Spring naar inhoud

- - - - -

muis in huis!

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 14 januari 2013 - 22:13

Afgelopen donderdag maakte ik weer wat mee hoor. Ik kon rond half 5 thuis van werk, en ging me meteen omkleding...jogingbroek aan en sloffen (van die hoge uggs achtige sloffen) aan...nou lag 1 slof dus onder het bed, naja mn katten zullen er wel mee gespeeld hebben...achter de slof lag namelijk een dode muis. Ik doe de slof aan en ineens voel ik iets bewegen, dus direct die slof weer uit en die viel op zn kant...en wat kwam daar uit een levend muisje...ik schrok me kapot natuurlijk haha. Voordat ik mn slof aandeed had ik al in mn hoofd dat er misschien een muis in zou kunnen zitten, weet niet waarom ik dat dacht..maja toch heel stom niet eerst even kijken he....

Maja muisje dus direct achter iets verstopt. Ik heb hem maar even met rust gelaten en de slaapkamer deur dicht gedaan, na 2 uurtjes is gaan kijken...en met een bakje heb ik hem kunnen vangen en weer vrij naar buiten gelaten...ik kon geen verwondingen aan de muis zien, dus denk dat hij er wel goed vanaf is gekomen.

Voortaan dus eerst mn sloffen checken of er niet iets in zit haha...moet ook al elke dag onder mn tafel en bed kijken of mn katten daar geen vogel of muis gedropt hebben...
Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 januari 2013 - 22:21

Ik zou nogal roepen denk ik.. :lachen:

Vroeger bracht Mauro ook af en toe een muisje naar binnen...gelukkig meestal nog levend en dit was iedere keer een serieuze karwei om dat beestje terug buiten te krijgen... ;)

Gelukkig nooit ééntje gevonden in m'n sloffen... :)
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 14 januari 2013 - 22:24

Bekijk berichtMauro, op 14 januari 2013 - 22:21, zei:

Ik zou nogal roepen denk ik.. :lachen:

Vroeger bracht Mauro ook af en toe een muisje naar binnen...gelukkig meestal nog levend en dit was iedere keer een serieuze karwei om dat beestje terug buiten te krijgen... ;)

Gelukkig nooit ééntje gevonden in m'n sloffen... :)

Haha ik stond te springen in mn slaapkamer, ben niet echt bang van muizen...prettig vind ik ze ook niet...maar ik je slof is een heel ander verhaal hoor haha, ben wel blij dat ik hem niet doodgetrapt had ofzo. Maar heb daarna meteen mn andere slof uitgedaan en gecheckt en nog 3 keer de slof waar de muis in zat (alsof er nog tig muizen in zitten haha).
Bij mij zij worden ze meestal dood of behoorlijk verminkt binnengebracht.
Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 15 januari 2013 - 07:16

Ze hebben gezegd dat je de muizen die je katten meebrengen moet op foto vastleggen om zo het muizenbestand in België in kaart te brengen. Je zou de foto's dan moeten doorsturen naar een bepaalde site maar die ben ik vergeten!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 januari 2013 - 08:19

:ha :ha dat is vast wel even schrikken :p ik zou in ieder geval al blij zijn dat er geen dikke spin komt uitgekropen, daar zou ik nachtmerries van krijgen, zie zulke scenario's nu al voor mij, brrrr :help:
banner

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 januari 2013 - 08:50

Bekijk berichtanja1, op 15 januari 2013 - 07:16, zei:

Ze hebben gezegd dat je de muizen die je katten meebrengen moet op foto vastleggen om zo het muizenbestand in België in kaart te brengen. Je zou de foto's dan moeten doorsturen naar een bepaalde site maar die ben ik vergeten!
Ik woon niet in belgie,  dus lijkt me niet zo relevant.  Heb wel veel foto van gevangen muisje hoor
Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 januari 2013 - 09:34

:)
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 januari 2013 - 09:40

Al een geluk dat die ook niet in je teen gebeten heeft :d Kzou ook wel effe schrikken hoe snoezig ik ze ook vind.

Mar-tine
Mar-tine
  • 642 berichten

#9 Geplaatst 15 januari 2013 - 16:58

:ha Ik kan goed geloven dat ge verschoten waard :louche: .Meestal zijn de muizen die mijn poezen vangen ook al dood wanneer ze die in huis brengen.Maar soms laten ze die ook een tijdje rondlopen ,om daarna er op te kunnen jagen.Met kerstavond zaten we nog niet lang aan tafel met vrienden die we uitgenodigd hadden,toen plots mijne Mr.Bean naast de tafel stond met een grote rat in zijn muil.Smakelijk was wel iets anders!De rat leefde nog half.We hebben ze toch kunnen afpakken,wat Mr.Bean helemaal niet aanstond want hij grolde tot zelfs.Hij zal zeker gedacht hebben "dat is nu mijne kerstdiner" :eat2
Een kat denkt,deze mensen geven me eten,ontvlooien me,geven me een mand en aaien me.Ik moet wel een god zijn!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:48

Enkele jaren geleden hadden we een HTK katje binnengenomen (was thuis niet meer welkom bleek later, en hij kwam altijd in een doos oud papier liggen aan mijn achterdeur en ik kon dat niet meer aanzien dus poessieman heeft ons geadopteerd uiteindelijk) en die mocht naar buiten als hij wou.
En poessieman bleek er dus ook van overtuigd te zijn dat wij maar lompe drommels waren die hulp nodig hadden want hij begon ook muizen mee te brengen naar huis.
Ik ben een grote dierenvriend, niet alleen van katten en honden maar ook van andere dieren, en terwijl ik weet dat dat gewoon het instinct is van een kat om muizen te vangen en hij mij eigenlijk een cadeau geeft met die dode muizen vond ik het tegelijkertijd ook heel zielig dat die beestjes doodgebeten werden.
Dus gaf ik poessieman wel eens een standje als hij een dode muis meebracht en dan zei ik hem dat hij die arme beestjes niet mocht dooddoen.
Wat deed de kleine slimmerik nu daarna?
Wel, hij ving muizen maar hij liet ze leven en hij bracht ze levend mee naar binnen.
Dan hoorde ik hem komen afgestormd van buiten, hij vloog in vliegende vaart door het kattenluik en dan kwam hij iets deponneren voor mijn voeten en ging hij erbij zitten terwijl hij veelbetekenend zat te kijken van mij naar mijn voeten en terug naar mij en dan weer naar mijn voeten.
In het begin had ik het niet door tot dat kleine hoopje aan mijn voeten begon te bewegen en een sprintje wou inzetten...
Ik was niet tuk op de cadeautjes van poessieman en ik vond het ook niet leuk dat ik het hele huis moest doorrennen achter een muis maar ik vond het wel heel heel lief en heel heel slim ook dat hij nu levende muizen meebracht naar huis
Enkele maanden na het overlijden van poessieman werd ik nog eens herinnerd aan zijn blijken van liefde toen ik mijne frigo wou uitkuisen en ik achter de frigo ook wou schoonmaken.
Onderaan de frigo was zo een holte en ik zag daar pluizen liggen enzo dus ik steek mijn hand in die holte om die pluizen weg te nemen en tot mijn grote schrik voel ik ineens zoiets hards, precies een ribbenkast.
Ik heb er eerst eens lustig op los gekrijst van t verschiet en dan heb ik het eens van naderbij bekeken.
Bleek dat een cadeautje van poessieman onder de frigo was gekropen en daar jammer genoeg toch aan zijn eind was gekomen en dat schaap had daar liggen rotten tot het bijna helemaal was vergaan.
Daarmee had ik dan ook onmiddellijk een verklaring voor de hardnekkige stank die er mijn keuken had gehangen gedurende een hele tijd en waar ik maar geen verklaring voor kon vinden.
Het laatste cadeautje van poessieman dat het toch niet overleefd had...
We missen hem nog iedere dag...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:40

:lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag