Spring naar inhoud


- - - - -

kitten al sinds september diarree


  • Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
    • Locatie: Lommel
  • 3 katten
OFFLINE

#196 Geplaatst 08 februari 2013 - 11:01

Ik beweer ook niet dat KVV een wondermiddel is, maar feit is dat het wel oplossing was voor vele mensen met allerlei soorten van problemen. Het zou idd helpen als de oorzaak gekend is en dat is niet altijd even gemakkelijk zoals nu wel duidelijk is met al die contradicties door de verschillende DA en dat voorstel om cortisone te nemen..... amaai daar zou ik ook niet happy mee zijn. Vraagje : KVV is zeker geen garantie dat de diarree weg zal zijn, maar wat als het wel zo zou zijn ? En als ie weg blijft ? Zou je dan nog verder moeten zoeken naar een oorzaak ?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#197 Geplaatst 08 februari 2013 - 11:04

ja, het is dan wel verstandig om op zijn minst naar een specialist te gaan. als het ibd is en de voeding helpt heb je gewonnen, maar dan weet je wel dat het voor de toekomst opletten is geblazen. het kan dan terugkomen. dan weet je in ieder geval dat het niet aan de voeding ligt.

kennis is macht ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
    • Locatie: Lommel
  • 3 katten
OFFLINE

#198 Geplaatst 08 februari 2013 - 11:09

en dan nog een goeie specialist vinden waar je terecht kan  ............. is ook niet simpel blijkbaar

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#199 Geplaatst 08 februari 2013 - 11:28

Bekijk berichtwendyv123, op 08 februari 2013 - 11:01, zei:

Zou je dan nog verder moeten zoeken naar een oorzaak ?

JA, wat als het dier een terugval krijgt en het er nog harder uitloopt dan het al doet? Er zit een oorzaak waarvoor het dier zoveel last van diarree heeft.
Om alleen maar aan systoombestrijding te doen helpt niet, en zeker niet wanneer een dier al zolang diarree heeft.
Petje af voor de eigenaar. Ga er maar aanstaan een dierenarts die van toeten nog blazen weet. Bij andere instanties geen ingang heeft en ondertussen dagelijks een kont spoelen en ook nog een huis poepvrij maken en vooral stankvrij maken.
En dan ondertussen zowat een hele groep over je heen krijgen die alleen maar schreeuwt, op de KVV zetten, want het is zo goed.

De volgorde is, onderzoeken, bestrijden en hieraan het voer afpassen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#200 Geplaatst 08 februari 2013 - 11:33

Bekijk berichtjubikelcats, op 08 februari 2013 - 11:28, zei:



JA, wat als het dier een terugval krijgt en het er nog harder uitloopt dan het al doet? Er zit een oorzaak waarvoor het dier zoveel last van diarree heeft.
Om alleen maar aan systoombestrijding te doen helpt niet, en zeker niet wanneer een dier al zolang diarree heeft.
Petje af voor de eigenaar. Ga er maar aanstaan een dierenarts die van toeten nog blazen weet. Bij andere instanties geen ingang heeft en ondertussen dagelijks een kont spoelen en ook nog een huis poepvrij maken en vooral stankvrij maken.
En dan ondertussen zowat een hele groep over je heen krijgen die alleen maar schreeuwt, op de KVV zetten, want het is zo goed.

De volgorde is, onderzoeken, bestrijden en hieraan het voer afpassen.


Ik ben het met je eens Karin. Alleen is het nu al zo lang onderzoeken doen en afwachten en bestrijden, dat je op een gegeven moment ook wel moet kiezen om de volgende stap te zetten. Vind ik dan ;)
Zolang je doorgaat met zoeken naar een oorzaak, vind ik dat je best met voeding al wat kunt doen. Ze heeft al met brok en natvoer een en ander geprobeerd, waarom dan niet met kvv?

Sorry Karin, ik snap niet waarom je daar zo tegen bent. Ze stopt dan toch niet meteen met zoeken naar een oorzaak?  Helpt het niet dan helpt het niet, ze was toch nog aan het zoeken naar een oorzaak. Helpt het wel dan geeft dat alvast een heel stuk meer rust!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#201 Geplaatst 08 februari 2013 - 11:56

Bekijk berichtginnie, op 08 februari 2013 - 11:33, zei:


Sorry Karin, ik snap niet waarom je daar zo tegen bent. Ze stopt dan toch niet meteen met zoeken naar een oorzaak?  Helpt het niet dan helpt het niet, ze was toch nog aan het zoeken naar een oorzaak. Helpt het wel dan geeft dat alvast een heel stuk meer rust!

Omdat je helaas met kvv niet alles oplost. Dit is ook wel de reden dat ik geen advies ook zelf vraag. Juist omdat er alleen maar met KVV wordt geschaart. Het lijkt als of er niks anders meer is.
Ik heb een kater op botten staan. Die kan met recht alleen botten eten, zonder dat hij verstopt raakt.
Echter ik heb er ook een paar die ondanks dat ze bot eten het er vloeibaar uitkomt van onder. Carnibest loopt nog harder eruit. Tinlo e.d. idem dito. En waarom puur omdat daar te veel vetten inzitten, wat ze niet goed kunnen verteren.
Zij eten dus wat hier wordt genoemd het zogenaamde vergif jawel de brokken, Animonda no grain en nu eindelijk gaat het iets beter. Alleen zij moeten er wel over heen groeien.


Als je ook kijkt hier in de voedingstopics, in de hoeveel voedingstopics is niet het eerste wat wordt gegild, zet op KVV en de problemen zijn over?
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#202 Geplaatst 08 februari 2013 - 12:09

dat wordt inderdaad veel gezegd, maar het wordt niet door iedereen als DE oplossing aangedragen.

In dit topic wordt het aangedragen omdat eigenlijk alle testen die wij (en de meeste da's) aanraden al zijn gedaan. Een specialist is dan aangewezen, en daar is ts naar op zoek.Ja er zitten een paar mensen tussen die nogal dwingend overkomen en ik weet dat ik zelf ook zoiets heb van 'baat het niet schaad het niet'
Maar er wordt zeker ook door veel mensen gezegd dat ze zeker verder moet zoeken

Waarom dan niet proberen? waarom dan zo faliekant tegen zijn?

als jouw katten het goed doen op brok en je kunt of wil niet over naar vers voeren, prima toch? het is een keuze die je maakt, om welke reden dan ook. Dat geld ook voor ts. Dat er steeds naar gevraagd wordt is omdat ts zelf aangeeft het te willen proberen. Dan is dat toch niet raar?

Maar als ts het vervelend vind dan zal vast iedereen er wel mee stoppen het aan te raden. Ik wel in ieder geval ;)

Bewerkt door ginnie, 08 februari 2013 - 12:13.
Reden van bewerken: Kat vond het nodig bericht te plaatsen voor ik klaar was

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#203 Geplaatst 08 februari 2013 - 12:30

Bekijk berichtginnie, op 08 februari 2013 - 12:09, zei:

dat wordt inderdaad veel gezegd, maar het wordt niet door iedereen als DE oplossing aangedragen.

In dit topic wordt het aangedragen omdat eigenlijk alle testen die wij (en de meeste da's) aanraden al zijn gedaan. Een specialist is dan aangewezen, en daar is ts naar op zoek.Ja er zitten een paar mensen tussen die nogal dwingend overkomen en ik weet dat ik zelf ook zoiets heb van 'baat het niet schaad het niet'
Maar er wordt zeker ook door veel mensen gezegd dat ze zeker verder moet zoeken

Waarom dan niet proberen? waarom dan zo faliekant tegen zijn?

als jouw katten het goed doen op brok en je kunt of wil niet over naar vers voeren, prima toch? het is een keuze die je maakt, om welke reden dan ook. Dat geld ook voor ts. Dat er steeds naar gevraagd wordt is omdat ts zelf aangeeft het te willen proberen. Dan is dat toch niet raar?

Maar als ts het vervelend vind dan zal vast iedereen er wel mee stoppen het aan te raden. Ik wel in ieder geval ;)


Je weet dat ik niet faliekant tegen kvv ben. Alleen de wijze waarop hier in dit topic en nagenoeg alle voedings en gezondheidstopics zo op word doorgedramd. Het is bijna op het absurde af.
Daarbij het is niet dat ik niet wil.
Alleen het is wel dat hoe meer voer je probeerd veranderd, hoe meer de darmflora onderuit wordt getrapt. Wanneer de darmflora helemaal op zijn gat ligt, dan is de weg terug nog veel groter en veel zwaarder.
dit proberen, dat proberen, zus proberen en ondertussen is er geen darmflora over.
Dit dier is duidelijk heel gevoelig ook op zijn darmen. Er is al heel veel gerommeld ook met medicijnen, dus wat is er al van de darmflora over.
Wanneer het mijn dier zou zijn en mijn topic zou zijn, dan zou ik al geen eens meer reageren en erbij denken, jongens krijgen jullie allemaal de schijt. Door alle dingen mis je gewoon het overzicht hier in.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Evyke81
Evyke81
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#204 Geplaatst 08 februari 2013 - 12:33

Bekijk berichtjubikelcats, op 08 februari 2013 - 12:30, zei:

jongens krijgen jullie allemaal de schijt.

Heel passend hier :mrgreen:

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#205 Geplaatst 08 februari 2013 - 12:36

Bekijk berichtEvyke81, op 08 februari 2013 - 12:33, zei:



Heel passend hier :mrgreen:

whahahahaha

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
    • Locatie: Dendermonde
  • 7 katten
OFFLINE

#206 Geplaatst 08 februari 2013 - 13:04

Tinepiene, ben je uiteindelijk bij Gerda geweest? en wat was haar antwoord of oplossing?
Ik heb met Gerda even over TF gesproken niet naar aanleiding van jouw katje hoor maar omdat ik zelf 2 katjes uit Canada importeer en omdat ik wou weten of ze een PCR test laat doen (di een DNA test op aanwezigheid van TF).
Toen ik in Canada was, heb ik enkele PCR testen (allemaal met negatieve resultaten) gezien die de fokster van mijn kittens laat doen en met jouw probleem in het achterhoofd had ik alle mogelijke zaken opgeschreven in mijn notaboekje maar heb het ginds laten liggen dit zal mij in de loop van volgende week worden toegestuurd.
ik ben toen wel verschoten wat voor een darmparasienten er allemaal onderzocht worden die serieuze diaree kunnen opleveren.
eens ik alle nota's terug heb zal ik de hele lijst eens plaatsen.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
    • Locatie: Deventer
  • 13 katten
OFFLINE

#207 Geplaatst 08 februari 2013 - 13:21

Bekijk berichtjubikelcats, op 08 februari 2013 - 12:30, zei:



Je weet dat ik niet faliekant tegen kvv ben. Alleen de wijze waarop hier in dit topic en nagenoeg alle voedings en gezondheidstopics zo op word doorgedramd. Het is bijna op het absurde af.
Daarbij het is niet dat ik niet wil.
Alleen het is wel dat hoe meer voer je probeerd veranderd, hoe meer de darmflora onderuit wordt getrapt. Wanneer de darmflora helemaal op zijn gat ligt, dan is de weg terug nog veel groter en veel zwaarder.
dit proberen, dat proberen, zus proberen en ondertussen is er geen darmflora over.
Dit dier is duidelijk heel gevoelig ook op zijn darmen. Er is al heel veel gerommeld ook met medicijnen, dus wat is er al van de darmflora over.
Wanneer het mijn dier zou zijn en mijn topic zou zijn, dan zou ik al geen eens meer reageren en erbij denken, jongens krijgen jullie allemaal de schijt. Door alle dingen mis je gewoon het overzicht hier in.


ik snap het. Ik weet dat je niet tegen kvv in het geheel bent, mede daardoor begreep ik niet zo goed waarom je er hier in dit topic zo tegen bent (lijkt te zijn). Maar nu snap ik het. bedankt voor de toelichting :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten
    • Locatie: Maldegem
OFFLINE

#208 Geplaatst 08 februari 2013 - 16:18

Bekijk berichtTinepiene, op 08 februari 2013 - 10:23, zei:

Ik heb vandaag eindelijk een staal kunnen binnenbrengen! Hij ging nooit op de bak voor 12u. Vandaag wel!
Heb een heel gesprek gehad met de DA en ze zei dat hij al behandeld is geweest voor TCF! Ze zei hij heeft al Metronidazole gekregen... MAAR Metronidazole is gewoon Flagyl en werkt dus tegen Giardia. Het is Ronidazole dat werkt tegen TCF. Als zelfs de DA het verschil niet weet???

Ze begon weer over cortisone, dat het enige zal zijn dat zal werken. Heel zn leven lang op lage dosis cortisone. Want volgens haar is het chronisch. IBD...
Ik ga alleen naar daar voor het staal, het is dichtbij en hier werken ze toch allemaal met heztzelfde labo. Maar George krijgt geen cortisone meer. Dat hielp niet en hij was er suf en levensloos van!

Ik heb echt geen vertrouwen meer in DA's. Heb gisteren nog een paar andere DA's in de buurt gebeld en allemaal zeggen ze iets anders.
Heb ook een heleboel klinieken aangeschreven met ons verhaal. Als onderwerp: HELP, kitten al 6 maanden diarree, specialist gezocht!!! en denk je dat er iemand antwoord? NIEMAND!
Ik wil gewoon een darmspecialist. Maakt niet uit waar.

Heb Utrecht gebeld en daar was het van "sorry kat is geen patient van ons die wij helpen niet." Ik wilde gewoon de naam van een specialist, zelfs dat wilden ze niet geven. Dan moest de DA maar bellen voor de naam van een specialist. Oh wat zijn de mensen toch behulpzaam :-(
Grrrr!


Ben je terwijl om die Carnibest geweest  ? Of ga je dat niet meer proberen ?

Bewerkt door Mister B., 08 februari 2013 - 16:20.


Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*
OFFLINE

#209 Geplaatst 08 februari 2013 - 16:20

@Randa, nee nog niet. Ik heb sinds vandaag eindelijk mijn auto terug, dus nu kan ik zelf beslissen wat ik doe en ben ik niet zo afhankelijk van mijn man en papa.
Ik ga maandag bellen voor een afspraak.
Maar in haar mail had ze eigenlijk ook niet meteen een antwoord.
Probleem is natuurlijk, George ziet er geweldig goed uit en heeft buiten de diarree nergens last van. Dus ik vraag mij dan af, wat kan een DA nog doen?
In ieder geval tegen woensdag heb ik het resultaat van de TCF test. Ik heb ook alle labo resultaten opgevraagd (bloed, ontlasting en urine). Als ik dan een heel dossier heb, heeft Gerda ook meteen een goed overzicht.

Ik durf niet meer op KVV topics te reageren. Ik geef eerlijk toe dat ik twijfel. Er zijn duidelijk 2 kampen en ik vind het gewoon een beetje eng.
EN wat voor mij ook een grote rol speelt: als kitten in de cattery heeft hij nooit last van zijn darmen gehad, dus kan hij tegen brokjes. Ik denk nog steeds dat het niet aan het eten ligt, maar dat hij iets engs heeft opgelopen door dikke pech.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
    • Locatie: Lommel
  • 3 katten
OFFLINE

#210 Geplaatst 08 februari 2013 - 16:32

Wat je ook doet, ik hoop dat George snel van zijn diarree af is !!!