Spring naar inhoud

- - - - -

kitten al sinds september diarree

• Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#106 Geplaatst 20 januari 2013 - 20:34

Er zit sinds vandaag terug vorm in! Geen platte vloeibare plas meer, er zit vorm in! En het stinkt weer. Zou dat iets betekenen? Dat het weer echt naar kaka ruikt zoals kaka hoort te ruiken? Ik hoop het!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#107 Geplaatst 20 januari 2013 - 21:59

Succes
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#108 Geplaatst 20 januari 2013 - 22:19

Ik duim voor jullie!

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#109 Geplaatst 21 januari 2013 - 12:19

vandaag weer! een hoopje met vorm, wel een plat hoopje, maar geen lopende plas :-) oh ik hoop zo hard dit een teken van genezing is... We zijn ook gestopt met Viyo te geven (op aanraden van de cattery), misschien dat dat ook een rol speelt...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#110 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:34

als een kat darmproblemen heeft is t inderdaad niet aangeraden om Viyo te geven, wij mochten dat ook niet meer geven aan ons poezels
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 21 januari 2013 - 16:56

Ik vind dat gek dat Viyo darmproblemen geeft want het zou de darmflora juist moeten ondersteunen. Maar ja zal alweer een reclamepraatje zijn zeker. Onze Alina reageet er ook niet goed op. Ze braakt ervan.

Hopelijk zet de verbetering zich door bij je poezeltje en raakt de diarree eindelijk over! Ik duim! :thumb:

Bewerkt door ARIZONA, 21 januari 2013 - 16:58.

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#112 Geplaatst 21 januari 2013 - 16:56

zie je, weer iets wat de dierenartsen niet zeggen! :-( Ik geef al maanden Viyo!
1. Omdat hij dat lekker vindt
2. Omdat ik zijn pillekes daar makkelijk onder kon mengen en hem dus niet moest dwingen.
3. Omdat ik bang was dat hij door de diarree niet genoeg vitaminen binnen zou krijgen.
Maar 2 dagen zonder Viyo geeft al meteen ietsje(!) vastere ontlasting. Dus danku Diana!
Het dwingen van de pillen lukt mij wel niet zo goed :-( Maja, als het helpt...

Ik heb ondertussen antwoord van Gerda!
Ze schrijft:
Hallo,
heb bericht pas gelezen daar ik met mijn katten op show was in nederland dit weekend. Probleem doet denken aan ideopatische diarree bij jonge katten(probleem dat zich zelf oplost,maar kan enkele maanden duren,kat moet er uit groeien)Ik zou metronidazole verder geven en dieet aanpassen carocat lam en rijst of delcon ,met deze twee voedingen heb ik al zeer goede resultaten bekomen voor chron diarree
mvg
Gerda

Dus we geven de Flagyl nog door zoals de vorige DA zei en ik zal die voeding die zij aanbeveelt bestellen.

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#113 Geplaatst 21 januari 2013 - 17:10

idiopatisch is gewoon een ander woord voor chronisch blijkbaar...
Dat voer hebben ze helaas niet bij Zooplus. Is er iemand hier die Carocat en Delcon kent? Ervaringen?

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#114 Geplaatst 21 januari 2013 - 17:13

Toen onze hond nog pupje was en na de operatie op krachten moest komen hebben we ook viyo voor honden moeten geven, zij kreeg hier ook enorme diaree van. Toen ik terug contact had opgenomen met de DA wist hij mij te vertellen dat sommige dieren deze drankjes als negatief ervaren en er een laxeerde werking mee opwekken.

Natuurlijk ben ik geen DA en zou ik niet weten of dit ook zo bij  George het geval is hé.
Laat ons hopen dat het snel voorbij is, het wordt tijd!
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#115 Geplaatst 21 januari 2013 - 17:17

Maar elke keer als ik weer pillen of een voorschrift ging halen vroeg ik altijd om Viyo, om de pillekes te geven. En nooit heeft 1 vd 3 artsen die we gezien hebben gezegd dat dat slecht zou kunnen zijn. Oh nu voel ik mij zo dom...

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#116 Geplaatst 21 januari 2013 - 17:21

Bekijk berichtTinepiene, op 21 januari 2013 - 17:17, zei:

Maar elke keer als ik weer pillen of een voorschrift ging halen vroeg ik altijd om Viyo, om de pillekes te geven. En nooit heeft 1 vd 3 artsen die we gezien hebben gezegd dat dat slecht zou kunnen zijn. Oh nu voel ik mij zo dom...

Moet je u niet dom over voelen hé.
Allemaal hebben we al wel eens het ene of het andere gedaan wat eigenlijk niet zo heel goed is/was voor onze lieve huisgenootjes.

Maar wij hebben daar niet voor gestudeerd hé, dus vind ik dat zij ons wel goed mogen inlichten.
Ik heb altijd een hele vragenlijst als ik bij de DA kom. Ik wil weer niet voor verrassingen komen te staan.
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 21 januari 2013 - 19:16

Hey,

Viyo is absoluut niet slecht qua inhoud maar hier heeft het inderdaad ook een laxerende werking. Nu is dat hier geen probleem omdat het altijd harde drollen zijn.
Wat bij mijn katten enorm harde drolletjes veroorzaakt is rauwe biefstuk. Ik heb er zelf een topic over gestart omdat ik schrik had dat ze toen zo hard waren.
Gekookte kip is normaal ook goed en heeft hier ook al altijd geholpen.
De dierenarts zei me overlaatst, omdat ik aanhaalde dat mijn katje als kitten vaak zwaar ziek was, dat ze het eerste jaar last hebben van kinderziektes waar ze moeten uitgroeien, misschien is dit ook zoiets?
Nu niet opgeven, je bent al zo ver, het komt wel goed.

P.s: mijn da heeft me altijd gezegd dat ze van wormen diarree kunnen krijgen maar dat ze van de ontworming op zich dan ook weer diarree kunnen krijgen dus...
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#118 Geplaatst 21 januari 2013 - 19:53

Hier krijgen ze ook diarree van Viyo.

Ik meng pilletjes onder dat vloeibare snoepje van Vitacrafts of zoiets (een roze doos).

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#119 Geplaatst 21 januari 2013 - 20:10

Bekijk berichtTinepiene, op 21 januari 2013 - 17:10, zei:

idiopatisch is gewoon een ander woord voor chronisch blijkbaar...
Dat voer hebben ze helaas niet bij Zooplus. Is er iemand hier die Carocat en Delcon kent? Ervaringen?

idiopatisch betekend: van onbekende oorzaak

Als ze niet weten wat de oorzaak is, en dat ook nooit kunnen vinden, niet kunnen verklaren, dan noemen ze het idiopatisch.

Carocat hebben wij niet zulke goede ervaringen mee. Delcon ken ik niet.
Maar ik zou nu eerst even kijken hoe het gaat zonder de viyo en zonder opnieuw van voeding te veranderen. Te vaak en te snel van voeding veranderen geeft namelijk ook weer, juist, diarree.

Kijk het even aan, vooral nu het beter lijkt te worden, en ga je dan verdiepen in het hele voedingsverhaal. ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#120 Geplaatst 21 januari 2013 - 20:17

Ik zou ook gewoon de viyo laten en niet direct nieuwe voeding proberen. We duimen dat het de goede kant blijft uitgaan :geluk:
Geplaatste afbeelding