Spring naar inhoud

- - - - -

Onze Simba

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 januari 2013 - 12:18

Simba is de eerste kat van mijn vriend en ik samen!

We hadden eerst geprobeerd met mijn eigen kat mee te nemen toen ik verhuisde, maar zij is zodanig schuw dat het geen optie was..
De dag erna gingen we naar het asiel en zagen we daar een lief, klein schattig tijgerkatje wankelend naar ons toe komen..

1.jpg

In mijn ogen was Simba te jong, maar hij zat al zonder moeder dus ik zei oke we nemen hem mee (en we hebben hem dan extra bijgevoerd nog enkele weken)

Simba veroverde het hart van iedereen in onze omgeving, en het voordeel van Simba (soms ook nadeel) is dat hij echt zoo sociaal is!
Wie er ook komt, hij moet altijd komen snuffelen, ben je met een gsm bezig of de Ipad hij komt je storen..
Zelf nu met de thuisverpleging moeten we hem in zijn transportbox steken omdat hij anders continue komt kijken, en dat is te gevaarlijk voor de wonde..

Hij moet altijd in onze omgeving liggen, meestal ook gewoon in de weg :d

Nu vroeg ik me dus af, zijn er nog die dat 'probleempje' hebben dat de kat soms TE sociaal kan zijn?
Ik dacht dat kittens dat sociale gedrag aanleren bij de mama in het nest, op een leeftijd van rond de 101-12 weken?
Maar dan hadden wij hem dus al, maar toch is hij echt zeer zeer sociaal, van niets of niemand bang..

425694_368992743196252_188976852_n.jpg

Bewerkt door Yossa, 10 januari 2013 - 12:22.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:32

Heb er hier ook zo een paar rondlopen, als de dokter langs komt zitten  ze gegarandeerd in zijn tas. Ook bij andere bezoekers doen ze er alles aan om zich te laten zien, ben zelfs soms wel wat beschaamd want veel mensen zijn er niet mee opgezet.
Vooral Jinx is zo'n stalker, hij loopt overal met me mee zit bij me op toilet en in de badkamer, alé kan geen voet verzetten of Jinx is erbij. Gelukkig zijn ze niet alle 15 zo. :lachen:

Guest_wendy71_*
Guest_wendy71_*

#3 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:40

Is dit de poes die momenteel last heeft van astma? :catsad

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:43

Bruce was ook eigenlijk te jong toen we hem kregen en hij is echt een atypische kat. Hij weet van geen ophouden, ook met onze andere katten, dus ik denk dat hij dat sociaal gedrag inderdaad niet goed geleerd heeft. Naar katten en mensen toe is Bruce bijzonder sociaal, hij heeft van niets of niemand bang. Dus ik herken wel jouw verhaal.

Er zijn ook wel negatieve kanten aan hé, bij onze Bruce is dat bijvoorbeeld dat hij mijn kleren opeet :trance: maar volgens mij aanzien onze katten ons misschien meer als mama en zijn ze daarom zo aanhankelijk?

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 10 januari 2013 - 13:44

Wat een klein lief ding was dat :heart: Nu nog lief, maar precies véél minder klein :lachen:
Joe is ook heel sociaal met mij. Hij babbelt, komt voortdurend fletsen en valt continu op mij in slaap. Maar van andere mensen heeft hij schrik, dan krij je hem amper te zien. Zeker van mannen heeft hij schrik, veel meer dan van vrouwen. Geen idee waarom.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 10 januari 2013 - 14:15

wat een schatje :loveshower:
banner

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 10 januari 2013 - 14:57

mooie Simba! :love4:
Poema had ook geen mama meer en heb haar meegekregen op 8 weken
als er hier bezoek komt worden ze allemaal gewassen door haar :lachen:

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 10 januari 2013 - 17:04

Amai zeg, Simba is echt uitgegroeid tot een prachtige, stoere kater.
En voor mij kan een kat niet sociaal ( en nieuwsgierig ) genoeg zijn.
Heerlijk toch zo'n "moeialleke" in huis?

Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 januari 2013 - 19:58

Simba is inderdaad de kat die momenteel met Astma zit.

Zolang we hem uit de slaapkamer weghouden, hoest hij niet veel dus dat is wel goed..
We zijn er vroeg bij dus als hij er niet meer mee in aanraking komt, kan het wel nog weer verdwijnen..

Nu is het dus echt zo dat we Simba moeten opsluiten voor de thuisverpleging anders zou ik nog zijn vacht in mijn wonde krijgen...

Hij is inderdaad een prachtige lieve kater geworden en hij blijft maar groeien!
Vraag me af hoe groot hij effectief zal worden want hij is nog maar 8 maand oud...

Bij de dierenarts is hij altijd superlief, hij reageert op niets meer..
Hij reageert niet op spuitjes enzo ook, de dierenarts zegt dat Simba echt een heel lieve kat is!

Ik ben echt trots op onze Tijger!
Enkel het bijten is iets wat we hem niet kunnen afleren...

Guest_Animals♥_*
Guest_Animals♥_*

#10 Geplaatst 10 januari 2013 - 20:38

Het is zo'n cutie!! Een kat is sociaal of hij is het niet. Ik ken een kat die dat niet is en hij verstopt zich altijd. Liever een 'te' sociale dan een die dat helemaal niet is. veel plezier nog met hem!!

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 14 januari 2013 - 01:55

Ik herken delen van je verhaal. Wij hebben onze tijgertjes gekregen toen ze net 8 weken waren. Geen moederpoes. Amper 3 daagjes oud en ze werden in een doos voor het asiel gedropt. Het asiel wou ze platspuiten omdat ze het toch niet gingen halen. Een vrijwilligster daar heeft ze dan met de hand opgevoed.
Nu is het zo dat ze soms supersociaal zijn, en ineens niet meer ! Als mijn schoonmoeder op bezoek komt, blazen ze ze gelijk zot. Ze bibberen en beven.
Maar bv met mijn ouders zijn ze dan weer super lief en sociaal.
Ach ja, rare beestjes !

Prachtige tijger trouwens  :jump:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 14 januari 2013 - 15:00

Wat een mooie vent :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 14 januari 2013 - 18:07

Ben inderdaad trots op onze stoere tijger!

Heb al zeer veel poezels gehad (al vanaf mijn 2 jaar altijd poezels rond mij gehad)
En vind Simba toch één van de mooiste die ik al gehad heb..

Vind het vooral schattig, hij heeft grijze haartjes op zijn rechter oor, precies alsof het een kaal plekje is :ha

Het sociale is nu enkel vervelend als de thuisverpleging er is..
Hij begint het al te kennen en kruipt zelf al in zijn transportbox zodat we enkel het deurtje moeten dicht doen voor dat kwartiertje..