Spring naar inhoud

- - - - -

Neus in iemand anders zijn zaken steken...

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 10 januari 2013 - 20:19

Onze Max begint de laatste tijd erg raar te doen als één van de twee buitenkatten binnenkomt. Hij gaat altijd aan de poep gaan ruiken en natuurlijk hebben die grote dat niet graag vooral niet als ze zitten te eten.
Iemand een idee wat dit wilt zeggen. Volgende week maandag moet Max wel dringend gecastreerd worden hij is 8maand.
019.JPG
020.JPG

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 januari 2013 - 20:23

Doen ze hier ook als Tigri binnen komt, hij is de enige die uit de tuin mag de anderen niet. Denk dat ze doen om te zien waar hij is geweest, wie hij is. Het is een soort van herkenning.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 10 januari 2013 - 20:58

Ja het is enkel bij de buitenkatten dat hij dit doet en vooral bij Tigger. Dat is trouwens de braafste van allemaal. Vindt het een beetje ambetant want Tigger kan niet rustig eten op deze manier en ik ben telkens zo blij als hij binnenkomt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 10 januari 2013 - 21:00

Hier doen ze dat ook wel eens bij elkaar.

Sloeber en Tijger deden dit toevallig daarstraks bij Xanti (die aan het eten was). Van staande houding is ze naar zittende houding gegaan :-).

Weet eigenlijk ook niet waarom ze dit doen?

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 januari 2013 - 21:02

Ik heb hier maar één poepenruiker, nl. Bas...  Ik zeg dan altijd dat ze mijn klein vetzakske is... :)
Nochtans gaat geen van de drie buiten de omheinde tuin.
En ook geen idee waarom ze dit doet...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

icebabe
icebabe
  • 299 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 11 januari 2013 - 00:03

is dat niet om 'goedendag' te zeggen op een rare maniernbij ons doen ze allemaal en als ze juist wakker worden dan zie ik het wel eens gebeuren,daarmee dat ik de link legde.... :trance:

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 januari 2013 - 11:48

Die van ons komen beide buiten, en ruiken ook aan elkaars achterste.... wat de bedoeling hiervan is weet ik niet precies...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:59

Het is inderdaad een vorm van begroeting, het is een hele normale manier van begroeten bij poezen, dus niets om je zorgen over te maken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 11 januari 2013 - 15:04

Ik weet dus wat ik vanavond moet doen als mijn man thuiskomt :slach: "vanwaar kom jij? laat mij eens ruiken" :knuppel:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 11 januari 2013 - 15:27

Doen de katers ook met Snoet als ze van buiten komt. Soms ook bij elkaar, maar toch minder.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 11 januari 2013 - 15:38

Yep hier ook, lekker allemaal aan de Marley z'n derrière gaan rieken als hij thuiskomt van z'n escapades.
Andere geurtjes dan die waar ze aan gewend zijn?

Geplaatste afbeelding