Spring naar inhoud

- - - - -

Vanavond in Volt reportage over prijsverschillen bij kattenvoeding

• Log in om te reageren
213 reacties op dit onderwerp
spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#91 Geplaatst 17 januari 2013 - 15:58

Bekijk berichtlathyrus, op 17 januari 2013 - 14:56, zei:

Amai, zijn dat al 150 woorden...

ja, ik had nog 150 tekens over......
zal ook niet genoeg gezegd hebben :x

Bekijk berichtzerkaantje, op 17 januari 2013 - 15:54, zei:

ik heb gisterenavond al een commentaar gegeven en deze is nog steeds niet verschenen

oeioei, het gaat door de censureringsmolen dan?  :help:
:) :)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:03

Bekijk berichtsnoopy, op 17 januari 2013 - 15:35, zei:

Toen ik daarstraks bij Delhaize binnenkwam, liep ik direct op een groot kartonnen display met Whiskasproducten en ernaast eentje van Pedigree...'k vroeg me af of dit nu toeval was...

Bekijk berichtEibhlin, op 17 januari 2013 - 15:52, zei:

Hier in de delhaize ook.

Neen hoor dat is geen toeval. Na die reportage over luiers heeft Kruidvat een actie gedaan om te 'vieren' dat ze als beste luiers uit de test waren gekomen.

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#93 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:08

ik lees toch niet zo een positieve reacties op hun reportage ze... nu nog hopen dat ze er zelf op terug komen... maar dat denk ik niet ze

heb de redactie even een mailtje gestuurd met de hoop dat ze terugkomen op hun reportage die alles behalve volledig is... en dat de echt goede kwaliteitsmerken eens aan bod komen ipv de merken die het grootste reclamebudget hebben...

Bewerkt door Stijn_Poezenpaleis:-), 17 januari 2013 - 16:14.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#94 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:21

Bekijk berichtzerkaantje, op 17 januari 2013 - 15:54, zei:

ik heb gisterenavond al een commentaar gegeven en deze is nog steeds niet verschenen

Ik ook
Heb ook mail gestuurd naar die Tatiana of hoe noemt ze en ook nog een mail gestuurd naar volt waar je mails met suggesties moet naar sturen
Geplaatste afbeelding

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:34

Heb de reportage niet gezien, maar heb blijkbaar ook niets gemist. Ga me de moeite ook niet doen om te kijken.
Wat jammer dat ze zich zo beperkt hebben tot de supermarkt! Hoeveel mensen zullen nu weer terug overschakelen op deze voeding... Erg jammer!!!

Jo V.H.
Jo V.H.
  • 245 berichten
  • 2 katten

#96 Geplaatst 17 januari 2013 - 16:47

Ik denk dat we er allemaal te veel van verwacht hadden...
Maar hadden we nu echt gedacht dat ze die 'goedkope' merken gingen afschieten?
Waarschijnlijk niet.
Jammer dat ze dan wel merken als Almo laten zien, maar uiteindelijk gewoon Everyday, Tom&Co én Sheba vergelijken.
Het is zoals Stijn hierboven al een schreef: ''Jammer dat de marketing en reclame belangrijker zijn dan het welzijn van de katten."

Dankzij de kattensite heb ik meer ontdekt over kattenvoer.
En probeer dan de mensen in mijn omgeving ook te overtuigen...
Mijn katten zijn er alvast goed mee.

Tommie & Ieniemienie
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#97 Geplaatst 17 januari 2013 - 17:45

ik heb t volgende opgestuurd naar Dag Allemaal:

In de uitzending van woensdag jongstleden van volt deed men een kwaliteitsonderzoek van kattenvoeding.
Groot was mijn verbazing dat men onmiddellijk Sheba en Whiskas bestempelde als topmerk en de echte topmerken zoals Hills's, Royal Canin,Eukanubu, Almo Nature kwamen gewoon niet ter sprake.
Er is wel meer voor nodig dan een actrice uit desperate housewives die dik betaald wordt om met haar kont te draaien om van een bepaald merk een topmerk te maken.
Kwalitatieve voeding is voeding waar geen of nauwelijks kleur -en smaakstoffen en bewaarmiddelen inzitten en een hoog percentage kwaliteitsvlees aanwezig is.
Dit is het geval bij echte topmerken zoals Almo Nature, Hill's, Royal Canin en Eukanuba en dergelijke.
Whiskas en sheba en co zitten vol met kleur - en smaakstoffen en bewaarmiddelen maar er zit maar een heel klein percentage vlees in en heel veel water, vooral water...
Wat volt gedaan heeft is een Mc Donalds vergelijken met een Quick en nog een andere fastfoodketen
Ipv een Mc Donalds te vergelijken met een degelijk restaurant waar eten met zorg en kwaliteitsproducten wordt bereid
Shame on you Volt, ik geloof nooit meer een woord van wat ze zeggen.

En ik dat opsturen naar lezersbrieven van laatste nieuws ook

Bewerkt door lathyrus, 17 januari 2013 - 17:43.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#98 Geplaatst 17 januari 2013 - 17:53

Volgens mij zijn er ook best wel katten die lang leven op bv. whiskas-voeding.
Nu toevallig een merk dat de onze nooit gelust hebben...maar er zijn toch wel katten die gezond ouder worden desondanks ze heel hun leven goedkope voeding krijgen.
Ik denk dat je het wat kan vergelijken met mensen die ook niet op hun voeding letten en waarvan je niet kan vatten dat ze nooit/zelden ziek worden terwijl je als persoon die daar zelf op let wel regelmatig ziek wordt.

Zelf ben ik ook eerder iemand die liever voorkomt dan geneest :d
Aangezien we de gezondheid van onze katten even belangrijk vinden geldt qua aankoop van hun voeding dezelfde regel : liever voorkomen dan genezen.
Ons Lucky krijgt nu al een tijdje seniorvoeding zonder kleurstoffen en als hoofdingredient vlees, weliswaar afgewisseld met soms eens seniorvoeding van Aldi of andere merken.
En Miloh Hill's om terug komend blaasgruis te voorkomen : en het helpt gelukkig :jump:

Maar wat de uitzending van Volt betreft : er viel echt NIETS  bij te leren.
Integendeel, menige naïeve baasjes gaan zich niet eens de vraag stellen als hun kat veel overgeeft/diarree heeft of het aan de voeding kan liggen.
Want Volt "bewees" het :censored:
In minder tijd dan ik nodig heb om deze reactie te plaatsen dan nog wel!

Hoe stom kan je zijn om het advies te vragen van iemand die in winkelketen A/Z werkt????
Niemand gaat toch tegen zijn eigen winkel praten?
1 soort voeding werd vergeleken : natte voeding in van die platte doosjes.
Dus als ze het volgende week over voeding voor mensen hebben gaan ze vast enkel de chocoladerepen van de Aldi vergelijken met die van de Colruyt en Côte d'Or :blont:
Ik ben ervan overtuigd dat ook sommige dure merken niet persé gezonde smaken toevoegen zodat onze katten liever deze lusten ; tot daar en niet verder.
Verder zal het ook afhangen van kat tot kat waar ze het best mee zijn.
Kleurstoffen en andere ben ik ook niet voor, al vraag ik mij af in hoeverre deze schadelijk zijn voor de gezondheid van onze dieren, maar zoals eerder vernoemd speel ik liever op zeker.

Ik vroeg me af of jullie vaker naar Volt keken en wat jullie vonden van andere testen?
Meestal zijn ze kortzichtig, kort en totaal irrelevant.
Gisteren heb ik nog eens gekeken omdat het over kattenvoeding ging, maar met opnieuw dezelfde frustratie die ik al bij vorige testen ondervond : het is zonde van de ZENDtijd en slecht voor mijn ZENtijd :p

In het algemeen op onze Belgische zenders vind ik programma's zoals Volt, Telefacts, Koppen, e.a. 0,0/10 qua inhoud.
Nooit uitgebreid, kortzichtig, weinig informatief.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 17 januari 2013 - 18:01.

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#99 Geplaatst 17 januari 2013 - 17:54

Bekijk berichtlathyrus, op 17 januari 2013 - 17:45, zei:

In de uitzending van woensdag jongstleden van volt deed men een kwaliteitsonderzoek van kattenvoeding.
Groot was mijn verbazing dat men onmiddellijk Sheba en Whiskas bestempelde als topmerk en de echte topmerken zoals Hills's, Royal Canin,Eukanubu, Almo Nature kwamen gewoon niet ter sprake.
Er is wel meer voor nodig dan een actrice uit desperate housewives die dik betaald wordt om met haar kont te draaien om van een bepaald merk een topmerk te maken.
Kwalitatieve voeding is voeding waar geen of nauwelijks kleur -en smaakstoffen en bewaarmiddelen inzitten en een hoog percentage kwaliteitsvlees aanwezig is.
Dit is het geval bij echte topmerken zoals Almo Nature, Hill's, Royal Canin en Eukanuba en dergelijke.
Whiskas en sheba en co zitten vol met kleur - en smaakstoffen en bewaarmiddelen maar er zit maar een heel klein percentage vlees in en heel veel water, vooral water...
Wat volt gedaan heeft is een Mc Donalds vergelijken met een Quick en nog een andere fastfoodketen
Ipv een Mc Donalds te vergelijken met een degelijk restaurant waar eten met zorg en kwaliteitsproducten wordt bereid

:duim: :bravo:  Heel goed!!

Hopelijk komt er ook een reactie he,
kan je ook sturen naar Het Nieuwsblad'? of is dat via een omweg?
:doh: als ge er aan denkt, hun (dikke) portemonnee is belangrijk maar de gezondheid van ons katten.......... [-(

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#100 Geplaatst 17 januari 2013 - 17:54

Bekijk berichtEibhlin, op 17 januari 2013 - 15:52, zei:

Hier in de delhaize ook.

Kan geen toeval zijn

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#101 Geplaatst 17 januari 2013 - 17:58

Bekijk berichtlathyrus, op 17 januari 2013 - 17:45, zei:

Vind ik goed opgesteld ook qua inhoud :duim:

Deze hebben we niet eens gehad als ik me goed herinner, tenzij ik niet goed opgelet heb :d

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#102 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:04

Bekijk berichtspirou2007, op 17 januari 2013 - 17:54, zei:

:duim: :bravo:  Heel goed!!

Hopelijk komt er ook een reactie he,
kan je ook sturen naar Het Nieuwsblad'? of is dat via een omweg?
:doh: als ge er aan denkt, hun (dikke) portemonnee is belangrijk maar de gezondheid van ons katten.......... [-(

als je mij het mail adres bezorgt voor lezersbrieven van het nieuwsblad wil ik dat best opsturen.
Halve trouwboek is nu om de krant om het mailadres voor lezersbrieven van het laatste nieuws te weten te komen

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 17 januari 2013 - 17:58, zei:

Vind ik goed opgesteld ook qua inhoud :duim:

Deze hebben we niet eens gehad als ik me goed herinner, tenzij ik niet goed opgelet heb :d

Eva Longoria uit Desperate Housewives maakt toch reclame voor Sheba...
Ze is het dan nog niet zelf die haar dansje uitvoert, het is een stand-in

volgens mij mogen de lezersbrieven van de kant wel wat langer zijn, ik hoop het toch, k zal zien hé
Als nu ook nog wat andere mensen vijf minuten willen uittrekken om zoiets op te sturen gebeurd er misschien toch nog iets...
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.108 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:06

Bekijk berichtlathyrus, op 17 januari 2013 - 18:02, zei:

Eva Longoria uit Desperate Housewives maakt toch reclame voor Sheba...
Ze is het dan nog niet zelf die haar dansje uitvoert, het is een stand-in
Ach, je bedoelde het zo : ik dacht in de reportage van Volt.
Tja, hadden ze die nog kunnen inhuren voor de reportage was het al wat minder zonde van de zendtijd geweest :x

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#104 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:15

aan: lathyrus'
als  je mij het mail adres bezorgt voor lezersbrieven van het nieuwsblad wil ik dat best opsturen.
Halve trouwboek is nu om de krant om het mailadres voor lezersbrieven van het laatste nieuws te weten te komen

digitaal adres:   lezersbrieven@nieuwsblad.be  

Ik zal ook een 'commentaar' versturen,
denk dat we langer gaan zijn beziggeweest aan onze 'reply' of opmerkingen dan dat de reportage van VOLT heeft geduurd.

SUCCES!!!!

Bewerkt door spirou2007, 17 januari 2013 - 18:16.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#105 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:59

Bekijk berichtspirou2007, op 17 januari 2013 - 18:15, zei:

aan: lathyrus'
als  je mij het mail adres bezorgt voor lezersbrieven van het nieuwsblad wil ik dat best opsturen.

digitaal adres:   lezersbrieven@nieuwsblad.be  

Ik zal ook een 'commentaar' versturen,
denk dat we langer gaan zijn beziggeweest aan onze 'reply' of opmerkingen dan dat de reportage van VOLT heeft geduurd.

SUCCES!!!!

bedankt, ik stuur het zeker door
Geplaatste afbeelding