Spring naar inhoud

- - - - -

Vanavond in Volt reportage over prijsverschillen bij kattenvoeding

• Log in om te reageren
213 reacties op dit onderwerp
Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#76 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:48

Maar het probleem blijft natuurlijk, zoals de vragensteller zelf zegt, dat mensen gemakshalve gewoon het voer kopen in de supermarkt waar ze hun andere inkopen doen. Daar vind je weinig goede voeding he...
Van de stank of diarree hebben ze vaak geen last want hun katten gaan in iemand anders zijne hof k*kken!

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#77 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:53

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 17 januari 2013 - 14:45, zei:

zet er nog maar bij: Jammer dat de marketing en reclame belangrijker zijn dan het welzijn van de katten.

Goe Stijn :)

Verbeterde versie:

Woensdag keek ik reikhalzend uit naar de reportage van Volt ivm de prijsverschillen in kattevoeding.  Als kattenopvang doen wij ons uiterste best om de toekomstige adoptanten te informeren over kwalitatieve voeding.  Volt laat nu zien dat whiskas en sheba evenwaardig zijn aan witte producten en geven dus onterecht de indruk dat deze merken goede voeding zijn.  Over écht goede voeding wordt er jammer genoeg niet gepraat (Almo, Hill's, Animonda,...).  Dat een kat een carnivoor is, en vlees nodig heeft (geen suikers, granen, kleurstoffen en bewaarmiddelen).  Dat het genoemde natvoer maar 4% vlees bevat terwijl er merken met 80 % vlees en meer te krijgen zijn.  Ook een gemiste kans om vers voeren te promoten.  Heel jammer dat de marketing en reclame belangrijker zijn dan het welzijn van de kat.

Bewerkt door Evyke81, 17 januari 2013 - 14:54.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#78 Geplaatst 17 januari 2013 - 14:56

Bekijk berichtEvyke81, op 17 januari 2013 - 14:43, zei:

We kunnen misschien wat samenwerken om er nen toptekst van te maken.
Dit had ik nu:

Woensdag keek ik reikhalzend uit naar de reportage van Volt ivm de prijsverschillen in kattevoeding.  Als kattenopvang doen wij ons uiterste best om de toekomstige adoptanten te informeren over kwalitatieve voeding.  Volt laat nu zien dat whiskas en sheba evenwaardig zijn aan witte producten en geven dus onterecht de indruk dat deze merken goede voeding zijn.  Over écht goede voeding wordt er jammer genoeg niet gepraat (Almo, Hill's, Animonda,...).  Dat een kat een carnivoor is, en vlees nodig heeft (geen suikers, granen, kleurstoffen en bewaarmiddelen).  Dat het genoemde natvoer maar 4% vlees bevat terwijl er merken met 80 % vlees en meer te krijgen zijn.  Ook een gemiste kans om vers voeren te promoten.  Heel jammer.

Zit nog maar aan 150 woorden.  Ben ik iets belangrijks vergeten of staat er iets bij dat er niet tussenhoort?

Amai, zijn dat al 150 woorden...
Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#79 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:02

ja Nadine... 200 woorden had niets voor jou geweest ze :d

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#80 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:06

Bekijk berichtlathyrus, op 17 januari 2013 - 14:56, zei:

Amai, zijn dat al 150 woorden...

4 is een woord
% is een woord.  Gaat rap vooruit ze :)

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#81 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:11

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 17 januari 2013 - 15:02, zei:

ja Nadine... 200 woorden had niets voor jou geweest ze :d

Ik ga het toch doen, heb het nog al gedaan en is toen ook gepubliceerd, het lukt me wel maar het kost moeite...
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:15

Ga je deze mail/brief ook laten bezorgen aan het programma Volt zelf?
Misschien krijgen we daar dan ook reactie op.
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#83 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:18

Bekijk berichtJo, op 17 januari 2013 - 15:15, zei:

Ga je deze mail/brief ook laten bezorgen aan het programma Volt zelf?
Misschien krijgen we daar dan ook reactie op.

Kan ik doen ja
Geplaatste afbeelding

Chilli
Chilli
  • 9 berichten

#84 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:22

Ik heb de reportage van Volt ook gezien. Net zoals iedereen dacht ik: ah interessant dat ze dat eens gaan onderzoeken, benieuwd wat het resultaat zal zijn. Amai, zo een beperkt onderzoek! En dat dan nog samen met een prof dierenvoeding, daarvan had ik toch wel véél beter verwacht. Ik heb al een mail gestuurd naar Volt en ook een publieke reactie verstuurd (maar die is niet gepubliceerd). Ik hoop toch echt wel dat er een rechtzetting komt. Ik begrijp echt niet waarom ze dat niet door dierenartsen hebben laten onderzoeken. Zo een belabberd onderzoek voor waar uitzenden op de openbare omroep vind ik echt niet kunnen.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#85 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:35

Toen ik daarstraks bij Delhaize binnenkwam, liep ik direct op een groot kartonnen display met Whiskasproducten en ernaast eentje van Pedigree...'k vroeg me af of dit nu toeval was...
Geplaatste afbeelding

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#86 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:41

Bekijk berichtEvyke81, op 17 januari 2013 - 14:53, zei:

Goe Stijn :)

Verbeterde versie:

Woensdag keek ik reikhalzend uit naar de reportage van Volt ivm de prijsverschillen in kattevoeding.  Als kattenopvang doen wij ons uiterste best om de toekomstige adoptanten te informeren over kwalitatieve voeding.  Volt laat nu zien dat whiskas en sheba evenwaardig zijn aan witte producten en geven dus onterecht de indruk dat deze merken goede voeding zijn.  Over écht goede voeding wordt er jammer genoeg niet gepraat (Almo, Hill's, Animonda,...).  Dat een kat een carnivoor is, en vlees nodig heeft (geen suikers, granen, kleurstoffen en bewaarmiddelen).  Dat het genoemde natvoer maar 4% vlees bevat terwijl er merken met 80 % vlees en meer te krijgen zijn.  Ook een gemiste kans om vers voeren te promoten.  Heel jammer dat de marketing en reclame belangrijker zijn dan het welzijn van de kat.

Ja Evyke, :bravo: :bravo: :bravo: goed idee om deze brief naar VOLT te sturen en misschien ook wel naar de programma directeur van de VRT!!
Wij zijn hier allemaal diep ontgoocheld in de uitzendingen van VOLT

Bekijk berichtChilli, op 17 januari 2013 - 15:22, zei:

Ik heb de reportage van Volt ook gezien. Net zoals iedereen dacht ik: ah interessant dat ze dat eens gaan onderzoeken, benieuwd wat het resultaat zal zijn. Amai, zo een beperkt onderzoek! En dat dan nog samen met een prof dierenvoeding, daarvan had ik toch wel véél beter verwacht. Ik heb al een mail gestuurd naar Volt en ook een publieke reactie verstuurd (maar die is niet gepubliceerd). Ik hoop toch echt wel dat er een rechtzetting komt. Ik begrijp echt niet waarom ze dat niet door dierenartsen hebben laten onderzoeken. Zo een belabberd onderzoek voor waar uitzenden op de openbare omroep vind ik echt niet kunnen.

Inderdaad Chilli,
spijtig genoeg zijn er veel baasjes die luisteren naar zulke programma's en dus niet verder denken aan de gezondheid van de kat (omdat ze een blind vertrouwen hebben in zulke programma's)
:) :)

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#87 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:46

Bekijk berichtEvyke81, op 16 januari 2013 - 21:55, zei:

Het heeft amper 5 minuten geduurd, dus niet echt de moeite

Thx, weer 5 minuten gespaard in mijn te drukke leven, moet hier dringend gaan voortdoen sé

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#88 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:52

Bekijk berichtsnoopy, op 17 januari 2013 - 15:35, zei:

Toen ik daarstraks bij Delhaize binnenkwam, liep ik direct op een groot kartonnen display met Whiskasproducten en ernaast eentje van Pedigree...'k vroeg me af of dit nu toeval was...
Hier in de delhaize ook.

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#89 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:52

Voilà, heb ook een reactie geschreven op de commentarenlijst, maar blijkbaar moet dit eerst 'gescreend' worden door de moderator.
Hopelijk aanvaarden ze al onze commentaren, dat ze weten dat we dit wel goed bedoeld schrijven, naar ons vriendjes toe :rub:
:) :)

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#90 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:54

ik heb gisterenavond al een commentaar gegeven en deze is nog steeds niet verschenen