Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen
Ragdoll

The Most Friendly Rags

June Luna Mona Snoesje Indy Lemon Lily Merlijn

• Log in om te reageren
492 reacties op dit onderwerp
Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#46 Geplaatst 03 februari 2013 - 20:22

Ze ziet er wel klein uit als ze zo natjes is !!

Maar Beertje moet niets van water weten en Misty komt zelf vragen of ze ook onder de douche mag........

Ieder dolletje een eigen willetje ! :goofy:

raggy
raggy
  • 414 berichten

#47 Geplaatst 03 februari 2013 - 21:35

Ja ik was er van ook verschoten, vooral dat ze er zo slank uit zag.
Dat is tof dat Misty het komt vragen.  Dolly de mama komt wel kijken als iemand van ons in bad zit maar ze wil er zelf niet in.  Ook niet onder de douche. :help:
Nu hopen we dat Snoesje dat wel een beetje tof gaat leren vinden.   :cat   Maar iss het niet dan is het maar zo.

Bewerkt door raggy, 03 februari 2013 - 21:37.

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#48 Geplaatst 03 februari 2013 - 21:52

Ja dan zie je dat de vacht een hoop volume geeft!!!

anders een washandje met warm water natmaken en dan een mini douche geven. Ze houden zichzelf goed schoon dus echt nodig is het niet.

Ja misty knort het hele huis bij elkaar dan ha ha

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#49 Geplaatst 03 februari 2013 - 22:20

Bekijk berichtraggy, op 03 februari 2013 - 20:06, zei:

Ik hoop dat het volgende badje beter gaat verlopen :cat
Haar wit ziet er wel wit uit nu.  Ik dacht dat ze niet vuil zou geweest zijn omdat ze nooit buiten komt, maar toch.....

Ja, en de eerste dagen is ons Luna dan ook nog zachter dan zacht :d En gewoon volharden in het in bad stoppen; sinds ze nog jong is zal ze wel leren het leuker te vinden :).

raggy
raggy
  • 414 berichten

#50 Geplaatst 03 februari 2013 - 22:31

Ik hoop het, ze is nog jong.  Voor Dolly is het te laat vrees ik .  Dan denk ik dat we 2 paar handschoenen boven elkaar moeten gaan aandoen. :cat
Ze is inderdaad heel zacht nu.  En nog veel mooier van kleur vind ik.  
Hoeveel weegt Luna ondertussen al?

Ikke: Zijn jouw poesje ook ragdolls?   En hoe oud zijn ze?

Ikke_1983
Ikke_1983
  • 214 berichten

#51 Geplaatst 03 februari 2013 - 22:38

Misty is 6,5 maandjes en beertje 4,5 en ja allebei ragdolls. Beertje is ook  een minkje

raggy
raggy
  • 414 berichten

#52 Geplaatst 04 februari 2013 - 00:12

Heb je fotokes van Misty en Beertje op het forum staan?

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 04 februari 2013 - 08:37

Snoesje ziet er idd heel wat kleiner en slanker uit als ze pas gewassen is. :lachen: Zou June ook eens moeten proberen te wassen, lijkt me handig als ze dat toch al een beetje gewend worden als ze klein zijn.

June weegt ondertussen 2,4kg. En vrijdag avond mogen we normaal gezien haar speelkameraadje gaan halen, ben wel benieuwd hoe ze op hem gaat reageren. :)

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#54 Geplaatst 04 februari 2013 - 14:27

Bekijk berichtraggy, op 03 februari 2013 - 22:31, zei:

Ik hoop het, ze is nog jong.  Voor Dolly is het te laat vrees ik .  Dan denk ik dat we 2 paar handschoenen boven elkaar moeten gaan aandoen. :cat
Ze is inderdaad heel zacht nu.  En nog veel mooier van kleur vind ik.  
Hoeveel weegt Luna ondertussen al?

Ikke: Zijn jouw poesje ook ragdolls?   En hoe oud zijn ze?

Ik zal ze straks eens proberen te wegen :d

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#55 Geplaatst 04 februari 2013 - 17:05

Luna weegt 2,8 kg :o

raggy
raggy
  • 414 berichten

#56 Geplaatst 04 februari 2013 - 19:06

Ben benieuwd om ze terug te zien zondag.  Dat gaat tof worden.

Tof dan gaat June haar kameraadje waarschijnlijk zien in het weekend.  Stuur maar een fotoke op achteraf.   Ik zie graag fotokes.  :cat

Ze hebben allemaal mooie gewichtjes. Ik denk dat ze allemaal op de papa gaan lijken qua gewicht.
Het zijn meisjes maar denken dan toch niet aan hun lijn.  :eat

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#57 Geplaatst 04 februari 2013 - 20:56

Ja, maar Luna lijkt niet echt dik. Ze is wel serieus aan het groeien da wel.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#58 Geplaatst 04 februari 2013 - 21:23

Snoesje groeit ook heel hard.  Als ik haar vergelijk met de mama.... Er staat hierboven een foto van haar met Dolly.  Ik denk dat ze groter gaat worden.  :cat Papa was ook heel groot.   Maar we zullen wel zien.  Zolang ze maar gezond is, dat is het belangrijkste.  :kitty

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#59 Geplaatst 05 februari 2013 - 08:24

Bekijk berichtMayaBlue, op 04 februari 2013 - 17:05, zei:

Luna weegt 2,8 kg :o

Amai :trance:  Dan is June precies maar een kleintje. :)

Denk wel dat zij de laatste week ook goed gegroeid is, gisteren viel me toch alleszins op hoe groot ze al geworden is. ;)

Gvhoye
Gvhoye
  • 50 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 07 februari 2013 - 17:39

Hey daar!

Mona is ook een kleintje ze wegt nu 2,5kg en Soekie 2,7kg.

Ik heb Mona en Soekie ook al twee keer in bad gestopt, en dat vonden ze echt niet leuk! Maar ik heb nadien een site gevonden waar ze uitleggen hoe je je kitten kunt trainen om het te leren accepteren. Ik ben nu al een paar dagen bezig.

Wat je moet doen:
Eerst en vooral moet het badwater iets warmer zijn dan wij aangenaam vinden, een kat heeft namelijk een lichaamstemperatuur van 38,5 graden. Na iedere keer moet je ze belonen met veel aaitjes en hun lievelingseten.
Dag 1: enkel de pootjes kort in het water steken, nadien deze afdrogen en belonen.
Dag 2: badwater mag niet hoger komen dan hun voetjes en ze even in het bad laten staan, afdrogen en belonen.
Dag 3 tot 7: badwater telkens iet hoger laten komen tot hun poten volledig onder staan.
Dag 8: 1x met een bekerte zachtjes natmaken, nog geen shampoo.
Dag 8 tot 13: telkens meer keer het bekertje gebruiken totdat ze helemaal nat zijn
Dag 14: normaal moet je ze zonder problemen met shampoo kunnen wassen en grondig uitspoelen.

Ik hoop dat dit wat gaat helpen, bij mij miauwen ze steeds! Ik vind dat zo zielig, maar het resultaat is gewoon prachtig!

Bewerkt door Gvhoye, 07 februari 2013 - 17:39.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll, June, Luna, Mona, Snoesje, Indy, Lemon, Lily, Merlijn