Spring naar inhoud

- - - - -

Nu al verharen?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 13 januari 2013 - 19:38

Het gaat 'm vooral om mijn Dazzleke.
Dikke, compleet vervilte klitten laten sinds een week los bij hem, ik kan ze er gewoon uittrekken.
Als ik met de kam door z'n kraag ga ( verder kom ik niet op gevaar van leven en dood ) heb ik plots een pak haar in m'n hand.
Overal waar hij gelegen heeft van 't zelfde, waar hij langskomt ook...pffff en de winter begint nu pas.
Straks heeft hij z'n zomervachtje al op en het is zo koud.
Mini verliest ook veel maar dat doet hij het ganse jaar door, zijn vacht is anders, dichter opeen en korter, Dazzle heeft langere haren en zijdeachtig.
Hij heeft ook last van jeuk en heeft zichzelf al toegetakeld door te krabben.
Ik vraag me af of er nog leden zijn met langharige katjes die dit ook gemerkt hebben.
Andere jaren was het ook zo maar nu.... :o

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#2 Geplaatst 13 januari 2013 - 20:21

Een tijd terug verloren de katten hier heel veel haar, daarna weer wat minder. Maar nu is het hier ook terug meer. Zeker Bo'ke. Overal waar ze gelegen heeft, vind je plukken wit lang haar. :roll:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 13 januari 2013 - 20:25

Hier verharen ze momenteel niet meer dan anders, bij de langharigen kan ik regelmatig ook wel een klit uit de kraag trekken.
Mss verharen sommigen al wat meer omdat het lang zacht is geweest, hun vacht reageert sneller op buiten temperaturen. Nu het kouder weer is zullen ze wel weer stoppen met verharen.
Bij Lily heb ik de meeste problemen, zij is een perzische met een hele slechte vacht met klitten en vervilte knopen. Ik geef haar viacutan plus en sindsdien is het toch beter moet ik zeggen. Schilfers zijn een pak minder en de klitten ook. Viadutan is een supplement van omega 3 en 6. Ik heb het besteld bij de apotheker en het kost rond de 28€; maar je gaat er lang mee want je hebt maar 1 druk op het pompje nodig per dag, ik meng het met haar droogvoer. Mss kan je voor dazzle ook dit eens proberen.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 januari 2013 - 21:31

Hier is het momenteel ook weer iets minder, maar enkele weken geleden was het een drama!
Als we niet iedere dag tweemaal kamden zat hij onder de klitten en we vonden overal plukken haar!
Ik zou me (nog) niet te ongerust maken ;)
Zijn 'nieuwe' klitten kan ik er meestal ook zo uithalen

All you need is love...and a cat! :love3:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 13 januari 2013 - 21:49

Yep het is zacht weer, te zacht hierdoor laten de katten de jas vallen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 14 januari 2013 - 14:42

teddy onze brit verliest ook plukken haar momenteel... dus zal het aan het weer wel liggen denk ik..

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#7 Geplaatst 14 januari 2013 - 15:08

Hier ook plukken haar overal waar ze komen, ligt aan het weer denk ik.
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 16 januari 2013 - 09:20

Hier ook Kiki overal plukken haar ,en ik denk ook dat de zachte voorbije periode er mee te maken heeft .
Vooral Babet haar zijdeachtige vacht zie je ronddwarrelen in huis .

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag