Spring naar inhoud

- - - - -

Vanavond in Volt reportage over prijsverschillen bij kattenvoeding

• Log in om te reageren
213 reacties op dit onderwerp
Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#136 Geplaatst 19 januari 2013 - 10:50

Bekijk berichtspirou2007, op 18 januari 2013 - 19:26, zei:

en waar vind je deze merken? Want dat interesseert me wel :)

Ik haal orijen op zooplus.nl
Heel gemakkelijk om te bestellen en tgaat normaal vrij vlot ook.

Nu, ik geef dus Orijen kip. Dit kregen ze al bij Els (Jopperke), dus ben ik dat blijven geven.
1 keer heb ik eens iets anders moeten geven omdat mijn bestelling niet op tijd aangekomen was.
Ik merkte METEEN dat het van mindere kwaliteit was. Enorm stinkende drollen in de kattenbak enzo.
Dus hier alleen nog Orijen. En het mag dan wel redelijk kostelijk zijn, ik heb liever dat mijn katten er goed uit zien en zich goed voelen.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#137 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:15

Vaak worden in deze tests bepaalde waardes met elkaar vergeleken, het gehalte eiwitten, koolhydraten enzovoorts.
Ook voeders die bestaan uit slechte kwaliteit worden aangevuld met bepaalde vitaminen en mineralen waardoor het 'net zo compleet' zou zijn als andere merken. Elk merk moet immers voldoen aan dezelfde AAFCO-norm. Maar dat een merk daar aan voldoet zegt verder echt niets over de kwaliteit!

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#138 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:16

Iemand al reactie gekregen op zijn/haar mail??

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#139 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:22

Bekijk berichtCat-Alicious, op 19 januari 2013 - 12:16, zei:

Iemand al reactie gekregen op zijn/haar mail??

nee hoor, had ik ook niet verwacht
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#140 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:27

Ik heb het filmpje op mijn FB gedeeld en erbij gezet dat deze 'studie' absoluut niet correct is.

SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#141 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:54

Ik heb ernaar gekeken, maar vond het niet direct nuttig.  Mijn katten eten Royal Canin (soort enkel verkrijgbaar bij DA). Als ik mijn DA mag geloven is deze voeding veel gezonder dan eender welke kattenvoeding verkrijgbaar in de winkels (het maakt niet uit of ze van de Aldi of bekende merken is).

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#142 Geplaatst 19 januari 2013 - 13:01

Bekijk berichtCarowlina, op 19 januari 2013 - 12:27, zei:

Ik heb het filmpje op mijn FB gedeeld en erbij gezet dat deze 'studie' absoluut niet correct is.

moest ik nu ondertussen een zak verstand gekregen hebben ivm hoe facebook nu eigenlijk werkt dan zou ik dat ook doen
Maar helaas pindakaas, ik heb mijnen boek over facebook niet niet verder gelezen en ik weet begot niet hoe ik dat moet doen

Bekijk berichtSachaMira, op 19 januari 2013 - 12:54, zei:

Ik heb ernaar gekeken, maar vond het niet direct nuttig.  Mijn katten eten Royal Canin (soort enkel verkrijgbaar bij DA). Als ik mijn DA mag geloven is deze voeding veel gezonder dan eender welke kattenvoeding verkrijgbaar in de winkels (het maakt niet uit of ze van de Aldi of bekende merken is).

veel mensen die whiskas en sheba en dergelijke kopen zijn ervan overtuigd dat dierenartsen alleen pokkedure voeding aanraden om zo zelf hun zakken te vullen...
Dat is dan het argument dat je steeds te horen krijgt.
Mijn dierenarts verdient op dierenvoeding evenveel dan een andere winkel er op verdient want hij vraagt er gewoon t zelfde voor
En ik zie niet in waarom hij dat niet zou mogen vragen en waarom hij er niet iets op zou mogen verdienen.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#143 Geplaatst 19 januari 2013 - 13:07

ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles helemaal heb gelezen, maar ik heb ergens zien staan dat wordt gezegd dat supermarktmerken en hills en rc niet van dezelfde kwaliteit zijn (klopt wel) en dat rc en hills topmerken zijn die beter zijn dan de supermarktmerken.

maar als je eens heel goed naar de ingredienten kijkt, dan hebben ze eigenlijk en beetje gelijk hoor. Dat wil in mijn ogen niet zeggen dat het allemaal goed kwaliteitsvoer is, maar eerlijk gezegd vind ik hills en rc ongeveer hetzelfde als whiskas. Ik heb de ingredienten niet vergeleken (nog), misschien ga ik dat nog wel eens doen. Maar voorlopig vind ik hills en rc net zo vol granen als de whiskas. En ik vind het eigenlijk helemaal niet zulke goede merken.
Vooral bij rc betaal je over het algemeen voor hun reclame, marketing en sponsor acties.....

(just my two cents ;) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#144 Geplaatst 19 januari 2013 - 13:26

Bekijk berichtlathyrus, op 19 januari 2013 - 13:01, zei:

moest ik nu ondertussen een zak verstand gekregen hebben ivm hoe facebook nu eigenlijk werkt dan zou ik dat ook doen
Maar helaas pindakaas, ik heb mijnen boek over facebook niet niet verder gelezen en ik weet begot niet hoe ik dat moet doen

Heb je al FB?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#145 Geplaatst 19 januari 2013 - 13:34

Bekijk berichtCarowlina, op 19 januari 2013 - 13:26, zei:

Heb je al FB?

Ja, en daar staat welgeteld ene foto op van de poezels, ik weet zelfs niet meer hoe me dat gelukt is haha
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#146 Geplaatst 19 januari 2013 - 15:06

Bekijk berichtlathyrus, op 19 januari 2013 - 09:35, zei:

Je kan toch niet zeggen dat je een minder goeie ervaring hebt gehad met een bepaald soort katteneten gewoon omdat je kat het zo graag lustte?
Dat is net goed dat je kat het graag lust
En dan scheelt er toch niks aan die kattenvoeding...
Eigenlijk wel...
Er zijn nog merken die ze heel graag eet, maar enkel met Purina eist ze veel meer porties op per dag.
Als je kat zodanig zit te miauwen dat je geen nee meer kan zeggen na de zoveelste portie per dag en op een paar weken duidelijk aankomt in gewicht (en ze voordien niet mager was), dan is dat voor mij een duidelijke negatieve ervaring.
Blijkbaar verzadigt Purina bij ons Lucky het hongergevoel niet.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#147 Geplaatst 19 januari 2013 - 15:16

ah, je bedoelde dat het hongergevoel niet verzadigd wordt
ik bedoelde dat ze het gewoon zo graag eet dat ze maar  blijft proppen
Als wij hier natvoer in de kamer zetten dan blijft onze ramses ook proppen, ook al staat hij op ontploffen en heeft hij al lang geen honger meer, in dat geval ligt dat niet aan het voeder hé maar aan mijn natvoederverslaafde kat haha
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#148 Geplaatst 19 januari 2013 - 15:27

Bekijk berichtjubikelcats, op 19 januari 2013 - 09:51, zei:

Correctie. Een kat is idd een carnivoor zijn kiezen zijn ook scheurkiezen om het vlees van bitten af te scheuren. Echter de mens is geen carnivoor maar een omnivoor. Wij mensen zijn plant en vleeseters wij hebben dan ook knipkiezen, dus om vlees te kunnen knippen met onze kiezen.

Ook animonda heeft graanvrij in zijn assortiment van droogvoer

In Duitsland ligt ditt graanvrij wel degelijk in de winkel. Een dierenwinkel bepaalt zijn eigen assortiment. Heeft te maken met commercie. Het zelfde als de supermarkten.
Inderdaad : mensen zijn geen carnivoren, was om te testen of jullie allemaal nog goed aan het opletten waren :x .
Het principe van de commercie snap ik eigenlijk helemaal niet zo goed.
Als die graanvrije producten zoveel beter zouden zijn voor katten, waarom brengt niet ieder merk zo'n graanvrije versie op de markt?
Waarom sluiten dierenzaken, waar er van Whiskas tot Royal Canin verkocht wordt deze merken dan uit?
Hoe komt het dat deze enkel via internet (buiten Duitsland) verkrijgbaar zijn, terwijl menige kattenbaasjes duidelijk bereid zijn om meer geld uit te geven aan hun voeding?
Als 9/10 katten actiever, meer glanzende vacht, betere ontlasting, enz... zou krijgen door zulke voeding dan is dat toch een gat in de markt waar elke producent zou op springen...
In het ergste geval volstaat het om via The Insiders een campagne te voeren zoals ze deden met Purina, en na een maand tijd kopen de meeste mensen enkel nog graanvrije voeding voor hun katten.
Simple as that :goofy:

Pfff, ik blijf wel op mijn honger zitten naar wetenschappelijk onderzoek en bewijs wat dit betreft (gezonde kattenvoeding algemeen).

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#149 Geplaatst 19 januari 2013 - 15:34

Bekijk berichtlathyrus, op 19 januari 2013 - 15:16, zei:

ah, je bedoelde dat het hongergevoel niet verzadigd wordt
ik bedoelde dat ze het gewoon zo graag eet dat ze maar  blijft proppen
Als wij hier natvoer in de kamer zetten dan blijft onze ramses ook proppen, ook al staat hij op ontploffen en heeft hij al lang geen honger meer, in dat geval ligt dat niet aan het voeder hé maar aan mijn natvoederverslaafde kat haha
Ja, zo blijkt het toch : bij andere merken die ze ook lust propt ze zich niet vol (lees zaagt ze geen 10x/dag om haar potje bij te vullen).
Hier blijft het bakje niet staan doordat onze Miloh op speciale voeding staat ; dus op "aanvraag" worden ze bediend :goofy:
Verder denk ik zo : je schreef "natvoederverslaafde", wie weet zit er in Purina geen ingrediënt die verslavend werkt :trance:
Lijkt vergezocht, maar uiteindelijk bij kauwgom zoals Stimorol is dat ook het geval :louche:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#150 Geplaatst 19 januari 2013 - 15:41

ik heb veel kauwgom van stimorol gekauwd maar ik had er toch geen probleem mee om van de ene dag op de andere te stoppen hoor...
Geplaatste afbeelding