Spring naar inhoud

- - - - -

Vanavond in Volt reportage over prijsverschillen bij kattenvoeding

• Log in om te reageren
213 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#196 Geplaatst 29 januari 2013 - 22:25

Bekijk berichtcatherine, op 29 januari 2013 - 19:08, zei:

Maar naar het schijnt zou het premium droogvoer van de aldi en lidl wel heel goed zijn.
Ik weet het niet hé zal eens volgende keer in de aldi kijken wat de samenstelling ervan is.

Iedereen kan geen almo geven het zijn dikwijls kleine blikjes en redelijk duur.
Ik geef het hier ook niet aan mijn 15 katten, ben ik daarom een slechter baasje?

Veel mensen kopen hun dieren eten gewoon bij de supermarkt of aveve, veel denken dat het duurder is bij tom en co en consorten.

ja maar dat is net het punt dat ik maakte in die brief naar de krant, je kan ook almo kopen die maar 50 cent per kg duurder is dan whiskas (en die dus goedkoper is dan sheba) maar waar wel tussen de 61 en 79% kwaliteitsvlees inzit.
Op 50 cent per kg gaat een mens toch niet kijken als ze dan weten dat ze wel kwaliteit krijgen voor hun geld...
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#197 Geplaatst 30 januari 2013 - 15:59

Bekijk berichtlathyrus, op 29 januari 2013 - 22:25, zei:

ja maar dat is net het punt dat ik maakte in die brief naar de krant, je kan ook almo kopen die maar 50 cent per kg duurder is dan whiskas (en die dus goedkoper is dan sheba) maar waar wel tussen de 61 en 79% kwaliteitsvlees inzit.
Op 50 cent per kg gaat een mens toch niet kijken als ze dan weten dat ze wel kwaliteit krijgen voor hun geld...
Ik heb het hier ook eens zitten uitrekenen he. Vroeger kreeg fluffy gourmet als eten, dit kost ongeveer 7€ voor 12 zakjes. Als ik dus 1 kat 2 zakjes per dag zou geven komt dat op 35€ per maand. Nu heb ik dus 3 katten dus zou ik aan 105€/maand zitten. Nu geef ik dus almo, laatst een bestelling gedaan voor een ganse maand aan eten en ik kwam op 106€. Dus eigenlijk scheelt dat zowat niets qua prijs. Terwijl in almo toch een pak meer vlees zit dan die gourmet wat een standaard supermarkt merk is.

Mocht ik ergens een rekenfoutje gemaakt hebben laat maar weten, kan altijd. Ik en wiskunde zijn geen vrienden.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#198 Geplaatst 30 januari 2013 - 16:09

Bekijk berichtEibhlin, op 30 januari 2013 - 15:59, zei:

Ik heb het hier ook eens zitten uitrekenen he. Vroeger kreeg fluffy gourmet als eten, dit kost ongeveer 7€ voor 12 zakjes. Als ik dus 1 kat 2 zakjes per dag zou geven komt dat op 35€ per maand. Nu heb ik dus 3 katten dus zou ik aan 105€/maand zitten. Nu geef ik dus almo, laatst een bestelling gedaan voor een ganse maand aan eten en ik kwam op 106€. Dus eigenlijk scheelt dat zowat niets qua prijs. Terwijl in almo toch een pak meer vlees zit dan die gourmet wat een standaard supermarkt merk is.

Mocht ik ergens een rekenfoutje gemaakt hebben laat maar weten, kan altijd. Ik en wiskunde zijn geen vrienden.

ja want twee zakjes voor 1 kat is al teveel... reeëler is half zakje s morgens en half zakje s avonds =1 zakje per kat per dag..

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#199 Geplaatst 30 januari 2013 - 16:19

Bekijk berichtmiranda, op 30 januari 2013 - 16:09, zei:

ja want twee zakjes voor 1 kat is al teveel... reeëler is half zakje s morgens en half zakje s avonds =1 zakje per kat per dag..
Dit staat anders bij voedingsadvies: Een volgroeide kat (4 kg) heeft 4 blikken per dag, verdeeld over minstens 2 maaltijden per dag nodig. Het zijn blikjes van 85gr. Dus ik rekende al de helft omdat ik 4 toch best veel vind aangezien ik die blikjes gaf vroeger.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#200 Geplaatst 30 januari 2013 - 17:34

Bekijk berichtEibhlin, op 30 januari 2013 - 16:19, zei:

Dit staat anders bij voedingsadvies: Een volgroeide kat (4 kg) heeft 4 blikken per dag, verdeeld over minstens 2 maaltijden per dag nodig. Het zijn blikjes van 85gr. Dus ik rekende al de helft omdat ik 4 toch best veel vind aangezien ik die blikjes gaf vroeger.

het is wel zo dat er op de dozen 4 zakjes verdeeld in twee maaltijden per kat staat... 85gr is ook 1 zakje maar toch is dit teveel voor de katten...ze hebben heel de dag door wel wat korrels staan en krigen gewoon half zakje per kat per voeding x 2 en dat is meer dan voldoende ...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#201 Geplaatst 30 januari 2013 - 18:15

Bekijk berichtmiranda, op 30 januari 2013 - 17:34, zei:

het is wel zo dat er op de dozen 4 zakjes verdeeld in twee maaltijden per kat staat... 85gr is ook 1 zakje maar toch is dit teveel voor de katten...ze hebben heel de dag door wel wat korrels staan en krigen gewoon half zakje per kat per voeding x 2 en dat is meer dan voldoende ...
Ja daarom dat ik dus 2 rekende omdat het inderdaad wat veel is. Elke kat eet ook anders, de ene meer of minder dus een vaste prijs kan je er sowieso niet op plakken. Nu krijgen ze hier 2x per dag voor 3 katten 140gr. Ik wou gewoon maar effe aantonen dat er volgens mij niet zooooo een enorm prijs verschil is met sommige supermakt merken.

Geef je zoals jij 1 zakje kom je inderdaad aan de helft.

Bewerkt door Eibhlin, 30 januari 2013 - 18:17.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#202 Geplaatst 30 januari 2013 - 20:30

Bekijk berichtEibhlin, op 30 januari 2013 - 15:59, zei:

Is wel degelijk een rekenfout. De hoeveelheid almo waar je op basseerd is 108 stuks aan blikjes of zakjes. Je moet dit zelfde aantal dan ook doen voor de gourmet. Als je op € 106 euro aan gourmet uitkomt. Bij 108 zakjes gourmet kom ik uit op een bedrag van € 67.45. Laten we zeggen € 68,00 Dit is een verschil van slechts € 38,00 euro. Dit noem ik niet niks.
Op de site van Almo wordt ook aangeraden om naast vlees ook brokjes te geven. De hoeveelheid die je hebt besteld is neem ik aan, niet alles wat de kat die maand te eten krijg, maar zit mogelijk ook droogvoer bij. Het gene wat bij gourmet op wordt gebasseerd is alleen op natvoer. Om een kat aan zijn nodige calorieën te laten voorzien, kan je niet alleen deze 108 blikjes of zakjes geven, daar heeft een kat te weinig aan. De rest vul je dus aan.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#203 Geplaatst 30 januari 2013 - 20:40

Ik denk dat bij dit programma voornamelijk is gekeken naar het gene wat het makkelijkste voorhanden is.
Vergeet niet de voedingsmiddelen zijn er voor huisdieren de laatste 20 jaar ook enorm veranderd. Veel al is de liefde voor dieren er met de paplepel ingegoten. 30 jaar geleden was er geen speciale voeding voor kitten, oudere kat, castraat en wat heb je allemaal nog meer.
Je had toen eigenlijk alleen de supermarktmerken. En de katten werden er oud mee. De kat van mijn zus is 24 jaar geworden op felix en whiskas. Ze heeft nu een andere kat en deze krijgt geen andere voeding dan dit spul. Ze heeft er immers goede ervaring mee.
De nieuwe generatie wordt opgevoed met internet, daarnaast ook met mond-op-mond reclame. Hoeveel katten eten er nog steeds niet alleen maar whiskas e.d. Wanneer ze op een forum komen, wegens een probleem, dan moeten ze ineens naar iets anders overgaan. Alleen deze mensen zijn ook opgevoed met in hun achterhoofd nog steeds. "De kat bij mijn ouders is ook zo oud geworden, dus hoezo is het slecht" En daarnaast zie je ook in de dierenwinkel de whiskas, tegenover de animonda, miamor e.d staan ( overigens als we dan toch het rekensommetje maken, ik betaal voor mijn natvoer op nog geen maand het bedrag van € 48,00 Animonda vom Feinsten. Ik heb dan 96 schalen)

Mensen gaan toch voor de voeding shoppen in de supermarkt. Immers daar haalt de mens ook zijn eigen voeding.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#204 Geplaatst 30 januari 2013 - 20:50

Kon maar een poging doen he :) ik vroeg het me af hoeveel prijs verschil er zou zijn mocht ik ze nog steeds gourmet gegeven hebben.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#205 Geplaatst 30 januari 2013 - 20:57

Bekijk berichtEibhlin, op 30 januari 2013 - 20:50, zei:

Kon maar een poging doen he :) ik vroeg het me af hoeveel prijs verschil er zou zijn mocht ik ze nog steeds gourmet gegeven hebben.

;)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#206 Geplaatst 30 januari 2013 - 21:35

:pray:       :bla: :bla:       :pray:

Zal eens, als ik de tijd vind, de prijzen gaan vergelijken, de hoeveelheden per verpakking en de ingrediënten¨, toch voor de door ons meest gekochte en door ons katten gegeten voeding (RC, Hills, Purina,... ......, sheba, whiskas (lusten mijn katten NIET),

:bleh:   zal ten gepaste tijde tekst en uitleg schrijven :lachen: .
:) :)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#207 Geplaatst 02 februari 2013 - 22:25

nog altijd van nergens en nieverans een antwoord, [-(
enkel het beleefdheidsmailtje van VOLT, voor de rest niks! :(
:) :)

Woezel
Woezel
  • 21 berichten
  • 1 katten

#208 Geplaatst 26 juli 2013 - 14:09

is purina one droogvoer voor kittens
goede voeding?
:eat

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#209 Geplaatst 27 juli 2013 - 12:11

De katten van mijn broer krijgen Whiskas en blinken en zitten mooi in hun vel (nog wel heel jong). Mijne dikkie krijgt de betere merken en is te dik. Waar zit de logica :s .

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#210 Geplaatst 27 juli 2013 - 12:29

zit  ook deels in de aanleg/genen denk ik!
de een hebben een snellere verbranding dan de ander, de een is een doorjager terwijl bij de ander alle pondjes blijven kleven

mijn balou zit met een serieus overgewicht :(
mijn witje is te mager, (nu speelt natuurlijk ook wel zijn schildkliertumor en zijn ouderdom mee)
en mijn gipsy is net goed

en ze krijgen alle drie de zelfde droge brokjes van Lara fitness poultry, en af en toe een stokje of natvoer uit de alu vlootjes van de aldi