Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen
Ragdoll

The Most Friendly Rags

June Luna Mona Snoesje Indy Lemon Lily Merlijn

• Log in om te reageren
492 reacties op dit onderwerp
Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 15 januari 2013 - 21:28

Ja, ze eet goed en heeft ook geen diarree. Ik had haar 3 en 6 januari gewogen en toen woog ze 1,950kg. Zaterdag woog ze bijna 2kg, wat ik te weinig vond (niet overeenkomstig met de trend op haar groeicurve). De dierenarts heeft haar niet gewogen. Misschien komt ze binnenkort wel weer vlugger bij, nu ze bij ons slaapt. Ik zal haar voor ik ga slapen nog eens wegen.

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 16 januari 2013 - 00:25

2,050kg
Ze heeft hier vanavond goed rond gekrost, ik denk inderdaad dat ze gewoon oververmoeid door Soekie.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#18 Geplaatst 16 januari 2013 - 00:39

Ik zal haar zusje morgen ook eens wegen, ze is aan het slapen in de zetel nu en wij gaan ook stilletjes ons bedje in gaan.  Maar ik denk dat ze ook begin van de 2 kg zit.

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 16 januari 2013 - 08:39

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over Mona hoor. Zeker als Soekie zo een hyperactief beestje is lijkt het me normaal dat ze slaapt zodra ze de kans krijgt en door het spelen zal ze misschien ook wat slanker geworden zijn in vergelijking met ervoor.

June zat afgelopen zondag op 2,05kg. Ze heeft vorige week wel een paar daagjes lichte diarree gehad (door natvoer) maar nu is ze weer helemaal in orde. En aan de hoeveelheid dat ze de laatste dagen eet te zien is ze haar schade van vorige week volledig in aan het halen ;) .

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 16 januari 2013 - 20:10

Luna weegt 2,3 kg :d

raggy
raggy
  • 414 berichten

#21 Geplaatst 16 januari 2013 - 21:42

Snoesje weegt 2 kg 180.  Een gewichtscurve voor een ragdoll kan ik nergens terugvinden.   Als iemand van jullie een groeicurve mocht vinden, zou ik heel graag de link hebben.  Dan kan ik even kijken of het gewicht van de katjes de curve volgt.

Onderstaand is een gewichtscurve voor een main coon.  :catangel

http://www.keoka.com/sie.htm

De 4 zitten zelfs boven dat gemiddeld gewicht. Dus volgens mij zijn ze zelfs iets te dik. De dierenarts zei de laatste keer dat ze samen waren geweest dat ze aan de dikke en grote kant waren. Dus ik zou me er geen zorgen over maken. Zolang ze goed eet en drinkt en geen diarre heeft. Als je overschakelt op andere voeding doe het dan wel langzaam. Meng het eten met een kleine hoeveelheid van het andere merk.  En verhoog dit langzaamaan. Hoeveel weegt Soekie?  Ze zijn wel wel ongeveer even oud dacht ik? :cat

groetjes
Kitty

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 17 januari 2013 - 09:57

Bekijk berichtMayaBlue, op 16 januari 2013 - 20:10, zei:

Luna weegt 2,3 kg :d

Amai, Luna is precies een stevig dametje. :) Hoe gaat het met haar? Ze is het zeker ook al helemaal gewend bij jullie?

Bekijk berichtraggy, op 16 januari 2013 - 21:42, zei:

Snoesje weegt 2 kg 180.  Een gewichtscurve voor een ragdoll kan ik nergens terugvinden.   Als iemand van jullie een groeicurve mocht vinden, zou ik heel graag de link hebben.  Dan kan ik even kijken of het gewicht van de katjes de curve volgt.

Onderstaand is een gewichtscurve voor een main coon.  :catangel

http://www.keoka.com/sie.htm

De 4 zitten zelfs boven dat gemiddeld gewicht. Dus volgens mij zijn ze zelfs iets te dik. De dierenarts zei de laatste keer dat ze samen waren geweest dat ze aan de dikke en grote kant waren. Dus ik zou me er geen zorgen over maken. Zolang ze goed eet en drinkt en geen diarre heeft. Als je overschakelt op andere voeding doe het dan wel langzaam. Meng het eten met een kleine hoeveelheid van het andere merk.  En verhoog dit langzaamaan. Hoeveel weegt Soekie?  Ze zijn wel wel ongeveer even oud dacht ik? :cat

groetjes
Kitty

Ik heb June gisteren avond nog eens gewogen en ze zit nu op 2,150kg. Ik duid haar gewicht aan op de groeicurve die in het Hill's boekje staat dat in het kittenpakket zat. Dat is niet voor een Ragdoll maar ze volgt de curve van een stevig HTK-katertje dus dat zal wel goed zijn zeker. :)

Hier op het forum is ook een topic met Ragdoll-gewichten daarmee kan je ook vergelijken: http://www.kattensit...doll-gewichten/

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 17 januari 2013 - 11:33

Ja, ze is het al goed gewoon hier :) 's morgens heeft ze haar zotte bui en loopt met Vasilla door heel het huis en 's middags palmt ze mijn pc/laptop of schoot in :) 's avonds weer een zot half uurtje en dan slaapt ze bij mij onder het deken. Ze volgt me trouwens echt wel overal als ik boodschappen wil gaan doen :p zaagt ze tot ze mee mag zelfs :d Maar ja ik kan dan ook niet aan haar schattigheid weerstaan

Bewerkt door MayaBlue, 17 januari 2013 - 11:36.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#24 Geplaatst 18 januari 2013 - 20:21

Hoe is het ondertussen met Mona? Voelt ze zich al wat beter?

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 20 januari 2013 - 11:06

Hallo daar,

Ik heb het even heel druk gehad, maar alles is weer top met Mona. Ze is eigenlijk al beter sinds ik naar de dierenarts geweest ben. Nu slaapt ze evenveel als Soekie of misschien ietsjes meer en ze heeft weer altijd zin om te spelen, ik maak me dus absoluut geen zorgen meer  :cat
Ik zal haar en Soekie eens wegen vanavond en nog wat fotootjes plaatsen.

NB:
Soekie is 2,5 weken ouder en woog 300g meer.

Bewerkt door Gvhoye, 20 januari 2013 - 11:08.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#26 Geplaatst 20 januari 2013 - 18:13

Hoi

Leuk dat het met Monake heel goed gaat.   :cat  Zal straks eens kijken naar de fotokes van Sjoekie.  Anders kan je hier misschien hier eens een foto van Sjoekie op plaatsen. Het is toch ten slotte ook een beetje famillie van hen.  :goofy:  Zo kunnen we Sjoekie ook heel goed volgen.
We zijn met snoesje vrijdag naar de dierenarts geweest ivm een leucose spuit.  Dit omdat we gaan meedoen met een kattenshow in februari.  De dierenarts zei dat Snoesje veel te dik was.  Dus ik zou me geen zorgen maken om hun gewichtjes.  Ik had gevraagd achter een curve voor ragdoll maar blijkbaar is dat niet gemakkelijk te vinden.  Ze hadden daar geen curve. Spijtig.    

Groetjes
Kitty

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 21 januari 2013 - 21:51

Mona woog gisteren 2,2 kg en Soekie 2,4kg. Ze heeft haar achterstand dus wel ingehaald.

Nog wat fotootjes:
IMG_0002.jpg
IMG_0013.JPG
IMG_0071.jpg
IMG_0080.jpg
IMG_1350.jpg
IMG_1351.JPG
IMG_1360.JPG

Is zo'n leucosespuitje altijd verplicht als ze naar een kattenshow gaan?
Ik wou dat misschien ook een keertje doen.

Zei de dierenarts dan om minder eten te geven?
Of mogen ze nog steeds zoveel eten als ze willen?

raggy
raggy
  • 414 berichten

#28 Geplaatst 22 januari 2013 - 21:45

Hoi

Ik denk niet dat het verplicht is, maar ik zou het toch wel aanraden als je naar een show gaat. Het zou erger zijn mocht ze ziekjes worden. De dierenarts had het ons aangeraden.  Het zijn wel 2 spuitjes, met 3 weken tussen de 2. En na de 2de spuit was ze pas veilig om naar de show te gaan zei ze.

De dierenarts heeft niet gezegd dat we ze minder moeten eten geven.  Ik heb het gevraagd maar ze zei dat ik haar bakje met korreltjes gewoon mocht laten staan.  Dus kwaad zal het wel niet kunnen.   Beter een beetje babyvet dan te mager denk ik. :cat
Ze zei wel als we nat zouden extra bijgeven  dat we dan wel haar korreltjes best niet de hele dag zouden laten staan.  Dat ze anders nog dikker gaat worden.  Maar we geven haar niet vaak nat eten.  De dierenarts zei dat droge voeding nog steeds het beste is.  :cat  Ze krijgt wel regelmatig een stukje vlees van tafel als we aan het eten zijn.  Uitzonderingen mogen wel hihi.   :eat

Schattige fotokes van Mona en Soekie.  Ze komen blijkbaar heel goed overeen met elkaar.

De points op haar gezichtje beginnen mooi door te komen.  Schattig. :goofy:

Groetjes
Kitty

Bewerkt door raggy, 22 januari 2013 - 21:45.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#29 Geplaatst 23 januari 2013 - 13:25

We hebben Snoesje nog eens gewogen en geloofde het niet.  (Daarom een paar keer gewogen). Ze is enorm bijgekomen op een paar weken tijd.  Ze zit nu aan 2kg 400.
Hoeveel wegen de zusjes?

De mamapoes zit maar op ietsjes meer dan 4 kg.   Ze gaat haar mama inhalen. Ze zal het gewicht van de papa hebben.  :cat

Groetjes

Bewerkt door raggy, 23 januari 2013 - 13:28.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 23 januari 2013 - 14:50

Ik zal straks ons Luna is wegen :)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll, June, Luna, Mona, Snoesje, Indy, Lemon, Lily, Merlijn