Spring naar inhoud

- - - - -

Welke auto?

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 16 januari 2013 - 23:04

Graag jullie opmerkingen,bedenkingen,ervaringen over volgende auto's:
Citroen Berlingo, VW Caddy, Peugeot Partner, Dacia Dokker, Renault Kangoo, ...
Ben ik juist met alle merken? Ik ken er niks van, ik weet alleen dat ik dringend een nieuwe auto nodig heb en dat we graag een 'bakkersauto' zouden willen.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 17 januari 2013 - 07:01

Mijn broer had een Berlingo en niet anders dan problemen , hij heeft nu een caddy en het is dag en nacht verschil hij is nu heel blij met zijn keuze

nouchka1990
nouchka1990
  • 711 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2013 - 08:41

Ik heb zelf een Peugeot partner 2L turbo diesel, echt een super auto!
groetjes Nouchka, Streepje, Minoe, Zorro, fluffy, en alle opvangertjes :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 17 januari 2013 - 09:39

Ik heb momenteel een VW (wel geen caddy), maar ik vind dat echt goede auto's, ben er heel tevreden van!
banner

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 januari 2013 - 09:49

Zowel mijn vriend als mijn ouders rijden met een Renault Kangoo en zijn daar zéér tevreden mee. Je zit hoog en hebt een goed zicht, geeft een veiligheidsgevoel. Maar ik heb geen ervaring met de andere modellen dus ik kan je helaas geen vergelijking geven... Ik zou zeker testritten gaan maken zodat je direct ziet welke auto je voorkeur draagt. Dacia's hebben dacht ik dezelfde motor e.d. als Renaults, alleen is de afwerking wat minder en daardoor is de auto ook goedkoper.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 17 januari 2013 - 09:54

Mijn man heeft een citroen berlingo (partner en berlingo zijn dezelfde wagens. Ze komen uit dezelfde fabriek. Van dezelfde band. De 1 krijgt de stempel citroen de ander Peugeot )
Ik rijd niet graag in deze wagen. Dit heeft te maken omdat ik klein ben en het overzicht verlies.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 17 januari 2013 - 10:36

Bekijk berichtjubikelcats, op 17 januari 2013 - 09:54, zei:

Mijn man heeft een citroen berlingo (partner en berlingo zijn dezelfde wagens. Ze komen uit dezelfde fabriek. Van dezelfde band. De 1 krijgt de stempel citroen de ander Peugeot )
Ik rijd niet graag in deze wagen. Dit heeft te maken omdat ik klein ben en het overzicht verlies.

Kan je wat meer uitleg geven over wat je bedoelt met 'ik het overzicht verlies'? Ik ben ook redelijk klein, daarom.

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 17 januari 2013 - 10:41

Wat ik misschien ook best nog vermeld: de auto zou vooral dienen voor kortere ritten, om mijn twee jongens naar school en voetbal te brengen, om mee te gaan werken in het volgende dorp (5-10minuten)...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 17 januari 2013 - 10:52

Bekijk berichtmoekeLien, op 17 januari 2013 - 10:36, zei:

Kan je wat meer uitleg geven over wat je bedoelt met 'ik het overzicht verlies'? Ik ben ook redelijk klein, daarom.

Doordat alles te groot is daarbinnen, grote ramen, binnenspiegel te hoog. Hierdoor zie ik niet meer alles wat op de weg gebeurd.
Ik ben 1.65 en maak gebruik van een extra kussen. Als ik op de stoel zit kijk ik verkeerd in de spiegel waardoor de auto's achter mij ver weg lijken.
Mijn eigen auto is een chevrolet kalos. Ik zit hierin ook hoog, alleen door de compactheid voel ik me niet kleinduimpje in een7-mijls laars.

In de auto van mijn man rijd ik niet met het verkeer mee en ben dus eigenlijk een gevaar op de weg.

Bekijk berichtmoekeLien, op 17 januari 2013 - 10:41, zei:

Wat ik misschien ook best nog vermeld: de auto zou vooral dienen voor kortere ritten, om mijn twee jongens naar school en voetbal te brengen, om mee te gaan werken in het volgende dorp (5-10minuten)...

Persoonlijk zou ik dan niet zo'n hoge wagen nemen. Of een compactwagen of evt stationwagen

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 17 januari 2013 - 11:04

Nog even toevoegen. Rijden in zo'n wagen moet je ervaren om te kunnen zelf voor je eigen. Maak een flinke proefrit.
Toen we die wagen van mijn man kochten zijn we hier de provinciale weg op gegaan. Deze weg staat hier in het noorden ook bekend om zijn vele ongelukken. Mijn man heeft het grootste gedeelte gereden. Hij rijdt er prettig in en voelt zich veilig. Ik heb het laatste stukje gereden en was blij dat ik er was. Ik heb ook Suzuki baleno estate gereden. Een station is lang, veilig maar niet kolossaal. Overigens de estate ligt op het kerkhof.  Heb daar een flink ongeluk meegehad :(

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 17 januari 2013 - 12:57

mijn schoonouders (bakkers) hebben jarenlang een opel vivaro gehad en nooit problemen mee gehad.
Zelf rijden we met een citroentje en daar zijn we ook super content van!!
Dacia heb ik persoonlijk nog niet veel goeds van gehoord.

Maar ik denk dat je met de rest weinig verkeerd kan doen.
Zoals hierboven al gezegd werd, proefrit doen met allemaal en zien wat je het beste bevalt en de welke het beste past bij je noden.

Veel succes!!

Time spent with cats is never wasted

azrael
azrael
  • 445 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 17 januari 2013 - 17:47

Sowieso eerst testrit maken met elke auto. De ene auto ligt je namelijk beter dan de andere.
Verder moet je een en ander afwegen.

Een VW is niet de goedkoopste. Maar het is zonder twijfel wel de betere van degene die je opsomt...
Vind je de kwaliteit en duurzaamheid belangrijk? Moet je er veel km's mee doen? Dan kan de VW zijn hogere prijs opbrengen door meer comfort en veiligheid te bieden en langer mee te gaan.
Moet je niet veel km's doen of wil je na 3 jaar sowieso toch een nieuwe, dan kan je evengoed een goedkopere variant nemen.

Je moet je niet laten leiden door verhalen over Peugeots, Opels of VW's... Als autoliefhebber kan ik je van elk merk wel een of meerdere verhalen vertellen waarbij je meermaals zal denken; "dit is toch haast niet te geloven"...
Doorgaans kan je echter wel stellen dat franse auto's wat goedkoper zijn en dus ook goedkoper in elkaar steken. Comfort en afwerking is wat minder en ze zullen ook wat minder lang meegaan. Maar zoals hierboven al gezegd, misschien vind je dat helemaal niet erg... Ook bepaalde optiepakketten of kortingen kunnen bij het ene merk veel voordeliger of passend zijn, waardoor het erg interessant wordt. Peugeot Partner en Citroën Berlingo zijn dezelfde auto's, maar de opties en kortingen kunnen danig verschillen. Vergelijk dus om te zien wat voor jou het beste past. Vergelijken kan perfect op het salon (alles mooi bij elkaar, je ziet modellen die je misschien niet kende enz, kopen doe je best bij de dealer. Verkopers daar hebben er meer verstand van dan de interims op het salon en de kortingen bij de dealer zijn doorgaans beter :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:05

Elke merk van auto heeft voor en nadelen, wij zijn opel fans en willen niks anders.
Dacia zou ik nooit nemen binnen de korste keren rammelt alles eraan wat er maar aan kan rammelen. Je kan mss eens best tot op het autosalon gaan daar heb je alle merken samen.
Testrit maken. Zoek je een nieuwe of occasie?

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 17 januari 2013 - 20:39

Bekijk berichtjubikelcats, op 17 januari 2013 - 11:04, zei:

Nog even toevoegen. Rijden in zo'n wagen moet je ervaren om te kunnen zelf voor je eigen. Maak een flinke proefrit.
Toen we die wagen van mijn man kochten zijn we hier de provinciale weg op gegaan. Deze weg staat hier in het noorden ook bekend om zijn vele ongelukken. Mijn man heeft het grootste gedeelte gereden. Hij rijdt er prettig in en voelt zich veilig. Ik heb het laatste stukje gereden en was blij dat ik er was. Ik heb ook Suzuki baleno estate gereden. Een station is lang, veilig maar niet kolossaal. Overigens de estate ligt op het kerkhof.  Heb daar een flink ongeluk meegehad :(

oeps, dat is niet goed! jij hebt er toch niks aan over gehouden?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#15 Geplaatst 17 januari 2013 - 20:40

was bont en blauw.