Spring naar inhoud

- - - - -

kat gelikt aan naaktslak

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 11 januari 2013 - 22:51

Ons Vasilla heeft een naaktslak gelikt is dit giftig? Graag snel antwoord super ongerust! :(

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#2 Geplaatst 11 januari 2013 - 23:06

Nee, is niet giftig.
Als je katje niet raar doet of geen reactie vertoont moet je je zeker geen zorgen maken.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 11 januari 2013 - 23:24

Shadow, op 11 januari 2013 - 23:06, zei:

Nee, is niet giftig.
Als je katje niet raar doet of geen reactie vertoont moet je je zeker geen zorgen maken.

oef :) mercikes :p

Den box stond al klaar om haar erin te zetten :p en naar den da te brengen :d blij dat het dan mss niet erg is ^^

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#4 Geplaatst 11 januari 2013 - 23:28

MayaBlue, op 11 januari 2013 - 23:24, zei:

oef :) mercikes :p

Den box stond al klaar om haar erin te zetten :p en naar den da te brengen :d blij dat het dan mss niet erg is ^^
Ik heb het al meer katjes zien doen.
Waarom GOD KNOWS ik zou er voor geen miljoen mijn tong tegen zetten. :s
Maar beter een té ongerust baasje dan eentje die om niks geeft.
Het siert je dat je zo bezorgt bent. ;)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 11 januari 2013 - 23:31

Shadow, op 11 januari 2013 - 23:28, zei:

Maar beter een té ongerust baasje dan eentje die om niks geeft.
Het siert je dat je zo bezorgt bent. ;)

:oops:  kweet het ook niet, zelf heb ik nu niet direct de impuls als ik een slak zie om er aan te likken :o  Maar ale ^^ En ja, liever dat dan mijn bollekes die iets voor hebben :) Snap eigg ook niet waarom sommige mensen een diertje binnen nemen als ze de verantwoordelijkheid ni aankunne

Bewerkt door MayaBlue, 11 januari 2013 - 23:32.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#6 Geplaatst 11 januari 2013 - 23:37

MayaBlue, op 11 januari 2013 - 23:31, zei:

:oops:  kweet het ook niet, zelf heb ik nu niet direct de impuls als ik een slak zie om er aan te likken :o  Maar ale ^^ En ja, liever dat dan mijn bollekes die iets voor hebben :) Snap eigg ook niet waarom sommige mensen een diertje binnen nemen als ze de verantwoordelijkheid ni aankunne
Dat is de mensheid nu eenmaal.
Vind ik ook absurd maarja.
Een kat/hond/konijn is meer dan heb hebben van eentje maar dat vergeten sommigen.
Elk dier kan van de één op de andere dag ziek zijn en dan moet je als verantwoordlijk baasje ervoor zorgen dat je dier weer terug beter word...
En dat beter worden kost geld, en dat vergeten velen.
Nuja, zoalng wij het niet vergeten is toch al iets.

Oja, ik zou hem wel nog even in het oog houden, ik zeg wel dat het geen kwaad kan maar beter toch nog een beetje in de gaten houden.
Als hij nu echt zou raar gaan doen dan ja, mag hij naar de DA.
Maar zoals ik zei hier hebben ze ook de naaktsnaklik neiging en ik ken honden die ze gewoon opeten en niets hebben. :o

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 11 januari 2013 - 23:42

Kan helemaal geen kwaad. ;)

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 12 januari 2013 - 00:01

Oke, zal ze toch nog goed int oog houden, in geval van, al een geluk heeft mijn klein dolleke Luna er niet aan gelikt :d of ik kon dubbel ongerust zijn

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 januari 2013 - 14:40

Toen Mauro en Naomike nog naar buiten gingen zat het hier vol van deze naaktslakjes...heb er Mauro nog zien mee "spelen"...nooit problemen ondervonden... :) ;)
Geplaatste afbeelding

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 januari 2013 - 15:05

Haha, hoe zalig is die reactie! :lachen: :lachen:

All you need is love...and a cat! :love3:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 17 januari 2013 - 12:16

dat snap ik ook niet waarom hond of kat aan een naaktslak zou gaan likken.
Want lekker kan dat niet zijn en volgens mij gaat het zelfs branden op de tong.
In onze tuin zit het vol met slakken, als we s nachts op jacht gaan (we leggen geen vergif, we vangen ze s  nachts en gaan ze afzetten in t veld waar het geen kwaad kan) dan hebben we op een kwartier tijd zeker 500 stuks bijeen geraapt.
Nu was er zo eens ene binnen geraakt, die zat blijkbaar op de bloemen die ik in de tuin geplukt had.
En er stond hier een doodsprentje van iemand op de kast.
Die slak die was daar overgekropen.
En je zag dat papier dus letterlijk wegsmelten en weggevreten worden van het slijm dat die slak afgaf
Er schoot uiteindelijk bijna niks meer over van dat doodsprentje
Dat kan dan toch niet anders dan dat dat brandt als je zoiets op je tong of huid krijgt?
Dus vind ik het nogal verbazingwekkend dat honden en katten daar graag aan gaan likken...
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 januari 2013 - 12:34

Persoonlijk denk ik niet dat ik problemen ga hebben om voor 1 miljoen aan een slakske te likken.
Wil het zelfs overwegen voor 100.000 € ook :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#13 Geplaatst 17 januari 2013 - 13:10

Evyke81, op 17 januari 2013 - 12:34, zei:

Persoonlijk denk ik niet dat ik problemen ga hebben om voor 1 miljoen aan een slakske te likken.
Wil het zelfs overwegen voor 100.000 € ook :)

Hmmz nu ik erover nadenk oké, zou ik het misschien ook nog doen maar opeten NO WAY.
Zeker die dikke niet. :misselijk:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#14 Geplaatst 17 januari 2013 - 13:19

Shadow, op 17 januari 2013 - 13:10, zei:

Hmmz nu ik erover nadenk oké, zou ik het misschien ook nog doen maar opeten NO WAY.
Zeker die dikke niet. :misselijk:

dan eet je nooit van die carecolen op de kermis?
Mijnen halven trouwboek kan die dan zo smakelijk uit de schelp staan peuteren en dan verorberen.
Ik vraag hem altijd hoe het mogelijk is dat hij dat kan binnenspelen en of hij dan nooit eens denkt aan de glibberige beesten die hij al talloze malen uit den hof heeft moeten halen...
Ik snap echt niet dat hij dat binnenkrijgt.
Ik heb ooit vanzeleven  zo eens ene opgegeten en ik vond dat afschuwelijk, precies een taaie sjiek (kauwgum) die van de ene kant van je mond naar de andere kant kletst als je er op  bijt.
En die kleine  carecolen zijn dan nog 1 ding maar effenaf die vette wijngaardslakken die ze binnenspelen is toch wat anders, bah...
Als ik geen dierenliefhebber zou zijn dan zou ik misschien nog kunnen bijverdienen met een slakkenboerderij, voorraad genoeg in den hof amai mijn voeten...
Geplaatste afbeelding