Spring naar inhoud

- - - - -

kitten al sinds september diarree

• Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#151 Geplaatst 31 januari 2013 - 16:55

Bekijk berichtwendyv123, op 31 januari 2013 - 12:56, zei:

ik hoop het van harte, want hier word je moedeloos van :(

In de 3 e reactie op het topic wordt al gezegd door iemand om rauw vlees te proberen.
Dat beestje kon waarschijnlijk al 3 weken van haar klachten verlost zijn.
Daar werd ik wat moedeloos van....

Maar kom,zit schot in de zaak,komt wel goed :)

Bewerkt door Mister B., 31 januari 2013 - 16:56.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#152 Geplaatst 31 januari 2013 - 17:08

Ik kan me wel voorstellen dat je voor KVV eerst een klik in je hoofd moet maken en dat dat voor veel mensen niet altijd even simpel is. Het is nog altijd niet voor 100% uitgesloten dat de oorzaak iets 'medisch' is en dus niet voedsel gerelateerd, maar dat neemt niet weg dat ik persoonlijk vind dat KVV de beste voeding is :) Hoe is het trouwens met jouw wollebolleke Mister B. ?

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#153 Geplaatst 31 januari 2013 - 17:14

Atopica bestaat ook in pillen. Ken een katje dat dit al jaren neemt, maar dan voor eosinofiel granuloom (huidprobleem door allergie). Ik wist niet dat het ook op de darmen een positief effect kon hebben, maar kan het me wel voorstellen. Die allergische/overgevoelige reactie wordt onder controle gehouden.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#154 Geplaatst 31 januari 2013 - 17:16

Bekijk berichtcatherine, op 31 januari 2013 - 16:47, zei:

Pancrex vet is voor kat en hond.
Heb het hier nog liggen is wel niet goedkoop.
http://www.medpets.nl/pancrex+vet/

ja maar vooral voor hond, er was een specifiek medicijn op de markt voor katten maar dat is dus van de markt gehaald wegens niet genoeg commercieel...
Bij katten is t uitzonderlijk, die exocriene pancreas insufficiëntie en ze verdienen er niet genoeg aan
Geplaatste afbeelding

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#155 Geplaatst 31 januari 2013 - 17:34

Bekijk berichtwendyv123, op 31 januari 2013 - 17:08, zei:

Ik kan me wel voorstellen dat je voor KVV eerst een klik in je hoofd moet maken en dat dat voor veel mensen niet altijd even simpel is. Het is nog altijd niet voor 100% uitgesloten dat de oorzaak iets 'medisch' is en dus niet voedsel gerelateerd, maar dat neemt niet weg dat ik persoonlijk vind dat KVV de beste voeding is :) Hoe is het trouwens met jouw wollebolleke Mister B. ?

Ja in normale gevallen ga ik daar wel mee akkoord...maar een kat die al 6 maanden diaree heeft..... De klik moest al lang geweest zijn he.
Nee het is " theoretisch " nog niet uitgesloten,maar ze vinden nu al zo lang niks.....geef toe is bijna 99 % zeker dat het aan de voeding ligt hé ;)

Met mijne wollebol is alles goed :) ...heb trouwens nog eentje bij,nen blue mitted,nu 6,5 maand oud.
Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen :)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#156 Geplaatst 31 januari 2013 - 17:37

dat zou ik denken !!!! je staat achter en als je niet uitkijkt dan krijg je last met de KS-ragdoll- :cop: ..... ik ben ook eens bijna beboet geweest   :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#157 Geplaatst 31 januari 2013 - 17:53

Bekijk berichtwendyv123, op 31 januari 2013 - 17:37, zei:

dat zou ik denken !!!! je staat achter en als je niet uitkijkt dan krijg je last met de KS-ragdoll- :cop: ..... ik ben ook eens bijna beboet geweest   :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

:lachen: :lachen: :lachen:    Heel goed onthouden Wendy...en tof dat je anderen ook verwittigt voor deze monsterlijke brigade  :lachen: :lachen: :lachen:

Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#158 Geplaatst 31 januari 2013 - 18:04

Bekijk berichtMister B., op 31 januari 2013 - 17:34, zei:

Ja in normale gevallen ga ik daar wel mee akkoord...maar een kat die al 6 maanden diaree heeft..... De klik moest al lang geweest zijn he.
Nee het is " theoretisch " nog niet uitgesloten,maar ze vinden nu al zo lang niks.....geef toe is bijna 99 % zeker dat het aan de voeding ligt hé ;)

Met mijne wollebol is alles goed :) ...heb trouwens nog eentje bij,nen blue mitted,nu 6,5 maand oud.
Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen :)

Ik vind dit toch een harde reactie. Het is duidelijk dat deze mensen alles voor hun katje over hebben, wie doet dit anders allemaal?

Maar als alle da'n het afraden, zou het bij mij ook een tijdje duren voor ik het zou durven proberen. Ik heb echt respect voor hoe deze mensen blijven zoeken naar een oplossing en ik ben er zeker van dat ze deze ook zullen vinden want de aanhouder wint.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#159 Geplaatst 31 januari 2013 - 18:36

Dit is toch geen harde reactie he....
Weet ook wel dat ze hun beestje zo niet willen zien en willen helpen.

Als alle " brokken " da'n het afraden....moet het zijn :)

Zo slecht zal dat rauw voer wel niet zijn zeker als je al die info en verhalen leest van dieren die ermee geholpen zijn

PS. Op gebied van voeding geloof ik mijn da niet ;)

@ Wendy,zal vanavond es wa foto's erop zwieren ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#160 Geplaatst 31 januari 2013 - 18:51

Ik vind het goed dat eerst alle medische oorzaken uitgesloten worden. Het is inderdaad een omschakeling om rauw te gaan voeren en als je dan ook nog da's treft die falikant tegen zijn, dan begrijp ik volledig dat je er moedeloos van wordt en even niet meer weet wat te doen.

Door de testen die allemaal zijn gedaan en de da's die het nu ook niet meer weten, geloof ik van harte dat je niets meer te verliezen hebt. En dat je dan gewoon gaat proberen.
Het kan wel ietsjes langer duren dan twee a drie dagen voor het hersteld is, eerst moet hij natuurlijk nog overtuigd worden dat het vlees goed voor hem is en dat dit zijn nieuwe eten is (soms moet je ze echt voorzichtig overhalen) en dan moet zijn maag- darmstelsel nog wennen aan de nieuwe voeding. Als dat is gebeurd moeten zijn darmen ook nog herstellen.
Het kan prima dat het binnen een week over is, maar het kan ook zijn dat het wat langer duurt. Zowieso is het bij veranderen van voeding van belang dat je niet te snel teruggaat naar de oude voeding. Minimaal 6 weken de tijd geven (eens je volledig overgeschakeld bent) om te zien of het effect heeft. Dat is bij alle voedselwijzigingen verstandig. Pas dan kun je zien of het echt werkt.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#161 Geplaatst 31 januari 2013 - 21:20

Bekijk berichtginnie, op 31 januari 2013 - 18:51, zei:

Zowieso is het bij veranderen van voeding van belang dat je niet te snel teruggaat naar de oude voeding. Minimaal 6 weken de tijd geven (eens je volledig overgeschakeld bent) om te zien of het effect heeft. Dat is bij alle voedselwijzigingen verstandig. Pas dan kun je zien of het echt werkt.

Mag ik eens vragen wat je hiermee bedoelt niet te snel trg gaan naar de oude voeding ?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#162 Geplaatst 31 januari 2013 - 21:35

Bekijk berichtMister B., op 31 januari 2013 - 21:20, zei:

Mag ik eens vragen wat je hiermee bedoelt niet te snel trg gaan naar de oude voeding ?

lol
in mijn gedachtenkronkel was het heel logisch dat ik dat zei, maar als ik het zo teruglees snap ik je vraag heel goed!

Wat ik bedoelde was dat mensen vaak heel snel denken 'het werkt niet' en dan stappen ze binnen een week ofwel terug naar het voer dat ze gaven voor ze rauw gingen geven, ofwel ze gaan weer een ander voer proberen. Maar elke voeding heeft een tijd nodig om te werken. Het hele gestel van het dier moet zich aanpassen aan de nieuwe voeding.
Nu vind ik dat het met rauw wel een heel stuk sneller gaat dan met brokken (het gestel is immers al berekend op rauw), maar toch moet de kat omschakelen en dat heeft nu eenmaal zijn tijd nodig.

Vandaar dat ik altijd waarschuw om niet te snel op te geven ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#163 Geplaatst 31 januari 2013 - 23:31

Ja dacht al wat zegt die nu ,héhé :)

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#164 Geplaatst 01 februari 2013 - 11:15

De DA heeft gebeld. Zijn universitaire collega zegt:
- pancreas kan het niet zijn, anders zou hij vermageren.
- Opnieuw testen op TCF en eventuel Ronidazole al proberen, want volgens haar zou het niet zo heel gevaarlijk zijn
- geen rauw voer

Nu heb ik terug naar mijn oude praktijk gebeld, waar we in het begin gingen en sowieso met onze andere poes Mila gaan.
Ik mag een staal binnen doen en dan gaan ze opnieuw laten testen op TCF.
Zij zegt echter: "van mij krijg je geen Ronidazole zolang we niet zeker zijn dat hij TCF heeft". Veel logischer. Want het is toch wél een gevaarlijk medicijn!

Maar het staal moet voor 12u binnen, en George kakt niet op commando, dus het zal voor maandag zijn vrees ik.
Ze zei we testen gewoon elke week tot we iets vinden. Volgens haar groeien katten vanzelf na aan jaar of 2 over de TCF heen of uit, hoe je dat ook zegt. Maar wat ik op internet lees (artikels uit Utrecht! In NL staan ze zo veel verder) is dat niet waar!
Van haar mag ik wel rauw voer proberen, maar ze zegt dat je dan weer risico loopt op andere problemen, bacteriën enzo omdat het voer rauw is.

Dus met Flagyl zijn we sinds gisteren gestopt, het werkt toch niet.
We gaan opniew laten testen. En ik ga in Heverlee Carnibest halen. Maar dat moet ik samen met het staal doen omdat ik geen auto heb en mijn papa kan niet constant heen en weer gaan rijden. Dus dat zal ook voor maandag zijn.

En Mr. B, ik voelde me idd wel aangevallen. Ik doe alles voor George en het is toch logisch dat je naar het advies van je DA luistert.
Als Goerge niet tegen brokjes zou kunnen, dan zou hij toch ook al diarree moeten hebben gehad in de cattery, en dat had hij NIET. De mevrouw van de cattery heeft zelf ook geen ervaring met rauw voer. Dus ja naar wie moet je luisteren?

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#165 Geplaatst 01 februari 2013 - 11:51

Bekijk berichtTinepiene, op 01 februari 2013 - 11:15, zei:

Van haar mag ik wel rauw voer proberen, maar ze zegt dat je dan weer risico loopt op andere problemen, bacteriën enzo omdat het voer rauw is.

bacteriën....... :louche:
Naar een dierenarts die niks van rauw voeren kent moet je ook niks geloven.

Ik ga zelfs de discussies niet meer aan met mijn eigen DA, LOL
Tuurlijk zeggen die Nee, de " goede" brokjes zullen het wel oplossen .....
Naar wie je moet luisteren ? Naar al diegene die al de raad gegeven hebben om Rauw te geven....

Op het einde van de rit zal je hier toch plaatsen dat u problemen opgelost zullen zijn d.m.v rauw vlees.

PS.Is laatste wat ik erover zeg,valt toch in geen goede aarde blijkbaar.

Bewerkt door Mister B., 01 februari 2013 - 11:58.