Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen
Ragdoll

The Most Friendly Rags

June Luna Mona Snoesje Indy Lemon Lily Merlijn

• Log in om te reageren
492 reacties op dit onderwerp
MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#421 Geplaatst 06 maart 2014 - 00:03

Goh ik ga daar eens een van de dagen langs die praktijk springen en dat voorval uitleggen want nu heb ik geen vaste DA meer he

raggy
raggy
  • 414 berichten

#422 Geplaatst 14 maart 2014 - 12:26

En hoe is het geweest bij de nieuwe dierenarts?

Ons Snoesje begint dik te worden.  En ze was al zo zwaar.  Zal het dan toch gelukt zijn.   Ik moet nog een weekje geduld hebben en dan gaan we voor haar foto gaan.  Ze is ook heel lui.  Ze gaat geen meter meer vooruit. Ligt bijna heel de dag op de grond,zoekt letterlijk verkoeling op.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#423 Geplaatst 14 maart 2014 - 12:38

Bekijk berichtraggy, op 14 maart 2014 - 12:26, zei:

En hoe is het geweest bij de nieuwe dierenarts?

Ons Snoesje begint dik te worden.  En ze was al zo zwaar.  Zal het dan toch gelukt zijn.   Ik moet nog een weekje geduld hebben en dan gaan we voor haar foto gaan.  Ze is ook heel lui.  Ze gaat geen meter meer vooruit. Ligt bijna heel de dag op de grond,zoekt letterlijk verkoeling op.

Goh, arm Snoesje en ze heeft nog eventjes te gaan. Maar misschien draagt ze dan veel pluizenballetjes :d. Wie weet.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#424 Geplaatst 14 maart 2014 - 12:47

ik kan bijna niet meer wachten om te weten of ze nu wel of niet zwanger is.Het is zo spannend.  Ik ga het pas geloven als ik de kleintjes zie. :)

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#425 Geplaatst 14 maart 2014 - 14:03

o yes yes yes! ik zit te dansen op mijn stoel van plezier, tzal toch nie waar zijn zeker, van de eerste keer prijs?

nu moet ik zeggen, meneer Merlijn ligt ook te puffen op de grond, en hij heeft ook een buikje ondertussen (dat komt van al die verschillende dingen die ik hem laat uitproberen om te eten, haha), het zal toch nie kunnen dat Snoesje gewoon meer gegeten heeft na de dekking? dat ze Applaws zoveel liever lust dan RC Ragdoll of Nature's Best dat ze er veel meer van binnen heeft dan van de andere korrels?
en dan dat warme weer, het is mij deze week opgevallen (ik neem van tijd tot tijd een extra dag in de week om bij mijn lieve jongen te zijn) dat Merlijn echt uren kan liggen luieren overdag als ik thuis ben, dan denk ik: is dat nu een gewoonte die hij heeft aangenomen omdat ik in de week zo veel weg ben?
ik hoop uit de grond van mijn hart dat lieve Snoesje alle symptomen van zwanger zijn vertoont omdat ze echtig en techtig in gezegende toestand is hoor!

raggy
raggy
  • 414 berichten

#426 Geplaatst 14 maart 2014 - 14:27

ja ik kan het ook niet geloven van de eerste keer.  Waren we al maar een week verder.  Maar ze is al dikker en haar tepels zijn roder.  :) Net als de 2 zwangerschappen van Dolly.  Steven zei deze middag nog dat hij voor 90% zeker is.   och het is zo spannnend.  

Bij ons staat de grondverwarming nog op.  En toch gaat ze graag op de grond liggen. :)  Verkoeling kan ze niet echt hebben hierdoor.  Anders gaat ze liever iets hoger liggen. Raar he.  
Ik hoop dat het prachtig weertje nog een beetje bij ons blijft.  IK moet niet gaan werken vandaag en ik heb al meer in het zonneke gelopen dan iets anders.  :)

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#427 Geplaatst 14 maart 2014 - 15:45

goh, haar tepels kunnen er toch niet om liegen hé, wat dikker en wat luier kan mss nog van iets anders voortkomen, maar als ze al zo erg verandert.... dat zullen de kaarsjes van Maité geweest zijn hé, met al het geluk dat zij heeft als ze een wens uitspreekt.
niet dat je nu nog iets kunt veranderen aan de kittens die op komst zijn Maité, maar je hebt toch wel een kaarsje meegebrand om naast een blue lynx meisje ook nog een lynx jongetje te bestellen :goofy:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#428 Geplaatst 14 maart 2014 - 17:33

Ja, nu is het afwachten he Britta of er een blue lynx jongen en meisje tussen zitten :d.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#429 Geplaatst 31 maart 2014 - 20:09

we zijn juist met haar geweest.  Ik viel bijna achterover.  Hij zei eerst ik gok op 8 kittens.  Ik zei kan je ze eens in het echt tellen. :) Aan de ene kant zijn er 3, maar aan de andere kant telde hij 4 ruggegraten dacht hij. Maar hij zag maar 3 hoofdjes? Het kon dat het ene achter het andere zou gelegen hebben.  Dus hij gokte op 7 kittens.  Nu maar hopen dat dit allemaal goed gaat verlopen.  Ben er niet meer gerust in.  De ongeruste mama. :(  Ik hoop dat ze allemaal leven en blijven leven.  Ik zei nog van een echo om te zien of er zijn die leven, maar hij vond dat niet nodig. Komt blijkbaar nog voor in grote aantallen. Puff.  Ga pas gerust terug slapen als we 3  - 4 weken verder zijn.  Nog 19 dagen zware dagen/nachten te gaan.

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#430 Geplaatst 01 april 2014 - 08:49

allee zeg! dat zijn er twee keer zoveel als bij Dolly, Snoesje zal nogal werk hebben!

ocharme Kitty, nu gaat ge echt niet meer gerust zijn tot alles veilig en wel achter de rug is hé. een positief puntje is nu wel dat het wschl geen te dikke of te grote kittens zullen zijn, dus gemakkelijker voor Snoesje.

hopelijk worden ze allemaal gezond en wel geboren, dan worden het wel heel zalige paasdagen voor jullie! spijtig voor de kindjes is het maar op het einde van de vakantie, mss ietske vroeger omdat het er zoveel zijn?
aan de andere kant, als de kindjes naar school zijn, kunnen mama Snoesje en kleintjes in alle rust bekomen hé.

dan gaan we elkaar mss niet zien in Gent, op Beestjes&Baasjes, toch niet als Snoesje tot dan wacht om te bevallen. de Paasklokken hebben dit jaar wel bijzonder veel eitjes voor jullie in petto hé!

raggy
raggy
  • 414 berichten

#431 Geplaatst 01 april 2014 - 09:41

Ja ik ga nu helemaal niet gerust zijn.  Zag bijna wit bij de dierenarts. Ik vroeg of het problemen geeft zoveel, maar hij zei dat Snoesje van nature een forse kat is en dat het dan normaal gezien vlotjes zal verlopen.  De kittens zullen volgens hem ook een beetje kleiner zijn bij geboorte.  Maar dat gaan ze inhalen later.  
Als ze op zaterdag nog geen kleintjes heeft, vrees ik dat je ons niet gaat zien.  Mocht er iets mis zijn met een kleintje vb extra voeding,... ga je ons ook niet zien.  De katjes gaan nu voor. :)
Zal bij zooplus ook eens flessenvoeding bestellen.  Je kan nooit weten.  Royal canin hebben ze daar.  Ik heb het anders ook in huis als er kleintjes worden geboren maar nu zal het deze keer misschien wel eens van pas kunnen komen.

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#432 Geplaatst 01 april 2014 - 11:54

tot hoeveel kleintjes kan een poes zelf zogen? ze zal mss wel genoeg tepels hebben voor haar kindjes (stelt u voor dat het er nog meer zouden worden) maar geven die allemaal wel evenveel melk?
oh bezorgd mamaatje dat je bent, dat worden nog vele spannende dagen en slapeloze nachten hé.
daarmee vergeleken is Gent een niemendalletje,haha.
trouwens, als we elkaar daar niet zien, gaan we dat nadien ruimschoots goedmaken door de kraambezoekjes!

Tvef
Tvef
  • 1.173 berichten
  • 2 katten

#433 Geplaatst 01 april 2014 - 13:17

ik denk dat mama poes uitgerust is met minimum 6 melkbars maar kan ook 8 zijn

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#434 Geplaatst 01 april 2014 - 14:22

ja dat dacht ik ook, 8 tepels en 6 die zeker functioneren, maar de voorste zijn niet zo goed ontwikkeld en geven mss weinig of geen melk? bij honden is het in alle geval zoiets.
maar Kitty zal wel geprepareerd genoeg zijn om al die mondjes bij te voeden als het nodig mocht zijn!

raggy
raggy
  • 414 berichten

#435 Geplaatst 01 april 2014 - 16:28

Snoesje heeft er 3 aan elke kant en nog aan elke kant tussen de voorpootjes nog eentje = dus 8 in totaal.  Dat is voldoende. :) Ik wist niet dat die aan de voorpootjes geen melk gaven?  Dus ik heb ons Snoesje dan ook maar eens onderzocht. De tepeltjes aan de voorpoten zien er net hetzelfde uit als op haar buikje. Maar ik ga dat toch eens opzoeken op internet. :)  Ze kan in elk geval nog heel goed springen.  Verschoot me juist even.  Ze sprong van de stoel die ik even verder weg had gezet op de bureautafel van Silke.  Ik dacht dat het ging mislukken maar het kwam goed.  :) Gelukkig maar.

En natuurlijk verwacht ik jullie op kraambezoek.  :)

en waarom konden ze hier nu geen kat bijzetten; :)
http://dier-en-natuu...op-de-buik.html

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll, June, Luna, Mona, Snoesje, Indy, Lemon, Lily, Merlijn