Spring naar inhoud

- - - - -

Wat raakte je?

• Log in om te reageren
72 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 25 januari 2013 - 07:37

Wat mij gisteren weer enorm raakte, is heel het verhaal van Priscilla, je weet wel, het meisje van 14 dat vorig jaar dood gepest en gemarteld werd en waarvan de hoofdverdachte in de zaak (de buurman in wiens huis het allemaal gebeurde), waarschijnlijk vrij komt.
Het leven van dit meisje is zo verschrikkelijk geweest, niet enkel had ze geen warme thuis (zelfs de foto op het doodsprentje was al enkele jaren oud), ze is gestorven toen ze de verkeerde mensen vertrouwde en zelfs na haar dood lijkt er geen gerechtigheid te geschieden. Als ik denk aan hoe eenzaam ze moet geweest zijn, dan springen de tranen in mijn ogen, echt,... Rust zacht meid, hopelijk heb je het hierboven beter...

Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 25 januari 2013 - 09:10

Inderdaad Snoopy. Toen ik het gisteren op het nieuws hoorde dacht ik, dat kan toch maar weer enkel hier...
Ik snap gewoon niet dat ze niets kunnen vinden als bewijs tegen die man. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze hem nog kunnen "vasthouden" .
Hopelijk heeft ze nu toch de rust die ze nooit heeft gehad...
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 25 januari 2013 - 15:01

Ook deze liedjes raken me diep:

Israel Kamawiwo'ole met "Over the rainbow"

Zuccero met "Il vole"

Céline Dion met "The power of love"

Vicky Brown met "Stay with me till the morning

Jeff Buckly met "Hallelujah"

Andrea Boccelimet "Con te partiro"

Bewerkt door Lut, 25 januari 2013 - 15:03.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#19 Geplaatst 25 januari 2013 - 17:31

Bekijk berichtsnoopy, op 25 januari 2013 - 07:37, zei:

Wat mij gisteren weer enorm raakte, is heel het verhaal van Priscilla, je weet wel, het meisje van 14 dat vorig jaar dood gepest en gemarteld werd en waarvan de hoofdverdachte in de zaak (de buurman in wiens huis het allemaal gebeurde), waarschijnlijk vrij komt.
Het leven van dit meisje is zo verschrikkelijk geweest, niet enkel had ze geen warme thuis (zelfs de foto op het doodsprentje was al enkele jaren oud), ze is gestorven toen ze de verkeerde mensen vertrouwde en zelfs na haar dood lijkt er geen gerechtigheid te geschieden. Als ik denk aan hoe eenzaam ze moet geweest zijn, dan springen de tranen in mijn ogen, echt,... Rust zacht meid, hopelijk heb je het hierboven beter...

En jammer genoeg zijn er heel veel kinderen die op zo een manier moeten leven...
Moest je weten hoeveel zou je nog verbaasd zijn.
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 26 januari 2013 - 17:47

Bekijk berichtLut, op 25 januari 2013 - 15:01, zei:

Jeff Buckly met "Hallelujah"

Dat liedje van Hallelujah kan me ook echt raken...

Dit liedje ook:

Ik raak wel vaak geëmotioneerd door liedjes, niet altijd negatief ofzo hoor, maar soms raken sommige liedjes mij en krijg ik echt kippenvel..

banner

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 06 februari 2013 - 09:20

Toen ik net de krant aan het lezen was  kwam ik dit artikel tegen. Omdat we hier toch met allemaal dierenvrienden zitten moest ik het toch met jullie delen!
Het is echt hartverwarmend om te zien hoe die man zijn leven aanpast voor die kleintjes...

Hint hint voor de vrijgezellen, hij is ook nog single! Maar kreeg ondertussen al ettelijke huwelijksaanzoeken na de documentaire, je zal dus snel moeten zijn! :lachen:

http://www.demorgen....oeweesjes.dhtml
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 06 februari 2013 - 09:25

Haha kan ik me voorstellen, smelt ook een vrouwenhart van, gelukkig smelt die van mij ook nog altijd als ik naar mijn partner kijk :)
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#23 Geplaatst 06 februari 2013 - 09:31

:lachen: inderdaad :) Alle verhalen waarbij dieren elkaar helpen of mensen dieren helpen raken mij eigenlijk op een positieve manier :)

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 06 februari 2013 - 09:35

Hoorde gisteren dit liedje, wij hadden dit ook gebruikt voor mijn papa zijn mis :( kreeg meteen al traantjes in mijn ogen

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 06 februari 2013 - 09:55

Het was bij mij een vreemd toeval eigenlijk. Ik luister normaal nooit naar de radio en ben niet bepaald fan van rockachtige muziek. Het was de dag na de begrafenis van mn ex vriend, moest even in de auto wachten en dacht ik ga toch wat muziek op zetten. Begon meteen dit liedje te spelen terwijl ik net dacht aan wat er allemaal gebeurd was, waarom hij dat gedaan had enzo. Kvond het vrij vreemd omdat ik zo veel herkenning vond in de tekst en het zo enorm sloeg op alles wat we samen hadden meegemaakt.

Klinkt misschien heel vreemd of ver gezocht maar het leek alsof hij me dit wou zeggen ofzo. Ik geloof namelijk niet in toeval en ben zeker dat er meer is dan we zien en weten.

Deze vind ik ook wel nogal raken. Gewoon mooi :)

Bewerkt door Eibhlin, 06 februari 2013 - 10:04.

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 06 februari 2013 - 09:56

Imagine van John Lennon.
Ik had dit liedje uitgekozen voor de begrafenis van mijn mama. (augustus 2012)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 15 februari 2013 - 16:52

Adele kan mij ook echt enorm raken, en vooral dit liedje ook, met die nederlandse tekst erbij, ik krijg er echt tranen van in mijn ogen...

banner

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 15 februari 2013 - 21:48

Wij hebben een paar weken geleden vernomen dat een heel goede vriend van ons nog 2 jaar gekregen heeft van de dokters.
Een donderslag bij heldere hemel.

En toen ik de volgende dag naar het werk ging en mijn MP in had begon opeens dit liedje te spelen.
Ik ben echt beginnen wenen gelijk een klein kind.
En ik kan het niet horen zonder een traantje weg te pinken

https://www.youtube....h?v=GAOlyV8JS4I

Time spent with cats is never wasted

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 15 februari 2013 - 21:55

En dan nog deze...

We zijn van de zomer naar de Lokerse Feesten geweest en eindelijk hebben we Machine Head gezien :)
Deze staat op hun nieuwe album. Het gaat over het feit dat zij muziek al hun religie zien.

Ik krijg echt elke keer weer kippenvel als ik hier naar luister!
(Laat je niet afschrikken door het prentje, het is echt een heel rustig nummer)

Bewerkt door Steffie_G, 15 februari 2013 - 21:55.

Time spent with cats is never wasted

Fco
Fco
  • 35 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 15 februari 2013 - 22:07

Ik ben nogal snel geraakt door iets.
Vooral documentaires kunnen me raken. Zo was er deze week een reportage over Bahrein op 8, op zo'n momenten sta ik versteld van de wreedheid die er huist in zovelen. De onmacht die ik dan kan voelen overheerst en voel me ontzettend geraakt.
Het volgende liedje sluit dan ook wat aan bij mijn gevoel en omvat het 'geraakte' volledig.

https://www.youtube....h?v=AeTYL_cKGyI