Spring naar inhoud

- - - - -

kitten al sinds september diarree

• Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#121 Geplaatst 21 januari 2013 - 20:31

Als het nu eindelijk wat beter gaat, zou ik ook nog even doordoen zoals je bezig bent en zien of het blijft verbeteren in plaats van nu al van voeding te veranderen. Hopelijk blijft het beteren, ik ben al helemaal hoopvol in jouw plaats en er wordt hier geduimd voor jullie!

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#122 Geplaatst 22 januari 2013 - 08:59

Ja, de voeding ga ik nog niet veranderen, want had net een nieuwe zak Hills besteld voor het weekend....
Het lukt al wat beter met de pilletjes nu, maar moet hem wel in een handdoek wikkelen... blijf het zielig vinden, daarom dat die Viyo zo fijn was... hij dronk het gewoon op en vond het nog lekker ook.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#123 Geplaatst 22 januari 2013 - 12:04

Er is ook een verschil met de viyo van de dierenarts en met die van de dierenwinkel.
Als ze hier viyo nodig hebben geeft ik ze altijd die van de dierenarts daar zit meer in dan in die van winkel.

Maar idd sommige katten kunnen er diarree van krijgen.
Hopelijk blijft het nu de goede weg op gaan.

http://www.vanhetwit...-katten/Carocat

Hier verkopen ze carocat en delcon.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#124 Geplaatst 22 januari 2013 - 13:10

Delcon is niet zo heel goed voer, heb van verschillende cattery's al hele slechte dingen gehoord.
Ook zou er uit onderzoek zijn gebleken dat dit niet goed zou zijn.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#125 Geplaatst 24 januari 2013 - 10:16

Ik kom eens even horen hoe het met George gaat...nog altijd de goeie richting uit?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#126 Geplaatst 24 januari 2013 - 19:55

ja ben eigenlijk ook wel benieuwd

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#127 Geplaatst 25 januari 2013 - 17:50

Hallo,

Goh hoe gaat het? Hij is mega hyper actief, dus met hem alles goed.

De diarree ging van een grote vloeibare plas naar een hoopje diarree. Zo is het nu nog steeds. Het blijft op een hoopje liggen, maar het blijft wel heel platte diarree. Het is dus van vloeiaar naar brei gegaan.
Het enige andere verschil is dat hij nu al 2 dagen slechts 1 keer meer op de bak gaat. Dus de frequentie is verminderd. De laatste tijd ging hij in de voormiddag rond 11u en 's avonds tussen 11 en 1. Nu gaat hij enkel nog 's ochtends tussen 9 en 10u. Dus ik hoef niet meer met alerte oren in bed te liggen voor als hij 's nachts nog gaat.
Ik moet hem nog steeds elke keer wassen. Dus net als al de vorige keren: de medicatie werkt een beetje, maar niet volledig.

Ik heb Gerda nog gemaild over darmflushing en de beste manieren om parasieten te vinden en wanneer ik zou kunnen langskomen, maar daar heeft ze niet op geantwoord. Ik vind dat de beterschap niet genoeg is. Het blijft te plat en ik ga dus maandag bellen of ik bij haar mag langskomen met George.
Maar iedereen die hem ziet zegt hoe mooi en groot hij is. Hij is geweldig van karakter en is inderdaad echt aan het uitgroeien tot een prachtige kater. Dusja, misschien is de diarree chronisch, hij heeft er iig geen last van :-) Ik doe het nu al 6 maanden, kan het nog wel 20 jaar doen als het moet. Liever niet naturlijk he.

Maar dus niet genoeg beterschap helaas... en weet niet goed wat nu de volgende stappen kunnen zijn. Afspraak bij Gerda sowieso. Maar ik wil ook opnieuw testen laten doen. Nog een keer op TCF.

Fijn weekend!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#128 Geplaatst 25 januari 2013 - 18:13

Er zit wel verbetering al in. Hoe lang krijgt George nog de flagyl?
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 25 januari 2013 - 18:15

Spijtig om te horen dat het is blijven "hangen" op een hoopje diarree.

Misschien kan ik je hier nog een tip meegeven. De DA heeft mij ooit eens aangeraden toen onze hond zware diarree had om hem Activa te geven. Hier zitten organismen in die de darmen ondersteunen. Wij zagen na 1 dag al verbetering. We moesten elke dag 1 potje geven onder de brokjes.

Ik zeg uiteraard niet dat je het moet toepassen hé, ik kan het maar delen met jou ;)

Fijn weekend!
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#130 Geplaatst 26 januari 2013 - 16:01

Ja Jo'ke, Sam hebben we ook regelmatig een soeplepel activia gegeven.

Ik zou de hoop nog niet opgeven, je kan niet verwachten dat zo'n hardnekkig probleem in een paar dagen is opgelost. Zou het een paar weken geven. Er zit al iets verbetering in, dus je behandeling slaat toch aan, hoop ik.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#131 Geplaatst 26 januari 2013 - 16:27

Ik blijf erbij.. geef een paar dagen enkel "gekookt paardenvlees"....

Activia tip ken ik ook.. en kan helpen bij gewoon darmflora problemen. Net zoals de tip van gekookte aardappelen met Cottage Cheese. (helpt ook).

Maar dit gaat niet helpen in dit geval.

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#132 Geplaatst 27 januari 2013 - 12:14

Hij heeft mij voor de allereerste keer gebeten in bad vandaag :-( Ja het wordt een grote kerel he... Nu kan ik hem met zijn bijna 6 kilo nog tillen en in bad doen, maar hij mag echt niet zwaarder worden...
Ik weet dat ik de hoop niet mag opgeven, maar na 6 maanden ga je wel denken dat het altijd zo gaat blijven. Ben het al zo gewoon... dat wordt alleen een probleem voor weekendjes weg en vakanties.
Maar de Flagyl kuur is nog niet om he, dus idd blijven hopen!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#133 Geplaatst 27 januari 2013 - 21:14

Activia zou ik hem zeker niet geven dat activeert de darmen nog meer. Darm patienten die diarree hebben mogen zelfs geen activia eten, ik kan het weten.

Probeer anders zijn broek eens korter te knippen aan de achterkant dan heb je mss toch al minder waswerk.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#134 Geplaatst 28 januari 2013 - 08:14

Ik heb met mijn 2 ragdolls net hetzelfde meegemaakt en ik geef u 1 raad als je de nodige test gedaan hebt en alles is ok verander dan onmiddellijk hun voeding.
Ik heb van alles gegeven maar van rauw vlees nml haaksbarf carnibest was hun diaree na 2 dagen al weg!!!!
Dus het ligt echt aan hun voeding
In brokjes zit iests wat ze niet verdragen.
Ik ben eerst begonnen met gekookte kippefilet te geven en wat pastawater of rijstwater tot de diaree beter was en dan heb ik ze carnibest kalkoen gegeven en weg was de diaree.
Nu probeer ik af en toe hen wat brokjes te geven maar ze reageren onmiddellijk terug met diaree.
Tobyn eet nu soms porta 21 holistic eend (klein beetjes 10 gr ) en voor de rest rauw voer en dat gaat heel goed.Xeon wil geen brokjes meer hij wil alleen nog maar rauw voer kvv haaksbarf rund.

Geplaatste afbeelding

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#135 Geplaatst 28 januari 2013 - 09:02

@Rosetta, hoe lang hebben die van jou dan diarree gehad? Dus het is echt waar dat Ragdolls extreem gevoelige darmen hebben :-( Gelukkig compenseert hun fantastische karakter dat, ma toch...
Ik vind dat rauw eten zo vreselijk. Ik weet wel dat katten eigenlijk carnivoren zijn...
Alle, ik zal me er dan maar ns in verdiepen, maar wil eerst nog een TCF test.
Maar het is en blijft dan toch raar dat hij als kitten geen diarree had! In de cattery kreeg hij brokjes en nat voer. Maar ze zijn dan natuurlijk wel beschermd door de moedermelk. Maar 1 dag bij ons en het liep meteen mis. Dan vraag ik me soms af, hebben wij iets mis gedaan? Maar ik gaf hier dezelfde brokken als in de cattery. Of hij is allergisch voor iets in ons huis...