Spring naar inhoud

- - - - -

"buur"kat

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 januari 2013 - 14:12

Hallo allemaal

Ik zou eigenlijk eens heel graag informeren over onze "buren" hun kat.
Het zit namelijk zo, een twee jaar geleden zijn er nieuwe buren bij ons in het appartement komen wonen. wij zelf wonen op het gelijkvloers. Niet veel later dat zij hier zijn komen wonen zagen we dat ze een kleine kitten in huis hadden, deze zat steeds voor de raam  dus was er niet naast te zien hé .

Sinds afgelopen zomer zat de kat constant buiten en vroeg ze steeds om binnen te mogen. Wij lieten haar uiteraard mee in de inkomhal en ik belde dan aan bij hen om ze binnen te laten... poes was binnen en 10min later zag ik haar weer buiten zitten. Maar goed het was zomer dus het weer liet dit wel" toe". Ze kreeg nog eten op het terras dus ik maakte wel druk dat ze niet meer binnen mocht maar ze at toch nog voldoende.
Dan is het sinds september helemaal achteruit gegaan. Ze zit nu altijd buiten, dag en nacht en het ging koud worden.... Met andere mensen van in het appartementsgebouw hebben we hen hierover aangesproken(in ons beste Frans, want ze kunnen geen Nederlands) en nu beweren ze dat de kat niet van hen is, die zat hier toevallig eens voor de deur.. Wie was dan dat kleintje voor hun raam? Daar wist ze geen antwoord op en ze wil die kat niet binnen nemen want één van haar kinderen is allergisch.

Nu zit hij, het is een kater vermoed ik. Steeds buiten. Ikzelf en andere buren geven hem brokjes en af en toe een kuipje vlees. Ook is er een kattenbak aangekocht als 'schuilhok', hierin ligt een deken zodat hij als het enorm koud is toch ergens kan schuilen.

Ik vroeg me af of er bepaalde organisaties zijn die hem misschien kunnen opvangen zonder dat er een kans is dat hij wordt geëuthanaseerd?
Spijtig genoeg denk ik dat hij niet meer echt binnen kan leven, hij is de laatste tijd wat agressief geworden als je hem wilt strelen... Ik vrees dat het arme beestje vooral gefrustreerd is omdat hij niet meer binnen kan.

Heeft iemand een idee wat we nog voor hem kunnen betekenen of iemand kent van een organisatie waar hij nog goed kan varen?

Alvast bedankt
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Undomiel
Undomiel
  • 247 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 12 januari 2013 - 14:36

Arme kat :(. Ik heb van de zomer iets gelijkaardig meegemaakt. Een kater die in een garage woonde op onze gemeenschappelijke koer, ik woon ook in een appartementsgebouw. Arme beest was bang en veel honger ! Ik heb de kater enkele weken fink verwend met orijen en almo nature vlees ^^ , hij was goed terug op krachten gekomen. Aan de instanties had ik niets ( politie, asiel, dierenbescherming...) , uiteindelijk ben  ik naar het asiel van Wommelgem gegaan en daar een vangkooi gaan lenen. Toen hij gevangen was heb ik m daar naartoe gebracht. Een schuw , bang katertje. Maar toch is er een thuis gevonden, ik heb hem opgevolgd op pets.be ^^
Het is zielig hoeveel katjes op straat leven, en als mensen zoals jij en ik ons er wat over bekommeren hebben de katjes nog wat geluk, maar met de winterop komst is het beste hem toch een kans te geven in het asiel. Daar wordt hij gecastreerd , ingeënt en goed verzorgt. en hopelijk snel een goeden mandje gevonden!

:catwalk :catwalk

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 12 januari 2013 - 15:37

ik ben vrijwilliger in het asiel van Wommelgem en ze zijn daar absoluut tegen om een kat te laten inslapen + ze worden er heel goed verzorgd.
misschien kan je daar eens informeren?

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 januari 2013 - 15:41

Bedankt voor de tips!
Ik zal het aan de andere buren laten weten dat hij daar wel goed zou zitten. Toch in ieder geval beter dan in de ijzige sneeuw die misschien nog kan komen te blijven zitten.
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 12 januari 2013 - 19:05

Mss kan je hem wel nog een thuis geven om te slapen bv en als mr buiten wil laat je hem gewoon buiten zijn toerke doen. Als je hem elke dag eten geeft in je keuken bv zal hij rap gewoon zijn om binnen te komen. Katje is nu effe zijn vertrouwen kwijt in de mens doordat hij altijd buiten zit maar je zou versteld staan hoe snel hij terug gewoon gaat doen.