Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen
Ragdoll

The Most Friendly Rags

June Luna Mona Snoesje Indy Lemon Lily Merlijn

• Log in om te reageren
492 reacties op dit onderwerp
Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#436 Geplaatst 01 april 2014 - 16:46

Ohhh, alvast al een hele dikke proficiat met de zwangerschap van Snoesje! Als het er inderdaad 7 - 8 gaan zijn zal ze haar pootjes ermee vol hebben. ;)
Ik duim alvast voor een vlotte bevalling en ben al superbenieuwd naar al het moois dat er ontgetwijfeld uit voort gaat komen. :jump:

raggy
raggy
  • 414 berichten

#437 Geplaatst 01 april 2014 - 18:13

Hoi
Tof iets van je te horen.  :cat Hoe is het met June ondertussen?  Hoeveel weegt de schat al?  Hoe gaat het met haar?  En met jullie natuurlijk.  :)

Tvef
Tvef
  • 1.173 berichten
  • 2 katten

#438 Geplaatst 01 april 2014 - 19:13

Dus voor en achter zijn wel gangbare drinkplaatsen. En er is meer. De buik van het zoogdier is een prima plek voor een hele rits tepels. Denk maar aan het varken met wel 12 tot 22 tepels. Of de hond en kat met ieder 9 of 8 tepels in het midden van het lijf.

Het stond er wel ze kitty, 8 is genoeg he :)
Mogen wij zonder extra kat nodig te hebben ook op kraambezoek ?

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#439 Geplaatst 03 april 2014 - 09:54

Bekijk berichtraggy, op 01 april 2014 - 16:28, zei:

Snoesje heeft er 3 aan elke kant en nog aan elke kant tussen de voorpootjes nog eentje = dus 8 in totaal.  Dat is voldoende. :) Ik wist niet dat die aan de voorpootjes geen melk gaven?  Dus ik heb ons Snoesje dan ook maar eens onderzocht. De tepeltjes aan de voorpoten zien er net hetzelfde uit als op haar buikje. Maar ik ga dat toch eens opzoeken op internet. :)  Ze kan in elk geval nog heel goed springen.  Verschoot me juist even.  Ze sprong van de stoel die ik even verder weg had gezet op de bureautafel van Silke.  Ik dacht dat het ging mislukken maar het kwam goed.  :) Gelukkig maar.

En natuurlijk verwacht ik jullie op kraambezoek.  :)

en waarom konden ze hier nu geen kat bijzetten; :)
http://dier-en-natuu...op-de-buik.html

gelukkig heeft ze er geen 22 nodig!
mss voelt de natuur aan hoeveel tepels er moeten melk geven, en worden ze alle 8 klaargestoomd?

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#440 Geplaatst 03 april 2014 - 10:58

Normaal gezien is het zo dat alle tepels goed melk geven bij de eerste bevalling, maar! Alle tepels die na de eerste bevalling niet gebruikt zijn geweest gaan daarna ook geen melk geven. Tenzij je ze bij de eerste bevalling aanzuigt met een rietje :o . Heb ik gehoord van een ervaren Blauwe Rus fokker.

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#441 Geplaatst 03 april 2014 - 11:03

jawadde! gelukkig voor Steven en Kitty (en Snoesje!) zijn het er van de eerste keer genoeg hé, dat ze dat rietje niet moeten aanspreken!

zouden er nu veel zijn omdat er verschillende dekkingen zijn geweest, of heeft dat er niets mee te maken? anders zou de geboortedatum ook kunnen variëren tussen het eerste en het laatste verwekt kitten, neen? dat zou mss verklaren waarom de geboortegewichtjes ook niet altijd identiek zijn?

raggy
raggy
  • 414 berichten

#442 Geplaatst 03 april 2014 - 20:52

ik zie me al zitten met dat rietje. Hihi.
Ik hoop dat er niet teveel verschil dan gaat tussen zijn (mochten er meerdere dekkingen zijn) want anders gaan sommige misschien te vroeg geboren worden en niet levensvatbaar zijn. Ze is 5 dagen bij de kater geweest.  Als ze dan maar niet voor 14-15 april kleintjes krijgt.

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#443 Geplaatst 04 april 2014 - 08:09

Bekijk berichtraggy, op 01 april 2014 - 18:13, zei:

Hoi
Tof iets van je te horen.  :cat Hoe is het met June ondertussen?  Hoeveel weegt de schat al?  Hoe gaat het met haar?  En met jullie natuurlijk.  :)

Met June is alles prima, ze is nog altijd een hele lieve, rustige meid die zo nu en dan eens een gekke bui krijgt. :)  
Ze weeg nu ongeveer 5,5kg. Met ons ook alles goed, gelukkig samenwonend met onze 2 grote schatten. ;)
Hoe is het met jullie? Klaar voor de komst van de volgende generatie pluizenbolletjes?

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#444 Geplaatst 04 april 2014 - 08:34

Bekijk berichtraggy, op 03 april 2014 - 20:52, zei:

ik zie me al zitten met dat rietje. Hihi.
Ik hoop dat er niet teveel verschil dan gaat tussen zijn (mochten er meerdere dekkingen zijn) want anders gaan sommige misschien te vroeg geboren worden en niet levensvatbaar zijn. Ze is 5 dagen bij de kater geweest.  Als ze dan maar niet voor 14-15 april kleintjes krijgt.
ze gaat dat heel goed doen Kitty, dat zal je wel zien.
sorry voor mijn opmerking over meerdere dekkingen, ik wou je echt niet laten denken dat er dan kleintjes bij kunnen zijn die te vroeg komen. ik dacht eerder dat de oudste een dag of twee langer in de buik hebben kunnen blijven, en daarom mss de zwaarste van het nest zijn?
als ik hoor hoe goed Snoesje dat doet, die gaat ook mooi op haar uitgerekende tijd bevallen. en hopelijk niet over tijd gaan, dat is ook geen scenario dat je zou  willen hé.
mijn pronostiek blijft tegen het einde van de Goede Week: zo in de nacht van donderdag op vrijdag, dan heb je een lang Paasweekend om te genieten.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#445 Geplaatst 06 april 2014 - 12:21

Met ons gaat alles heel goed.  :)  Heb je nog fotokes van June?

Reneé (de mevrouw van de dekkater) had ook normaal gezien ook binnen een paar weken een nestje.  Ze liet me gisteren weten dat haar poesje een miskraam heeft gehad van 5 kittens.  Erg he.

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#446 Geplaatst 07 april 2014 - 08:09

oh zeg, wat erg Kitty. probeer maar niet teveel te denken aan wat er fout kan gaan, concentreer je voor Snoesje maar op positieve gedachten hoor!
ze is een mooie grote poes, ze zal al haar baby'tjes hun volledige termijn kunnen laten uitdoen, ze zal bevallen alsof het de doodgewoonste zaak van de wereld is, en al haar kindjes zullen uitgroeien tot wolkjes van dolletjes!

raggy
raggy
  • 414 berichten

#447 Geplaatst 16 april 2014 - 00:22

De kleintjes zijn geboren van de nacht van vrijdag op zaterdag. Onderstaand een paar fotokes van hen. Ze doen het uitstekend.  Ze drinken goed bij de mama en af en toe geven we ze een klein beetje extra melk bij.  Het is trouwens ook een groot nestje.  :)

K1
k1_a.jpg k1_b.jpg

K2
k2_a.jpg k2_b.jpg

K3
k3_a.jpg k3_b.jpg

K4
k4_a.jpg k4_b.jpg

K5
k5_a.jpg k5_b.jpg

K6
k6_a.jpg k6_b.jpg

K7
k7_a.jpg k7_b.jpg

Bewerkt door raggy, 16 april 2014 - 00:23.

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#448 Geplaatst 16 april 2014 - 08:55

wat goed dat ze het allemaal zo goed doen, mama Snoesje is ronduit schitterend hé, haar eerste keer en al direct een zevenling! gelukkig heeft ze oma Dolly die haar ooit het goede voorbeeld heeft getoond (en was grote zus Snoesje ook niet heel aanwezig bij het nestje van Lily, Lemon, Merlijn en Indy vorig jaar?), en die nu mee alle kleintjes gaat soigneren!

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#449 Geplaatst 22 april 2014 - 07:52

tante Lemon en nonkel Merlijn zijn ondertussen al helemaal hun eigen kittentijd ontgroeid! ze hebben elkaar dit weekend wel niet ontmoet, maar wij wel! en mijn nichtje heeft geposeerd met zowel Merlijn als met Lemon, dus zo zien we ongeveer wat het verschil is tussen broer en zus.
het zit 'm dus niet in de lengte hé, als Lemon zich uitstrekt is ze zeker even lang.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC06592.JPG
  • DSC06594.JPG
  • DSC06601.JPG
  • DSC06600.JPG
  • DSC06605.JPG

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#450 Geplaatst 22 april 2014 - 11:16

Wauw Merlijn is echt mooier aan het worden elke keer dat ik nieuwe foto's zie :). Ik ben super blij dat Lemon haar schade aan het inhalen is, op de show gisteren zeiden ze dat Lemon prachtig is maar dat ze nog moet groeien maar op dit voer komt dat wel goed :)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll, June, Luna, Mona, Snoesje, Indy, Lemon, Lily, Merlijn