Spring naar inhoud

- - - - -

kitten al sinds september diarree

• Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#241 Geplaatst 12 februari 2013 - 11:17

Bij mijn ragdolls hielp dit dus ook niet hills en rc sensetivity enz....
Mij hadden ze gezegt zeker geen nat voer meer te geven zolang ze diaree hadden!!!
Echt Tinepiene hoe meer ik u verhalen lees hoe meer ik denk dat u George hetzelfde probleem heeft als mijn ragdolls
en het enige dat bij mij heeft geholpen is eerst enkele dagen kip geven en dan kvv
Ik wil u dit niet opdringen en zeg zeker niet dat je een slechte baasje zijt want ik weet zelf hoe je u momenteel moet voelen en dat is echt niet fijn je wil alles doen maar alles wat je doet maakt het steeds erger.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#242 Geplaatst 12 februari 2013 - 11:21

bij ons hielp dat hypo allergeen voedsel van Rc en hills ook niet.
Alleen die hert en groene erwt heeft ooit goed resultaat gegeven, het bloed en t slijm ging uit de kakjes en de kakjes waren geen plas meer maar worstjes
Maar af en toe kreeg hij toch nog een opstoot hoor, hetgeen diddl heeft is nu eenmaal chronisch, hij heeft ook veels te veel witte bloedcellen en zijn pancreas werkt niet goed en hij heeft nu dan die verteringsproblemen ook al erbij gekregen (en hij heeft hcm ook), het manneke mankeert  vanalles en nog wat.
We kunnen niet meer doen dan ons best.
En jij kan ook niet meer doen dan je best en dat doe je, daar ben ik van overtuigd, dus laat je niet aanpraten dat je geen goed baasje bent.
Je hebt het volste recht om advies naast je te leggen als je dat advies niet ziet zitten (ik kreeg indertijd ook het advies van sommige mensen om met rauw te beginnen, mijn dierenarts is er heel hard tegen en ik heb het advies van mijn dierenarts ook gevolgd. Hij heeft wel gezegd dat als we toch ooit rauw zouden willen proberen dat we dan niet van die worsten mogen geven maar we echt vers rauw moeten geven en kippennekken dan staan platslaan enzo, hij kent de producent van zo een versvoeder die zo van die worsten produceert persoonlijk en hij heeft het productieproces van dichtbij gezien en hij vindt dat die worsten toch niet zo een goeie kwaliteit zijn en je veel beter af bent met echt vers rauwvoeder dan. Ik vind dat toch een afschrikwekkend idee om dat te proberen, je moet er toch wel verstand van hebben en weten wat je doet als je aan de slag gaat met echt vers voeder en ik heb er geen verstand van. En onze dierenarts is er van overtuigd dat onzen diddl hem dan te pletter gaat kakken ook, dus ik begin er niet aan ).
Ik weet niet of het een goed idee is om natvoeder van hill's te proberen, daar zit ook verschil in hé in die verschillende natvoeders en ik wil je zeker niet die hert en groene erwt gaan aansmeren want je weet nog niet zeker wat het probleem van je beestje is.
Als hij ook chronische darmontstekingen zou blijken te hebben kan je het dan wel eens overwegen natuurlijk.
Maar wat je nu moet doen, ik weet het echt niet, ik durf ook gewoon niks voor te stellen, ik ben veels te bang dat hij inderdaad weer gaat verslechten, ik weet zelf heel goed hoe demotiverend het is en ook angstaanjagend als je beestje weer verslecht als je weer eens iets nieuws probeert.
Het is zo moeilijk allemaal...

Voor alle duidelijkheid nog eens herhalen, bij ons moet diddl dus natvoeder eten omdat hij de droge brokken gewoon niet verteert.
Hij moest onlangs binnen voor een ingreep aan de tandjes en moest onder narcose en hij had meer dan 10 uur niet gegeten.
En op de rx van zijn buik was te zien dat zijn buik nog stampvol zat met volledig onverteerde droge brokken terwijl die al lang verteerd hadden moeten zijn, hij moest ook overgeven na het eerste spuitje om te kalmeren en er kwamen ook volledig onverteerde brokken uit
Vandaar dus dat wij natvoeder moeten geven.
Als jouw beestje plat kakt de hele tijd maar hij heeft geen verteringsprobleem is het misschien inderdaad geen goed idee om nu natvoeder te gaan geven
Geplaatste afbeelding

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#243 Geplaatst 12 februari 2013 - 11:36

hij moet nooit overgeven en in zn eerste diarreestaal hebben ze naar de vertering gekeken en volgens de DA van toen was er in het staal niets dat wees op slechte vertering.

Ik heb nu wel ook al een paar keer gehoord van een paar dagen paardenvlees te geven (wel gekookt). Denk dat ik dat morgen ga halen.

In ieder geval, ik ben julllie allemaal dankbaar voor jullie adviezen en ik ben alles aan het googlen en ga ook alles aan Gerda voorleggen.
Dus ook de mensen die mij kvv aanraden, ik probeer, echt waar, maar vind het nog steeds eng, omdat alle dierenartsen nee zeggen, maar dat betekent niet dat ik jullie hulp niet waardeer!

Ik ga nu echt verder werken.

Groetjes!

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#244 Geplaatst 12 februari 2013 - 11:37

Onze dollekes krijgen dit (http://www.zooplus.n...iet/314402#more), na lang gesukkeld te hebben met diarree.
Eerlijk gezegd ben ik geen fan van RC, maar ik troost me maar met de gedachte dat mijn poezen er mee geholpen zijn.
Lees dit eens Tinepiene. Je moet je natuurlijk niet verplicht voelen, ik wil alleen maar goede raad geven.

Indicatie:

acute en chronische diarree
colitis
dysbakterie
leverziekten (behalve hepatische encefalopathie)
maldigestie, malabsorptie
herstel
ontstekende darmziektes (IBD)
anorexia
gastritis

Bewerkt door Christel70, 12 februari 2013 - 11:45.

Geplaatste afbeelding

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#245 Geplaatst 12 februari 2013 - 11:47

@Christel, dat voer heb ik dus aan meerdere DA's voorgelegd omdat het dus specifiek is voor darmproblemen, maar ze zeiden dan dat hypoallergeen beter was omdat hij zo gevoelig is. Was in mijn ogen geen logische redenering en ik heb er lang aan gedacht van dat voer toch te proberen...
@Lathyrus, ik heb jouw voer gegoogled en bij zooplus staat dat dat enkel voor honden is? Kan dat?

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#246 Geplaatst 12 februari 2013 - 13:24

Mijn ervaring met dierenartsen is dat ze altijd proberen hun eten te verkopen.  Al mijn katten staan op carnibest met uitzondering van eentje.
toen ik Anika kreeg en zij ten gevolge van oormijt die zij had van bij de fokker haar nekje kaal krabte was het eerste dat ik te horen kreeg dat ze alergisch reageerde op haar voeding.  Niks van aan vandaag staat Anika nog altijd op rauw voer, de oormijt is weg en de problemen zijn opgelost.

Een gelijkaardig geval had ik met Mira, die had bij elke krolsheid problemen met de hormen en krabtje haar kopje open tot bloedens toe en ook daar heb ik halstarrig geweigerd over te gaan tot het speciale voedsel, zij werd gesteriliseerd en het probleem was opgelost.

Dit zijn maar twee banale voorbeelden van hoe DA dikwijls reageren op zaken die zij niet onmiddellijk kunnen oplossen en komt er nog eens bij dat zij zelf dikwijls eten verkopen en voor hen is het natuurlijk veel beter dat dit eten wordt afgenomen.  Daarom ben ik vrij sceptisch elke keer er wordt gesproken van allergie aan eten.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#247 Geplaatst 12 februari 2013 - 13:27

misschien kan je de kip en de pasta (of rijst) samen koken, de kip er uit vissen en de pasta zelf weggooien. Dan heeft het pastawater wel een lekkerder smaakje :)

Wat lathyrus zegt over de kwaliteit van het vlees van KVV, daar wil ik het volgende over kwijt. De betere fabricanten noteren in het lang en het breed dat het vlees dat ze gebruiken geschikt is voor menselijke consumptie. Het zal zeker niet het soort vlees zijn dat wij hier gewoon zijn om te kopen in de supermarkt, maar het zal zeker perfect eetbaar zijn voor mensen. Ik koop al verschillende jaren 1/16 rund en een half varken en er is heeeeeel weinig vlees aan dat niet wordt opgegeten door mensen. Van een varken bv. wordt ALLES gebruikt en als mijn bomma vroeger een konijn stoofde, dan at mijn grootvader het vlees op dat aan de kop zat. Er zijn ook wel minder goede en goedkopere merken van KVV, het prijsverschil zit vaak wel ergens in.Het gedeelte 'vlees' dat in brokken wordt gedraaid..... dat is enkel het goedkoopste slachtafval en niet voor menselijke consumptie. Nu ja, dat is mijn mening hier over.......

Nog even een kanttekening.... wat de betere merken KVV voor katten betreft, als ik zou verhongeren dan stoof ik me een potje met dit vlees hoor, het ziet er uit en ruikt als vers gehakt dat ik hier in de diepvriezer heb zitten voor mezelf.

Bewerkt door wendyv123, 12 februari 2013 - 13:33.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#248 Geplaatst 12 februari 2013 - 14:18

Bekijk berichtTinepiene, op 12 februari 2013 - 11:47, zei:

@Christel, dat voer heb ik dus aan meerdere DA's voorgelegd omdat het dus specifiek is voor darmproblemen, maar ze zeiden dan dat hypoallergeen beter was omdat hij zo gevoelig is. Was in mijn ogen geen logische redenering en ik heb er lang aan gedacht van dat voer toch te proberen...
@Lathyrus, ik heb jouw voer gegoogled en bij zooplus staat dat dat enkel voor honden is? Kan dat?

nee hoor, dat is expliciet voor  katten t geen ik geef , ik weet niet of er een hondenversie van bestaat, de zakken voor katten zijn zakken van 1,5 kg (vroeger was dat 2 kg maar dat is veranderd)
wij kopen dat bij de dierenarts, het zou me verbazen dat je dat bij zooplus kan kopen eerlijk gezegd

Bewerkt door lathyrus, 12 februari 2013 - 14:21.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#249 Geplaatst 12 februari 2013 - 14:29

Bekijk berichtRanda, op 12 februari 2013 - 13:24, zei:

Mijn ervaring met dierenartsen is dat ze altijd proberen hun eten te verkopen.  Al mijn katten staan op carnibest met uitzondering van eentje.
toen ik Anika kreeg en zij ten gevolge van oormijt die zij had van bij de fokker haar nekje kaal krabte was het eerste dat ik te horen kreeg dat ze alergisch reageerde op haar voeding.  Niks van aan vandaag staat Anika nog altijd op rauw voer, de oormijt is weg en de problemen zijn opgelost.

Een gelijkaardig geval had ik met Mira, die had bij elke krolsheid problemen met de hormen en krabtje haar kopje open tot bloedens toe en ook daar heb ik halstarrig geweigerd over te gaan tot het speciale voedsel, zij werd gesteriliseerd en het probleem was opgelost.

Dit zijn maar twee banale voorbeelden van hoe DA dikwijls reageren op zaken die zij niet onmiddellijk kunnen oplossen en komt er nog eens bij dat zij zelf dikwijls eten verkopen en voor hen is het natuurlijk veel beter dat dit eten wordt afgenomen.  Daarom ben ik vrij sceptisch elke keer er wordt gesproken van allergie aan eten.

ja maar er bestaat een grote misvatting over dierenartsen en het eten dat zij verkopen, namelijk dat ze er toch zo veel op winnen dat ze het je malgree door je strot willen stampen.
En dat is gewoon niet waar.
Degene die ons venison and green pea heeft aangeraden heeft aan ons niks verkocht hoor.
Plus dat het eten dat ik bij de dierenarts koop aan dezelfde prijs verkocht wordt of zelfs goedkoper dan in webwinkels en andere winkels.
Als de winkel er een bepaalde winst op mag maken waarom mag de dierenarts dan niet net dezelfde winst dan die winkel maken?
Die dierenarts moet per slot van rekening ook zien te overleven nietwaar...
Bij het beestje waarover het hier gaat (sorry maar ik vergeet altijd maar de naam, ik heb een geheugen als een vergiet, ik geloof dat het george is maar ik ben er niet zeker van, sorry) weet men niet wat het probleem precies is.
En bij ons is t chronische darmontsteking plus een slechtwerkende pancreas (duidelijk bewezen door bepaalde testen uit te voeren) plus verteringsproblemen die ik zelf heb kunnen constateren plus nog ne keer reflux erbovenop...

Bewerkt door lathyrus, 12 februari 2013 - 14:30.

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#250 Geplaatst 12 februari 2013 - 16:48

Bekijk berichtTinepiene, op 08 januari 2013 - 16:29, zei:

HIj krijgt Hypolallergene voeding. Eerst van Royal Canin, nu van Hills.

De fokker zegt dat hij het bij haar nog niet had en ik geloof haar. We hebben een goede band en we zijn zo vaak op bezoek geweest, dat we dat zouden hebben gemerkt.
Ik heb haar altijd op de hoogte gehouden van alles, maar ze weet het helaas ook niet wat we kunnen doen.
Dus waar komt het vandaan? Ik weet het niet, maar ik denk dat parasieten het meest logisch zijn.

Van Tritrichomans zeggen ze dat de kat blijft groeien en eten ondanks de diarree.

Dus enkel opnieuw een test doen op die TTC? Dat kan. Maar ze zeggen dat het heel moelijk te vinden is en je dan 5 testen moet doen na elkaar.

Ik bel morgen sowieso opnieuw met de DA, wilde gewoon ns jullie meningen horen.

Over rauw eten heb ik ook al veel gelezen, maar de DA is daar geen voorstander van.

in merendeels van brokjes en natvoer zit gluten.... probeer eens zoals ze hierboven al zeiden rauwvoer... carnibest of dergelijke... dit is gemalen (lijkt beetje americainachtig) dit is zo wie zo de beste voeding... ook voor honden.. natuurlijk probleem is alle katten willen niet rauwvoer eten.. maar ik zou dit toch even proberen...de kak is zowie zo harder dan van andere voeding.Jouw da is mss geen voorstander mijn DA (kliniek malpertuus) is er grote voorstander van...

voorbeeldje wij hebben een klein hondje een yorkje toen ik hem adopteerde kreeg hij rauwvoer en had steeds stevig kakjes nu krijgt hij natvoer en korrels en zijn kakje is merkelijk slapper dan met rauwvoer dit geld ook voor katten.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#251 Geplaatst 12 februari 2013 - 16:58

Ik zie het ook niet echt zitten om zo'n kvv te geven (mede ook doordat we geen diepvries hebben) maar ik geef sanabelle sensitive en dental en elke avond een stukje rund, kip of kalf.
Hiervoor had mijn katje ook vaak last van diarree en sinds ik deze combinatie geef niet meer. Altijd mooie vaste kakjes en geen stank.
Misschien is dat ook een optie voor jou ipv helemaal over te schakelen op rauw?

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#252 Geplaatst 13 februari 2013 - 10:15

Bekijk berichtlathyrus, op 12 februari 2013 - 14:29, zei:

ja maar er bestaat een grote misvatting over dierenartsen en het eten dat zij verkopen, namelijk dat ze er toch zo veel op winnen dat ze het je malgree door je strot willen stampen.
En dat is gewoon niet waar.
Degene die ons venison and green pea heeft aangeraden heeft aan ons niks verkocht hoor.
Plus dat het eten dat ik bij de dierenarts koop aan dezelfde prijs verkocht wordt of zelfs goedkoper dan in webwinkels en andere winkels.
Als de winkel er een bepaalde winst op mag maken waarom mag de dierenarts dan niet net dezelfde winst dan die winkel maken?
Die dierenarts moet per slot van rekening ook zien te overleven nietwaar...

Mijn punt is gewoon dat vele DA als ze het niet meer zien zitten ze gewoon zeggen het is een Allergie, ik heb dat nu 2 keer meegemaakt met 2 verschillende DA.  Hoe je het ook draait of keert, als je die brokken koopt dan is dat altijd een hele pak duurder dan de gewone goede brokken die op de markt zijn voor katten.
Er zijn ook DA die zweren bij rauw voer en dat ook verkopen.  Ik heb niets tegen het feit dat een DA voedsel verkoop, ik koop daar mijn kittenbrokken ook, maar ik heb wel iets tegen het feit dat men veel en veel te snel het woord allergie uitspreekt.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#253 Geplaatst 13 februari 2013 - 11:31

Bekijk berichtRanda, op 13 februari 2013 - 10:15, zei:

Mijn punt is gewoon dat vele DA als ze het niet meer zien zitten ze gewoon zeggen het is een Allergie, ik heb dat nu 2 keer meegemaakt met 2 verschillende DA.  Hoe je het ook draait of keert, als je die brokken koopt dan is dat altijd een hele pak duurder dan de gewone goede brokken die op de markt zijn voor katten.
Er zijn ook DA die zweren bij rauw voer en dat ook verkopen.  Ik heb niets tegen het feit dat een DA voedsel verkoop, ik koop daar mijn kittenbrokken ook, maar ik heb wel iets tegen het feit dat men veel en veel te snel het woord allergie uitspreekt.

ja dat is inderdaad wel waar, dat ze het wat snel op allergie steken, sommige toch alé, die van mij is blijven zoeken tot hij vond wat er echt scheelde, we hadden van een andere dierenarts ook al het allergie verhaaltje te horen gekregen en we zijn dan veranderd van dierenarts , gelukkig maar
Geplaatste afbeelding

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#254 Geplaatst 13 februari 2013 - 20:43

Ok, maar als ze geen parasieten vinden, en op de echo niets zien en niets vinden in het bloed... is een allergie dan geen logische diagnose? Ik weet het niet he... vraag het me gewoon af.

Ik heb nog geen nieuws van de PCR test op TCF.
De rest was weer negatief. Spijsvertering in orde, geen Giardia etc. Vrijdag weten we hopelijk hoe het zit met Tritrichomonas Foetus.

Of hij had toch Giardia helemaal in het begin (2 andere kittens hadden het ook) en heeft daardoor zulke beschadigde darmen dat alles geinfecteerd is. Dus Giardia is genezen, maar hij heeft een blijvende beschadiging? Ik vind het gewoon raar dat hij goed reageert op Flagyl. De DA zei daarom dat hij mogelijk een darminfectie heeft en dus andere AB moet krijgen. Maar ik wil voorlopig echt geen AB meer geven. Maar het is toch raar dat: met Flagyl is de diarree brij en 1 keer per dag. Zonder Flagyl is de diarree zo vloeibaar als soep en meerdere keren per dag/nacht.

Dat blijft mijn man maar herhalen: Die medicatie doet "iets" en daar moet een reden voor zijn...

Dat rijst en pasta water heeft niets opgeleverd. Hij wilde geen een van de 2 drinken.

Morgen Valentijn... en we hebben een dagje verlof en gaan niet veel thuis zijn. Ipv super blij te zijn, maak ik me nu al zorgen dat hij op de bak zal gaan als we weg zijn :-( en met vuile poep en poten moet rondlopen :-(

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#255 Geplaatst 13 februari 2013 - 21:28

Probeer KVV AUB.