Spring naar inhoud

- - - - -

kitten al sinds september diarree

• Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#166 Geplaatst 01 februari 2013 - 11:53

TF moet met minimaal 5 dagen ontlasting getest worden. Dit omdat TF simpelweg niet iedere dag uitgescheidt wordt. De poep moet ook ingevroren worden.
TF is een rottige ziekte enerzijds, anderzijds kom je er makkelijker van af dan dat je van giardia af komt. Dit omdat TF maar een half uur buiten het lichaam overleeft (jn een niet vochtige omgeving). Giardia daarintegen overleefd 3 dagen oid buiten het lichaam.
Ik heb helaas op een hele lullige manier ervaring met TF gehad (weet hoe ik er aan ben gekomen en dit was echt gewoon pech hebben, maar gut, wát een pech). Miijn katten zijn gelukkig ook allemaal weer vrij getest, maanden na het stoppen met de Ronidazole (zodat ik zeker wist dat alle troep uit het lichaam was).
Ronidazole is zeker geen onschuldig medicijn. Het kan verstrekkende gevolgen hebben en je moet de poezels die het krijgen zeer zeker onder strak toezicht zetten. Wat ik vooral bij een aantal van mijn katten merkte was dat ze afvielen. Het heeft echt wel lang geduurd voordat deze weer op gewicht waren. Sommige begonnen ook last te krijgen van schuimbekken. Maar ik ken ook iemand bij wie een van de katten overleden is.
Het is in prin cipe wel zo dat als je stopt met de kuur, de symptomen die door de ronidazole kunnen ontstaan ook weer verdwijnen. Op het moment dat katten echt neurologische verschijnselen gaan vertonen moet je ook linea directa stoppen.

Bij mij was er één katje dat last had van de TF, de anderen hadden geen problemen. Dit was ook een kitten, deze zijn nu eenmaal het meest gevoellig om TF te krijgen. De anderen vertoonden geen symptomen maar je moet gewoon de hele groep behandelen. Het kitten kreeg in mijn geval ook last van een ontstoken anus door het vele poepen van de TF.
Maar anderzijds, na 2 dagen ronidazole merkte ik al significante verbetering in de ontlasting. Het heeft hier dus wel geholpen. Ik heb ook de kuur volledig afgemaakt bij alle katten (dus 21 dagen, iedere dag een capsule).
Maar ook voor mensen is het medicijn gevaarlijk. Het is kankerverwekkend. Je moet dus goed opletten met het geven en áltijd handschoenen aantrekken.

Wat ik vooral gemerkt heb is dat er hier in NL zeer weinig bekend is over TF bij de DA's. Volgens de DA was het onmogelijk dat het bij ons om TF ging want de kat bij wie het vandaan kwam was al 4 jaar. Dus hoefde er niet op getest te worden. Toch aangedrongen en warempel, deze kater had het wel degelijk. Het klopt dat TF bij volwassen katten véél minder voorkomt. Maar een zwaar verwaarloosde kater is wel degelijk gevoellig genoeg om TF te krijgen, ongeacht de leeftijd. De kater is ook enkele weken later overleden. (Deze kater woonde overigens niet bij mij, maar bij iemand die op 10 minuten loopafstand van mij woonde. En op bizarre wijze is in dat tijdsbestek de TF bij mij terecht gekomen...).
Maar toen ik het eenmaal voor elkaar had dat er op TF getest werd, was het ook dat ik maar voor 3 dagen ontlasting in hoefde te leveren.
Ik heb gemerkt dat je zeker brutaal moet zijn bij de DA omdat ze er vaak zo weinig van af weten. En dat is jammer, want volgens mij komt TF veel vaker voor dan dat je denkt. Het schijnt zelfs dat 1 op de 3 katten in Amerikaanse cattery's TF heeft. Daar zijn ze ook veel verder met onderzoeken naar TF.

Helaas wordt er vanuit cattery's ook vrijwel niet over gesproken. Bang voor naamsschade denk ik. Ik snap het ook wel, mensen die kwaad willen zullen iedere aanleiding pakken om een cattery de grond in te boren, dus kun je maar beter niet openlijk spreken als er iets in je cattery is voor gekomen.
Gelukkig was er een cattery die een aantal weken eerder dan ik ook de katten behandeld heeft. Deze cattery heeft mij heel erg geholpen en veel informatie gegeven. Dat vond ik zo fijn.

Ik heb nog het eea aan artikelen en ook mijn verhaal heb ik opgeschreven voor iemand die bezig was met een artikel over TF. Mocht er iemand zijn die er meer over wil weten of de (amerikaanse) artikelen graag wilt, let me know :)

Voor als nog heel veel sterkte. Ik hoop dat er wat uitkomt, zodat je in ieder geval weet waar je aan toe bent en het ook kunt behandelen, wat het dan ook is. Want juist het niet weten wat het is lijkt me zo rottig.

www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#167 Geplaatst 01 februari 2013 - 12:01

Bekijk berichtMister B., op 01 februari 2013 - 11:51, zei:

bacteriën....... :louche:
Naar een dierenarts die niks van rauw voeren kent moet je ook niks geloven.

Ik ga zelfs de discussies niet meer aan met mijn eigen DA, LOL
Tuurlijk zeggen die Nee, de " goede" brokjes zullen het wel oplossen .....
Naar wie je moet luisteren ? Naar al diegene die al de raad gegeven hebben om Rauw te geven....

Op het einde van de rit zal je hier toch plaatsen dat u problemen opgelost zullen zijn d.m.v rauw vlees.

rauw vlees kan een oplossing zijn voor veel zaken maar daarom niet voor alles.
Ik geloof er ook wel in dat het goed is maar geef het zelf niet uit schrik. Mijn buurvrouw haar hond had een allergie voor brokken en werd toen ook aangeraden om rauw te  voeren en hij is hier wel ziek van geweest en heeft hier net diarree van gekregen.

mijn kat heeft eens zo een probeerzakje rauwe kip van almo nature gekregen en is daar doodziek van geweest. overgeven, diarree, koorts...dus ja, ik heb ook bang van rauwe voeding. Bij mij krijgen ze wekelijk wat rauwe steak ofzo tussendoor maar hun hoofdvoeding blijven de betere brokjes.

Ik snap dat je voorstander bent van rauw voeren maar misschien moet je de andere pistes ook openlaten? Misschien hangt het wel helemaal niet aan de voeding...
Misschien heeft het katje inderdaad TCF of iets anders wat enkel met de juiste medicatie kan verholpen worden...

@Tinepiene: Ik hoop in ieder geval dat jullie het snel vinden maar ben al heel blij dat enerzijds je katje er weinig last van lijkt te overvinden en goed groeit en anderzijds dat jij onvoorwaardelijk van je katje houdt. Want het is heel gemakkelijk om van een kat te houden als alles goed gaat, maar jij blijft van hem houden ondanks alles en dat is mooi. Ik geloof er ook in dat je dat dubbel en dik terug krijgt van je katje, hij voelt best wel wat je voor hem doet.

succes...

p.s: al aan homeopatische geneesmiddelen gedacht?
En al eens zo een pasta geprobeerd op basis van zwarte kool? dat werkte hier heel goed...
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#168 Geplaatst 01 februari 2013 - 12:04

Bekijk berichtTinepiene, op 01 februari 2013 - 11:15, zei:

Ze zei we testen gewoon elke week tot we iets vinden. Volgens haar groeien katten vanzelf na aan jaar of 2 over de TCF heen of uit, hoe je dat ook zegt. Maar wat ik op internet lees (artikels uit Utrecht! In NL staan ze zo veel verder) is dat niet waar!

Ik denk dat gewoonweg lukraak iedere week testen niet veel uit zal halen. Je kan de dikke pech hebben dat je iedere keer net kak inlevert waarin het niet uitgescheden is. Echt van 5 dagen lang alle ontlasting opvangen is dé manier. Liefst zonder grit. Wat ik heb gedaan: iedere keer als ik zag dat ze naar de bak ging ben ik haar achterna gesneld. Ik liet haar poepen, haalde haar vervolgens van de bak zodat ze haar ontlasting niet kon begraven en viste toen met 2 plastice lepeltjes poep zonder grit uit de bak en deed dit in een bakje. En dat bij elke keer dat ze poepte, 5 dagen lang. De overige poep haalde ik uit de bak en gooide ik direct weg. Op die manier had ik meerdere malen per dag een "poepmonster".

Verder duurt het ongeveer 9 maanden (zo uit mijn hoofd) dat een katje over TF heen groeit. Het lichaam overwint in prin cipe wel de TF, alleen is het een traag proces wat bij de één wat langer duurt dan bij de ander.  Uiteraard kan het wel gevolgen hebben voor de darmwerking.
Als je meerdere katten hebt en er komt TF uit is het wel heel belangrijk dat je alle katten behandeld met Ronidazole. Dit omdat katten ook zonder symptomen wel TF uit kunnen scheiden. Tevens moet de Ronidazole op gewicht gedoseerd worden. Bij een onder dosering zal het niet werken. Een overdosering moet je niet willen ivm toch wel de nodige risico's die aan het medicijn vast hangen.

www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#169 Geplaatst 01 februari 2013 - 12:05

Bekijk berichtTinepiene, op 01 februari 2013 - 11:15, zei:

Van haar mag ik wel rauw voer proberen, maar ze zegt dat je dan weer risico loopt op andere problemen, bacteriën enzo omdat het voer rauw is.

Dus met Flagyl zijn we sinds gisteren gestopt, het werkt toch niet.
We gaan opniew laten testen. En ik ga in Heverlee Carnibest halen. Maar dat moet ik samen met het staal doen omdat ik geen auto heb en mijn papa kan niet constant heen en weer gaan rijden. Dus dat zal ook voor maandag zijn.

Zoals gezegd, de meeste da's zullen zeggen;'geen rauw voeren' en ze zullen precies de bovenstaande reden geven 'risico op bacterien enzo'
Dat is niet raar, want dat is wat ze leren tijdens de opleiding. tijdens die paar uur dat ze over voedingsleer iets krijgen. ;)
Gelukkig zijn er meer en meer da's die zich beter gaan verdiepen in voeding en die dan wel achter rauw voeren kunnen staan.

Het risico op bacterien en wat nog meer van rauw vlees is niet hoger dan het risico dat je hebt met het voeren van brok en/of natvoer. Als je hygienisch werkt is dat risico enorm klein. net als het risico voor jezelf als je je eigen eten klaarmaakt, hygienisch werken en je bent al een heel eind.

Hou dat in je achterhoofd ;) je hoeft echt niet bang te zijn dat er allemaal enge ziektes op de loer liggen door rauw voeren. Dan zouden er namelijk een heleboel katjes allang heel erg ziek zijn, ook hier op het forum ;)
Ik ben zelfs van mening dat de weerstand van mijn katjes is verbeterd sinds we rauw voeren. Maar dat kan ik niet staven, het is alleen iets wat in mijn hoofd is genesteld ;)

Bekijk berichtMister B., op 01 februari 2013 - 11:51, zei:

Op het einde van de rit zal je hier toch plaatsen dat u problemen opgelost zullen zijn d.m.v rauw vlees.

Hoewel ik van mening ben dat rauw voeren heel goed is voor de kat, rauwe voeding is géén tovermiddel. Als er fysiek iets mis is of als het dier ziek is, dan zal rauw ook niet veel helpen. Is het zeker dat rauw de problemen oplost? nee, niet 100% zeker. al denk ik dat in dit geval het zeer zeker wel goed kan helpen.
Ik snap dus zeker dat eerst al het andere wordt geprobeerd. Naar wie moet je luisteren? als je zoveel verschillende dingen hoort, dan luister je in eerste instantie naar de dierenarts, dat is logisch en niet meer dan normaal. Daarna ga je luisteren naar ervaringen van mensen die in soortgelijke positie hebben gezeten en pas daarna naar al die andere katten/dierenliefhebbers die zich 'expert' noemen. Want hoe goed bedoeld ook, wij zijn geen dierenartsen en missen de medische kennis. (in het algemeen, er zullen er best enkelen zijn die wel de kennis hebben, maar dan nog ken je niet de hele geschiedenis en heb je het dier niet gezien/onderzocht)

De stelling 'rauw helpt toch wel' is dan ook een beetje kort door de bocht. (ook al ben ik voor en geloof ik dat het helpt, zeker weten doe je het pas als het ook echt zo is) ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#170 Geplaatst 01 februari 2013 - 12:16

Bekijk berichtJientje, op 01 februari 2013 - 12:01, zei:

Ik geloof er ook wel in dat het goed is maar geef het zelf niet uit schrik. Mijn buurvrouw haar hond had een allergie voor brokken en werd toen ook aangeraden om rauw te  voeren en hij is hier wel ziek van geweest en heeft hier net diarree van gekregen.

mijn kat heeft eens zo een probeerzakje rauwe kip van almo nature gekregen en is daar doodziek van geweest. overgeven, diarree, koorts...dus ja, ik heb ook bang van rauwe voeding. Bij mij krijgen ze wekelijk wat rauwe steak ofzo tussendoor maar hun hoofdvoeding blijven de betere brokjes.

wat een nare ervaringen zo zeg! ik weet dat met de overstap inderdaad bestaande verschijnselen (van ziekte) erger kunnen worden of kunnen lijken te ontstaan (ze waren er dan al, maar niet zichtbaar) en dat er diarree kan ontstaan. Dit is echter niet ziek zijn, maar het ontgiften van het lichaam. Zolang het geen weken duurt (wat ik hoor meestal paar dagen tot een week dan is het over) is dat niet erg. Het lichaam moet overschakelen naar gezonder eten. Wij voelen ons de eerste dagen na het eten van gezond voedsel (dat we niet gewend zijn) ook een paar dagen niet lekker. Daarna barsten we echter van de energie!

Koorts enzo heb ik nog nooit gehoord bij ontgifting, maar dat zegt niet dat het niet kan voorkomen. Het kan ook zijn dat de almo niet goed is gevallen. Nu weet ik niet of almo echt rauw is of gekookt. Ik kan me niet voorstellen dat een blikvoeding echt rauw is namelijk ;) En als hij goed reageert op steak, dan zou hij op volledig rauw ook goed moeten reageren.
Maar ik kan me voorstellen dat je het heel eng vind om te proberen ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#171 Geplaatst 01 februari 2013 - 14:03

over dat invriezen, ik heb dat gevraagd vanochtend en ze zei dat ze naar het labo zou bellen. Toen belde ze terug en zei "1 staal is goed, maar het moet zo vers mogelijk zijn. Invriezen heeft geen zin."
Desnoods ga ik dan wel 5 dagen achter elkaar een staal brengen.
Het is toch vreemd allemaal, de DA's spreken elkaar tegen, en er zijn hier mensen die er gewoon meer over weten dan de DA's zelf (dan heb ik het over TCF he).

Deed je die stalen van 5 dagen in hetzelfde potje of in 5 aparte potjes? De praktijk is nu dicht, dus ik kan het haar nu niet meer vragen.

En Mr. B, ik weet dat je wil helpen. Iedereen hier. En daar ben ik ook super dankbaar voor. Maar ik zit volledig in de knoop met mezelf en weet niet meer wat nu het juiste is om te doen. En zoals ik zei, ik ga maandag die Carnibest halen... dus ik ben bereid om het te proberen.

Gisteren en vandaag heeft George geen Flagyl gehad en vandaag is het weer heel erg. Van brei naar terug volledig vloeibaar en hij is vandaag al 3 keer geweest en tis nog maar 2u.
Dat is zo vreemd! Alle medicijnen die we geven HELPEN EEN BEETJE, maar nooit volledig. Dus in die zin is er zeker een infectie in de darm denk ik, anders zouden de medicijnen helemaal niet helpen.

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#172 Geplaatst 01 februari 2013 - 14:18

man man, dat invriezen doen ze volgens mij enkel in NL. Heb net de dierenkliniek nog ns gebeld, die zijn wel open en daar hadden ze nog nooit gehoord van invriezen van stalen. 1 vers staal was genoeg volgens hen. Maar overal op internet staat hoe moelijk het is om TCF te vinden... zucht

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#173 Geplaatst 01 februari 2013 - 14:25

Bekijk berichtJientje, op 01 februari 2013 - 12:01, zei:

Daar noem je ook wat Rauwe kip van almo??dat zit in zo een zakje hé???
Dat kan je toch niet vergelijken met kvv.
Trouwens mijn 2 katten eten kvv en ze zijn hier nooit ziek van geweest!!!
Je moet het wel steeds in de koelkast bewaren en hun portie vlees niet de ganse dag in de zon laten liggen hé want dan komen er op blikvoeding ook bacterien .
De da die dat verteld wil alleen zijn eigen waren verkopen of is te bekrompen om toe te geven dat
rauw voeren het beste is voor katten en honden!!!!

Ik snap dat je voorstander bent van rauw voeren maar misschien moet je de andere pistes ook openlaten? Misschien hangt het wel helemaal niet aan de voeding...
Misschien heeft het katje inderdaad TCF of iets anders wat enkel met de juiste medicatie kan verholpen worden...

@Tinepiene: Ik hoop in ieder geval dat jullie het snel vinden maar ben al heel blij dat enerzijds je katje er weinig last van lijkt te overvinden en goed groeit en anderzijds dat jij onvoorwaardelijk van je katje houdt. Want het is heel gemakkelijk om van een kat te houden als alles goed gaat, maar jij blijft van hem houden ondanks alles en dat is mooi. Ik geloof er ook in dat je dat dubbel en dik terug krijgt van je katje, hij voelt best wel wat je voor hem doet.

succes...

p.s: al aan homeopatische geneesmiddelen gedacht?
En al eens zo een pasta geprobeerd op basis van zwarte kool? dat werkte hier heel goed...

Ik weet dat je einde raad zijt en ik begrijp je volkomen
Maar door van alles te proberen maak je het alleen erger.
Doe die test nog en als alles ok is smijt dan aub alles buiten en geef ze alleen 1
soort voeding 14 dagen lang dan komen die darmpjes ook tot rust!!!!!
Heb je al geprobeerd met gekookte kip te geven om de diaree te stoppen???
Ik had net als u zoveel testen gedaan zoveel soorten brokjes gegeven en dan weer probiotica en dan weer antibiotica enz....maar geloof me u kat heeft volgens mij gevoelige darmen en dan kan je hem best kvv geven.

Bekijk berichtTinepiene, op 01 februari 2013 - 14:03, zei:

over dat invriezen, ik heb dat gevraagd vanochtend en ze zei dat ze naar het labo zou bellen. Toen belde ze terug en zei "1 staal is goed, maar het moet zo vers mogelijk zijn. Invriezen heeft geen zin."
Desnoods ga ik dan wel 5 dagen achter elkaar een staal brengen.
Het is toch vreemd allemaal, de DA's spreken elkaar tegen, en er zijn hier mensen die er gewoon meer over weten dan de DA's zelf (dan heb ik het over TCF he).

Deed je die stalen van 5 dagen in hetzelfde potje of in 5 aparte potjes? De praktijk is nu dicht, dus ik kan het haar nu niet meer vragen.

En Mr. B, ik weet dat je wil helpen. Iedereen hier. En daar ben ik ook super dankbaar voor. Maar ik zit volledig in de knoop met mezelf en weet niet meer wat nu het juiste is om te doen. En zoals ik zei, ik ga maandag die Carnibest halen... dus ik ben bereid om het te proberen.

Gisteren en vandaag heeft George geen Flagyl gehad en vandaag is het weer heel erg. Van brei naar terug volledig vloeibaar en hij is vandaag al 3 keer geweest en tis nog maar 2u.
Dat is zo vreemd! Alle medicijnen die we geven HELPEN EEN BEETJE, maar nooit volledig. Dus in die zin is er zeker een infectie in de darm denk ik, anders zouden de medicijnen helemaal niet helpen.

Bewerkt door ROSETTA, 01 februari 2013 - 14:26.

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#174 Geplaatst 01 februari 2013 - 14:27

hey Tinepiene, ik vind het super dat je KVV een kans wil geven. Voor dat je er mee begint, lees eers de topics over het omschakelen goed door want er staan heel wat nuttige tips in. Ik vind het ook stom dat zoveel DA elkaar tegen spreken, op allerlei gebied. En wat KVV betreft : er zijn ook DA die er volledig achter staan, gelukkig :) En zoals ginnie al zei, niet te snel opgeven ! Je moet het echt lang genoeg kans geven zodat het lichaam van je schat er aan kan wennen.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#175 Geplaatst 01 februari 2013 - 14:36

Als al het medische is uitgesloten moeten ze eerlijk zijn en zeggen
dat het alleen nog aan de voeding kan liggen!!
Aangezien er weinig da rauw voer verkopen zullen ze niet snel zeggen geef ze rauw voer want anders verdienen ze niets meer aan u!!!
Bij mij in de buurt is een da die zegt "ik verkoop hills brokjes enz... maar dat kan je niet vergelijken met rauw voer dat is 10 x beter en ik raad het iedereen aan!!!
Mijn eigen da is er ook voor want ze ziet zelf dat mijn dollekes het er zeer goed mee doen !
Dus laat u niets wijsmaken en probeer het gewoon je hebt niets te verliezen in tegendeel het kan alleen in u dolleke zijn voordeel zijn!

Bekijk berichtJientje, op 31 januari 2013 - 18:04, zei:

Ik vind dit toch een harde reactie. Het is duidelijk dat deze mensen alles voor hun katje over hebben, wie doet dit anders allemaal?

Maar als alle da'n het afraden, zou het bij mij ook een tijdje duren voor ik het zou durven proberen. Ik heb echt respect voor hoe deze mensen blijven zoeken naar een oplossing en ik ben er zeker van dat ze deze ook zullen vinden want de aanhouder wint.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#176 Geplaatst 01 februari 2013 - 14:43

Bekijk berichtROSETTA, op 01 februari 2013 - 14:36, zei:

Als al het medische is uitgesloten moeten ze eerlijk zijn en zeggen
dat het alleen nog aan de voeding kan liggen!!
Aangezien er weinig da rauw voer verkopen zullen ze niet snel zeggen geef ze rauw voer want anders verdienen ze niets meer aan u!!!
Bij mij in de buurt is een da die zegt "ik verkoop hills brokjes enz... maar dat kan je niet vergelijken met rauw voer dat is 10 x beter en ik raad het iedereen aan!!!
Mijn eigen da is er ook voor want ze ziet zelf dat mijn dollekes het er zeer goed mee doen !
Dus laat u niets wijsmaken en probeer het gewoon je hebt niets te verliezen in tegendeel het kan alleen in u dolleke zijn voordeel zijn!

sorry, maar dat is niet waar. Als dierenartsen niets kunnen vinden hoeft het evengoed niet altijd aan voeding te liggen. En je weet het pas echt zeker als de andere voeding echt helpt.

Laten we een beetje respect hebben voor ts. Ze doet al vanaf septembers niets anders dan de kont van George schoonmaken en diverse dierenartsen aflopen. Dat getuigd van grote liefde en enorme toewijding! En daar mogen wij (vind ik) echt niet aan voorbij gaan.

Dat gezegd hebbende, ts, ik ben wel heel blij dat je rauwvoer wilt proberen.

Er zijn veel topics met veel tips over hoe je dit het beste aanpakt, zodat je de grootste kans hebt op een goed resultaat. Ik weet zeker dat Ester je wilt helpen als je het haar vraagt, en natuurlijk mag je mij ook altijd vragen. zo zijn er meer waarvan ik weet dat ze altijd bereid zijn om tips te geven.

Met andere woorden, als je vragen hebt, stel ze! Er zijn geen stomme vragen.

Bewerkt door ginnie, 01 februari 2013 - 14:44.

Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#177 Geplaatst 01 februari 2013 - 15:16

Bekijk berichtginnie, op 01 februari 2013 - 14:43, zei:

sorry, maar dat is niet waar. Als dierenartsen niets kunnen vinden hoeft het evengoed niet altijd aan voeding te liggen. En je weet het pas echt zeker als de andere voeding echt helpt.

Laten we een beetje respect hebben voor ts. Ze doet al vanaf septembers niets anders dan de kont van George schoonmaken en diverse dierenartsen aflopen. Dat getuigd van grote liefde en enorme toewijding! En daar mogen wij (vind ik) echt niet aan voorbij gaan.

Dat gezegd hebbende, ts, ik ben wel heel blij dat je rauwvoer wilt proberen.

Er zijn veel topics met veel tips over hoe je dit het beste aanpakt, zodat je de grootste kans hebt op een goed resultaat. Ik weet zeker dat Ester je wilt helpen als je het haar vraagt, en natuurlijk mag je mij ook altijd vragen. zo zijn er meer waarvan ik weet dat ze altijd bereid zijn om tips te geven.

Met andere woorden, als je vragen hebt, stel ze! Er zijn geen stomme vragen.

helemaal mee eens

@ rosetta : 'Daar noem je ook wat Rauwe kip van almo??dat zit in zo een zakje hé???
Dat kan je toch niet vergelijken met kvv.'

inderdaad, dat zit in zo een zakje en ik had dat bij mijn bestelling van zooplus gekregen. Mijn beide katten hebben overgegeven, bij mokka was het toen over, latte is er een week doodziek ( 41 ° koorts) van geweest.
Ik snap best dat dat niet hetzelfde is en ik geloof in rauw voer maar ik heb echt schrik gepakt.
Stel, dat ik hun natvoer nu een uurtje laat staan als ik naar het werk moet vertrekken...geen probleem en als ik thuiskom is het op. Maar rauwvoer (als ik steak geef ofzo ook) durf ik niet eens een half uur laten liggen...
Maar los daarvan, geloof ik er wel in, ik durf er gewoon niet mee beginnen en doe het nu half half :)
Het beste  van 2 werelden??? :):):)
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#178 Geplaatst 01 februari 2013 - 15:20

ik ga ook gewoon werken hoor
kvv geef ik in de ochtend, daarna zorg ik voor mezelf en dan ga ik naar werk. Als ik teveel geef blijft het liggen. Ze eten het echt niet meer als het niet meer goed is. Bovendien, op een gegeven moment weet je precies hoeveel je moet geven willen ze genoeg hebben en dat er niets blijft liggen ;)

Als je begint doe dat dan in een vakantieperiode, als je lekker veel thuis bent. Voor je eigen gemoedsrust beter ;)
Hebben wij ook gedaan. En alles dat na een uur nog stond hebben we weggehaald.

Je geeft ook steak, dat is rauw. Rauwer volgens mij dan almo. En dat gaat goed. ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#179 Geplaatst 01 februari 2013 - 15:28

Ik werk gelukkig van thuis uit. Dus ik ben er bijna altijd om hem te wassen en de bak meteen schoon te maken. En kan hem dus in de gaten houden met het voer. Ben alleen van gewillge chauffeurs afhankelijk...
Ik hou jullie op de hoogte! Maandag staal en Carnibest, dus dit weekend neem ik verlof van het forum. Ik pieker al genoeg!
Bedankt allemaal en goed weekend!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#180 Geplaatst 01 februari 2013 - 15:41

goed weekend :)
Geplaatste afbeelding