Spring naar inhoud

- - - - -

Voeding, hoeveel keer geven jullie per dag?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:03

Wij hebben sinds kort besloten om maar enkele keren meer voeding te geven aan onze 2 lieve ganstertjes hier in huis..

Moesten we zorgen dat ze continue aan de brokjes kunnen, ze zouden blijven eten en dat vind ik niet goed..
Als we hen nu geven, het is allemaal meteen op, ook al geef je meerdere keren na elkaar..
En aangezien dat speciale voeding is, en dus ook zeker niet goedkoop willen we ook niet elke week een nieuwe zak nodig hebben.

Hoe vaak geven jullie hun eten, is het goed om met vaste tijdstippen te werken of toch eerder niet?

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:04

Hier staat de Denkacat ten allen tijde beschikbaar. Soms eet ze zich verloren, andere dagen bijna niets. Is denk ik zoals bij ons. De ene dag heb je meer honger dan de andere? Zou niet willen dat ze honger heeft hoor...

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:06

Bekijk berichtjoyce87, op 08 januari 2013 - 14:04, zei:

Hier staat de Denkacat ten allen tijde beschikbaar. Soms eet ze zich verloren, andere dagen bijna niets. Is denk ik zoals bij ons. De ene dag heb je meer honger dan de andere? Zou niet willen dat ze honger heeft hoor...

Het is bij hun hier echt zo, als er brokjes komen het MOET op..
Zo kun je blijven terug het potje vullen he..

Van Nala heb ik al door dat als ze echt honger heeft, ze het wel komt vragen (maar ze heeft nog andere brokken staan voor haar die we dan aan haar apart geven maar helaas eet ze die dus niet..)
Simba komt ook wel aantonen als hij echt honger heeft..

Maar vind het gewoon vreemd, dat als het gevuld staat, het meteen terug op moet ook..

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:12

Bij mij staan de brokjes ook altijd ter beschikking. Lilly eet sowieso maar als ze honger heeft en niet zoveel. Joe eet wel meer (is ook groter) en zoals Joyce zegt, de ene dag eten ze precies meer dan de andere.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:25

Hier krijgen ze 's morgens en 's avonds natvoer en droogvoer staat heel de dag ter beschikking. Elke kat heeft niet altijd gelijk honger met de andere in het begin aten ze wat meer maar nu ze zien dat het eten nergens naar toe gaat eten ze normaal.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:25

Hier staat zo een toren waar de brokken in gaan, die staat hier dan ook altijd ter beschikking. Eentje boven en eentje beneden zodat ze beetje verspreid door het huis eten vinden. Kheb nog niet gemerkt dat ze daar echt enoooorm veel van eten, ze eten enkel als ze honger hebben. Finn eet het meeste brokken maar hij eet gewoon ook minder vers. Kdenk dat ze nogal zouden ontploffen als ze die ganse toren zouden op smullen. :d

#7 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:30

Hier ook een toren met brokken altijd tot hun beschikking.
's morgens en 's avonds krijgen ze natvoer.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:34

Natvoer krijgen ze ook 2x per dag. Ik verdeel dan telkens zo 1 groot blik almo of 2 kleintjes onder hun 3. Lijkt niet veel maar ze eten het toch zelden direct volledig op.

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:47

June eet een aantal keren per dag kleine hoeveelheden dus bij ons staan de brokjes ook altijd ter beschikking.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 januari 2013 - 14:51

hier krijgen ze 2 of 3 x per dag brokjes
Maar als ze er echt om komen zagen dat ze honger hebben vul ik de bakjes nog eens.
In het begin zaten de bakjes altijd vol maar onze Léon heeft zich echt volgefret.
Met als gevolg dat hij nu dus op dieet is omdat het moest van de DA.
En Nekko is niet zo een grote eter.
Natvoer krijgen ze 1 x per week, op zondag

Time spent with cats is never wasted

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 08 januari 2013 - 16:24

hier krijgen ze meestal 4x per dag KVV,is het niet meteen of heel snel op dan gebeurt het wel eens dat ik een beurt oversla en dan is het 3x per dag.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 08 januari 2013 - 17:07

Hier staat ook de hele dag brokjes. Natvoer krijgen ze meestal 1x per dag...maar soms ook een dag niet en een andere dag weer 2x.
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 08 januari 2013 - 17:11

Ik voer (rauw) meestal 2 en soms 3 keer op een dag. Altijd op andere tijdstippen zodat ze niet gaan anticiperen op het voer.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 januari 2013 - 19:13

Hier ook heel de dag droge brokjes ter beschikking. Natvoer 1x per dag.
Je kan mss een activity bord of een voerlabyrint van catit aanschaffen, dan moeten ze werken voor hun eten en kunnen ze alvast niet schrokken :-)

Geplaatste afbeelding

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 08 januari 2013 - 22:27

Hier ook brokken ten allen tijden beschikbaar,
in de leefruimte staat een toren, en daar eten ze alleen van als ze honger hebben, en in de slaapkamer staat ook een klein kommetje dat ik elke avond voor mijn slapengaan vul...
Natvoer wordt hier 1x dag gegeven, of eigenlijk meer in het routine van Chanatas :)
meestal dagelijks maar soms ook een dagje overslaan....