Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen
Ragdoll

The Most Friendly Rags

June Luna Mona Snoesje Indy Lemon Lily Merlijn

• Log in om te reageren
492 reacties op dit onderwerp
Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#271 Geplaatst 10 december 2013 - 21:28

:party: :proost: :loveshower: :eDance: :rub:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#272 Geplaatst 10 december 2013 - 21:55

ja ja  Torill het kruipt dichter en dichter bij he :d

raggy
raggy
  • 414 berichten

#273 Geplaatst 11 december 2013 - 00:07

Haar wonde is mooi genezen. De dierenarts heeft nog een klein draadje eruit gehaald/geknipt.   En voor de rest was het perfect.  De katertjes hadden maar 2 kleine wondjes.  Bijna niet zichtbaar.  Voor hen was het allemaal niet zo erg.
Nu is het inderdaad aftellen.  :cat

En hoe doet kleine Lemon het ondertussen?

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#274 Geplaatst 11 december 2013 - 00:12

Lemon doet het heel goed :) zal morgen nog een paar fotootjes trekken. Ze hebben van hun papa nog een deel van de speel rail gekregen en twee nieuwe lichtgevende balletjes. Ook zijn we stout geweest en hebben we een tweede krabton besteld om eentje in de kamer te hebben ook :d sinds deze in de bureau echt super veel gebruik van gemaakt wordt.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#275 Geplaatst 11 december 2013 - 08:18

ik kijk al uit naar de fot'os van Lemon, en vanaf zaterdag post ik die van Lily

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#276 Geplaatst 11 december 2013 - 08:53

blijven aftellen hé Torill, we zijn er bijna, nog drie keer slapen!

dat is nog een goed idee, Maitee, het speelgoed gedoseerd geven, zo krijgt Lemon nog altijd nieuwe dingetjes bij. en voor Luna zal dat ook wel plezant zijn, de komst van Lemon heeft alleen maar leuke kantjes op die manier.
hoe is het tussen die twee, nu na een halve week? kwestie dat Torill en ik zo wat kunnen inschatten aan hoeveel dagen aanpassing we ons mogen verwachten.
het is mss wel anders bij jou omdat het twee ragdolls zijn, die elkaar al op voorhand een paar keer gezien hadden. bij Torill en mij zitten er thuis andere karakters te wachten, haha, hoewel ik ook niet echt problemen verwacht met onze halfwas adoptantjes (ik denk dat Finn en Miou-Miou ongeveer dezelfde leeftijd, een maand of zeven, hebben hé Torill)

verwen ons nog maar met foto's van Lemon hé, tenslotte is dit haar topic :catangel

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#277 Geplaatst 11 december 2013 - 09:10

Idd met de jongste van den hoop gaat het geen problemen geven.
hoop ik :-)
Elin die moet meestal iets langer wennen....
die is natuurlijk ook al wat ouder en heeft een wat ander karakter
alhoewel Finn is wel den dominantste.
dacht dat hij ondertussen ook al groter dan Elin ging zijn (die met haar 3,5kg toch maar een klein katje is)
maar de Finn schiet er nog altijd niet boven, blijft precies ook maar een klein mannetje

dus denk dat Lily de reus in huis gaat worden  :-)

btw zouden er nog eens foto's komen van het vorige nestje June en mona da vooral, en snoesje mag ook nog wel is op de catwalk :d

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#278 Geplaatst 11 december 2013 - 09:54

waren er geen twee minkjes in het eerste nestje, Snoesje en nog een ander zusje?

dan kan ik zo een beetje zien naar welke richting Merlijn zal evolueren. en jij wil natuurlijk de foto's van het andere zusje hé Torill :cat

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#279 Geplaatst 11 december 2013 - 10:23

Bekijk berichtMiou-Miou, op 11 december 2013 - 09:54, zei:

waren er geen twee minkjes in het eerste nestje, Snoesje en nog een ander zusje?

dan kan ik zo een beetje zien naar welke richting Merlijn zal evolueren. en jij wil natuurlijk de foto's van het andere zusje hé Torill :cat

Ja er waren twee minkjes maar Merlijn is niet seal mink maar chocolate :d

Bekijk berichtMiou-Miou, op 11 december 2013 - 08:53, zei:

blijven aftellen hé Torill, we zijn er bijna, nog drie keer slapen!

dat is nog een goed idee, Maitee, het speelgoed gedoseerd geven, zo krijgt Lemon nog altijd nieuwe dingetjes bij. en voor Luna zal dat ook wel plezant zijn, de komst van Lemon heeft alleen maar leuke kantjes op die manier.
hoe is het tussen die twee, nu na een halve week? kwestie dat Torill en ik zo wat kunnen inschatten aan hoeveel dagen aanpassing we ons mogen verwachten.
het is mss wel anders bij jou omdat het twee ragdolls zijn, die elkaar al op voorhand een paar keer gezien hadden. bij Torill en mij zitten er thuis andere karakters te wachten, haha, hoewel ik ook niet echt problemen verwacht met onze halfwas adoptantjes (ik denk dat Finn en Miou-Miou ongeveer dezelfde leeftijd, een maand of zeven, hebben hé Torill)

verwen ons nog maar met foto's van Lemon hé, tenslotte is dit haar topic :catangel

Tussen Luna en Lemon zat het na 2 -3 dagen helemaal goed

June en Snoesje waren de minkjes vorig nestje

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#280 Geplaatst 11 december 2013 - 10:36

June is nochtans niet zo donker , kzou niet gedacht hebben dat zij een minkje was

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#281 Geplaatst 11 december 2013 - 12:59

Bekijk berichtTvef, op 11 december 2013 - 09:10, zei:

Idd met de jongste van den hoop gaat het geen problemen geven.
hoop ik :-)
Elin die moet meestal iets langer wennen....
die is natuurlijk ook al wat ouder en heeft een wat ander karakter
alhoewel Finn is wel den dominantste.
dacht dat hij ondertussen ook al groter dan Elin ging zijn (die met haar 3,5kg toch maar een klein katje is)
maar de Finn schiet er nog altijd niet boven, blijft precies ook maar een klein mannetje

dus denk dat Lily de reus in huis gaat worden  :-)

btw zouden er nog eens foto's komen van het vorige nestje June en mona da vooral, en snoesje mag ook nog wel is op de catwalk :d

Zal er binnenkort eens werk van maken om hier nog eens foto's van June te posten.
Heb het de laatste tijd nogal druk gehad waardoor ik alleen nog heb meegelezen maar zelf niks meer heb gepost...

Bekijk berichtTvef, op 11 december 2013 - 10:36, zei:

June is nochtans niet zo donker , kzou niet gedacht hebben dat zij een minkje was

Dat is omdat zij een tortie is. :)
In tussentijd is ze wel donkerder geworden, ik denk dat als je haar naast Luna zet dat het toch een duidelijk verschil is...

Trouwens alledrie nog proficiat met jullie nieuwe aanwinsten!
Het was weer een prachtig nestje! :love4:

raggy
raggy
  • 414 berichten

#282 Geplaatst 11 december 2013 - 18:43

June is inderdaad veel lichter, dit komt inderdaad omdat ze tortie is. Enkel kattinnen zijn tortie, als een kater tortie is is hij steriel.  
Merlijn gaat ongeveer hetzelfde worden als Snoesje.  Ze gaat nog donkerder kleuren.  Ze is trouwens al veel donkerder dan als ze geboren was. :cat
Of ze nu wel of niet een chocolate is ben ik nog niet uit.  Ik heb dit aan <> mensen gevraagd.  Maar er is discussie hierover.  Om dit met zekerheid te weten zou er best een dna test gedaan worden.  Op haar stamboom staat hij als seal omdat die al is aangevraagd.  Ik zie niet zoveel verschil tussen de kleur van haar zooltjes en die van Snoesje, ook niet kwa neusleertje. Maar de kans bestaat inderdaad dat hij chocolate is.  Niet dat dit in dit geval veel gaat uitmaken want hij is gecastreerd. Als hij chocolate en niet gecastreerd was, denk ik dat er veel vraag van de vrouwtjes zou geweest zijn.  Chocolate is veel zeldzamer dan seal.  Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.  Sorry Britta.
Ik dacht dat Luna chocolate dragend was dat je me eens had gezegd Maitee?

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#283 Geplaatst 11 december 2013 - 18:58

Ja, Luna draagt choc en lilac :d niet dat ze dit kan doorgeven maar ja :d. Ik ga Lemon binnenkort laten testen, maar heb daar ook goed oog op omdat cream een verdunning is en een lilac en choclate zijn ook verdunningen.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#284 Geplaatst 11 december 2013 - 19:11

Ze zijn allemaal mooi !!!!

raggy
raggy
  • 414 berichten

#285 Geplaatst 11 december 2013 - 19:20

Hoe doet June het eigenlijk?   Hoeveel weegt ze ondertussen?
Snoesje heb ik juist gewogen en ze zit aan 5,3 kg.

Merlijn gaat uiteindelijk nog meer wegen, want hij is een kater en hij was bij de geboorte al een beetje zwaarder dan de rest.  Katers kunnen tot 10 kg wegen.  :cat

Bewerkt door raggy, 11 december 2013 - 19:23.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll, June, Luna, Mona, Snoesje, Indy, Lemon, Lily, Merlijn