Spring naar inhoud

- - - - -

Inrichting kattenren

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#1 Geplaatst 09 januari 2013 - 12:40

Nu onze kattenren er staat, is de volgende stap de binneninrichting die nog gedaan moet worden.
Heeft er iemand leuke ideetjes voor binneninrichting?
Heb wel wat fotootjes gevonden op Internet, maar ik zoek nog enkele leuke ideetjes :-)

De ideale buitenren is voor mij vergelijkbaar met het apenverblijf in de dierentuin, die hebben toch ook allemaal leuke slingerplankjes e.d... :catattackball

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 09 januari 2013 - 13:45

Wij zouden ook een kattenren willen bouwen deze lente, maar willen toch ook eerst wat ideeen opdoen. Ook of we ze zouden toemaken vanboven of niet.
En natuurlijk de eventuele kostprijs. Ideaal om hier een oproep te doen aan alle met een buitenren. Zo kunnen de leekjes vergelijken :x en ideetjes krijgen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 09 januari 2013 - 15:30

Hoe groot is de ren en hoe hoog? Je kan er hangmandjes in maken, trapezium manden ophangen, krabpaal inzetten, zeteltjes.... keuze genoeg. Is het een gesloten dak dat ze droog zitten of open?

escaflowne
escaflowne
  • 44 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 januari 2013 - 17:21

je kan plastieken wastonnen  gebruiken met een kussentje in zo blijft die droog en hebben ze een leuk kruip hol , die kan je dan aan een boom stronk plaatsen ofzo :) heb dit ook al ergens gezien,aangezien we later ook een ren aanmaken ik vond dit een leuk idee om te onthouden
succes
:catattackball

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 09 januari 2013 - 17:59

Leuk onderwerp, dit ga ik zeker volgen! Hoe groot zou een ren moeten gemaakt worden voor bv. hier onze 7 katten? En wat zou de kostprijs hiervan kunnen zijn? En zoals taptrut zegt, dicht bovenaan of niet? Ik heb bij zooplus.nl al wel van die hokjes e.d. gezien die speciaal dienen om buiten te zetten, dus dat zou ik er al zeker inzetten. En bestaan er ook firma's die die plaatsen of waar het materiaal kunt aankopen of koop je het gewoon aan in een doe het zelf zaak?

Bewerkt door anja1, 09 januari 2013 - 18:00.

Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#6 Geplaatst 11 januari 2013 - 07:43

Ik heb erg lang gezocht maar er zijn geen firma's die inrichting kunnen voorzien. De meesten die kattenrennen bouwen maken enkel de constructie en that's it.
De firma die onze ren gemaakt heeft zal zich over de inrichting ontfermen omdat ik graag alles in weerbestendig hout wil.
Momenteel hangen er al enkele hangmatjes in, en zo het kattenhuisje waar anja1 over spreekt, maar al bij al is dit maar saai voor de poesjes...
Heb enkele foto's van hoe het er uit zou moeten zien, maar ik ben nog op zoek naar dat ene originele idee :jump:

Taptrut: onze ren is in totaal 3.70 x 9 m met in het midden een binnengedeelte. HIeronder een foto van onze buitenren (die in creme-kleur is de onze)  + enkele voorbeeldjes die ik op Internet vond van binneninrichting.

Bijgevoegde thumbnails

• 325366_4653412419670_247711343_o.jpg
  • inrichting 1.jpg
  • inrichting 2.jpg
  • inrichting 3.jpg
  • inrichting 4.jpg

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 11 januari 2013 - 07:46

hier is ook ergens een topic op het forum waar verschillende mensen foto's van hun kattenren hebben in geplaatst, daar kan je ook wat ideetjes opdoen :)
banner