Spring naar inhoud


- - - - -

Heupje gebroken (Vandaag opnieuw geopereerd)


  • Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
    • Locatie: Hasselt
  • 2 katten
OFFLINE

#16 Geplaatst 15 januari 2013 - 01:41

Wij zouden het hier ook niet zo makkelijk mee hebben, het zou lukken , maar wel met wat gereken en gedoe. Voor noodgevallen hebben we een aparte kattenrekening :). Elke maand een paar eurootjes. Dan is het al makkelijker he ...

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
    • Locatie: Gent
  • 4 katten
OFFLINE

#17 Geplaatst 15 januari 2013 - 19:36

1000 euro, eerlijk, dat zou voor ons heel veel zijn. Geef ik liever aan mijn studerende kinderen dan aan de dierenarts. Het zou kunnen, maar sterk afhangen van het feit of dat werkelijk voor meer levenskwaliteit zou zorgen of niet. Ik heb al ervaren dat dieren zelf niet zo op operaties belust zijn en een kennis van ons die zich professioneel met dierenwelzijn bezighoudt, geeft ook aan dat dit vaak meer leed dan welzijn geeft. Een dier rekent niet op zoveel jaren, op een lang leven, of wat dan ook. Daarvoor hoef je het niet te doen.

Bewerkt door Malou, 15 januari 2013 - 19:41.


chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
    • Locatie: Amsterdam
  • 3 katten
OFFLINE

#18 Geplaatst 16 januari 2013 - 00:09

Bekijk berichtMalou, op 15 januari 2013 - 19:36, zei:

1000 euro, eerlijk, dat zou voor ons heel veel zijn. Geef ik liever aan mijn studerende kinderen dan aan de dierenarts. Het zou kunnen, maar sterk afhangen van het feit of dat werkelijk voor meer levenskwaliteit zou zorgen of niet. Ik heb al ervaren dat dieren zelf niet zo op operaties belust zijn en een kennis van ons die zich professioneel met dierenwelzijn bezighoudt, geeft ook aan dat dit vaak meer leed dan welzijn geeft. Een dier rekent niet op zoveel jaren, op een lang leven, of wat dan ook. Daarvoor hoef je het niet te doen.

Ja maar als je kat een gebroken heup heeft of iets dergelijks, lijkt het me dat je daarvoor wel een operatie laat uitvoeren als dat nodig is. Mensen zijn ook niet echt op operaties belust hoor, leuk is het nooit...maja als het het dier kan helpen. En ja tuurlijk moet je een grens stellen. En ja misschien rekent een dier niet op zoveel jaren (denk dat dieren uberhaupt niet rekenen :p ), maar wij willen wel dat ze zo lang mogelijk leven, uiteraard wel dierwaardig.

Ikzelf moet zeggen dat ik 1000 euro wel zo kan opbrengen, tuurlijk geef ik het liever uit aan iets anders dan aan de dierenarts, wie niet?? Maar wat moet dat moet he.
Geplaatste afbeelding

icebabe
icebabe
  • 299 berichten
    • Locatie: sinaai-waas
  • 7 katten
OFFLINE

#19 Geplaatst 16 januari 2013 - 00:27

Ik had een kater dat van het apparement gevallen was,3de verdiep en zijn heup had gebroken en ik moest enkel zorgen dat hij apart zat voor 6 weken en hij was genezen,maar hij was toen wel een veanderd van karakter,altijd kopjes geven en babbelen,ik denk dat hij het beseft heeft wat we voor hem gedaan hebben.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten
OFFLINE

#20 Geplaatst 16 januari 2013 - 00:32

De operatie die ze nu hebben gedaan is veeeeeeeeeeel goedkoper maar even doeltreffend.
Alleen kan deze operatie niet altijd uitgevoerd worden ivm botsplinters enzo.
Pluisje haar karaktertje is ook zo een beetje veranderd naar het schijnt.
Pluisje was geen mensenkat, ze zat graag alleen in de kamer en was dol op mijn schoonvader.
Nu wil ze contact iemand bij haar hebben, mijn schoonmoeder zit nu heel de tijd bij haar in 'onze' kamer in Antwerpen.
Hopelijk doet ze nu naar ons (vriend&ik) ook iets minder schrikkig want haar wrijven is maar zelden momenteel.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat


lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 1 katten
OFFLINE

#21 Geplaatst 17 januari 2013 - 13:57

Bekijk berichtMalou, op 15 januari 2013 - 19:36, zei:

1000 euro, eerlijk, dat zou voor ons heel veel zijn. Geef ik liever aan mijn studerende kinderen dan aan de dierenarts. Het zou kunnen, maar sterk afhangen van het feit of dat werkelijk voor meer levenskwaliteit zou zorgen of niet. Ik heb al ervaren dat dieren zelf niet zo op operaties belust zijn en een kennis van ons die zich professioneel met dierenwelzijn bezighoudt, geeft ook aan dat dit vaak meer leed dan welzijn geeft. Een dier rekent niet op zoveel jaren, op een lang leven, of wat dan ook. Daarvoor hoef je het niet te doen.

Sorry hoor, maar ik kan het hier echt niet mee eens zijn, met een dier rekent niet op zoveel jaren of op een lang leven of wat dan ook en daarvoor hoef je het niet te doen.
Als je een dier in huis haalt ben je verantwoordelijk voor dat dier, het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dat dier een zo gezond en gelukkig mogelijk leven kan leiden.
En het in goeie staat ook zo oud mogelijk kan worden.
Een dier leeft ook graag, net als jou, een dier wil ook niet doodgaan, net als jou.
Als jij ziek wordt word je ook graag geholpen, bij een dier is dat  t zelfde, een dier voelt ook pijn net als jou, een dier ervaart ook angst en geluk, net als jou.
Een dier snapt niet dat als het pijn heeft en het wordt nog meer pijn gedaan door de dierenarts die hem of haar probeert te helpen dat het  dan om te helpen is maar dat is hetzelfde bij een kind.
Die snappen dat ook niet.
Maar omdat jij verantwoordelijk bent voor dat kind en dat kind niet voor zichzelf kan zorgen zoals het hoort zorg je ervoor dat het nodige gebeurd.
Bij een dier is dat net hetzelfde.

Ik kan heel goed begrijpen dat het financieel moeilijk kan zijn om te doen wat nodig is, ikzelf heb maar een kleine invaliditeitsuitkering en als ik het daar op zou moeten rooien zou ik al blauwe bonen gescheten hebben ondertussen (we hebben trouwens al blauwe bonen gescheten...).
Mijn halve trouwboek gaat werken en daardoor hebben we gelukkig een beetje ruimte maar we moeten ook heel goed opletten wat we doen met ons geld en zelf zouden we onze zuurverdiende centen ook liever aan iets anders besteden dan aan de dierenarts.
Jammer genoeg heeft het lot daar anders over beslist.
We hebben 4 katten en daarvan zit er eentje serieus op de sukkel.
Op anderhalf jaar tijd waren we al onze spaarcenten kwijt, we hadden er ons vanalles voor moeten ontzeggen om ze bijeen te sparen en het was niet zo simpel geweest om dat appeltje voor de dorst te verkrijgen maar we zagen ze hier buitenvliegen aan de lopende band, 21.000 euro op anderhalf jaar.
Na dat anderhalf jaar zijn we gewoon gestopt met tellen want we werden er niet  goed van.
Maandelijks gaat er een serieuze smak geld naar de dierenarts en naar speciaal dieetvoeder en medicijnen en behandelingen en het einde is nog lang niet in zicht.
Deze maand stond de teller op 700 euro, van mijn inkomen heb ik dan nog ocharme 100 euro over
Wij zitten ook met torenhoge kosten voor vaste lasten, we hebben ook een afbetaling te doen voor ons huis , we moeten ook zien dat ons gas en electriciteit en dergelijke wordt betaald, ik ben zelf serieus ziek en heb heel wat medicijnen nodig en die krijg ik ook niet gratis, daar gaat ook een serieuze smak geld naartoe, op t eind van de maand is nog maand over maar geen centen meer.
Maar toch doen we het.
Omdat het onze verantwoordelijkheid is.
Zo simpel is het.
Onze dieren hebben niet gevraagd om hier te zijn, wij hebben ze binnengehaald.
Wij hebben ze binnengehaald omdat we er van uitgingen dat het ons leven plezieriger en aangenamer ging maken.
Zij hadden geen keuze en moesten hier maar komen wonen.
Zij kunnen niet voor zichzelf zorgen, wij moeten dat voor hen doen.
En als dat wil zeggen dat we onszelf dan dingen moeten ontzeggen om dat te kunnen bewerkstelligen dan doen we dat gewoon.
Ik zou mezelf niet meer in de spiegel kunnen bekijken als ik niet alles zou doen wat ik kan om mijn dieren te helpen als ze in nood zijn.
Als we het niet in ene keer kunnen betalen dan betalen we het wel in delen.
Maar een dier zijn leven beëindigen omdat we er geen centen willen aan hangen en we dat geld liever aan wat anders besteden, nee, geen haar op ons hoofd dat er aan denkt.

En dat een dier niet op operaties belust is, sorry, maar wat voor stelling is dat nu alé?
Ik ken ook geen enkele mens die op operaties belust is.
Maar als een mens een operatie nodig heeft dan wordt die gewoon geopereerd en haalt die er centen voor boven.
Waarom zou dat anders zijn voor een dier?
Als je kind, die ook niet belust is op operaties en ook het doel daarvan niet snapt, een operatie nodig heeft dan laat je die ook opereren.
Maar omdat een dier het niet snapt en een dier ook niet kan zeggen wat het voelt en wat het nodig heeft is t dan niet nodig?
En die kennis die zich professioneel met dierenwelzijn bezighoudt en die aangeeft dat het vaak meer leed veroorzaakt dan dat het welzijn geeft, sorry hoor, maar dat vind ik dus dikke flauwe kul.
Er zijn meer gevallen waarbij operaties wel degelijk goed doen en het probleem verhelpen en het dier daarna een goed leven kan leiden dan operaties waarbij er inderdaad meer leed veroorzaakt wordt.
Bij mensen zijn er ook operaties en ingrepen die uiteindelijk meer leed veroorzaken, maar je weet het niet op voorhand hoe het gaat aflopen en je wil graag blijven leven dus laat je de operatie toch maar doen en haal je er toch maar centen voor boven.
Waarom zou dat dan bij een dier weer anders moeten zijn?

Dieren zijn geen wegwerpproducten.
Dieren zijn niet als een paar sokken die waar als er een gat inzit je ze maar wegsmijt omdat je liever een paar nieuwe sokken koopt dan er de tijd in te steken om het gat te stoppen.
Als je een dier in huis haalt dan zorg je er voor net zoals je voor jezelf of voor je kinderen zou zorgen.
En als je dat er niet voor over hebt dan begin je er  gewoon niet aan en bespaar je een dier op die manier veel leed en geef je het de kans om terecht te komen bij mensen die er wel voor willen zorgen zoals het hoort en nodig is.
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 1 katten
OFFLINE

#22 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:14

En voor alle duidelijkheid : bij ons is het echt wel extreem wat kosten betreft en ik zeg helemaal NIET dat mensen zoveel geld moeten bovenhalen om goeie baasjes te zijn voor hun dieren.
Wat ik wel zeg is dat ik het allesbehalve vind dat mensen hun dier een broodnodige ingreep ontzeggen gewoon omdat ze er het geld niet aan willen besteden (maar ze dat geld wel met alle plezier uitgeven aan vanalle andere dingen voor hunzelf) met als excuus dan "een dier rekent niet op zoveel jaren of een lang leven of wat dan ook" of "een ingreep veroorzaakt meer leed en een dier is niet zo op operaties belust"
Dat zijn in mijn ogen gewoon flauwe excuses om niet te hoeven doen wat je eigenlijk wel moet doen omdat het jouw verantwoordelijkheid is.
Als je een dier in huis haalt ben jij verantwoordelijk voor het welzijn van dat dier gelijk hoe je het draait of keert.
Wil je geen tijd en moeite en indien nodig centen steken in je beestje begin er dan niet aan...
Het is een levend wezen en het is afhankelijk van jou
Wil je die verantwoordelijkheid niet dan is dat prima maar schaf je dan geen dier aan dat zorg kan nodig hebben
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
    • Locatie: Amsterdam
  • 3 katten
OFFLINE

#23 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:23

Bekijk berichtlathyrus, op 17 januari 2013 - 14:14, zei:

En voor alle duidelijkheid : bij ons is het echt wel extreem wat kosten betreft en ik zeg helemaal NIET dat mensen zoveel geld moeten bovenhalen om goeie baasjes te zijn voor hun dieren.
Wat ik wel zeg is dat ik het allesbehalve vind dat mensen hun dier een broodnodige ingreep ontzeggen gewoon omdat ze er het geld niet aan willen besteden (maar ze dat geld wel met alle plezier uitgeven aan vanalle andere dingen voor hunzelf) met als excuus dan "een dier rekent niet op zoveel jaren of een lang leven of wat dan ook" of "een ingreep veroorzaakt meer leed en een dier is niet zo op operaties belust"
Dat zijn in mijn ogen gewoon flauwe excuses om niet te hoeven doen wat je eigenlijk wel moet doen omdat het jouw verantwoordelijkheid is.
Als je een dier in huis haalt ben jij verantwoordelijk voor het welzijn van dat dier gelijk hoe je het draait of keert.
Wil je geen tijd en moeite en indien nodig centen steken in je beestje begin er dan niet aan...
Het is een levend wezen en het is afhankelijk van jou
Wil je die verantwoordelijkheid niet dan is dat prima maar schaf je dan geen dier aan dat zorg kan nodig hebben

Eens met alles wat je hebt gezegt. Als je een dier in huis neemt dat moet je je verantwoordelijkheid dragen en ja als je pech hebt kan het weleens zo zijn dat het je veel geld gaat kosten, maja daar moet je van te voren ook rekening mee houden dat ze ziek kunnen worden o.i.d.
Op dit moment heb ik het financieel gelukkig goed, maar 2,5 jaar geleden toen mijn kat Bailey ziek werd was ik student, had ik geen baan omdat ik zelf toen ook ziek was en had ik het  dus alles behalve financieel goed. En ik moest ik 2 dagen tijd toch maar even 450 euro betalen aan de DA...en omdat het een dierenziekenhuis was mocht dat ook niet in termijnen afbetaald worden....was voor mij echt een hoop geld toen, maar had het er natuurlijk wel voor over. 2 weken later nog eens 120 euro kwijt voor de sterrilisatie en een maand later weer 120 voor mijn andere kat haar sterrilisatie...dus iets van 700 euro op 2 maanden tijd...dat was een hoop geld voor een student zonder werk, maja alles voor mn katjes.
Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
    • Locatie: Gent
  • 4 katten
OFFLINE

#24 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:41

Bekijk berichtlathyrus, op 17 januari 2013 - 13:57, zei:

Sorry hoor, maar ik kan het hier echt niet mee eens zijn, met een dier rekent niet op zoveel jaren of op een lang leven of wat dan ook en daarvoor hoef je het niet te doen.
Als je een dier in huis haalt ben je verantwoordelijk voor dat dier, het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dat dier een zo gezond en gelukkig mogelijk leven kan leiden.
Helemaal mee eens, maar zo gezond en zo gelukkig mogelijk staat voor mij niet synoniem met 'zo lang mogelijk' en enkel haalbaar 'mits zware operaties'. Dat hebben we al geprobeerd en dat doe ik geen enkel dier nog aan. Ook dagelijks gedoe met medicatie zou ik onze Asterix bv. niet willen aandoen. Die maakt zich nu al grondig uit de voeten als hij drie dagen na elkaar een wormpil moet, en dat blijft weken hangen. Je moet eens zien hoe die dan bangelijk langs mijn benen naar binnen schiet, en me met de staart tussen de poten passeert. Dagelijkse stress is voor zo'n beestje erger dan een vroege dood.

Bewerkt door Malou, 17 januari 2013 - 18:49.


lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 1 katten
OFFLINE

#25 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:57

Bekijk berichtMalou, op 17 januari 2013 - 18:41, zei:


Helemaal mee eens, maar zo gezond en zo gelukkig mogelijk staat voor mij niet synoniem met 'zo lang mogelijk' en enkel haalbaar 'mits zware operaties'. Dat hebben we al geprobeerd en dat doe ik geen enkel dier nog aan. Ook dagelijks gedoe met medicatie zou ik onze Asterix bv. niet willen aandoen. Die maakt zich nu al grondig uit de voeten als hij drie dagen na elkaar een wormpil moet, en dat blijft weken hangen. Je moet eens zien hoe die dan bangelijk langs mijn benen naar binnen schiet, en me met de staart tussen de poten passeert. Dagelijkse stress is voor zo'n beestje erger dan een vroege dood.

Daar heb je gelijk in, dat zo gezond mogelijk en zo gelukkig mogelijk niet synoniem is met zo lang mogelijk en enkel haalbaar mits zware operaties, maar als ik weet dat mijn dier nog een lang en gelukkig leven te wachten staat mits 1 bepaalde operatie en hij of zij anders moet ingeslapen worden terwijl hij of zij perfect kan herstellen dan kies ik wel degelijk voor de operatie
Maar je moet dieren hun leven niet rekken en trekken en vanalles laten doen als ze geen kwaliteit van leven meer of nauwelijks hebben
Onzen diddl moet trouwens dagelijks medicatie hebben, meerdere keren, hij is daar niet gestressed van en ik zie geen enkele reden om zijn leven te beëindigen om toch maar te voorkomen dat hij pilletjes of siroop moet nemen
De ene kat is de andere niet

Bewerkt door lathyrus, 17 januari 2013 - 18:58.

Geplaatste afbeelding

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten
OFFLINE

#26 Geplaatst 18 januari 2013 - 12:11

Leuk, nu moet dat arme ding opnieuw geopereerd worden.
Ze hadden het vastgezet haar pootje maar een katje zit natuurlijk niet stil hé. (al zit ze in een kleine kamer)
En blijkt dat wat ze hadden vastgezet terug is losgekomen.
De kliniek geeft wel hun 'fout' toe en deze operatie is 'van het huis'.
Er komt nu een staafje in van +300 euro die ze dus 'gratis' krijgen.
Hopelijk is dit nu goed en blijft dit zitten zoals hoort zodat Pluisje eindelijk aan haar revalidatie kan beginnen.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat


Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten
OFFLINE

#27 Geplaatst 18 januari 2013 - 18:05

Om 5 uur mochten ze er om en mijn schoonvader is nu al terug aan het gaan omdat de gips is losgekomen.
Hallo?
Ze kunnen beter bij de slager om de hoek gaan.
En dat noemt zich dan een DA praktijk.
:trance:

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat


Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
    • Locatie: Wildervank
  • 2 katten
OFFLINE

#28 Geplaatst 18 januari 2013 - 18:22

Kunnen ze niet een bench van iemand lenen? dat weet je zeker dat ze niet kan springen en rennen want ik denk dat een kleine kamer nog te veel speelruimte geeft, is weliswaar niet leuk voor het poeske maar daar is even niets aan te doen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten
OFFLINE

#29 Geplaatst 18 januari 2013 - 18:37

Nee, de enige bench die ze kunnen lenen kan nog geen kattenbak in staan...

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat


hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#30 Geplaatst 18 januari 2013 - 19:11

Mijn katje moest toen verplicht 4 weken in een zo klein mogelijke bench of wat dan ook zitten Ben dan op zoek gegaan naar een klein plastic bakje dat als kattenbak kon dienen, de bench kon ik lenen bij de DA. De kat mocht echt amper bewegingsruimte hebben. Ik snap eerlijk gezegd niet dat men dat niet geadviseerd had de vorige keer?