Spring naar inhoud

- - - - -

Mutualiteiten

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#16 Geplaatst 14 januari 2013 - 18:34

Nasa@ je hebt toch nog altijd je mutualiteit, dus helemaal pech hebben is het dan niet.
Heb ook zitten kijken voor die bij de cm, neem je het gewoon plan of die met de extra's? We zijn met 4 dus komt wel niet goedkoop uit.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#17 Geplaatst 14 januari 2013 - 18:34

Bekijk berichtNasa, op 14 januari 2013 - 18:03, zei:

Ik was op zoek naar een nieuwe hospitalisatieverzekering, die via mijn vader was nl. afgelopen zonder dat we dat wisten, omdat ik 25 was. Dus bij de verzekeringsmakelaar geweest in augustus. Pas in november kreeg ik na aandringen antwoord! Moest dus medische vragenlijsten invullen, heel wat brieven heen en terug. En nu pas weet ik dat ik bij DKV en AG Insurance voor zoveel dingen word uitgesloten... Door ziektes die ik al heb. Ze willen me wel verzekeren, maar met een hoop uitsluitingen dus. Eigenlijk kunnen ze dan alle problemen daaraan gaan proberen linken. Ik dacht: ik wil een goeie (privé) verzekering door mijn ziektes, zodat ik bijv. ook op een eenpersoonskamer kan om beter te rusten etc. Maar ik ga het niet doen, ga wel naar de CM... Ik geloof dat zij die uitsluitingen niet kunnen doen? Er is een wachttijd van 3 maanden bij de CM. Bij DKV en AG Insurance was dat nu wel niet.

Deze week naar de CM en eindelijk terug verzekerd :o  Als ik nu tegen een boom rij, hebben we pech :s

volgens mij kunnen ze bij cm ook uitsluiten hoor, ik ben er niet honderd procent zeker van maar ik dacht van wel.
Ik heb ook hospitalisatie verzekering bij DKV, zou de rolls royce zijn van verzekeringen, maar t is dan ook een rolls royce met mankementen en uitsluitingen.
Ik was eerlijk gezegd vergeten dat ik ze indertijd afgesloten had en dacht dat ik alleen voor mijn ex een  verzekering had afgesloten.
Krijg ik hier  een jaar of twee drie geleden een brief van de firma waar ik vroeger  bij ging voor verzekeringen, bleek dus dat ik er wel ene voor mij had afgesloten en mijn ex had die stomgeweg mee blijven betalen met de zijne, pas toen hij de zijne nodig had vielen ze er op dat er voor mij ook ene bij was.
Gelukkig waren ze wettelijk verplicht om me te verwittigen zodat ik die verzekering kon voortzetten en mochten ze die niet zoals mijn ex wou gewoon afsluiten.
Want ik geraak dus nergens meer binnen voor zo een verzekering door t geen ik mankeer en door mijn vroegere kanker.
Ik had nochtans gelezen dat dat niet meer mocht, je helemaal uitsluiten van een verzekering en ook dat ze je geen hogere premies mogen aanrekenen voor een verzekering?
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 14 januari 2013 - 20:01

Nee ze mogen je niet meer volledig een verzekering ontzeggen!

Ik word 26 binnen 2 weken, dus ik moet me nu zelf aansluiten bij de mutualiteit, een zorgverzekering nemen. En die hospitalisatie, voor opnames in het ziekenhuis ben ik momenteel gewoon helemaal niet verzekerd hoor, al een jaar lang door alle communicatieproblemen bij die maatschappijen :s

Ben onder mijn vader aangesloten bij de CM, tot binnen 2 weken ben ik nog in orde, maar da's de verplichte ziektekostenverzekering, als je naar de dokter gaat of de apotheek. Geen onderzoeken, opnames,...

Heb geen idee wat ze mij wel kunnen bieden bij de CM. Ik heb de voorstellen van DKV en AG Insurance, die ga ik woensdag meenemen naar de CM. Ik moet me aansluiten, ga bij hen ook zorgverzekering nemen (verplicht vanaf 26). En dan vraag ik of ze mij iets beters kunnen bieden qua hospitalisatieverzekering.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 14 januari 2013 - 20:21

https://online.cm.be...s.jsp?t=2&id=26

Hier zie je bijvoorbeeld dat voorafbestaande toestand geen uitsluiting betekent.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 14 januari 2013 - 21:35

Bekijk berichtNasa, op 14 januari 2013 - 20:21, zei:

https://online.cm.be...s.jsp?t=2&id=26

Hier zie je bijvoorbeeld dat voorafbestaande toestand geen uitsluiting betekent.

Ik heb me ook aangesloten bij de CM na een bestaand letsel. Wel is het zo dat je dan de eerste 4 of 5 jaar geen beroep kan doen op deze verzekering als je nieuw letsel iets met het oude kan te maken hebben.