Spring naar inhoud

- - - - -

morgen nr 3 gaan halen!

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 11 januari 2013 - 13:10

na een heel nare ervaring vorig jaar, heb ik beslist om geen kitten in huis te halen nu, maar een herplaatsertje.
Morgen gaan we dus om een gecastreerd britje van net geen 3 jaar...
Maar dat wordt natuurlijk weer wennen voor Melley en Meko. Meko lijkt me niet het probleem te worden :-)

Dus ik was van plan om de nieuwe kater (Goldie) boven te zetten en zo langzaam geuren te verspreiden en te wisselen...
We kunnen "den boven" afsluiten en ik zou daar dus (logischerwijs) eten en drinken en een kattenbak zetten. Er staat al een krabton, en hij kan er gerust rondlopen.
Maar voor ik hem boven zet, ga ik eerst de box beneden zetten, zodat mijn 2 andere heren kunnen snuffelen.

Goldie is een hele lieve, aanhankelijke en sociale kater als ik hem ging bezoeken, maar dan is hij nog niet thuis he... Dusssss...
Lijkt dit een goeie aanpak of wat kan ik anders doen. Natuurlijk zal het wel even duren voor alles rustig is, daar ben ik me van bewust.

Tips en/of goedkeuringen? of afkeuringen :-)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 11 januari 2013 - 13:41

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan dus ik kan geen tips geven, maar proficiat met je derde bengel ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:00

Heb hier altijd de nieuwkomers gewoon in de huiskamer gezet met deurke open van de reisbox. In begin altijd wat geblaas en gegrom maar ze beschikken over heel het huis dus altijd wel ergens een plaatske om hoog te zitten of zich te verstoppen. Is altijd dik in orde gekomen.
Fijn dat je een herplaatser een thuis hebt gegeven ik heb het ook al 2 gedaan met Ice en Xena en Floris en Felix en dat is na een wennings periode heel goed gekomen het zijn de dikste knuffelaars omdat ze nu heel veel aandacht krijgen. Ben benieuwd om de fotootjes te zien. :duim: :duim: :duim:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:18

Proficiat met je derde!

Ik ben wel benieuwd naar een foto van je nieuweling.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 januari 2013 - 14:57

Proficiat met de nieuwkomer :geluk: :geluk: . Ik zou met een volwassen nieuwkomer toch ook voor de langzame introductie kiezen. Maar ik zou hem ineens boven zetten, daarna kan je de lege transportbox waarin zijn geur hangt wel beneden zetten bij je poezen. Zo kunnen ze ook wennen aan de geur en geef je de nieuwkomer niet onnodig stress.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 11 januari 2013 - 15:54

Succes met jullie nieuwe huisgenoot. Ben ook best nieuwsgierig.

Ik duim hier alvast dat Melleyke en de nieuwkomer vlug dikke vriendjes zijn :duim:

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 januari 2013 - 18:00

Heel veel succes met de komst van jullie nieuwe lieverdje !! :duim: :duim:

Hopelijk verloopt alles heel vlot en zijn het spoedig allemaal goede vriendjes ! ;) :)

Hier duimen we volop mee voor een vlotte introductie !! :love3: :heart:
Geplaatste afbeelding

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 11 januari 2013 - 19:18

dit is hem. foto is nogal van dichtbij en nog van bij de eigenaar...
binnenkort mss een foto van bij mij thuis...

Bijgevoegde thumbnails

• P1010072.JPG

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 11 januari 2013 - 19:56

Veel succes met het nieuwkomertje :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 11 januari 2013 - 20:04

Dat ziet er echt een schatje uit !! :love3: :heart:

Die oogjes... :love: :love:
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 12 januari 2013 - 11:44

Ohhhh, wat een knap ventje. Veel plezier met deze knappe man. Je hebt precies ook wel een zwak voor de goldens he ;)