Spring naar inhoud

- - - - -

Samsung Galaxy Music

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 12 januari 2013 - 11:02

Vorige week heeft mijn oude gsm de geest gegeven, dus gisteren een nieuwe gekocht.  Het is de Samsung galaxy music geworden.
Nu ben ik dus al sinds gisteren aant worstelen met dat ding, maar ik snap er niks van.  Iemand hier ervaring met dat merk?  Er zat ook geen handleiding bij, alleen zo'n snelstartgids, maarja, daar staat niks in wat ik nog niet wist.

Mijn vorige gsm was de star II van Samsung en daar had ik direct toegang tot Twitter en Facebook.  Nu kan ik dat op mijn nieuwe, 'slimme' gsm niet terugvinden.
Kan je dit instellen of moet je dan echt via internet op facebook?

Gelukkig kan ik er wel mee bellen, oef.  Maar tijdens mijn middagpauze op het werk zou het wel leuk zijn als ik facebook zou hebben.

Weet iemand raad?

Groetjes Griet en knufs van Treesje, Mientje, Balthazar en Broertje...

Ik kwam, ik spon en overwon... :catwalk

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 12 januari 2013 - 11:09

Via play store moet je deze 2 apps downloaden. Je kan daar alle apps downloaden die je nodig heb.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 12 januari 2013 - 11:32

Ok, play store heb ik ondertussen gevonden, maar daar moet je je dan voor aanmelden.
Dus wil ik nieuw account aanmaken, maar dan blijkt dat je een gmail account moet aanmaken en dat heb ik niet.
Kan het ook niet met een live account?

Pff, vind het echt een ingewikkeld ding hoor...

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 januari 2013 - 11:39

een gmail account is toch snel gemaakt?

echt ingewikkeld is het niet hoor, het is dezelfde werkwijze voor alle telefoons: er bestaan massa's handige of leuke apps, als je er een wilt dan installeer je ze (in dit geval via de play store).

op je vorige stonden deze twee apps er misschien standaard op, wel handig allicht, maar er is een hele massa aan leuke apps, op deze manier leer je dat nu kennen ;)

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 12 januari 2013 - 11:55

Eens je een gmailaccount hebt en deze staat ingesteld, kan je heel vlot voort.
Geplaatste afbeelding

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#6 Geplaatst 12 januari 2013 - 12:02

Je moet een gmail aanmaken om playstore te kunnen gebruiken, maar dat is enkel maar 'een mailadres'.
Je hoeft deze niet per sé te gebruiken.
Dan apps downloaden en je bent vertrokken.
In het begin is het kwestie van alles even in te stellen maar eens dit in orde is kan je snel en makkelijk overal op.
Succes!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 12 januari 2013 - 13:03

Wat is er ingewikkeld aan een gmail account instellen?
Binnen nog geen 5 minuten heb je een gmail account. Gebruikersnaam verzinnen, ww erbij en je hebt een gmail account.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#8 Geplaatst 12 januari 2013 - 13:08

Niet iedereen is even vlot met Internet/Mail en aangelegenheden hé dames ;-)

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 12 januari 2013 - 13:32

jubikelcats, op 12 januari 2013 - 13:03, zei:

Wat is er ingewikkeld aan een gmail account instellen?
Binnen nog geen 5 minuten heb je een gmail account. Gebruikersnaam verzinnen, ww erbij en je hebt een gmail account.

Het instellen van die account vind ik niet ingewikkeld, helemaal niet.  Ik vind het alleen zo onnozel om nog een mailadres aan te maken, zou toch simpeler zijn als ik gewoon mijn hotmailaccount kon gebruiken.

Maar goed, ik zal es even tijd maken voor mijn nieuwe speeltje...!

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 januari 2013 - 13:36

ja, daar kruipt altijd wel verrassend veel tijd in, om zo een nieuw toestel naar je hand te zetten!

maar 't is wel leuk om doen vind ik :)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 januari 2013 - 14:09

Veel succes met je nieuwe "speeltje" ...!! :duim: :duim:

Ik kan je jammer genoeg niet helpen...heb nog steeds een heel basic GSM-pje... ;) :)
Geplaatste afbeelding

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 13 januari 2013 - 09:53

Gisteren een tijdje bezig geweest en het is een leuk ding, echt een leuk ding...
Eens je het door hebt is het inderdaad poepsimpel en gaat er een hele wereld voor je open.

Er zijn nog wel een aantal dingen die ik moet uitdokteren, maar dat komt helemaal goed.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 13 januari 2013 - 10:29

:thumb:

ik heb mijn smartphone (samsung galaxy note) ondertussen al een tijdje, en ik vind het geweldig! (voorheen had ik maar een gewone gsm)

- rap iets opzoeken op internet, waar je ook bent
- ik koop mijn boeken nu electronisch en lees ze op mijn telefoon (super handig op de trein, moet je niet altijd je boek meesleuren, of als je onverwacht ergens moet wachten)
- agenda en mail overal bij hebben
- mijn boodschappenlijstjes staan er ook op, of de maten of types van dingen (bvb stofzuigerzakken), dus dat heb ik ook altijd bij me
- ik heb een account op dropbox gemaakt; mijn documenten staan nu 'in the cloud' en ik kan er overal aan, via telefoon, eigen computer, andere computer
- mijn foto's die ik met mijn telefoon maak worden automatisch gesynchroniseerd met dropbox, dus geen gedoe meer met kabeltjes
- en dan praktische apps, zoals voor de bank, de nmbs, ...
- ik heb ook een app geinstalleerd zodat de telefoon regelmatig een biep geeft zolang ik een sms nog niet gelezen heb (is wel nuttig voor me, want ik kijk mijn gsm niet continu na)
- er zit ook een navigatie (gps) in, en onlangs had ik een beschrijving van een wandeling gevonden; je kon dan die beschrijving in gps formaat opladen in google maps, en vanop mijn telefoon kon ik dat dan oproepen; mijn telefoon fungeerde dan als een wandel-gps: ik zag waar wij waren, en ook de wandelroute, het heeft ons een paar missers bespaard!

ik heb er relatief lang over gedaan om me er een aan te schaffen, maar ik vind het echt super praktisch!

veel plezier nog ermee :)

Grietv
Grietv
  • 634 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 13 januari 2013 - 11:23

Alicia, op 13 januari 2013 - 10:29, zei:

:thumb:

ik heb mijn smartphone (samsung galaxy note) ondertussen al een tijdje, en ik vind het geweldig! (voorheen had ik maar een gewone gsm)

- rap iets opzoeken op internet, waar je ook bent
- ik koop mijn boeken nu electronisch en lees ze op mijn telefoon (super handig op de trein, moet je niet altijd je boek meesleuren, of als je onverwacht ergens moet wachten)
- agenda en mail overal bij hebben
- mijn boodschappenlijstjes staan er ook op, of de maten of types van dingen (bvb stofzuigerzakken), dus dat heb ik ook altijd bij me
- ik heb een account op dropbox gemaakt; mijn documenten staan nu 'in the cloud' en ik kan er overal aan, via telefoon, eigen computer, andere computer
- mijn foto's die ik met mijn telefoon maak worden automatisch gesynchroniseerd met dropbox, dus geen gedoe meer met kabeltjes
- en dan praktische apps, zoals voor de bank, de nmbs, ...
- ik heb ook een app geinstalleerd zodat de telefoon regelmatig een biep geeft zolang ik een sms nog niet gelezen heb (is wel nuttig voor me, want ik kijk mijn gsm niet continu na)
- er zit ook een navigatie (gps) in, en onlangs had ik een beschrijving van een wandeling gevonden; je kon dan die beschrijving in gps formaat opladen in google maps, en vanop mijn telefoon kon ik dat dan oproepen; mijn telefoon fungeerde dan als een wandel-gps: ik zag waar wij waren, en ook de wandelroute, het heeft ons een paar missers bespaard!

ik heb er relatief lang over gedaan om me er een aan te schaffen, maar ik vind het echt super praktisch!

veel plezier nog ermee :)

Amaai nog veel dingen te ontdekken precies.

Heb nog wel een vraagske.  Linksbovenaan staat ondertussen 4 icoontjes en ik weet niet wat die betekenen en hoe ik die kan wegkrijgen.  Het zijn witte rechthoekjes met een pijltje naar rechts in.  Er staat ook 2 keer een f.
Iemand een ideel wat dat wil zeggen en hoe ik dat van mijn scherm kan krijgen?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 13 januari 2013 - 11:40

Ben je hier iets mee: http://www.portableg...ls&Downloaden=1
Geplaatste afbeelding