Spring naar inhoud

- - - - -

geld terugkrijgen via pay pall, hoe?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#1 Geplaatst 16 januari 2013 - 15:19

Ik heb op 20 december 3 hangers met swarovski elementen gekocht via een site die zo van die dagelijkse deals verkoopt.
Ik heb toen ook onmiddellijk betaald via pay pall.
Ze prezen het aan als leuk eindejaarsgeschenk dus ik ging er van uit dat ze snel gingen leveren en ik geloof dat de levertermijn sowieso 10 dagen was want ik weet nog dat ik tegen halve trouwboek zei dat ze toch bijtijds geleverd zouden worden voor eindejaar
Nu zijn we ondertussen de 16de januari en ik heb nog niks ontvangen.
Ik heb al een mail gestuurd naar die mensen maar ik krijg gewoon geen antwoord.
Ik weet dat je via pay pall je centen kan terugkrijgen als je via pay pall hebt betaald en zo een deal gaat niet door wegens louche verkoper ofzo die zich niet aan zijn woord houdt.
Maar hoe gaat dat dan in zijn werk en wat moet ik doen om mijn centen terug te krijgen?
Iemand die het weet?
Geplaatste afbeelding

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#2 Geplaatst 16 januari 2013 - 15:26

Ja als je inlogt op je Paypal kan je een geschil indienen.
Ga bij je transactiegeschiedenis naar de desbetreffende deal kijken, en daar kan je normaal doorklikken en het opwaarderen naar een geschil.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 16 januari 2013 - 15:36

indertijd had ik een koeler voor men aquarium aangekocht in nederland online .. werd niet geleverd en heb ik mijn bank verwittigd dat dit an de rekening was en niet werd geleverd .. ze hebben een intern onderzoek ingesteld en ik kreeg na twee weken mijn geld terug... maar je moet wel een afschrift voorleggen dat het van je rekening is gehaald.

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#4 Geplaatst 16 januari 2013 - 15:42

Bekijk berichtmiranda, op 16 januari 2013 - 15:36, zei:

indertijd had ik een koeler voor men aquarium aangekocht in nederland online .. werd niet geleverd en heb ik mijn bank verwittigd dat dit an de rekening was en niet werd geleverd .. ze hebben een intern onderzoek ingesteld en ik kreeg na twee weken mijn geld terug... maar je moet wel een afschrift voorleggen dat het van je rekening is gehaald.

Miranda, ik geloof dat dit tegenwoordig enkel nog kan/mag als je betaald hebt via creditcard.
Maar het is uiteraard het proberen waard...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 16 januari 2013 - 15:48

Bekijk berichtCat-Alicious, op 16 januari 2013 - 15:42, zei:

Miranda, ik geloof dat dit tegenwoordig enkel nog kan/mag als je betaald hebt via creditcard.

paypal hangt toch af van visa?? en trouwens ik had met gewone overschrijving betaald niet met creditcard..

Bewerkt door miranda, 16 januari 2013 - 15:49.

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#6 Geplaatst 16 januari 2013 - 15:49

Bekijk berichtmiranda, op 16 januari 2013 - 15:48, zei:

paypal hangt toch af van visa??

Niet altijd. Je kan je CC gebruiken maar je kan ook vanaf je bank geld storten op je Paypal rekening.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 16 januari 2013 - 16:24

Bekijk berichtCat-Alicious, op 16 januari 2013 - 15:42, zei:

onze pay pall is gekoppeld aan onze master card als ik me niet vergis en dan gaat het later van ons rekening af.

Ondertussen is mijn probleem al opgelost, ik (alé, halve trouwboek) heb een telefoonnummer gevonden en ik heb er naar gebeld en volgens hen ligt het aan de Nederlandse post die regelmatig iets kwijtgeraakt...
Ze gaan het opnieuw opsturen.
Op mijn vraag waarom ze nog niet geantwoord hadden op mijn mail van de 12de januari kreeg ik geen antwoord...
Morgen of overmorgen zou ik het moeten in de bus krijgen en als ik maandag nog niks gekregen heb moet ik terugbellen, ik ben eens benieuwd.
In ieder geval bedankt voor de info, dat is altijd interessant om weten natuurlijk
Geplaatste afbeelding

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 16 januari 2013 - 16:30

paypal is inderdaad zeer veilig en op gebied van geschillen heel correct.
Heb al meermaals geld teruggeëist. Voor mij is paypal ondertussen een must voor iets dat ik via internet bestel.