Spring naar inhoud

- - - - -

Graag jullie mening..

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:10

Volgend jaar in de zomer trouwen mijn vriend en ik..

Nu, wij hebben een totaal ander beeld over hoe zo een huwelijksfeest eruit ziet dan de traditonele huwelijksfeesten..
Graag had ik toch eens wat meningen gehad, omdat ik ook niet weet als onze visie iets is dat veel voorkomt..

Wij hebben geen goede herrineringen aan de laatste 2 huwelijksfeesten.. tegen dat het eten gedaan was.. je zit zo gescheiden aan tafels.. We zijn daar echt geen fan van en hadden het gedacht om eerder in de stijl van walking dinner te gaan..

Dat zou dus eigenlijk een receptie zijn, waarbij er voldoende hapjes aanwezig zijn tot kleine gerechtjes zowel warm als koud, waardoor een echte maaltijd met verschillende menu's overbodig is.
Op die manier zit je niet aan een tafel vast, kun je met wie je wilt praten en staat er ook geen echt uur op..
Heb je even genoeg, dan wacht je gewoon weer even om iets te eten..

Wel zouden we tafels voorzien voor wie toch graag eens neerzit en sowieso zouden we een dessertbuffet voorzien..

We vrezen een beetje dat op zo een manier veel commentaar zou komen dat het niet traditioneel of passend is..

Wat vinden jullie hiervan?

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#2 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:15

een trouwfeest draait om jou en je geliefde he ;)
en wat een ander ervan denkt hoeven jullie je niet aan te trekken xD
zolang het is wat jullie ervan willen en verwachtten ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:17

Op deze manier heb  een bruiloft meegemaakt. Een catering verzorgde dit. Er waren bepaalde hapjes, weet niet meer hoe dat heet.

Een bruiloft vier je zoals jullie willen, en niet wat en ander wil.  Aan een ander moet je lak hebben.

Wij zijn met naaste familie gaan eten in een restaurant. En voor 's avonds een receptie. Was blij dat ik in mijn bed lag. Was kapot.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:21

Vind dat echt zo moeilijk om alles zo te beslissen he..

Wij vinden gewoon dat als je echt zo een heel menu doet, je daar veel geld aan verliest en het niet gezellig is..
De vorige trouw die wij zagen kon iedereen pas aan tafel om 21u.. !

Het koppel heeft 2u daar gestaan om iedereen te ontvangen in plaats van tussen het volk te zijn..

Vind dat een trouwfeest om gezelligheid moet draaien en niet om eten maar toch heb ik zo schrik voor negatieve reacties..

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:41

Ik  houd niet zo van walking dinners als er geen tafels zijn om rustig aan te eten. Zeker niet op het einde van de dag. Je moet er rekening mee houden dat dit voor een aantal gasten ook het einde van hun werkdag is. En zelf eet ik dan toch liever niet al rechtstaand. Ook later op de avond vind ik het fijner om aan een tafeltje met anderen te kunnen praten. Hoeft niet per se een vaste plaats te zijn zoals op een klassiek feest, hapjes vind ik even leuk als een vijfgangenmenu, maar als er onvoldoende zitgelegenheid is (en dat is voor mij: voor elke gast een stoel) en er vooral tafels om aan recht te staan zijn voorzien, vind ik het niet zo fijn op feestjes.

Bewerkt door Malou, 13 januari 2013 - 22:42.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:41

Ik ben het eens met de rest
Trouw zoals jullie dat willen, heb het er eventueel even over met de mensen die jullie het liefste hebben.
Een huwelijk staat voor mij voor een verbinding tussen twee personen, en die mogen zeker in hun trouwfeest dat doen waar zij zich prettig bij voelen.
Misschien vinden sommige mensen het dan niet prettig, maar bedenk je goed, hoe je het ook doet en zijn altijd mensen die graag zeuren ;)

Mijn ideaal huwelijk is ook verre van wat mensen van een huwelijk verwachten.. Velen zullen zeggen... Tsja typisch die 2, anderen zullen er niks van begrijpen.. maar dat zijn dan ook vaak de mensen die ietsjes verder van je af staan ;)

Heel veel plezier.. en maak er vooral jullie dag van :hug:

Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:48

Malou, op 13 januari 2013 - 22:41, zei:

Ik  houd niet zo van walking dinners als er geen tafels zijn om rustig aan te eten. Zeker niet op het einde van de dag. Je moet er rekening mee houden dat dit voor een aantal gasten ook het einde van hun werkdag is. En zelf eet ik dan toch liever niet al rechtstaand. Ook later op de avond vind ik het fijner om aan een tafeltje met anderen te kunnen praten. Hoeft niet per se een vaste plaats te zijn zoals op een klassiek feest, hapjes vind ik even leuk als een vijfgangenmenu, maar als er onvoldoende zitgelegenheid is (en dat is voor mij: voor elke gast een stoel) en er vooral tafels om aan recht te staan zijn voorzien, vind ik het niet zo fijn op feestjes.

Dat is het nu net.. :)
Wij zouden zowel receptietafels als gewone tafels voorzien zodat men vrije keuze heeft als men gaat zitten of niet..
Maar we hebben het echt niet voor die gangenmenu's.. vind dat precies zo ongezellig maar weet niet echt een tussenweg tussen beiden..

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:48

ik vind dat een heel leuk idee - zo zou ik het ook liest hebben als gast, dan kan je cirkuleren, zit je niet vastgevezen op je stoel.
en hapjes vind ik minstens zo lekker als een 'echt' diner :)

maar ik zou idd wel voldoende zitplaatsen (tafeltjes met stoelen, zithoekjes....) voorzien, een hele avond rechtstaan is toch wel vermoeiend.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 13 januari 2013 - 23:03

Je moet het doen zoals jij en je ventje dat willen, ik heb 23j geleden niet veel keuze gehad, om 11u op gemeentehuis, om 12u in de kerk daarna receptie en foto's tss door, warm eten rond 15u daarna weer receptie voor de genodigden van de avond en dan een koud buffet met achteraf een dessert buffet.
Dit was de keuze van mijn ma, ik had liever gewoon een leuk avond feest gehad met het koud buffet en samen gezellig met vrienden en familie. Maar nee mijn ma wou absoluut een warm buffet voor de familie. Eerlijk gezegd is die dag aan ons voorbij gegaan en waren we stikop.
Als je ventje het anders ziet dan jij zoek dan een middenweg, de tijd van het ordinaire en gewone zoals vroeger is voorbij. ;)

Bewerkt door catherine, 13 januari 2013 - 23:04.

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 14 januari 2013 - 01:26

Ik vind het een goed idee. Zolang er idd genoeg zitplaatsen zijn. En dat wat warm moet zijn, warm blijft ;). ( al veel meegemaakt, niet alleen op bruiloften :) )

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 14 januari 2013 - 06:52

Ik vind ook dat jullie gewoon moeten doen wat jullie het beste vinden. Het gebeurt inderdaad vaak op een trouw dat je, eens aan tafel, je de andere gasten amper spreekt of ziet. Meestal kom je aan een tafel bij andere mensen die je kent en daar blijft het contact vaak ook bij. Als je inderdaad gewoon voldoende zitplaatsen voorziet lijkt me dat geen probleem.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 14 januari 2013 - 07:31

Het is inderdaad jullie trouwfeest, dus dat is jullie beslissing!
De laatste twee huwelijken die wij deden was gewoon aan tafels, maar kleinere tafeltjes en na het eten begon iedereen te switchen van tafel, als je een beetje een berekening doet bij de verdeling over de tafels en je zorgt er bv. voor dat familie een beetje verspreid is, dan zullen deze zeker eens opstaan om bij de rest 'een klapke' te gaan doen en dit motiveert de rest van de gasten natuurlijk om hetzelfde te doen ;)
Zij hadden ook aan iedere tafel één à twee stoelen extra zodat er altijd iemand bijkon ;)
Ik geef het je maar mee :d

All you need is love...and a cat! :love3:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 januari 2013 - 08:50

Wat iedereen al zegt, gewoon lekker doen zoals jullie het willen, het is jullie trouwfeest en niet die van iemand anders, je kunt niet rekening houden met iedereen want dan heeft het op het laatst weinig meer met jullie te maken vrees ik.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 14 januari 2013 - 08:53

doe vooral waar je jezelf goed bij voelt... die dag gaat zo snel voorbij!!!
Zorg vooral dat je genoeg tijd tussen alles hebt, kwestie dat je even tijd hebt om met deo te spuiten, make-up bij te werken, als bruidegom een ander hemd aan te doen,...
Als je wil stuur ik je de planning van onze trouw afgelopen zomer wel eens door...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#15 Geplaatst 14 januari 2013 - 09:00

Wij hadden een BBQ gedaan en na afloop kwam er een ijskarretje, waar iedereen zich eens mocht laten gaan.
Op zich hadden we geluk met het weer, het was toen 30° en de discobar heeft heel de nacht buiten gestaan.
Was zalig.  Ook buiten gegeten.

Maar de kans dat dit nog eens lukt, is vrij klein natuurlijk :)

Mijn pa had ook commentaar omdat we zo geen typische oplijning hadden om te groeten, iedereen liep overal rond.
Wij hebben ons geamuseerd en dat was het belangrijkste

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com