Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

3 van mijn poezen zijn verdwenen! :-(

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 16 januari 2013 - 10:03

het lijkt wel een enge scene uit een horrorfilm .   Kan me ook niet voorstellen dat zo'n monsters van mensen bestaan .   Zo'n lief onschuldig beestje kan je zoiets toch niet aandoen ?   Geef de zoektocht en de strijd niet op hé .

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 16 januari 2013 - 10:38

Ik krijg hier gewoon de kriebels van... Maar deze verhalen heb ik nog al gehoord.
Ik hoop echt dat ze nog terecht komen!
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 16 januari 2013 - 10:51

Bekijk berichtmathilde, op 15 januari 2013 - 19:22, zei:

Misschien een domme vraag , maar wat doen de katjes fout voor de jagers ?
Waarschijnlijk verjagen ze het wild. Ik hoop dat die :censored: zelf in hun benen schieten.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Sabine2
Sabine2
  • 8.648 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 16 januari 2013 - 16:26

Ik heb er ook geen goed gevoel bij, vooral dat er onlangs bij je buren ook een poezelke verdwenen is.

Misschien kan je eens een mailtje sturen naar dierenartsen in je buurt en vragen of zij iets opgevangen hebben van nog vermiste poezels en zo (soms komen de mensen flyers uithangen in de wachtzaal).
Wat je misschien ook kan doen is een tweede flyer opstellen die je ergens in buurtwinkels of supermarkten en zo ophangt en waarbij je zegt dat er katten in de buurt verdwijnen, dat je niet uitsluit dat er een kattenhater in het spel is en of iedereen kan uitkijken voor jullie poezels en andere poezels.
Volgens mij moet dit toch wat sociale controle in de hand werken (zeker bij katten-eigenaars!) en mocht er een kattenhater in het spel zijn, die deze flyer dan ziet, zal hij / zij misschien stoppen met zijn / haar praktijken.

In mijn buurt wonen er ook veel bejaarde mensen waarvan er een groot deel geen katten in hun tuin wil, vandaar dat de mijne ook niet vrij mogen rondlopen.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 16 januari 2013 - 19:12

Bekijk berichtNinaHoney, op 15 januari 2013 - 15:20, zei:

Pff, ik heb gebeld naar De Schakel in Tielt Winge en die zegt dat het de jagers zouden zijn. Ze vangen de poezen in ijzeren kooien en verdrinken die. :-(
Zo'n monsters!!! Ik ga morgen de velden en bossen in, in de hoop iets te vinden.
Jagers hebben een vergunning nodig en ik denk dat je wijkagent wel weet wie regelmatig op jacht gaat in je buurt - dat zijn altijd dezelfde mensen. Ik zou die daar zeker ook op aanspreken.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#36 Geplaatst 17 januari 2013 - 13:03

Ik denk dat ik je mijn mail met tips al verstuurd had he???

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#37 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:20

Al nieuws van de poesjes? :-(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#38 Geplaatst 20 januari 2013 - 23:44

Hun konijnen, patrijzen... vangen in het veld, alé dat denken ze toch, bende rotzakken dat het zijn. Heb hier achter onze tuin al veel gezien, jaren geleden stonden ze boven op de gracht en schoten richting huizen naar ene rosse kater met lang haar. Zag het net gaan gebeuren en heb eens heel hard staan roepen uit het raam boven. Toen draaiden ze zich rap om en gingen de gracht af terug het veld in. Ik heb de politie toen verwittigd en heb als antwoord gekregen dat ze voor zo iets niet langs kwamen. Ha nee die jagers zijn advocaten, notarissen, ex flikken, schietgrage rotzakken.

Het enige wat je kan doen is melding maken ervan op politie kantoor, en gaan zoeken naar die kooien in het bos.

Als de kattenhater in je straat ze vangt zullen je ze ook niet bij hem vinden.
Probeer zoveel mogelijk getuigenissen te verzamelen in je straat, anoniem nemen ze wel niet aan en wees maar zeker dat sommige buren er niks mee te maken willen hebben omdat ze in dezelfde straat of gemeente wonen. Maar het is het proberen waard.

NinaHoney
NinaHoney
  • 12 berichten

#39 Geplaatst 21 januari 2013 - 09:01

hallo iedereen,

Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie steun en raad.

Helaas zijn mijn lievelingetjes niet teruggekomen, en ik heb ze ook niet gevonden.

Ik ben meerdere malen met mijn hond de bossen ingetrokken en in de velden, zonder enig success. :-(

Ik heb met de buren gesproken, maar ze willen zich er niet mee betrekken. Ook niet degene die denken te weten wie de kattenhater is in onze straat.

We zijn zo droevig, we hebben de hoop opgegeven...

Onze 3 andere poezen verwennen we extra veel om te vermijden dat ze bij buren gaan piepen.

Ik ga morgen toch eens proberen om via het veld dat achter onze tuin ligt, naar het huis te gaan kijken waar de "kattenhaters" wonen.

Nogmaals dank jullie voor al de steun,

Lieve groetjes,

Nina

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:20

Wat erg zeg :(
Ik lees het nu pas!
Heel veel sterkte, drie katten ineens dat moet een ontzettend harde klap zijn...
Heb je nog contact opgenomen met je wijkagent? Ik zou het hier echt niet bij laten, straks gaan je andere poezels hetzelfde lot tegemoet :(
Ze moeten hier toch iets aan kunnn doen!
Warme knuffels en een hoop moed, succes...

All you need is love...and a cat! :love3:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 21 januari 2013 - 18:09

Bekijk berichtYossa, op 15 januari 2013 - 13:04, zei:

Dragen jouw poezen halsbanden?

Bij mijn mama in de straat zetten ze regelmatig vallen van het blauwe kruis om de straatkatten te vangen omdat er te veel zijn..
Die katten gaan dan naar het asiel en ja helaas.. spuitje

Zo is er bij mama in de straat iemand haar kat verloren, ze droeg geen halsband en ze waren op reis..
De kat is gevangen en door het geen halsbandje dragen zagen ze haar aan als straatkat en is ze dus ingeslapen

jeminee zeg!

ik zou in dat geval een schadevergoeding eisen van de gemeente en een brief schrijven aan alle gemeenteraadseleden. Dat brengt je kat niet terug, maar als meer mensen dat zouden doen, dan stoppen zulke praktijken wel want dan kost het geld natuurlijk.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 21 januari 2013 - 18:16

Je kan altijd klacht gaan neerleggen tegen onbekende. Niet dat het veel zal helpen omdat er geen bewijs is, maar een wijkagent die een paar buren ondervraagt doet soms ook al heel veel. Soms beseffen mensen niet eens dat ze iets doen wat niet mag. Ik kom dat regelmatig tegen, kittens die verdroken worden, in de beerput gegooid,... En het is dan altijd een vriend, buur,...  (jaja...) Ik merk dan altijd fijntjes op dat die persoon heel veel geluk heeft gehad want dat tegenwoordig veel mensen daar klacht over indienen en dat dit strafbaar is. De reaktie is dan doorgaands: "Echt waar? Vroeger deden de boeren dat zoveel" "Ja, maar nu is dat dierenmishandeling hé. En zeker als de diertjes sterven, daar zijn al mensen voor in het gevang gevlogen" :louche:

veel sterkte.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 22 januari 2013 - 17:21

pakken fazanten, bosduiven en konijntjes... he jagers zien dat niet zo graag gebeuren

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 22 januari 2013 - 19:45

Bekijk berichtYossa, op 15 januari 2013 - 13:04, zei:

Dragen jouw poezen halsbanden?

Bij mijn mama in de straat zetten ze regelmatig vallen van het blauwe kruis om de straatkatten te vangen omdat er te veel zijn..
Die katten gaan dan naar het asiel en ja helaas.. spuitje

Zo is er bij mama in de straat iemand haar kat verloren, ze droeg geen halsband en ze waren op reis..
De kat is gevangen en door het geen halsbandje dragen zagen ze haar aan als straatkat en is ze dus ingeslapen

Ik ben hier eens achter gaan luisteren. Mijn katten dragen geen bandje, maar zijn wel allen gechipt. Chippen doen ze hier dus niet automatisch.
Ze konden niet zeggen of dit gebeurde in het asiel waar ze dan terecht zouden komen.

Amai, ik wil niet degene zijn die daar verantwoordelijk voor is, als mijn man dat hoort over een kat van ons!
De katten zijn alles voor hem (en voor mij uiteraard!!).

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 22 januari 2013 - 19:49

Ik zou er ook niet blij mee zijn hoor..

Simba is niet gechipt maar gaat nooit buiten (hoewel ik er meer en meer over denk hem toch te laten chippen..)
Nala is dan weer wel gechipt..

Zelf al gaan ze beiden nooit buiten, beiden dragen ze een halsband.. (vind ik toch veiliger hier)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist