Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery voor Sphynxkittens

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 11 januari 2013 - 12:42

Hallo

Ik ben gretig op zoek naar een sphynxkatertje, en had dan ook graag geweten of iemand weet of er cattery's zijn waar ik er eentje zou kunnen gaan kopen ?

Of misschien mensen die een nestje hebben en die ze graag verkopen..

Graag zou ik ook willen weten wat het beste is dat ik kan vragen ivm testen of ziektes speciefiek voor sphynxen.

Groetjes
Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 11 januari 2013 - 13:33

Heel belangrijk bij sphynx zijn de HCM testen.

Verder is het belangrijk om weten dat sphynxen nog meer dan andere katjes gesteld zijn op gezelschap.
Indien je dus niet veel thuis bent is een 2de katje zeker aan te raden.

Hier zijn een aantal cattery's met sphynxen actief op het forum maar daarbuiten zijn er zeker nog goede te vinden, al ben ik er niet echt in thuis.

Succes in je zoektocht. :geluk:

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 11 januari 2013 - 13:55

Dankje

Heb net met iemand gebeld die nog een katertje ter beschikking had, maar aangezien ik zo eerlijk ben geweest om te zeggen dat ik alleen woonde zei hij doodserieus: ja ik geef geen sphynxen aan vrouwen alleen omdat deze zich dat niet kunnen permitteren om ervoor te zorgen.. en legde af..

Nou daar ga ik al zeker niet..

Ja ik ben heel vaak thuis.. Ben een student met maar 16u les en paar dagen thuis, en heb er met mijn ex-vriend ook gehad en toen waren we beiden bijna nooit thuis maar is wel goed gegaan :)

Alvast bedankt

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 11 januari 2013 - 13:59

Omdat je alleenstaand bent dat begrijp ik niet maar ik begrijp wel als jij zo weinig thuis bent en dat het katje heel veel alleen gaat zijn dat is iets anders, een sphynx heeft zeker gezelschap nodig, dus dan is het beste dat je voor 2 zou gaan, mag ook een htk, ander ras zijn of een hondje, maar zo'n kat alleen houden is echt niet mogelijk, het diertje zou treuren en zal zich waarschijnlijk slecht gedragen om aandacht te vragen.

Bewerkt door Solotje, 11 januari 2013 - 14:02.

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:01

Solotje, op 11 januari 2013 - 13:59, zei:

Omdat je alleenstaand bent dat begrijp ik niet maar ik begrijp wel als jij zo weinig thuis bent en dat het katje heel veel alleen gaat zijn dat is iets anders, een sphynx heeft zeker gezelschap nodig, dus het is het beste dat je dan voor 2 gaat, mag ook een htk zijn of een hondje, maar zo'n kat alleen houden is echt niet mogelijk

Ja dat is het net.. Ik ben altijd bijna thuis.. Ik heb maar weinig uren les, en mijn zusje blijft soms paar weken bij me logeren. Dus veel alleen gaat dat beestje niet zijn..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:03

Wat een rascist die kerel, hopelijk vindt je snel je gewenste sphinx.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:07

Kimporters, op 11 januari 2013 - 14:01, zei:

Ja dat is het net.. Ik ben altijd bijna thuis.. Ik heb maar weinig uren les, en mijn zusje blijft soms paar weken bij me logeren. Dus veel alleen gaat dat beestje niet zijn..

Oh dan heb ik mis lezen :oops: mja dan begrijp ik die reactie niet. :s
In ieder geval als die mens zo reageert wees dan maar blij dat je daar vanaf bent, een beetje fatsoen mag er wel zijn hoor, ander en beter ;), er zijn nog wel cattery's die jouw kunnen helpen. ;)
Weet je, ik ken iemand die daar veel van kent, ik zal hem eens contacteren. ;)

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:08

Ooh, bedankt.. Ik wil er echt eentje..
Ik mis mijn andere zo hard en kan echt niet meer zonder..

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:11

Mag ik vragen wat er is gebeurd met je vorig katje?

Berichtje is verstuurd. ;)

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:12

Ja mijn vriend en ik zijn sinds vorige week uiteen..
En onze poezen haten het om in de wagen te zitten dus de ene week bij hem en de andere bij mij was niet echt een optie en blijven ze bij hem

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:15

Oh ja dat is inderdaad de beste beslissing, wel jammer voor jouw dat je ze nu moet missen.
Waren het ook sphynxen?

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:21

Ja, twee mannetjes.. Dus ik heb nu zo wel het gevoel dat als ik er eentje heb, ongeacht de hoeveelheid ik thuis ben mss niet genoeg is.. Want als ik dan eens naar school moet zit dat beestje wel een twee-viertaluren alleen..

Ik heb net mail teruggehad van die persoon. Hij verkoopt niet aan alleenstaande vrouwen omdat wij maar een beperkt en klein loon hebben.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:28

Ik heb ook vrouwelijke kittenkopers die alleen wonen en die katten komen daar niets te kort hoor.
Ik denk toch wel dat jij zelf je rekening kan maken, niet?

Ja het is wel zo dat je best een tweede katje bij neemt, er zijn echt cattery's die niet verkopen aan mensen die geen tweede huisdiertje hebben.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#14 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:29

Kimporters, op 11 januari 2013 - 14:21, zei:

Ja, twee mannetjes.. Dus ik heb nu zo wel het gevoel dat als ik er eentje heb, ongeacht de hoeveelheid ik thuis ben mss niet genoeg is.. Want als ik dan eens naar school moet zit dat beestje wel een twee-viertaluren alleen..

Ik heb net mail teruggehad van die persoon. Hij verkoopt niet aan alleenstaande vrouwen omdat wij maar een beperkt en klein loon hebben.

Moet enorm moeilijk zijn om je katjes te moeten achterlaten, en het gemis zal nu wel enorm groot zijn.

Het is inderdaad misschien beter om ineens 2 katjes te adopteren. Je kan kiezen voor een sphynx samen met een katje uit een opvang of een asiel.
(zo hoef je geen 2 raskatjes te kopen)

Ikzelf heb een kruising van een sphynx met een brits korthaar, maar hij heeft duidelijk alle karaktertrekken van een sphynx. Ik had hem dus eerst ook alleen, samen met de hond, maar heb uiteindelijk een jaar nadien nog een 2de katje aangekocht, en daarna ging het véél beter met hem.
Ik heb graag een kat die veel aandacht komt vragen, maar bij hem was het constant, en dat was net iets te veel van het goede ;)

Succes in je zoektocht

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:32

Ja ik ben volop aan het zoeken..
Misschien moet ik inderdaad voor een tweede asielkatje gaan, maar daar denk ik dat het hier net iets te klein voor is :)