Spring naar inhoud

- - - - -

kitten al sinds september diarree

• Log in om te reageren
313 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#61 Geplaatst 12 januari 2013 - 22:39

Bekijk berichtMister B., op 12 januari 2013 - 22:17, zei:

Ik heb dit topic hier eens volledig doorgelezen en u problemen zijn voor 99 % zeker opgelost als ge rauw gaat voeren.

BROKKEN zijn VERGIF !

99% van de dierenartsen worden gesponserd door de grote brokkenfabrikanten ,ze hebben een percent op alles wat ze verkopen van hun.
Mijn dierenarts weet dat ze niet meer moet afkomen met haar zever over brokken,ze kent men standpunt.

Begin met KVV ,en zoals Wendy zei ga u om Carnibest/tinlo/Haaksbarf....
Hier viel de Tinlo variant Cattery mix heel erg in de smaak.

2 TOP SITE's over Rauw voeren :

- http://www.voernatuurlijk.nl/

- http://www.barfplaats.nl/

- De waarheid over brokken : http://www.voernatuu...php?f=18&t=6444
- Vanop Barfplaats : http://www.barfplaat...opic,793.0.html

PS Hier komt er NOOIT maar dan ook NOOIT nog één brokje in huis.

Gr,

Mijn katjes (uitgezonderd 2) krijgen ook rauw, maar toch vind ik je stelling dat brokken vergif zijn er wel enorm over.

Vergif is nl dodelijk en de meeste katten worden toch wel 12 jaar en ouder, en dit op brokken, dus vergif mag je het echt niet noemen.

De 2 katjes die hier geen rauw willen eten zou ik dus dagelijks vergif voorschotelen?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#62 Geplaatst 12 januari 2013 - 22:47

Bekijk berichtMister B., op 12 januari 2013 - 22:17, zei:

Ik heb dit topic hier eens volledig doorgelezen en u problemen zijn voor 99 % zeker opgelost als ge rauw gaat voeren.

BROKKEN zijn VERGIF !

99% van de dierenartsen worden gesponserd door de grote brokkenfabrikanten ,ze hebben een percent op alles wat ze verkopen van hun.
Mijn dierenarts weet dat ze niet meer moet afkomen met haar zever over brokken,ze kent men standpunt.

Begin met KVV ,en zoals Wendy zei ga u om Carnibest/tinlo/Haaksbarf....
Hier viel de Tinlo variant Cattery mix heel erg in de smaak.

2 TOP SITE's over Rauw voeren :

- http://www.voernatuurlijk.nl/

- http://www.barfplaats.nl/

- De waarheid over brokken : http://www.voernatuu...php?f=18&t=6444
- Vanop Barfplaats : http://www.barfplaat...opic,793.0.html
- ( Zoek zelf maar eens op google de voordelen van vers vlees t.o.v van brokken + al de nadelen/klachten die kunnen ontstaan door brokken)

PS Hier komt er NOOIT maar dan ook NOOIT nog één brokje in huis.

Gr,

Verrek waarom worden katten dan zo oud met dit vergif?  De kat van mijn zus is 22 jaar geworden. Die poes heeft tot het einde brok gegeten. Zo'n vergif is het niet. Beetje kort door de bocht. Waar is je bron dat het vergif is?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#63 Geplaatst 12 januari 2013 - 22:48

IS misschien iets te heftig uitgedrukt hebt ge gelijk in :) .....Laat mij het houden op slecht. Lichter kan ik het echt niet noemen ;)

@ Jublecats ,vergif = slecht..... Moest het beetje anders uitgedrukt hebben.....

Maar iedereen doet wat hij wil hé ;)

Bewerkt door Mister B., 12 januari 2013 - 22:51.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#64 Geplaatst 12 januari 2013 - 22:54

Daarbij wanneer het lichaam een darmprobleempje bij zich heeft van Giardia of ttf dan krijg je dit ook niet weg met barf.

Bekijk berichtMister B., op 12 januari 2013 - 22:48, zei:

IS misschien iets te heftig uitgedrukt hebt ge gelijk in :) .....Laat mij het houden op slecht. Lichter kan ik het echt niet noemen ;)

Waar is je bron?

Weet je wat slecht is mc Donalds vreten. Toch eten veel mensen geregeld bij mc. Supermarktvoer wat bestaat uit granen granen en nog meer granen.
Weet je wat nog veel slechter is een kat die weigert te eten omdat die geen barf lust. Die moet je dan maar door blijven dringen. Want anders ben je slecht bezig. Dat de kat een hekel aan je gaat krijgen en uiteindelijk gaat wegkwijnen nemen we voor lief. Want ze moet vlees eten.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#65 Geplaatst 12 januari 2013 - 22:54

Je bent duidelijk een enorme voorstander van rauw, maar door je op deze manier uit te drukken, (vergif, slecht, ....) lijkt het wel of iedereen die zijn katten brokken voert slecht bezig is. Dit is zeer aanvallend naar het overgrote deel kattenbezitters, en dan ook nog ns onwaar, want slecht zijn brokken niet (als je een goede brok neemt toch) , alleen is rauw nog beter. ;)

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#66 Geplaatst 12 januari 2013 - 22:54

Naar wat ik gelezen heb is er nergens een oorzaak te vinden,zelfs geen giardia ....

Mijn bron , google eens bronnen genoeg.

@ Hilleke ,je hebt gelijk ,ga er soms beetje teveel in op.
Spreek nu niet over de topic starter....Maar iemand op men werk zit ook met een probleem bij één van haar honden,diarree,hevige huiduitslag en wil geen vers proberen.Ook al vind haar dierenarts blijkbaar nergens wat.En daar gaan men haren van recht staan !

sorry voor de heftige reactie !

Bewerkt door Mister B., 12 januari 2013 - 23:10.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#67 Geplaatst 12 januari 2013 - 22:58

Bekijk berichtMister B., op 12 januari 2013 - 22:54, zei:

Naar wat ik gelezen heb is er nergens een oorzaak te vinden,zelfs geen giardia ....

Mijn bron , google eens bronnen genoeg.

En als je ook verder leest dan lees je ook dat ttf niet altijd in de ontlasting aanwezig is, ondanks dat de kat deze wel bij zich kan hebben.

Een kat die onzindelijk wordt, daarbij wel goed groeit. Die vliegende shit heeft en welke ook ruikt zeg maar gerust meurt, daar is de kans groot dat er wel degelijk een darmbeestje in het spel bij is.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#68 Geplaatst 12 januari 2013 - 23:02

Bekijk berichtjubikelcats, op 12 januari 2013 - 22:54, zei:

Daarbij wanneer het lichaam een darmprobleempje bij zich heeft van Giardia of ttf dan krijg je dit ook niet weg met barf.

Waar is je bron?

Weet je wat slecht is mc Donalds vreten. Toch eten veel mensen geregeld bij mc. Supermarktvoer wat bestaat uit granen granen en nog meer granen.
Weet je wat nog veel slechter is een kat die weigert te eten omdat die geen barf lust. Die moet je dan maar door blijven dringen. Want anders ben je slecht bezig. Dat de kat een hekel aan je gaat krijgen en uiteindelijk gaat wegkwijnen nemen we voor lief. Want ze moet vlees eten.

LOL ,aub. niet in het belachelijke trekken hé .

Ga er over zwijgen ,eindeloze discussie.

Gr :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#69 Geplaatst 12 januari 2013 - 23:20

Bekijk berichtMister B., op 12 januari 2013 - 23:02, zei:

LOL ,aub. niet in het belachelijke trekken hé .

Ga er over zwijgen ,eindeloze discussie.

Gr :)

En jij trekt het niet in het belachelijke door te schreeuwen dat brokjes vergif zijn of slecht zijn.  :trance:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#70 Geplaatst 13 januari 2013 - 18:51

En hoe zit het met de diarree? Is het nog altijd even fel?

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#71 Geplaatst 14 januari 2013 - 21:43

De test was weer negatief op beide parasieten :-( dus nu weten we nog niets. Maar de DA denkt dat Giardia het meest logische is. Dus nu gaan we nog eens een kuur Flagyl proberen. Het is zo dat Flagyl een beetje hielp... dus nu iets langer doorgeven... laten we het hopen!!!

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#72 Geplaatst 14 januari 2013 - 22:53

Vorig jaar heb ik in het Antwerpse gehoord van langdurige diaree bij sommige katten, daaruit kwam dat ze coccidiose hadden en hebben toen voor een langere periode (3weken) een soort van AB gekregen de naam ontsnapt mij, in feite waren er verschillende DA die niet in die AB voor diaree geloofden maar uiteindelijk op vraag van de fokkers het toch voorschreven en nadien een kuur met probiotica zoals bv benebac en dan was die diaree over.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#73 Geplaatst 15 januari 2013 - 09:31

Wat is coccidiose?
Antibiotica heeft hij al gehad: Stomorgyl

Guest_Tinepiene_*
Guest_Tinepiene_*

#74 Geplaatst 15 januari 2013 - 12:35

Ik lees net dat coccidiose dodelijk is :-(
Waarom heb ik hier nog niet van gehoord?
Zouden ze bij de 5 diarree stalen daar ook op onderzocht hebben? Doen ze dat standaard?
Maar hij is zo speels en actief en komt goed bij. Hij is niet echt ziek en heeft "gewoon" 5 maanden diarree... :-(

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#75 Geplaatst 15 januari 2013 - 13:04

Laat eens een diarreeblok doen.
diarreeblok: Bacteriologisch onderzoek incl: kiemdiff, antibiogram,  mycologisch onderzoek, vertering en parasieten

Je krijgt dan een volledig verslag, incl. behandelmethode.