Spring naar inhoud

- - - - -

Vanavond in Volt reportage over prijsverschillen bij kattenvoeding

• Log in om te reageren
213 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#166 Geplaatst 23 januari 2013 - 18:21

Ik verschiet niet echt van hun antwoord...
Het zou me eerder verwonderd hebben indien ze plots het niveau van hun programma zouden aanpassen aan de vraag van de kijker.
Zolang het maar niet teveel tijd/moeite in beslag neemt en het aantal kijkcijfers gehaald wordt :louche:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#167 Geplaatst 23 januari 2013 - 18:24

blijkbaar hebben ze ook een probleem met begrijpend lezen, in mijn mail stond duidelijk dat ze net niet de duurdere merken en topmerken hadden onderzocht en nu beweren ze dat ze dat wel gedaan hebben...
Ze maken zich er gewoon makkelijk vanaf
Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#168 Geplaatst 23 januari 2013 - 18:25

Exact hetzelfde gekregen...
Heb nu zin om die mail te beantwoorden hè :-D

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#169 Geplaatst 23 januari 2013 - 18:29

dat heb ik ondertussen al gedaan hoor
Geplaatste afbeelding

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#170 Geplaatst 23 januari 2013 - 21:04

hehe,

ik heb ook de identieke mail als die van jullie ontvangen, van de VOLT redaktie, van een zekere Sven Pichal,
alé, ze zijn al zo beleefd om tenminste een antwoordje te sturen, da's al iets!

maar voor het overige....vraag ik me af hoe aandachtig ze mijn mail hebben gelezen, dit is geen antwoord op mijn en op onze vraag.....

..en van de Libelle redaktie heb ik ook antwoord gekregen, nl dat ze mijn mail naar de reportage verantwoordelijke gingen doorsturen en indien deze laatste het interessant (?) genoeg vond (...) dat ik dan bericht zou ontvangen.......

van de anderen nog geen antwoord gehad...

wij zijn gewoon maar een nummer voor hen en een middel om meer boekskes (of kijkers) te verwerven en behouden.......

... weer een ontgoocheling rijker :shhh: :misselijk: [-(

Bewerkt door spirou2007, 23 januari 2013 - 21:06.

:) :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#171 Geplaatst 23 januari 2013 - 21:06

Het in momenteel terug volt en nog geen woord over de vele ontgoochelde kijkers. Nochtans de reacties op de site zelf zijn toch wel talrijker dan andere reportages, op hun facebook hebben ze negatieve commentaren gehad en jullie mailtjes.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#172 Geplaatst 24 januari 2013 - 07:49

Als ze overal zo lauw gaan op reageren dan hoop ik dat het binnenkort gedaan is
met het programma Volt.
Ik keek er allang niet meer maar just deze aflevering wou ik nog wel eens bekijken.
Da's dus weer zonde van de tijd gebleken.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#173 Geplaatst 24 januari 2013 - 12:45

ik heb onderstaande teruggestuurd naar die meneer Pichal en heb daar deze ochtend antwoord op gekregen waaruit nog maar eens blijkt dat ze gewoon niet weten wat ze doen en dat ze nauwelijks research doen

beste

jullie willen gewoon niks doen aan t geen de kijker niet fair vindt.

Jullie sturen simpelweg hetzelfde mailtje naar iedereen die gereageerd heeft

Als dat niet zo zou zijn dan zouden jullie in ieder geval ook al een probleem hebben met begrijpend lezen aangezien het punt in mijn mail net was dat jullie de duurdere merken en topmerken niet bekeken hebben en de kijker is helemaal niks te weten gekomen, jullie hebben brol vergeleken met brol en dat nog eens vergeleken met brol.

En jullie nu beweren dat jullie dat wel gedaan hebben, de duurdere merken en topmerken in de vergelijking opnemen.

Misschien denken jullie dat al jullie kijkers hersenloos zijn...

Deze kijker kijkt alvast nooit meer

groeten

Antwoord:

Beste mevrouw,

Dat spijt ons zeer. U weet blijkbaar erg veel over kattenvoedig en daar heeft u dan zelf voordeel mee. Naar ons weten stelt Sheba zich voor als een luxmerk, is het bovendien drie keer zo duur als de goedkoopste merken. Dus ik zie net in wat we fout deden, behalve dat het erg basic bleef, maar dat is soms moeilijk anders.
Uiteraard vinden we niet dat hersensloos bent, waar zouden we dat recht halen,
Groet,

S P
Namens de Volt-redactie

mijn antwoord

Beste meneer P

als u mijn oorspronkelijke mail had gelezen dan had u geweten waar u fout hebt gezeten
U herhaalt jullie fout trouwens nog eens hieronder, u zegt dat sheba zich voorstelt als een luxe merk (en daarom gaan jullie er dus ook van uit dat het een luxe merk is wat aantoont hoe weinig research er gedaan is).
Maar daarom is het nog geen luxe merk.
Ik kan mezelf ook voorstellen als een luxe madam maar daarvoor ben ik nog geen luxe madam, het is niet omdat een bepaald merk bepaalde reclame maakt dat het dan een topmerk is (zoals ik uitgebreid heb uitgelegd in mijn oorspronkelijke mail)
Als jullie nog maar de moeite hadden genomen om een dierenarts te consulteren dan hadden jullie heel andere merken van voeding voorgeschoteld gekregen als zijnde topmerk.
Maar nee, jullie zien reclame op tv en volgen dat dan maar...
En dan misleiden jullie daardoor iedereen die naar jullie programma kijkt en die zich vertrouwt op jullie onderzoek.
Jullie vinden de mensen die reageren dan misschien niet hersenloos maar heel veel belang hechten jullie toch niet aan jullie kijkers hun mening aangezien jullie naar iedereen die gereageerd heeft hetzelfde standaard antwoord sturen en daaruit duidelijk blijkt dat jullie de mensen hun reacties gewoon niet of heel oppervlakkig hebben gelezen en jullie je zelfs niet de moeite getroosten om de mensen een antwoord te sturen op hun eigen reactie...
Vroeger geloofde ik dat jullie je research heel goed deden en geloofde ik echt wat in Volt geconcludeerd werd.
Nu dat ik gezien heb wat voor armoedige research jullie doen en snel jullie zelf misleid worden geloof ik niks meer van wat er nog geconcludeerd word en ik zal alvast niet meer naar Volt kijken net als een hele hoop andere mensen die naar dezelfde aflevering gekeken hebben en die tot dezelfde constatie zijn gekomen ...

Groeten

alé jong, die uilen volgen zelf t geen dat de reclame zegt, die doen gewoon geen deftige research zunne
Ik word er nog kwaad van

Bewerkt door lathyrus, 24 januari 2013 - 12:46.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#174 Geplaatst 24 januari 2013 - 13:24

Meneer P zou me willen bellen aangezien het een dovemansgesprek is...
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#175 Geplaatst 24 januari 2013 - 13:37

Als ze geen herziening willen doen en deftige onderzoeken en dit recht zetten op tv denk ik dat verdere communicatie ook niet echt nuttig is. Kvind het wel jammer, blijkbaar zien ze de ernst hier van niet in. Moesten ze mc Donalds gaan promoten als zijnde gezonde voeding zou het halve land op zn achterste poten staan en allerlei diëtisten er op springen. Voor dieren echter is blijkbaar een goed onderzoek niet nodig ofzo? Nu zijn er een hoop mensen die hun katten rommel gaan voederen of nog erger rommel dan ze al gaven omdat ze op tv zijden dat... :( en dat lijken ze niet te snappen zo te zien.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#176 Geplaatst 24 januari 2013 - 13:40

Bekijk berichtEibhlin, op 24 januari 2013 - 13:37, zei:

Als ze geen herziening willen doen en deftige onderzoeken en dit recht zetten op tv denk ik dat verdere communicatie ook niet echt nuttig is. Kvind het wel jammer, blijkbaar zien ze de ernst hier van niet in. Moesten ze mc Donalds gaan promoten als zijnde gezonde voeding zou het halve land op zn achterste poten staan en allerlei diëtisten er op springen. Voor dieren echter is blijkbaar een goed onderzoek niet nodig ofzo? Nu zijn er een hoop mensen die hun katten rommel gaan voederen of nog erger rommel dan ze al gaven omdat ze op tv zijden dat... :( en dat lijken ze niet te snappen zo te zien.

dat is dus wat ik geantwoord hebt, dat hij mag bellen maar ik het nut er niet van inzie aangezien hij ervan overtuigd is dat zij hun job hebben gedaan en ik ervan overtuigd ben dat ze zelf de reclame hebben gevolgd als een mak schaap (nogal lachwekkend aangezien ze zelf allerhande reclame's aan de kaak stellen) en degene die research gedaan heeft maar een dikke prutser is.
En hij me van niks anders gaat overtuigen.
En dat veel mensen gewoon een rechtzetting willen en dat men toegeeft dat hun kwaliteitsonderzoek niet veel waard was/is
Maar dat dat er toch niet gaat komen aangezien het maar om katten gaat...
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#177 Geplaatst 24 januari 2013 - 16:14

Je bent duidelijk een doorzettertje Lathyrus, en dat bedoel ik positief.
Na alle moeite die je gedaan hebt hoop ik dat het telefoongesprek wat uitmaakt indien ze je contacteren.
Zoals ik al eerder vernoemde zijn die testen op Volt vaak héél oppervlakkig en heb ik me aan andere onderwerpen ook al geïrriteerd.
Persoonlijk vind ik als je iets onderzoekt om daarna via de media te verspreiden, maar daar noch tijd of moeite wenst voor te doen omdat het maar x-aantal minuten van het programma mag innemen, dat je beter geen onderzoeken leidt.
Het is altijd veel beter om mensen niet te informeren dan verkeerd te informeren.

Ik herinner me de test over dat toestel die je kan gebruiken als boor, schuurmachine, enz...
De naam ken ik niet en zelf heb ik de uitzending niet gezien maar wel gehoord van mijn moeder dat het volgens de test zijn geld niet waard is.
Kort daarop hoorde ik van mijn buurman dat hij dit had gekocht en verschillende werkjes had uitgevoerd in huis + tevreden was over het toestel.
Uiteraard kan je niet voor de prijs van een boormachine van pakweg "Bosch" een toestel kopen die kwalitatief even hoogwaardig is en verschillende functies heeft.
Maar voor iemand die het niet dagelijks gebruikt of volledig huis moet renoveren, enkel een klusje hier en daar blijkt het dus best wel handig als ik op de ervaring van mijn buurman uitga.
En zo zijn er nog tal van voorbeelden waar programma's zoals Volt de kijker verkeerd informeren.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 24 januari 2013 - 16:15.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#178 Geplaatst 24 januari 2013 - 16:35

Ik vind het wel spannend en hoop nog steeds dat hier een staartje aan komt!
Chapeau voor alle leden die massaal mailden ;) :flower:

All you need is love...and a cat! :love3:

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#179 Geplaatst 24 januari 2013 - 18:55

Bekijk berichtlathyrus, op 24 januari 2013 - 13:40, zei:

dat is dus wat ik geantwoord hebt, dat hij mag bellen maar ik het nut er niet van inzie aangezien hij ervan overtuigd is dat zij hun job hebben gedaan en ik ervan overtuigd ben dat ze zelf de reclame hebben gevolgd als een mak schaap (nogal lachwekkend aangezien ze zelf allerhande reclame's aan de kaak stellen) en degene die research gedaan heeft maar een dikke prutser is.
En hij me van niks anders gaat overtuigen.
En dat veel mensen gewoon een rechtzetting willen en dat men toegeeft dat hun kwaliteitsonderzoek niet veel waard was/is
Maar dat dat er toch niet gaat komen aangezien het maar om katten gaat...

Ja, en ik denk dat je gerust mag zeggen: in naam van alle kattenvrienden!
Ik erger me ook dat we precies tegen onze stoel babbelen, ze antwoorden telkens naast de kwestie ,grrr :misselijk:
Misschien is diene Pichal maar een 'correspondent', de telefonist en typist die de brieven en mails moet beantwoorden, ik weet het niet.....
denken ze daar bij Volt nu echt niet na???? :pray:

En,inderdaad, ik hoor het nu ook in de winkel dat mensen tegen elkaar zeggen, we mogen de goedkope kattenvoeding kopen, tis evengoed!!!!!
Ik heb nog niet geantwoord op de mail van Sven Pichal, maar als ik dat zo zie, is het verloren moeite, maar ik zal wel een antwoord sturen, we gaan ze niet gerust laten :mrgreen: ,voordat ze ons een goed antwoord geven  :bleh:  of tenminste een rechtzetting! :cop:

Van de FAVV en die andere instantie heb ik nog niks gehoord, zelfs geen mail waar ze laten weten dat ze mijn mail ontvangen hebben.... ja, daar is geen geld mee te verdienen zeker....

:misselijk: ambetant wordt ik daarvan, he, geld geld geld, tis  t enige dat voor telt precies.............

Bewerkt door spirou2007, 24 januari 2013 - 18:58.

:) :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#180 Geplaatst 24 januari 2013 - 19:02

Ik hoop stiekem dat er een hoop katten die goedkopere brol laat staan en dat ze op die manier er bedrogen uit komen.