Spring naar inhoud

- - - - -

kitten al sinds september diarree

• Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#256 Geplaatst 13 februari 2013 - 22:16

Bekijk berichtMister B., op 13 februari 2013 - 21:28, zei:

Probeer KVV AUB.

vooralsnog is ze daar niet aan toe. Als ze het echt wil zal ze het proberen. Anders niet. Haar beslissing ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#257 Geplaatst 14 februari 2013 - 10:55

HIj heeft 3 dagen Sanabelle No Grain gehad. En gisterenavond, vanochtend en daarnet was het al iets vaster! Helaas is het zakje nu al leeg. Beide katten vinden het heel lekker! En nergens in de buurt verkopen ze het. Enkel zooplus, dus heb net besteld, maar dan hebben we het maandag pas :-(
Happy Valentine's Day!

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#258 Geplaatst 14 februari 2013 - 11:06

Bekijk berichtTinepiene, op 14 februari 2013 - 10:55, zei:

HIj heeft 3 dagen Sanabelle No Grain gehad. En gisterenavond, vanochtend en daarnet was het al iets vaster! Helaas is het zakje nu al leeg. Beide katten vinden het heel lekker! En nergens in de buurt verkopen ze het. Enkel zooplus, dus heb net besteld, maar dan hebben we het maandag pas :-(
Happy Valentine's Day!

Soms als je vroeg besteld, wordt het de dag nadien al geleverd heb ik ondervonden. Het hangt ervan af wanneer Zooplus hun bestellingen klaarzet.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#259 Geplaatst 14 februari 2013 - 12:25

Happy Valentine's Day!

Laten we hopen dat dit DE oplossing zou zijn.  Na een maandenlange zoektocht...

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#260 Geplaatst 14 februari 2013 - 18:31

Happy Valentine's Day!

Dat klinkt hoopvol! Ik duim dat dit DE oplossing voor jullie zal zijn!

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#261 Geplaatst 14 februari 2013 - 18:37

ik duim heel heel hard voor jullie dat dit de oplossing is (en dat je snel geleverd krijgt)
Geplaatste afbeelding

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#262 Geplaatst 16 februari 2013 - 12:09

Gisteren de resulaten gekregen van de PCR test en het was weer negatief op Tritrichomonas.
Dus 4 keer negatief op Giardia en 2 keer negatief op TCF.
Ik denk dat we er nu wel van mogen uitgaan dat parasieten het probleem niet zijn? Of niet? Wat denken jullie? TCF is moelijk te vinden...
Ik ga maandag naar Gerda en dan ga ik nog 1 staal meenemen.

Hij weegt trouwens al 6 kilo onze meneer! Is toch vreemd he dat hij het ondanks de diarree zo goed doet. Gelukkig maar!

Zooplus heeft nog niet geleverd en met die hypoallergene brokjes is het weer vloeibaar. Die zijn dus duidelijk niet goed voor hem. Dus toch een allergie dan?

En als je nu verse vis haalt bij de visboer en dat rauw geeft? Is dat geen betere manier? Welke vis is goed voor katten?

Fijn weekend!

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#263 Geplaatst 16 februari 2013 - 12:13

Wat heb je te verliezen met hem eens een paar keer Carnibest te geven???????

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#264 Geplaatst 16 februari 2013 - 12:18

Verse vis kan, het is alleen geen volledig dieet. En met alleen vis zie ik de ontlasting nog niet verbeteren.
Vraag maandag aan Gerda wat je nog verder kunt doen dat je niet al hebt geprobeerd.

En dan is het misschien toch de moeite waard om eens rauwvoer te proberen. Volgens mij is dat het enige nog dat je niet hebt geprobeerd en verder ben ik ook door mijn ideeen heen. Misschien dat Gerda nog meer weet.

Ik kan me goed voorstellen dat je rauw voeren eng vind hoor ;) Heb je al eens op dit forum gelezen in het onderdeel voeding? Daar staat heel veel informatie over rauw voeren. Misschien dat dat je twijfel een beetje wegneemt?

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#265 Geplaatst 16 februari 2013 - 12:47

Maandag is niet zo ver meer af, nog twee dagjes geduld, ik weet dat het heel moeilijk is aangezien je al een hele tijd sukkelt maar op die twee dagen gaat het nu ook niet meer aankomen hé
Ik hoop heel hard dat Gerda je gaat kunnen helpen
Onzen diddl is ook ne kleinen dikken hoor ondanks zijn problemen
Geplaatste afbeelding

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#266 Geplaatst 16 februari 2013 - 14:29

Op rauwe vis kunt ge u kat niet groot brengen ze.
Ge zoekt precies elke maal een excuus om het toch niet te moeten proberen,waarom geen idee....
Maar schiet nieveel meer over he nu.

Bewerkt door Mister B., 16 februari 2013 - 14:37.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#267 Geplaatst 16 februari 2013 - 16:28

Bekijk berichtMister B., op 16 februari 2013 - 14:29, zei:

Op rauwe vis kunt ge u kat niet groot brengen ze.
Ge zoekt precies elke maal een excuus om het toch niet te moeten proberen,waarom geen idee....
Maar schiet nieveel meer over he nu.

En dat is haar volste recht om het niet te proberen, dat moet niet onder hare neus blijven gedopt worden toch
Rauwvoer lost niet alles op

Bewerkt door lathyrus, 16 februari 2013 - 16:28.

Geplaatste afbeelding

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#268 Geplaatst 16 februari 2013 - 16:35

Bekijk berichtlathyrus, op 16 februari 2013 - 16:28, zei:

En dat is haar volste recht om het niet te proberen, dat moet niet onder hare neus blijven gedopt worden toch
Rauwvoer lost niet alles op

Medisch testen zijn trg negatief....Wat zou het nu nog kunnen zijn buiten de voeding . . . . . . . . . . . . . . ? :roll:

Bewerkt door Mister B., 16 februari 2013 - 16:38.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#269 Geplaatst 16 februari 2013 - 16:40

chronische darmontsteking (via bioptie te bepalen, nog niet gedaan), slechtwerkende pancreas (wordt getest in het buitenland en is volgens mij niet gedaan) en ook al is het de voeding ,als zij geen rauw wil geven dan wil ze geen rauw geven
Niet iedereen staat daar voor te springen toch, als je iets niet kent en je hebt er geen verstand van en je dierenarts raadt het je af is t maar normaal dat je nogal weigerachtig daar tegenover staat
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#270 Geplaatst 16 februari 2013 - 17:33

Bekijk berichtMister B., op 16 februari 2013 - 16:35, zei:

Medisch testen zijn trg negatief....Wat zou het nu nog kunnen zijn buiten de voeding . . . . . . . . . . . . . . ? :roll:

Ik heb ook een kat met voedselallergie en die krijgt geen rauw. Ben ik hem dan aan 't mishandelen? Ik denk het niet... Hij krijgt nl. 2 soorten brokjes die hij kan verdragen en graag eet. Kat gezond, kat gelukkig, ik gelukkig. Het is soms zoeken, maar ze laat haar kat toch niet aan haar lot over... Als je het zelf qua tijd en poetsen en winkelen niet ziet zitten om voor rauw te gaan, dan doe je dat niet hé. Ze is nog niet door alle andere opties.
Bij Sam zou rauw niet werken, dat kan hij niet eens bijten (motorisch uitgedaagd en tandvleesontstekingen: hij heeft al moeite met brokjes knabbelen).