaakt met allemaal namen, en dan gezocht naar voornamen die ik eventueel aan mijn kittens zou geven. Zo kon ik zien of die bij mijn catterynaam zouden passen.

Gezien ik hou van Vlaamse en Friese namen is onze catterynaam in het nederlands.
Succes in je zoektocht.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 08 januari 2013 - 09:23

Welkom op de Kattensite Elien! :)

Het is inderdaad iets persoonlijk, ik had eigenlijk vrij snel gekozen, gewoon een naam zoeken wat het best bij het ras Brits Korthaar past, niet te moeilijk is, want wat je soms hoort.... :trance: , naar mijn mening een naam die kort en krachtig is en vooral gemakkelijk :lachen:  zo heb ik dat gedaan.
Het gaat niet gemakkelijk zijn omdat er er al vele cattery's bestaan, vooral in het ras Brits Korthaar.
Oh ja het is ook heel belangrijk om te weten dat het geen Britse korthaar is maar Brits Korthaar. ;)
Alvast heel veel succes gewenst en als je een naam hebt gevonden laat dan dan iets weten, ik ben zeer benieuwd. :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 08 januari 2013 - 09:26

Elien Smeesters, op 08 januari 2013 - 01:00, zei:

Hallo allemaal!

Ik ben Elien en ik woon in Sint-truiden.
Ik heb 2 britten.. Een kitten, Aber, een blauw poesje en een gecastreerde creme kater van 2,5 jaar, Fitch Geplaatste afbeelding .
Nu heb ik onlangs besloten om Cattery te beginnen in Britse kortharen. Geplaatste afbeelding
Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn met hopelijk meer inspiratie dan ik want ik vindt het super moeilijk om een leuke naam te bedenken..
Een vriendin van me heeft Cattery Celebrity. Dit vindt ik echt goed gevonden! klinkt leuk, staat mooi op de stamboom en is niet moeilijk om te onthouden/uit te spreken.

Ikzelf was aan het denken aan Britylicious maar helaas trekt dit teveel op Brittilicious wat al bezet is Geplaatste afbeelding
Mijn nieuwe kitten komt van Cattery Delissimo en ook dit vindt ik zeer leuk klinken..
Hopelijk kunnen jullie me helpen..

Groetjes, Fitch, Aber en Elien
Wanneer je start met een cattery zou ik eerst beginnen te leren hoe het ras is. En hoe de juiste schrijfwijze is.

Daarbij wanneer een ander je naam kiest zal het nooit je eigen cattery worden. Een catterynaam is persoonsgebonden.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 08 januari 2013 - 10:46

Brittidiamonds vind ik wel leuk klinken, maar zoals eerder gezegd moet het uitgaan van je eigen, maar dit wil niet zeggen dat je hier geen informatie mag opdoen.
Studeer je vooral goed in vooraleer een cattery te beginnen want het is niet allemaal rozegeur en maneschijn.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 08 januari 2013 - 12:38

Ik zou eerst en vooral het handboek aanschaffen "katten fokken" van Esther Verhoef en het goed doorlezen. Je heel goed inlezen over het ras. Eventueel ook een "mentor" zoeken waar je steeds terecht kan met vragen en die je helpt ivm het zoeken van een dekkater.

En zoals Jubikel Cats als zei, het is brits korthaar.

Het is idd niet altijd roze geur en maneschijn  hoor. Tegenslagen kom je altijd tegen.

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#9 Geplaatst 09 januari 2013 - 12:58

Hoi Elien,

Misschien kan je een deel van je eigen (voor)naam verwerken in de Catterynaam, of bv. je woonplaats?

Als je een mentor zoekt zou ik ten rade gaan bij [font='Lucida Grande', ', ', 'Trebuchet MS', ', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif} ']Cattery Delissimo[/font]

Een Cattery met een goede reputatie  kan je zeker helpen met de opstart en goede raad. Veel inlezen, kattenshows bezoeken en raad vragen, dat is de beste tip die ik je kan meegeven.

Succes!

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 11 januari 2013 - 13:23

idd een heel persoonlijke keuze. Ik heb ook lang moeten nadenken. Het is uiteindelijk True Treasures geworden, omdat dat slaat op zowel de katten als mijn gezin :-)
De cattery op zich zal nu nog even wachten, maar ik ben heel blij met de naam...
weet je waaruit je moet zoeken? taal, over het ras, iets met de kleuren (als je je in een bepaald kleur verdiept...)... Je kan er heel ver in gaan, maar ook heel simpel.
Maar maak het niet belachelijk... ik vind "eek... a mouse" verschrikkelijk, maar bestaat dus wel. succes!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 11 januari 2013 - 13:26

biekevs, op 11 januari 2013 - 13:23, zei:

idd een heel persoonlijke keuze. Ik heb ook lang moeten nadenken. Het is uiteindelijk True Treasures geworden, omdat dat slaat op zowel de katten als mijn gezin :-)
De cattery op zich zal nu nog even wachten, maar ik ben heel blij met de naam...
weet je waaruit je moet zoeken? taal, over het ras, iets met de kleuren (als je je in een bepaald kleur verdiept...)... Je kan er heel ver in gaan, maar ook heel simpel.
Maar maak het niet belachelijk... ik vind "eek... a mouse" verschrikkelijk, maar bestaat dus wel. succes!

Ik vind "eek...a mousse" juist een geweldige naam maar zo zie je dat smaken verschillen. ;)
Maar jouw naam mag er ook best zijn! :thumb:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 11 januari 2013 - 16:54

Inmiddels is TS al niet meer geweest. Had misschien gehoopt dat we gelijk met een catterynaam voor d'r klaarstaan.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 11 januari 2013 - 21:57

eek a mouse, dat ken ik van ergens die catterynaam :) (mama van mijn Karatje)
Ik vind die naam persoonlijk nu ook niet het van het. Ik heb graag namen met een "verhaal" achter ^^

Tja topic starter, beter eerst even inlezen en alles goed bestuderen.  Je weet toch dat het hopen geld kost als je het goed wilt doen?
Lijkt wel of je er heel lichtjes overgaat... een goede cattery vraagt veel van je tijd als fokker. ik hoop alvast dat je zult testen op fiv felv hcm en pkd. In elk geval succes.

Bewerkt door Serenity, 11 januari 2013 - 22:22.

Geplaatste afbeelding

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#14 Geplaatst 28 april 2013 - 23:53

Ja, een catterynaam kiezen is zoiets als de naam van je kat kiezen, zoiets als de naam van je kind kiezen zelfs (denk ik).

Dagomar
Dagomar
  • 23 berichten

#15 Geplaatst 29 april 2013 - 01:34

En een niet te moeilijke naam kiezen, iets wat makkelijk te onthouden is ( en uit te spreken :goofy: ) We hebben gekozen voor de de 1e 3 letters van onze namen.. Aangezien ik dus Mariola heet en mijn man Dagmar, hebben we er Dagomar van gemaakt, een o ertussen, anders kom je weer uit op Dagmar ;)
en Mardag het ook niet helemaal was :catwalk2
"A kitten is chiefly remarkable for rushing about like mad at nothing whatsoever, and generally stopping before it gets there."