Spring naar inhoud

- - - - -

kitten al sinds september diarree

• Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 08 januari 2013 - 17:41

je kan ook je licht opsteken bij :

http://www.voernatuu...forum/index.php

http://www.barfplaats.nl/forum/

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 09 januari 2013 - 09:38

Ja al die soorten voeding, je ziet door het bos de bomen niet meer...
In het begin gaf ik ook R.C. maar onze Aramis had ook diaree, sedert ik een mengeling geef van Sanabelle, Taste off the wild en Mastery is dit gedaan. Hij heeft altijd vaste drolletjes... Sanabelle hebben ze nu ook in een graanvrij produkt.
Aramis komt van dezelfde cattery zoals uwe George, hij is nu bijna 2 jaar en weegt 8.500 kg. Uw George heeft toch ook  een mooi gewichtje hé?

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#33 Geplaatst 09 januari 2013 - 14:36

Bekijk berichtMaylun, op 08 januari 2013 - 17:09, zei:

Een tijdje geleden ook zo een kitten in de praktijk gehad.
Alle testen waren negatief.. alsook de verschillende soorten voeding brachten geen verbetering.

Uiteindelijk hebben we de klant met het kitten doorverwezen naar de dierenkliniek Hond en Kat en laten onderzoeken (behandelen) door Greet Junius.
4 dagen later was het kitten verlost van de diarree. Het kitten had al maanden aan een stuk diarree, maar groeide ook perfect.

Hier was de oorzaak voedselintolerantie.
Het kitten staat nu enkel op paardenvlees, in het begin werd die gekookt.

Ik heb het bazinnetje een paar dagen na haar bezoek aan die dierenkliniek gehoord.. en ze stond versteld van het resultaat.
Dus probeer is een paar dagen enkel paardenvlees te geven, echt niets anders.. en kijk eens wat er gebeurd.

Wat bedoel je met 4 dagen behandelen? Dat het kitten 4 dagen werd opgenomen in het ziekenhuis? Dat lijkt me vreselijk, maar ook ideaal. Kunnen ze elke keer meteen verse stalen nemen en onderzoeken en hem observeren.
Welk ziekenhuis was dat en waar?

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#34 Geplaatst 09 januari 2013 - 19:49

Neen niet 4 dagen laten opnemen.
Ik bedoel dat jij thuis alle andere voeding moet wegnemen, en het kitten minimum 4 dagen enkel paardenvlees moet geven.

Is de dierenkliniek in Astene. Hond en Kat

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#35 Geplaatst 10 januari 2013 - 10:13

rauw paardenvlees of gekookt? ik eet eigenlijk zelf uit principe geen paardenvlees, maja...

En weet iemand hoe het zit met rijstwater? Is dat gezond om te geven. Lusten ze dat? Moet dat dan koud gegeven worden of lauw?

Hij moest net weer in bad arme sukkelaar :-(

Ik heb nog niet naar DA gebeld, morgen is hij 14 dagen medicatievrij, dan ga ik bellen... maar denk dat hij zal zeggen dat we nog geduld moeten hebben met het nieuwe voer van Hills.

Heb wel dat Taste of the Wild ns gegoogled. Is zonder granen en dus blijkbaar goed als een kat diarree heeft. Maar het zou slecht zijn voor de nieren...

Maar ik durf niet zomaar zelf te beginnen met experimenteren met voer. Heb wel nog zijn Mastery kitten brokjes hier. Zouden jullie dat proberen?
Maar als ik nu iets anders ga geven, zal ik niet weten of die HIlls goed is voor hem. De DA zegt dat je ieder voer 8 weken een kans moet geven... dus nog 6 weken...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#36 Geplaatst 10 januari 2013 - 10:42

Ik weet dat er enorm veel voer adviezen wordt gegeven waardoor het je helemaal gaat duizelen.
Toch zou ik wel eerst die test op TTF doen en dus met recht alleen op TTF.
Heel vaak is dit een ondergeschoven kindje. Alleen katten die langdurig aan de diarree zijn, wat ook zurig ruikt, komt het vaak voor dat ze TTF hebben.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#37 Geplaatst 10 januari 2013 - 12:26

Hier hadden de katten altijd diarree als we hills gaven. Breng staal binnen bij de da en laat het testen. En ga gewoon over op rauw voer zoals tinlo of carnibest. De oplossing is mss heel simpel maar je moet het wel proberen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#38 Geplaatst 10 januari 2013 - 12:34

een uitsluitingsdieet lijkt mij nu nog niet nodig. Ik kan me voorstellen (net als Karin) dat het je inmiddels duizelt. Kijk voor je een uitsluitingsdieet begint of 'gewoon'  rauw voeren helpt. Begin met een goede kvv. Tinlo bijvoorbeeld. Maar carnibest kan ook uitkomst bieden. Neem dan wel een versie zonder granen (staat bij de ingredienten of er rijst inzit of niet)

Rijstwater laat je altijd eerst afkoelen voor je het geeft.

en verzamel de ontlasting voor testen bij een lab. snaptesten bieden geen uitkomst hier. Laat testen op ttf maar ook op giardia. Een lab kan dat met dezelfde staal, ze zullen dan twee verschillende testen inzetten. Vraag aan je da hoe lang je moet verzamelen en hoeveel ze nodig hebben voor de testen.
Het verzamelen kun je doen terwijl je ze overzet op rauw, medicatie pas starten nadat je hebt verzameld en bij voorkeur ook pas nadat je weet wat het nu precies is. Iets behandelen waarvan je niet weet wat het is, is nooit een goed idee ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#39 Geplaatst 10 januari 2013 - 12:46

@wendy, Giardia lijkt me persoonlijk overbodig. Daar is op getest en ook voor behandeld. Als ik het goed las.
Bij ttf is het zo dat het de ene keer er wel in kan zitten de andere keer niet. Grote hoeveelheden aanbieden heeft bij ttf dan ook niet zoveel nut. De kans dat namelijk ttf wordt gevonden is dan kleiner.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#40 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:03

Bekijk berichtTinepiene, op 08 januari 2013 - 16:44, zei:

De ontlasting is zeer vloeibaar. Zo vloeibaar dat het van de korrels naar zn pootjes wegloopt. Het stinkt wel helemaal niet. Het ruikt een beetje zuur, meer niet.

Het rare is wel, zowel de Panacur als de Flagyl hielpen een klein beetje. Het ging van vloeibaar naar brei en van meerdere keren per dag naar 2 keer per dag. Maar van zodra we stopten met de kuur, was het weer even erg. Daarom denk ik toch parasieten...

En hier zit het punt dat ik blijf doorhameren op die ttf.
Wanneer een kitten diarree heeft door voer wat niet goed is, dan groeit een kitten niet.
Bij diarree van voer zal een kitten niet overal zijn ontlasting gaan deponeren. Wat ik hier ook las is dat er onzindelijkheid in het spel is.

Stel het kitten gaat aan de rauw en heeft ttf, dan kan het zijn dat de ontlasting door de botten harder wordt. Alleen het probleem is niet verholpen. De kat in kwestie heeft nog steeds ttf en scheidt dit ook uit. In vaste ontlasting blijft deze flagellant 5 min leven. In diarree 30 min.
Zonder behandeling blijft de kat drager. Wanner nog eens een kitten komt, krijgt deze ook deze flagelaat mee, wat ook weer voor diarree kan zorgen en dan. Weer met zijn allen zeuren om andere voeding? :(

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#41 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:20

vandaar ook dat er blijft gehamerd worden op die testen Karin. Die moeten echt gebeuren. Giardia is voor behandeld, maar hoelang staat er niet bij (of ik lees eroverheen, kan ook) en dan vind ik het persoonlijk belangrijk dat er gekeken wordt of het echt echt echt weg is.

voor ttf testen moet ook echt gebeuren. En dat wel als eerste. Geloof dat ik dat ook steeds zeg ;)

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#42 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:31

Bekijk berichtginnie, op 10 januari 2013 - 13:20, zei:

vandaar ook dat er blijft gehamerd worden op die testen Karin. Die moeten echt gebeuren. Giardia is voor behandeld, maar hoelang staat er niet bij (of ik lees eroverheen, kan ook) en dan vind ik het persoonlijk belangrijk dat er gekeken wordt of het echt echt echt weg is.

voor ttf testen moet ook echt gebeuren. En dat wel als eerste. Geloof dat ik dat ook steeds zeg ;)

Alleen hoeveel zeggen niet alleen maar je moet dit en dit en dit proberen tot zelfs een eliminatiedieet. Over testen geen woord. Ja alleen jij en ik  ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#43 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:39

laten we hopen dat het doordringt ;)
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#44 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:40

Bekijk berichtginnie, op 10 januari 2013 - 13:39, zei:

laten we hopen dat het doordringt ;)
:duim:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#45 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:40

Hmmm er zijn er nog die gezegd hebben van staal te laten testen, ik bv. ;)