Spring naar inhoud

- - - - -

Voeding, hoeveel keer geven jullie per dag?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_Londen_*
Guest_Londen_*

#16 Geplaatst 08 januari 2013 - 23:10

Ik kan hier niet de hele dag brokjes ter beschikken zetten... Ik weet dat katten normaal een natuurlijke rem hebben, maar dat is hier precies niet zo... Shiva heeft na haar sterilisatie overgewicht gekregen dus ze krijgt zo'n drie keer per dag kleine porties... Toen Gando erbij kwam hebben we hem meer gegeven, maar hij bleef eten. Hij heeft ooit de voederdoos (van 4 kilo) omgeduwd en opengekregen... Was toen iets minder als half, maar heeft hem zo goed als op gegeten   :s
Dus nu krijgen ze allebei zo'n drie keer per dag en volgens de DA zijn ze in goede conditie...

Maline
Maline
  • 405 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 08 januari 2013 - 23:50

Hier staan de brokken heel de dag klaar voor hen.
Natvoer krijgen ze 1 à 2 keer per dag, afhankelijk van hoe hard ze zeuren ;).

Sowieso elke keer als we de deur uit gaan, wordt er gekeken of ze nog genoeg brokken hebben.
En zeker 's ochtends wordt er gekeken of hun kommetje voor 't natvoer op is. Dan krijgen ze 1 blik (voor 3 katjes).
's Avonds krijgen ze nog 1 blik bij als ze 't komen vragen.
Als ze niet komen mauwen, hebben ze duidelijk geen honger.
Maar meestal is onze jas nog niet uit of onze bengels hangen al rond onze benen ;).

Patcha eet vooral brokken (en durft al wel es te komen bedelen voor ons eten).
Pinchi eet brokken en natvoer.
Latte eet vooral natvoer.

En ja, er zijn soms momenten dat we zelfs een 3de blik mogen open trekken (3 is hier echt wel het maximum op een dag en het gebeurt eigenlijk vrij weinig).
Maar er zijn ook dagen dat 1 blik echt wel voldoende is of dat het tot 's avonds duurt eer ze willen eten. Dat ze als we thuiskomen wel komen bedelen om eten ("aha, baasje thuis, dus etenstijd voor ons"), maar dat we ze dan gewoon bij hun nog gevuld kommetje neerzetten.

Af en toe gooi ik er ook wel es - ter afwisseling - een specialleke tussen als tweede ...
Ik weet bijvoorbeeld dat ze alle drie zot zijn van tonijn.
In plaats van een tweede blik natvoer, krijgen ze dan een klein blikje tonijn.
Dan moet je ze es zien smikkelen en zien vechten voor dat laatste hapje ;).

Tineb
Tineb
  • 101 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 09 januari 2013 - 09:02

Vroeger gaven we Grommy ook de hele dag door eten, maar hij heeft nogal last van overgewicht (hij woog 6 kilo 700 gram). Nu krijgt hij reduced calorie voer, twee keer per dag 30 gram in zijn fun board en het werkt goed. Na 3 maanden was hij al 300 gram afgevallen en denk dat hij nu nog wel wat afgevallen is (we hebben jammer genoeg zelf geen weegschaal, dus het is gokken). 1 keer per week krijgt hij wat natvoer.

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 09 januari 2013 - 09:47

Onze Twixx is net het tegengestelde.Ze is wat aan de magere kant en een moeilijke eter. Heb van DA speciaal voer gekregen met extra calorieen.....Haar bakje staat ook steeds gevuld met korrels....
Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 09 januari 2013 - 20:29

Meestal drie keer per dag een klein vlootje natvoer met wat droge brokken erdoor ('s morgens, als ik thuiskom, voor ik slapenga) en tussendoor droge brokken. Die blijven staan. En af en toe wordt een natvoerportie vervangen door gekookte kipvleugeltjes, rauwe kippenhartjes, de kop van een konijn, een eierdooier, ...
Asterix komt twee keer mee-eten, de kleintjes eten nog meer porties per dag.

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#21 Geplaatst 10 januari 2013 - 14:14

Hier de hele dag door korrels beschikbaar en t'is nu niet zo dat ze de hele dag niet stoppen van eten eens ze voldaan zijn komen ze er ook niet meer aan.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 10 januari 2013 - 19:44

Bekijk berichtcatherine, op 08 januari 2013 - 14:25, zei:

Hier krijgen ze 's morgens en 's avonds natvoer en droogvoer staat heel de dag ter beschikking. Elke kat heeft niet altijd gelijk honger met de andere in het begin aten ze wat meer maar nu ze zien dat het eten nergens naar toe gaat eten ze normaal.

Hier ook zo. Op 2 plaatsen staan er brokken 24/24. 's Morgens en 's avonds wat natte voeding.
Meestal zijn ze er allemaal wel op dat tijdstip, maar besluit er eentje pas tegen 22u 'aan te schuiven' voor natte voeding heeft ie pech. Hier is het potje dadelijk opeten en weg.
Ik wil wel nog een uur later geven, maar da's mijn max. Honger? Moeten ze maar korrel eten :-) .

Bekijk berichtMaline, op 08 januari 2013 - 23:50, zei:

Hier staan de brokken heel de dag klaar voor hen.
Natvoer krijgen ze 1 à 2 keer per dag, afhankelijk van hoe hard ze zeuren ;).

Sowieso elke keer als we de deur uit gaan, wordt er gekeken of ze nog genoeg brokken hebben.
En zeker 's ochtends wordt er gekeken of hun kommetje voor 't natvoer op is. Dan krijgen ze 1 blik (voor 3 katjes).
's Avonds krijgen ze nog 1 blik bij als ze 't komen vragen.
Als ze niet komen mauwen, hebben ze duidelijk geen honger.
Maar meestal is onze jas nog niet uit of onze bengels hangen al rond onze benen ;).

Patcha eet vooral brokken (en durft al wel es te komen bedelen voor ons eten).
Pinchi eet brokken en natvoer.
Latte eet vooral natvoer.

En ja, er zijn soms momenten dat we zelfs een 3de blik mogen open trekken (3 is hier echt wel het maximum op een dag en het gebeurt eigenlijk vrij weinig).
Maar er zijn ook dagen dat 1 blik echt wel voldoende is of dat het tot 's avonds duurt eer ze willen eten. Dat ze als we thuiskomen wel komen bedelen om eten ("aha, baasje thuis, dus etenstijd voor ons"), maar dat we ze dan gewoon bij hun nog gevuld kommetje neerzetten.

Af en toe gooi ik er ook wel es - ter afwisseling - een specialleke tussen als tweede ...
Ik weet bijvoorbeeld dat ze alle drie zot zijn van tonijn.
In plaats van een tweede blik natvoer, krijgen ze dan een klein blikje tonijn.
Dan moet je ze es zien smikkelen en zien vechten voor dat laatste hapje ;).

Hier geef ik 1 blikje Porta 21 (156g) voor de 5 katten. Meestal wel een beetje Hill's ofzo bij. Ik koop ze groot aan en na een tijdje lusten ze het minder graag (beu gegeten zeker?). Dan vul ik een beetje Hill's ofzo erbij aan (dus met saus) en eten ze het wel lekker op :-).

Op = op. Zeuren heeft hier geen zin, weten ze.

Ik wissel hier wel eens af met KVV (maar zijn ze niet verzot op) of vers vlees (Kiara zou er een moord voorp plegen, Sloeber kijkt er niet naar om).