Spring naar inhoud

- - - - -

Help! Kitten blijft over al kaka doen.

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#16 Geplaatst 12 januari 2013 - 16:37

Socks&Boots, op 12 januari 2013 - 16:22, zei:

Ze zijn nu 5 maanden oud. Als ik vers vlees geef, hoeveel mag ik dan geven en laat ik de brokjes dan staan of doe ik die weg? Vind je kvv in elke dierenwinkel zoals tom&co ofzo? Qua geur vind ik dat hun behoeftes ongeloofelijk hard stinken. Ze moeten maar 1x op de kattenbak gaan of heel mijn appartement riekt ernaar, ongeacht de kattenbakvulling. Maar dit kan dan misschien aan de slechte voeding liggen. Ik wist niet dat afwisseling slecht was, maar gelukkig heeft hij er geen echte last van gehad dan want hij heeft geen diarree ofzo. :)

Ik zou ze wel op korte termijn beiden laten castreren. Het poesje is sneller krols dan dat jij het doorhebt. De kater heeft het als eerste door.
En een nest op zo'n jonge leeftijd dat moet je niet hebben.

De stank komt van het slechtere voer.
op www.carnibest.nl kan je de verkooppunten zien. Er wordt ook in Belgiƫ verkocht.

Dus waar ik als eerst aan zou beginnen is een 3e kattenbak erbij.
De deurtjes uit de kattenbakken halen.
De bakken niet naast elkaar zetten.
Kwalitatief beter voer kopen.
Via zooplus.nl of .be of .de kan je kwalitatief beter voer kopen dan de brokjes en ook de whiskas.
Tevens zou ik er aan denken om evt over te gaan op kvv voer.

Bij KVV niet de slechte brokjes laten staan.
Als ik google op spinner, krijg ik voornamelijk een supermarkt eruit. Supermarkt voer voor de kat is als mc. Donalds voor de mens. Het kan, maar gezond is het niet.
Hoe meer slecht voer ze eten, hoe meer ontlasting ze maken. En deze ontlasting ruikt.

Malou, op 12 januari 2013 - 16:27, zei:

Het feit dat hij zijn kakjes wil onderkrabben, lijkt me wel normaal. Hij zou dat in de bak veel beter kunnen doen.
Ik stel me twee vragen bij jouw verhaal:

1) Heeft je bak een deurtje?
Ik heb dat eruit gehaald omdat ze daar niet dol op zijn. Ze voelen zich precies niet graag opgesloten terwijl ze bezig zijn en willen kunnen volgen wat er in de omgeving gebeurt. Zonder deurtje gaat dat beter. Zitten ze te kakken met hun kop uit de bak om alles goed te kunnen zien. Een open bak vinden ze dan weer te open en bloot, daar blijven ze af.

Socks&Boots, op 12 januari 2013 - 15:08, zei:

Ik heb al een paar keer geprobeerd als ik hem bezig zie om hem in de kattenbak te zetten, maar hij spreidt zijn poten dan zo open zodat ik hem ni door het deurtje krijg en als hij er dan eindelijk in zit, komt hij er direct terug uit om toch snel ergens anders te gaan.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Socks&Boots_*
Guest_Socks&Boots_*

#17 Geplaatst 12 januari 2013 - 16:41

De eerste week legde ik ze er in maar nu ruim ik ze gewoon elke keer op.

Misschien heeft het er niets mee te maken maar je weet nooit: vanaf dag 1 dat ik de kittens probeerde groot te brengen was hij de enige van de 6 die nooit diarree heeft gehad. De andere 4 zijn 1 voor 1 aan een trage dood gestorven, precies of ze ware krampen hadden, waarschijnlijk door ziektes van de moeder. Degene die nu overblijven waren de 2 met een overdreven dikke buik. Te dik om normaal te zijn eigenlijk, en nu zijn ze juist zo mager...voor de rest zien ze er wel gezond uit, zijn zeer levendig, eten veel,...

Guest_Socks&Boots_*
Guest_Socks&Boots_*

#18 Geplaatst 12 januari 2013 - 16:46

Bedankt voor de tips. Ik zal eens proberen met het deurtje er uit te halen en beter voer te kopen. Het castreren en steriliseren was ik zowizo van plan eind deze maand, er zijn al genoeg katten op de wereld en incest lijkt me ook geen sterk plan :-s

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#19 Geplaatst 12 januari 2013 - 17:34

Zijn ze al ontwormd?
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#20 Geplaatst 12 januari 2013 - 20:37

in verband met de kattenbak,
ik heb dit ook gehad, heb dan een bak zondr klep met houtkorrels bijgezet en ook 1 zonder klep met 'gewone vulling '
omdat ik er ook heb die liever geen deurtjes hebben , en sommige die niet kaka willen doen in de plantaardige xD
heb ook jumbo bakken omdat sommige niet meer in de kleine bakken passen xD haha
ik hoop dat je er iets aan hebt ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 13 januari 2013 - 18:45

Ik lees even mee, de kat bij mijn mama blijft hetzelfde voorhebben...
All you need is love...and a cat! :love3:

Guest_Socks&Boots_*
Guest_Socks&Boots_*

#22 Geplaatst 15 januari 2013 - 20:55

Hoi,

Ik heb goed nieuws! Sinds vandaag doet hij alles terug in de kattenbak. Ik was gisteren naar de dierenwinkel gereden om op zoek te gaan naar kvv, maar ze hadden het jammer genoeg niet dus moet ik het via internet bestellen. Omdat ik dacht dat het misschien wel eventjes zou duren voor ik het thuis geleverd zou krijgen, heb ik toch maar Feliway en speciaal kattengrit voor kittens gekocht. Daarnaast heb ik ook het deurtje uit 1 van de kattenbakken gehaald. En nu wonder boven wonder gaat hij terug op de kattenbak! De eerste keer zat hij wel met zijn gat naar buiten waardoor alles net uit de kattenbak viel maar nu gaat hij er gelukkig deftig in. Ik ben zo ontzettend blij, hopelijk juich ik niet te vroeg! Bedankt voor al jullie tips! En voor de andere die hetzelfde probleem hebben, hopelijk geraakt het ook opgelost bij jullie!

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 16 januari 2013 - 08:38

Supergoed nieuws! :)
All you need is love...and a cat! :love3:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 16 januari 2013 - 08:51

Hier ook een open kattenbak. Als ze naast de kattenbak doen zeker niet opkuisen met javel want dan blijven ze het doen. Best biotex gebruiken. Veel succes nog verder. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:56

:thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 18 januari 2013 - 12:27

Super! Hij hield blijkbaar niet van deurtjes ;)
Die zijn er hier ook uitgehaald, ze kijken graag rond terwijl ze hun boodschap doen....