Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe gewoonte sinds verhuis

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 14 januari 2013 - 13:30

Sinds kort zijn mijn vriend en ik verhuisd van een open appartement zonder deuren naar een appartement met deuren. Blijkbaar is Festen het daar niet zo mee eens. Hij krabt de hele dag aan deuren, kasten, ramen en doet niets anders dan janken. Hij heeft een hekel aan deuren die gesloten zijn. Voor de meeste deuren is het geen probleem, ik laat ze gewoon openstaan om hem niet nog meer stress te laten krijgen maar de voordeur kan ik natuurlijk moeilijk open laten.

Hij jankt ook continue! Meestal slapen de katten bij ons, maar nu zijn we verplicht om Festen in de living te zetten met twee deuren tussen. Hij geeft echt niet af, 's morgensvroeg zit hij nog aan die deur te janken en te krabben maar doen we dit niet blijft hij janken naast ons bed tot we op staan en begint hij aan de kasten te krabben. We hebben echt al alles geprobeerd, van negeren tot hem er elke keer op te wijzen.

Ik vind het vooral erg voor hem, hij klinkt zo ontzettend zielig...

Nog mensen met dit probleem?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 januari 2013 - 15:04

Ik kan je geen tips geven, hier staan ook alle binnendeuren open zodat ze in heel het huis kunnen rond lopen. Misschien kan je luikjes voorzien in je binnendeuren ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 14 januari 2013 - 16:43

Hier staan ook alle deuren open alé behalve die van de slaapkamers van de kinderen en de kelderdeur. Voor de rest hebben ze het hele huis.
Hij zal het moeten gewoon worden en dat duurt een tijdje. Sommige wennen snel aan verandering anderen hebben meer tijd nodig.
Hij is mss wat bang of verward en daarmee dat hij krabt aan deuren en luid miauwt. Laat hem doen zou ik zeggen en als het te erg wordt kan je nog altijd kordaat nee zeggen of het gaat helpen weet ik niet katten zijn eigenwijs. Het trekt erop dat hij gewoon alle aandacht naar hem wil trekken, mss best zoveel mogelijk negeren.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 14 januari 2013 - 17:28

Hier heeft Mauro het heel moeilijk gehad toen hij plots niet meer naar buiten mocht... :(

Vroeger kon hij wanneer hij maar wou naar buiten via de achterdeur...hij heeft maanden blijven krabben aan de achterdeur...tot hij uiteindelijk door had dat deze deur niet meer "open ging".

Nu doet hij het alleen nog af en toe als wij beiden buiten zijn...maar het luide miauwen en krabben is gestopt na enkele maanden.

Dus ik denk ook dat Festen het een beetje moeilijk heeft met de wijzigingen...nog een beetje geduld en hopelijk leert hij het krabben snel af...zodra hij beseft dat het toch geen zin heeft... ;)

Bewerkt door Mauro, 14 januari 2013 - 17:28.

Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 januari 2013 - 17:53

Ja ik vind het een zeer vreemde 'turn of events'... Hij deed het vroeger al wel bij de badkamerdeur. En ik vrees dat het mijn eigen schuld is dat die niet tegen gesloten deuren kan...

De eerste dag toen die aankwam bij ons hebben we hem even in een aparte kamer gezet omdat ik naar de dokter moest en ik wou niet dat Fiere hem dadelijk ging aanvallen want die deed toen nogal lelijk. Ik had ergens gelezen dat het goed is om eerst een kleine kamer te laten verkennen. Dat heb ik toen dus gedaan, maar blijkbaar is die daardoor een beetje bang geworden daardoor? Ik vind het gewoon erg zielig voor hem, hij kan het echt uren volhouden. Ik denk dat wij nog aan een maximum van vier uur slaap geraken 's nachts. En dan nog met vallen en opstaan: letterlijk dan!

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 januari 2013 - 00:12

Ik vraag me af... Zou felliway het wat kunnen oplossen? Misschien eens proberen voor een korte periode en dan terug kijken hoe het gaat. Verder is die trouwens ontzettend lief. Soms te lief: waar wij zijn is Festen. Ik denk dat die was verlatingsangst heeft