Spring naar inhoud

- - - - -

iets gruwelijk op FB!

• Log in om te reageren
61 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 18 januari 2013 - 11:41

Bekijk berichtYossa, op 18 januari 2013 - 11:28, zei:

Ik kan nog steeds moeilijk geloven dat dit allemaal echt is..
Tenzij ze al een dode kat gebruikt hebben ervoor want sorry het hoofd er af hakken zou toch veel meer bloed verbruiken?

Het 'gevild' lichaam ziet er ook totaal niet uit zoals het zou moeten vind ik..
(Heb nog dissecties in de klas gehad en dat zag er totaal anders uit)
Ik heb al een een practicum gehad waar we huid moesten verwijderen en als je mooi snijd ziet dat er wel zo uit hoor. Misschien weten ze gek genoeg hoe het allemaal moet. Een kop afzetten als je weet waar je dat moet doen gaat vrij vlot. Je weet nooit dat een van hun een of ander opleiding gehad heeft met dieren of slager is. Er zitten overal zieke geesten. Al vond ik idd de foto met de kop ook vrij vreemd en onecht er uit zien. De andere foto's daarentegen kunnen volgens mij toch moeilijk gephotoshopt zijn.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#47 Geplaatst 18 januari 2013 - 12:09

Bekijk berichtkate2, op 18 januari 2013 - 11:19, zei:

Ik heb die ene foto gezien die op facebook circuleert en dat is voor mij genoeg, die link moet ik echt niet zien :( Die mensen mogen ze voor mijn part vierendelen. Echt waar!!!!! Als je zoiets aan een levend wezen kunt aandoen ben je niets waard!
Ik heb de foto niet gedeeld omdat ik niet denk dat dat veel zou helpen en die gasten volgens mij een kick krijgen van de aandacht, anders zouden ze zelf de foto niet laten verschijnen. Dus dat plezier gun ik ze niet. Maar ik word nog misselijk als ik aan die foto denk!

Maar als dit dateert uit 2011 kan de politie er toch moeilijk nog mee bezig zijn? Da's 1 tot 2 jaar geleden dan, dan moet die zaak toch al opgelost zijn. Weet je dan ook of er een straf werd uitgedeeld jubikelcats?

Straffen in België op dierenmishandeling zijn véél te licht, ik vrees dat die in Marokko zeker niet zwaarder zullen zijn en misschien nog een stuk lichter of onbestaand :(

Op twitter ging dit ook rond. De dierenpolitie heeft vervolgens dat bericht geplaatst met het verzoek dit niet rond te delen.
Via via kreeg ik die andere link dat dit dus al vanaf 2011 speelt. Heb deze link ook doorgespeelt naar de dierenpolitie. Wanneer het in Maroco is, dan kan de dierenpolitie hier ook niks meer mee.
Maar ze mogen hier niks over zeggen.
Maar zolang iedereen het lekker doorspreidt kan de politie er sowieso niks mee ook. En daarbij het tuig heeft pcs wat ie hebben wil. Een hoop mensen over de zeik plus daarbij een hoop aandacht. En dat is wat dat tuig absoluut niet verdient.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#48 Geplaatst 18 januari 2013 - 13:35

Bekijk berichtjubikelcats, op 18 januari 2013 - 12:09, zei:

Op twitter ging dit ook rond. De dierenpolitie heeft vervolgens dat bericht geplaatst met het verzoek dit niet rond te delen.
Via via kreeg ik die andere link dat dit dus al vanaf 2011 speelt. Heb deze link ook doorgespeelt naar de dierenpolitie. Wanneer het in Maroco is, dan kan de dierenpolitie hier ook niks meer mee.
Maar ze mogen hier niks over zeggen.
Maar zolang iedereen het lekker doorspreidt kan de politie er sowieso niks mee ook. En daarbij het tuig heeft pcs wat ie hebben wil. Een hoop mensen over de zeik plus daarbij een hoop aandacht. En dat is wat dat tuig absoluut niet verdient.

Met dat laatste ben ik het absoluut eens, daarom heb ik ook niet gedeeld. Hoe minder aandacht, hoe minder dat aan hun ziekelijke kick tegemoet wordt gekomen. Bovendien kunnen er nog andere zotten het idee krijgen om dat na te doen. Ik had ergens gehoopt dat er echte consequenties waren, vandaar mijn vraag. Maar als het in Marokko is, kan de politie hier inderdaad weinig mee doen. Bedankt voor de bijkomende info. En hopelij komen er toch al in België al gauw strengere straffen op dierenmishandeling.

Bewerkt door kate2, 18 januari 2013 - 13:38.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#49 Geplaatst 18 januari 2013 - 13:52

Niet alleen in België ;)
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 18 januari 2013 - 14:14

• Ik was er ook niet goed van, ik heb er echt geen woorden voor :s

wtf ??????????????? ik wou dat ik nooit gekeken had

sorry Yossa maar ik denk echt wel dat dit echt is hoor...

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#51 Geplaatst 19 januari 2013 - 09:03

Ik heb het ook gezien, wel maar met één oog want ik heb het direct naar beneden gescrolt...
Vind het verschrikkelijk dat mensen zoiets doen, maar ik vind het ook walgelijk dat dit op mijn fb geplaatst wordt....

Regelmatig staat mijn fb vol met verhalen en foto's van dierenmishandelingen.  Ik weiger om deze te delen.
Natuurlijk wil ik dat dit stopt, maar soms ben ik bang dat je er sommige net toe aanzet...  Ik kan het niet zien, mijn fb dient vooral om leuke fijne dingen van het leven met elkaar te delen.  Miserie is er al genoeg...

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#52 Geplaatst 19 januari 2013 - 09:06

Zotten zullen er altijd zijn in de wereld, ik deel hun zogenaamde "knappe prestaties" ook niet. Daarmee krijgen ze inderdaad aandacht, en dat is alles wat ze willen. Ik vloek en tier hier dan wel de boel bijeen, maar een openlijke reactie op facebook zullen ze van mij echt niet krijgen.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#53 Geplaatst 19 januari 2013 - 09:25

Bekijk berichtSanqu, op 19 januari 2013 - 09:03, zei:

Ik heb het ook gezien, wel maar met één oog want ik heb het direct naar beneden gescrolt...
Vind het verschrikkelijk dat mensen zoiets doen, maar ik vind het ook walgelijk dat dit op mijn fb geplaatst wordt....

Regelmatig staat mijn fb vol met verhalen en foto's van dierenmishandelingen.  Ik weiger om deze te delen.
Natuurlijk wil ik dat dit stopt, maar soms ben ik bang dat je er sommige net toe aanzet...  Ik kan het niet zien, mijn fb dient vooral om leuke fijne dingen van het leven met elkaar te delen.  Miserie is er al genoeg...

je kan dan beter de mensen die dit met je delen verwijderen of erover aanspreken, als dit bij mij nog gebeurd ga ik dit ook doen.

Ongevraagd kreeg ook ik deze foto te zien als ik fb opende en ik was eerlijk gezegd ook wel kwaad. Er stond zelfs geen waarschuwing bij dat het niet voor gevoelige kijkers was :evil:

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 19 januari 2013 - 10:17

Ik vrees ondertussen dat het toch wel echt is. In zulke landen zijn deze dingen normaal en kijkt er niemand meer van op... Laten we hopen dat het katje al op voorhand dood was!

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#55 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:02

Bekijk berichthilleke, op 19 januari 2013 - 09:25, zei:

je kan dan beter de mensen die dit met je delen verwijderen of erover aanspreken, als dit bij mij nog gebeurd ga ik dit ook doen.

Ongevraagd kreeg ook ik deze foto te zien als ik fb opende en ik was eerlijk gezegd ook wel kwaad. Er stond zelfs geen waarschuwing bij dat het niet voor gevoelige kijkers was :evil:

Heb ook al verschillende mensen verwijdert die steeds van die walgelijke dingen op fb zette...   Maar het lijkt wel of iedereen die dingen voortaan deelt.  Ik ben in ieder geval van plan de mensen die dit delen aan te spreken via een pb. :evil:

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:18

Ik zag het ook op facebook... verschrikkelijk en werd er gewoon niet goed van.

Ik ben zeker niet de enige die het gevoel heeft om eens het zelfde met hen te doen maar dan nog liefst 100keer erger en pijnlijker!

Maar ik deel deze foto niet, ik wil de makers geen aandacht geven en al zeker niet de oorzaak willen zijn dat mijn facebookvriendjes zich slecht voelen na zo iets te zien....
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

SachaMira
SachaMira
  • 1.124 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:49

Ik weet niet waarover het hier gaat, maar ben er nu al zeker van dat ik het niet wil weten!!  Was daarnet nog naar de Volt-aflevering van deze week aan het kijken.  Het ging over nertsen die gekweekt worden om bont van te maken. GAIA had beelden van 2 jaar gheleden van een Belgische fokkerij. Kotsmisselijk word een NORMAAL MENS van dergelijke dierbeulerij. :misselijk: :r

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 19 januari 2013 - 22:44

Het is verschrikkelijk. Ik snap niet dat zo'n mensen met zichzelf kunnen leven.
Ik gruwel er nog steeds van.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 19 januari 2013 - 23:00

Bekijk berichtLouis&Ella, op 19 januari 2013 - 22:44, zei:

Het is verschrikkelijk. Ik snap niet dat zo'n mensen met zichzelf kunnen leven.
Ik gruwel er nog steeds van.

Ja in zulke landen staan dieren blijkbaar niet zo hoog in het vaandel. Las laatst ook dit bericht:
http://www.aziatisch...pot-na-ongeval/
Ook verschrikkelijk dat dit gebeurt in zulke landen....gelukkig zijn de meeste katten optijd gered.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 21 januari 2013 - 17:27

Ik heb hier overlaatst een verhitte discussie over gehad met iemand.
En zij werkt professioneel met photoshop en zij zegt dat het getruceerd is.
Je ziet geen bloed aan het mes, het lijfje is "te mooi" afgesneden en de ogen zijn nog open (nu heb ik geen idee of de ogen van een kat dan automatisch sluiten wanneer hij/zij sterft).
Maar blijkbaar is de bewust foto al meermaals gebruikt voor dergelijke dingen, omdat de foto zich er vrij goed toe leent.

Of het nu nep is of niet, ik vind het al even ziekelijk dat je zoiets zou photoshoppen.
Ik heb het toen in de discussie ook gezet, het begint bij het denken van zo iets, daarna ga je het verwezenlijken (beginnende bij tekeningen, photoshoppen,...) en waar stopt het dan?

Ik vind dat ze eerst eens duidelijkheid zouden moeten scheppen over of het nu we degelijk echt is of niet.
Als het niet echt is, of dat de jongens op de foto het zelf gedaan hebben of dat er iemand anders een foto van wildvreemde mensen heeft genomen met het idee dat er wel iets met de foto te doen is.

Hoe dan ook, zoiets doen of zoiets photoshoppen, dat doe je gewoon niet!!!! :censored: :r

Time spent with cats is never wasted