Spring naar inhoud

- - - - -

Nagels knippen

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Maaiketjen
Maaiketjen
  • 129 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 14 januari 2013 - 18:13

Omdat ons kiesha altijd aan mijn lederen bed krabt en het echt vervelend begint te worden.
Ik heb al alles geprobeerd een krabbpaal, een houten paal, bed afmaken zodat ze er niet meer aankan, afleiden, straffen, ik geef haar nu de kans maar telkens ze begint zet ik haar uit mijn kamer, en dit vind ik dan weer spijtig want heb haar zo graag bij mij. Nu binnen 2 weken gaat ze naar de kapper en dacht van haar nagels te laten knippen, maar heeft dit eigenlijk een oplossing en is het wel gezond voor een kat?
Of hebben jullie nog een oplossing zodat ze dit niet meer doet.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 januari 2013 - 18:16

ik knip ongeveer elke week de nagels van mijn schavuiten bij, zo blijven ze het ook gewoon dat ik dat doe. Ik weet niet of je dat moet doen als je een kat hebt die ook buiten komt, ze hebben dan minder verweer in een noodsituatie hé maar zeker weet ik dit niet. Wat het afleren van het krabben betreft, daar kan ik je niet mee helpen helaas.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 14 januari 2013 - 18:25

Je kan regelmatig de puntjes van de nagels knippen, alleen de voorpoten is voldoende die van de achterpoten slijten van alleen af.

Maaiketjen
Maaiketjen
  • 129 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 14 januari 2013 - 18:38

Soms gaat ze wel naar buiten. Is dat een probleem dan als ik de puntjes knip?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 14 januari 2013 - 20:30

geen idee eigenlijk of dat een probleem zou geven..... hier enkel 'binnenkatten'